Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2007, 17:10
Verwijderd
Ik heb een vraagje.

Ik heb een Excel document en wil daarin een Word document invoegen. Dit kan ik bijv. doen door "Plakken speciaal" te gebruiken. Maar ik krijg dan maar een klein deel van het document te zien.

Als ik op het object dubbelklik krijg ik wel het volledige document onder ogen, maar ik wil het document object ten alle tijden volledig zichtbaar op het werkblad hebben zodat ook het hele Word document afgedrukt wordt wanneer ik mijn Excel werkblad afdruk.

Weet iemand hier de oplossing voor? Ik heb wel gezocht, maar kon niets vinden, behalve een soortgelijke vraag zonder antwoord.

Nu ben ik genoodzaakt om telkens een regel tekst te plakken in het werkblad (dus niet als object) en zonder opmaak, en dan zelf de opmaak veranderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2007, 17:43
ILUsion
ILUsion is offline
Ik begrijp niet goed het doel van wat je wilt: Excel is een rekenblad, dus bedoeld om tabellen in te zetten, Word is een tekstverwerker: om brieven, verslagen, ... mee te maken. En volgens mij loopt het daarom ook niet goed: als de makers van Excel er ook niet direct een doel voor zagen, zit er geen directe functie voor in.

Wat voor jouw probleem misschien een oplossing is, is het omgekeerde: Excel-tabellen invoegen in Word?
Oud 17-04-2007, 18:10
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 17-04-2007 @ 18:43 :
Ik begrijp niet goed het doel van wat je wilt: Excel is een rekenblad, dus bedoeld om tabellen in te zetten, Word is een tekstverwerker: om brieven, verslagen, ... mee te maken. En volgens mij loopt het daarom ook niet goed: als de makers van Excel er ook niet direct een doel voor zagen, zit er geen directe functie voor in.

Wat voor jouw probleem misschien een oplossing is, is het omgekeerde: Excel-tabellen invoegen in Word?
Ik vind dat als Excel een optie heeft om Word-documenten in te voegen en afbeeldingen (ook dat werkt niet juist, voorzover ik weet) dat zo'n optie ook echt moet werken, en dat Word-documenten, afbeeldingen en andere objecten dus ook volledig afdrukbaar en zichtbaar moeten kunnen zijn.

Eigenlijk is de vraag trouwens bedoeld voor mijn vader. Hij moet een Excel bestand opsturen waarbij er van de ontvangende partij geëist wordt dat een bijbehorend verslag ingesloten wordt in het Excel-bestand.

Ook de collega's van mijn vader moeten zich behelpen met het handmatig, regel per regel, kopiëren van een Word document als platte tekst, om er vervolgens de opmaak zelf weer aan toe te voegen, wat veel tijd kost omdat de meeste documenten aardig groot zijn.

Ik heb veel gezocht op Internet, maar heb eigenlijk niks gevonden, behalve min of meer dezelfde vraag, maar zonder antwoord.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 18:55
Verwijderd
Ik heb even een nieuwe sheet geopend.. en je hebt tabbladen..
als je nou onderaan op een 2e tabblad klikt.....
en dan daar de tekst invoegt?

Ik gebruik overigens Office 2007.. en daar kan ik een tekstvak invoegen.. zodra mijn pc klaar is met installeren zal ik even kijken of dit met 2003 ook kan..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 20:02
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 17-04-2007 @ 19:55 :
Ik heb even een nieuwe sheet geopend.. en je hebt tabbladen..
als je nou onderaan op een 2e tabblad klikt.....
en dan daar de tekst invoegt?

Ik gebruik overigens Office 2007.. en daar kan ik een tekstvak invoegen.. zodra mijn pc klaar is met installeren zal ik even kijken of dit met 2003 ook kan..
Ik heb even gekeken en ik kan inderdaad een tekstvak invoegen. Maar daar kunnen geen afbeeldingen in.

Ik had eerder geprobeerd met de virtuele Office Document Image Writer printer het Word document naar een TIFF bestand te schrijven. Ik dacht dat dit niet gelukt was omdat er ook maar een gedeelte zichtbaar was. Maar het blijkt dat het een zogenaamde Multiple-Page TIFF bestand is, en dat Excel, notabene ook onderdeel van het Office pakket, dit ook niet volledig aankan en dus alleen maar pagina 1 laat zien.

Omdat het document niet bewerkt hoeft te worden door de ontvanger zou het invoegen van het Word document als afbeelding een oplossing kunnen zijn. Maar ik denk dat ik hiervoor een andere virtuele printer nodig heb die alle pagina's als een ander afbeeldingsformaat opslaat, zoals JPEG bijvoorbeeld.

Nou heb ik even rondgekeken, en ik zie veel shareware image printers. Maar nou vraag ik mij dus af of iemand hier misschien een gratis image printer weet te vinden?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 21:00
Verwijderd
Pak in dat geval Cute-PDF.. en print hem als een PDF'je "uit" en voeg die dan in het document...

Maais het alsnog niet makkelijker om het excel document te koppelen aan een word document.. of het word document te koppelen aan het excel document.. en dan als link oid te laten openen?

Laatst gewijzigd op 17-04-2007 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 22:30
ILUsion
ILUsion is offline
Dan hangt het er volgens mij vanaf of dat verslag direct afdrukbaar moet zijn, of slechts ingesloten moet zitten.

Want de optie bestaat wel degelijk om een Word-document (of gelijk welk ander bestand) in te sluiten in Office-documenten, maar die zijn daarmee nog niet altijd afdrukbaar direct (je krijgt dan in het document een icoontje zoals op de desktop waarmee je dat document kan openen). Hoe je dat doet: Insert > Object > From File (of iets dergelijks, heb hier niet direct Office bij de hand). Daar kan je dan een Word-document selecteren. Als je wat geluk hebt, komt er gewoon een soort tekstvak (wat omgekeerd gebeurt: voeg je een Excel-sheet in Word in; komt er een tabel; maar zoals ik al zei: Excel is niet bedoeld om tekst te bevatten). Als je problemen krijgt, kun je in dat dialoogvenster ook kiewen 'show as icon' (of iets dergelijks, weeral); daarmee wordt het dus altijd als icoontje weergegeven (en wordt dat ook zo afgedrukt).

Ik heb wel enkele bedenkingen bij deze methode: als er verwacht wordt om alles in Excel af te leveren, dan lijkt het me sterk dat de ontvanger deze mogelijkheden echt kent; in het gebruik is het niet moeilijk, hoor; maar misschien doen ze er moeilijk over. Noem me een mierenneuker, maar dit is gewoon echt Excel-misbruik, jij kan daar natuurlijk niets aan doen, je vader ook niet. Technisch gezien is het dan volgens mij gewoon de beste methode om gewoon een aparte sheet aan te maken, daarop de instructies hoe ze dat andere document kunnen openen desnoods en dan gewoon als object laten invoegen: voor jou het minste werk en zo hebben zij 1 bestand (want volgens mij is dit zo iets van "ja, dan hebben wij maar 1 document per dossier", waarvoor er vroeger MS Binder bestond; andere mogelijkheden: ze hebben geen Word (lijkt me sterk), ze hebben iets van geautomatiseerde workflow die alles in een keer afdrukt, dan gaat deze methode natuurlijk niet werken).

Een enige alternatieve methode zou ik zien in het selecteren van 1 cel die je heel groot maakt en proberen alles daarin te laten plakken (of dat gaat werken: ik vrees ervoor). Misschien via iets van Macro; maar dan nog lijkt het me vreselijk moeilijk werk om die te schrijven.
Oud 23-04-2007, 21:46
Verwijderd
Het Excel document met het ingesloten Word document moet inderdaad afdrukbaar zijn. Helaas heb ik hiervoor geen optie gevonden.

Gewoon twee aparte Word en Excel documenten bundelen in bijvoorbeeld een ZIP-archief lijkt me ook wel het makkelijkste. Helaas is dit niet toegestaan.

Het Word document in een cel proppen heb ik ook geprobeerd, maar dat was ook niet echt een succes.

Waar het nu op neer is gekomen is dat ik een virtuele printer heb geïnstalleerd, welke de pagina's van Word documenten opslaat als afbeeldingen. Die afbeeldingen kunnen vervolgens wel volledig afdrukbaar in Excel worden ingevoegd. Maar daar komt toch wel weer een hoop prutswerk bij kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 07:27
freyk
freyk is offline
Mag het ook niet andersom? een excel sheetje in een worddocument?
Oud 25-04-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 24-04-2007 @ 08:27 :
Mag het ook niet andersom? een excel sheetje in een worddocument?
Nope.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten