Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2007, 00:27
ecobest
ecobest is offline
Voor school, moet ik een cash_flow-statement maken voor het jaar 11.

Maar nu, ik heb een paar dingen die ik niet snap, met als gevolg dat het geheel niet klopt.


Ik heb een heel verhaal erbij gekregen, maar in essentie heb ik maar 3 dingen nodig denk ik.


income statement


balance sheet jaar 10

balance sheet jaar 11

En daarvan heb ik inmiddels het volgende kunnen maken, aan de hand van het lesboek.


cash_flow_statement_tot_nu_toe

Ja, ik weet dat het nu moeilijk is om te zeggen wat er fout is (dat denk ik toch), maar er zijn in ieder geval een paar dingen die ik wil vragen.


* Bij investment income, kom ik op 0 omdat ik geen gegevens zie in de aangereikte tabellen?

*bij increase in trade receivables begrijp ik niet ofdat ik note1 op de aangereikte tabellen moet verwerken (dus moet ik hier nog 25% vanaf halen misschien?

*Dividend paid, als ik het goed begrijp heeft het bedrijf ervoor gekozen om geen dividend uit te keren, want ik zie het niet terug in de tabellen?

*corporation tax paid, dit is enkel en alleen de income taxe ? Omdat ik verder geen verdeling van belasting vind?

*Repayments of debenture loans, hier heb ik het verschil genomen in lange termijn bonds die nog uitstaan. Correct? (het komt in ieder geval op een mooie waarde uit, ik weet alleen niet wat ze allemaal onder de debenture loans verstaan (leningen zonder tegenwaarde als ik me niet vergis?))

*cash and cash equivalents, dit is gelijk aan total liabilities and shareholder equity?

Hopelijk kunt u één of meerdere vragen beantwoorden want.. ik kom er echt niet uit, ook niet met behulp van het boek cq internet-informatie. In de aangereikte tabellen worden dusdanig andere termen en begrippen gebruikt, dat ik niet weet wat bij wat zou moeten komen.

Bedankt!

PS1: de balance sheet voor jaar 11 is een projectie, dit is echter niet relevant (is vermeld)

PS2: ik weet dat het niet klopt omdat ik bij *net increase in cash and equivalents* 2 waardes krijg, 1 als ik van onder naar boven werk en 1 als ik van boven naar onder werk (de controle voor een cash_flow_statement uitvoeren)

Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 00:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.