Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik ben wel autistisch, mss kan zoiets er ook mee te maken hebben? Heb ik laatst nog over gepraat met een oom van mij die zich daar heel veel in verdiept... Een sterker werkende rechter hersenhelft dus.. Daardoor ben ik ook heel gevoelig voor de stemming van mensen in de omgeving, ook al hebben ze een heel groot masker op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mja, kweetniet.. Het aanvoelen van de stemming van anderen en die overnemen heeft wel met mn Asperger te maken lijkt me zo...
||
Citaat:
![]() Ohja en tnx ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand met Asperger begrijpt immers niet altijd even goed waarom mensen zich op een bepaalde manier voelen / gedragen. Als mensen dan ineens afwijkend gedrag vertonen, komt het veel harder aan en kan hij daar dus gevoelig voor zijn. Of hij echt begrijpt wat er speelt, is een tweede ![]() ![]() Het is net zoiets als iemand beledigen, het niet doorhebben en je achteraf heel verdrietig voelen omdat de ander zomaar ineens 'raar' doet. Als je nou weet waarom de ander op een bepaalde manier reageert, dan kun je er iets aan doen (bijv. je excuses aanbieden.. iets waar je niet aan zou denken als je het niet begrijpt) en komt het ook minder hard aan. Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 21:38. |
![]() |
||
Citaat:
Van mensen die ik minder goed ken neem ik wel de stemming vaker over, dat voel ik dus aan, maar dan weet ik vaak niet waardoor die persoon zich zo voelt. Iemand onbewust en niet bedoeld beledigen heb ik ook wel eens last van, maar het is vooral omdat bepaalde emoties of gedachtes heel moeilijk te verwoorden zijn, zeker voor iemand met een ASS. Ik denk wel dat de meeste mensen met autisme doorhebben dat ze iets verkeerds hebben gezegd als iemand ineens kwaad is nadat zij iets hebben gezegd, maar vaak weten ze dan niet waarom die persoon daardoor kwaad is geworden en dat merk ik zelf ook regelmatig. Je hebt dan autisten die dichtklappen, maar er zijn ook mensen die dan weten wat ze moeten doen in zulke situaties. Veel autisten trainen zichzelf daarop en ook het contact met andere mensen is vaak heel lastig, maar ook daar kun je in oefenen, iets dat ik ook heel veel doe namelijk. Mja, ik ga nu eigenlijk behoorlijk offtopic, maar dat is even niet erg. Maar vaak voel ik me al ongemakkelijk als ik ergens binnenkom, als er dan een bedrukte sfeer hangt. Hoe je dat moet omschrijven weet k niet precies, maar dat is dan gewoon een bepaald gevoel dat ik krijg en kweet niet of het nu fijn is dat ik dat aan kan voelen of juist niet. Aan de ene kant voel ik me er vaak ongemakkelijk door, maar aan de andere kant weet je dan wel dat je moet uitkijken met het maken van grappig bedoelde opmerkingen, of je kunt gewoon praten met die persoon over wat er aan de hand is. Ik denk wel dat zulke dingen minder voorkomen bij klassiek autisme als bij een vorm van HFA, zoals Asperger of als bij PDD-NOS
||
Citaat:
@Repelsteeltjuh: Dat heb ik vroeger ook een tijd lang gehad en dat werkte volgens mij best wel goed.... Mss nog eens proberen ![]()
||
Citaat:
Weten jouw docenten en medeleerlingen dat je het syndroom van Asperger hebt, en zo ja, hoe gaan ze daar dan mee om?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Drugs & Alcohol |
drinktest.nl Blenderhead | 18 | 18-01-2004 16:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Liefde & Relatie |
Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder Rufus | 7 | 05-01-2003 16:03 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |