Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2007, 22:21
Verwijderd
ik zit nu in havo 3. en wil mischien in havo 4 m&o gaan kiezen. mmar wat is makelijker: m&o of economie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2007, 22:22
Swlabr
Swlabr is offline
Definieer 'makkelijker'.
Oud 08-04-2007, 22:37
Barry K
Barry K is offline
Als je echt wilt kiezen tussen Economie 1 en M&O dan zou ik voor economie gaan omdat dit wat meer mogelijkheden geeft bij je studiekeuze.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 06:32
Missy
Missy is offline
Weet je al welke kant je op wil? Ik had een heel makkelijk beeld over M&O én economie. Economie is dan bij mij erg meegevallen. Als je goed ben in cijfers is M&O wel te doen. Kan je misschien niet met je mentor overleggen?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 10:46
Go
Go is offline
Maak je liever een praktische opdracht of een toets?

opdracht --> m&o
toets --> economie
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 06:33
Verwijderd
Ik vond economie 1 makkelijker dan m&o, hoewel het beide verre van moeilijk was. eco1 is wat verbaler en bij m&o ben je meer met cijfers bezig.

Als ik jou was zou ik (Zoals Barry K. al zei) voor eco1 gaan aangezien ze dat bij vrijwel alle economische studies als basiseis stellen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:35
Milll
Milll is offline
Precies, wat ze hierboven al zeggen over de toelating met economie. Ik heb beide vakken, en ik vind m&o echt ontzettend anders dan ik had verwacht, het is eigenlijk een soort wiskunde maar dan ook nog eens een hele hoop theorie erbij! Ik zou voor economie gaan omdat je er ook nog eens veel meer van leert wat je in het dagelijks leven kunt 'toepassen'
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:12
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Milll schreef op 10-04-2007 @ 17:35 :
en ik vind m&o echt ontzettend anders dan ik had verwacht, het is eigenlijk een soort wiskunde maar dan ook nog eens een hele hoop theorie erbij! Ik zou voor economie gaan omdat je er ook nog eens veel meer van leert wat je in het dagelijks leven kunt 'toepassen'
Heb je de vakken echt allebei gevolgd?

M&O is echt GEEN soort wiskunde met een hele hoop theorie erbij. En economie is echt niet zo nuttig in het dagelijks leven, of reken jij dagelijks met het bruto nationaal product ed.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:42
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Milll schreef op 10-04-2007 @ 17:35 :
Precies, wat ze hierboven al zeggen over de toelating met economie. Ik heb beide vakken, en ik vind m&o echt ontzettend anders dan ik had verwacht, het is eigenlijk een soort wiskunde maar dan ook nog eens een hele hoop theorie erbij! Ik zou voor economie gaan omdat je er ook nog eens veel meer van leert wat je in het dagelijks leven kunt 'toepassen'
Bedrijfsrekenen ≠ Wiskunde

Bovendien omvat M&O ook een hoop organisatorische en management zaken.

Ontopic:
Ik zou economie kiezen, maar dat is vooral persoonlijk...
Qua vak vind ik economie logischer opgebouwd dan M&O. Maar misschien is dat volgend jaar weer verbeterd, omdat dan het nieuwe economisch programma er is van de commissie Teulings.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:43
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Barry K schreef op 08-04-2007 @ 23:37 :
Als je echt wilt kiezen tussen Economie 1 en M&O dan zou ik voor economie gaan omdat dit wat meer mogelijkheden geeft bij je studiekeuze.
Economie 1 bestaat niet meer in schooljaar 2007/2008 als ik me niet vergis...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 00:15
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 10-04-2007 @ 23:43 :
Economie 1 bestaat niet meer in schooljaar 2007/2008 als ik me niet vergis...
Serieus? Kapot vreemd. Komt daar dan iets voor in de plaats?

Ik heb op het vwo economie 1 en m&o gedaan (in 2005 geslaagd, weet niet of er inmiddels dingen zijn veranderd)

Persoonlijk vond ik m&o nuttiger omdat dat echt praktisch was gericht, en dan bedoel ik dingen als: Hoe run ik een bedrijf. Balansen maken. Aandelen. Bij economie was het toch meer *economisch* (ja hehe ) met dingen als hoogconjunctuur en laagconjunctuur en hoe verandert de euro ten op zichte van de dollar blablabla. Import en export. Blablabla.

Dus het hangt er vanaf wat je leuk vindt, beide vakken hebben voor- en nadelen.

Edit: M&o was wel meer rekenen. Bij economie rekende je ook 1 en ander uit, maar m&o was the real work wat dat betreft. Rentes, interest, kostprijs van het product. Het was allemaal echt op het bedrijfsleven gericht en dat was bij economie veel minder.

Ik zou zeggen: Kies het allebei

@ iemand hierboven ergens: M&o is juist beter toepasbaar in de praktijk. Tenzij je een econoom wil worden. Een echte bedoel ik.

Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 00:19.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 17:51
Verwijderd
Ik denk dat M&O je praktische kennis geeft waar je, zolang je niets bedrijfstechnisch gaat doen, niet zoveel aan hebt. Economie geeft je een inzicht in wereldwijde, dagelijkse economische verschijnselen. Heb je misschien ook niet veel aan, maar is wel interessanter en verbreedt je kennis in algemene zin.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 08:42
Milll
Milll is offline
^dat bedoelde ik ja.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 20:51
Bertje B.
Bertje B. is offline
Economie kan je dan beter kiezen. Zoals al gezegd, is dat de basis eis bij vele economische beroepen, terwijl m&o slechts een pré is. Bovendien is economie 1 "makkelijker" te begrijpen en is m&o wel vrij lastig en moet je veel tijd aan besteden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten