Hey,
Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik naar de dokter gegaan omdat ik vreselijk vermoeid was. Er is toen een ernstig ijzertekort en uitdroging bij mij vastgesteld, dat kwam o.a. door mijn vegetarisch-zijn en omdat ik daar niet heel erg verantwoordelijk mee om ging (miste de belangrijke stoffen). Inmiddels slik ik al anderhalf jaar ijzerpillen en is mijn tekort/uitdroging verdwenen, maar om het op peil te houden, blijf ik deze pillen gewoon slikken.
Een paar maanden geleden ben ik ingestort door teveel stress op school, op m'n werk en psychische problemen, er werd mij toen verteld dat ik oververmoeid was geraakt, omdat ik gewoon veel te veel deed (ik was bijna 19 uur per dag wakker en daarvan was ik 14 uur bezig met school/werken/acteren/therapie, erg vermoeiend dus).
Ik heb toen geprobeerd om het rustiger aan te doen en daardoor ging het wel wat beter.
De laatste tijd (paar weken) ben ik echter weer ontzettend moe. Ik heb sinds m'n 'instorting' niet alleen ijzerpillen en vitaminepillen geslikt maar ook Q10, voor extra energie. Tot nu toe hielp dat altijd wel.
Ik heb het idee dat mijn vermoeidheid nu echt tot zijn hoogtepunt komt en wil graag tegengaan dat ik opnieuw instort, maar ik weet niet hoe. Ik moet elke dag na school minstens een uur op bed liggen om tot mezelf te komen, ik val dan ook meteen in slaap maar zet mijn wekker dan op 30 minuten, omdat ik anders niet meer wakker word. 's Nachts kan ik 7,8,9, 10 uur slapen en alsnog vermoeid wakker worden. Ik weet dat ik me niet 'overslaap' want ik heb mijn hele leven al minstens 7 uur slaap per nacht nodig gehad.
Ik werk 1 of 2 dagen in de week in de bediening van een restaurant (7-9 uur op een avond) en ben werkelijk kapot als ik klaar ben. Dat heb ik altijd wel gehad, maar nu is het steeds erger en ben ik bijna niet wakker te krijgen de volgende dag.
Door mijn energiegebrek kom ik bijna niet meer aan school toe, met als gevolg dat ik bij bijna alle vakken achterloop, bijna nooit meer dingen op tijd afkrijg, enzovoort.
Ik vraag me echt af wat er aan de hand is, pfeiffer heb ik al een halfjaar gehad in de 3e klas, dus dat kan het niet meer zijn. Ik vraag me af of ik een chronische vermoeidheid kan hebben, of ben ik daar te jong voor?

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn of moet ik dan toch echt naar mijn huisarts? (Ik kom daar aan de lopende band

).
Alvast bedankt!