Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2007, 19:58
fromBALKAN :D
Ik weet niet zo 1-2-3 waar ik dit plaats dus ik zet het hier.
Ik heb zo een goede vriend, we zitten beiden in de 4e klas van het VMBO.
Ik ga al met hem om sinds de 1e en hij was toen echt grappig enzo. maar sinds vorig jaar doet hij echt raar.

-Hij heeft een gebrek aan sociale vaardigheden (denk hierbij aan: 1: Veel te zacht praten in de klas 2: Niet kunnen communiceren met andere klasgenoten 3: Vaak heel stil is.
Dus wij hebben binnenkort ''taaldorp'' voor diegenen die dat niet kennen, een soort examen mondeling.

- Onhygiënisch: Hij heeft een beugel, en soms zie ik in de ochtend ECHT etensresten in zijn mond 2: Slechte adem 3: Vaak vlekken op kleding 4: En je ziet dat hij z'n gezicht s'ochtends niet wast, want je ziet van die dingen bij z'n ogen. 5: En vaak ruikt hij echt, ieuw een beetje naar karnemelk

Dus zoals eerder vermeld hebben wij taaldorp, dus ik zit met hem in 't groepje.
Dus ik zei een aantal weken geleden (we hebben dat mondeling ''examen'' maandag al) dat hij een aantal gesprekken moest uittypen (ik had mijn aandeel al af) dus hij beloofde het te doen.
Dus ik vroeg hem een paar dagen geleden 'Wanneer ben jij van plan om die gesprekken mee naar school te brengen?'
Dus hij ''maak je geen zorgen ik neem het mee!''
Ik ging akkoord, en het is al FUCKING VRIJDAG dus ik vroeg hem vanochtend ''Ik neem aan dat je het al hebt''
Dus hij staarde me echt zo aan van ''mens, waar heb jij het over?''
Dus ik ging in de hele klas helemaal trippen tegen hem, want hij is zo een superlui kind en kent geen verantwoordelijkheden.
Hij kan zichzelf amper verzorgen en dan zeurt ie door de hele klas ''Ja, ik heb de PS3 al en de XboX 360''
Ik had echt zin om te zeggen ''Begin eerst met jezelf verzorgen''
Ik kan hier zo fucking kwaad om worden hé.
Als ik een 5 of 6 krijg vil ik hem levend, als ik wist dat hij zo onverantwoordelijk was zou ik wel met iemand anders in een groepje gaan.
En ik ging klagen bij m'n examencoördinator dat hij onverantwoordelijk is en die kan ook niets met z'n luie reet uitvoeren.
En ik heb soms echt zin om keihard te zeggen ''Mens, loop eens niet op te scheppen over je multimedia thuis en verzorg jezelf!!!!''
Ik kan niet wachten tot ik van hem af ben, en ik had in mijn examenbundel een stukje tekst gelezen over gebrek aan sociale vaardigheden, en dat het zou kunnen komen door een aantal dingen.
Zoals als ouders weinig vertrouwen in het kind hebben en het kind vaak vernederen, uitmaken voor ''dom kind, of dergelijke''
En als het kind geïsoleerd is, nooit naar buiten gaat en alleen thuis achter z'n PC zit.
En dan denk ik zo van ''het is niet echt zijn schuld, het ligt aan z'n ouders'' en daarom schreeuw ik het niet uit.
Ik hoop maar voor hem dat hij het gaat redden in de maatschappij want toen we de vorige keer een presentatie voor engels hadden voerde ik voor 75% het woord, en als hij praatte moest hij in zijn standpunt keihard schreeuwen tot de helft van de klas hem hoorde

Omg, en hoe kan ik dan niet gefrustreerd zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2007, 20:38
Lilything
Lilything is offline
Dit past beter in School en Studie
Oud 20-04-2007, 21:03
Metal
Metal is offline
Je bent een belachelijke onderkoffer.
Oud 21-04-2007, 01:08
toothfairy
toothfairy is offline
Citaat:
Metal schreef op 20-04-2007 @ 22:03 :
Je bent een belachelijke onderkoffer.
Daar is hij dus echt niks mee.

Volgens mij kon je perfect op een normale manier zeggen dat je graag had dat hij die gesprekken op voorhand had uitgetypt omdat dat examen al snel is. Je moet samenwerken dus moet je ook kunnen zeggen als je vindt dat de andere niet genoeg zijn best doet en jij daardoor mogelijk ook minder punten krijgt.

Over zijn sociale vaardigheden zou ik niet echt veel zeggen. Hij zal het zelf ook wel ongemakkelijk vinden maar misschien niet weten hoe het te veranderen of zo.

Over hygiëne is het altijd moeilijk iets te zeggen. Heb ook bij iemand in de klas gezeten die zichzelf echt niet verzorgde en zo. Je kan proberen hints te geven of ergens op aan te sturen, maar bij mij heeft dat in ieder geval niks uitgehaald.
Oud 21-04-2007, 07:27
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hoe goed ben je nog bevriend met die jongen?

Als je in een groepje wordt gedumpt met mensen die niets uitvoeren, zou ik er sowieso al wat van zeggen. Iemand die geen drol doet, verdient het niet om hetzelfde cijfer te krijgen als de groep, die wel heel veel heeft gedaan. Bovendien is het irritant om met zo'n iemand te moeten samenwerken. Kortom, daar kun je gewoon wat van zeggen, ongeacht zijn andere eigenschappen.

En als je nog goed bevriend bent met die jongen, geef hem dan eens een hint dat hij zich wat beter mag verzorgen

Ik kan met mijn vriendin een heel goed gesprek hebben hoe ik overkom op andere mensen en hoe ik dat kan veranderen. Natuurlijk is het soms niet leuk om te horen, maar het helpt je wel vooruit
Oud 21-04-2007, 08:06
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Maar over die beugel: het is heel normaal als je daar etensresten uit haalt.
Het is dan wel vies maar naar een paar uur beginnen die etensresten verschrikkelijk te irriteren.

Die slechte adem is wel zijn schuld: zeg tegen hem dat hij eens zijn tong met een schone tandeborstel moet poetsen.
Dan gaan rare geuren vaak snel over.

Die vlekken op z'n kleding is gewoon een kwestie van kleding te lang aanhouden.
Je kunt dan het beste vriendelijk vragen: ''Waarom zitten er altijd vlekken op je kleding?''
Als hij geen antwoord geeft of gaat schelden ofzo laat hem dan maar en reageer niet meer terug.

Dat multimedia gedoe: de meeste jongeren willen gewoon stoer doen met hun spullen.
Dat hoort bij de pubertijd en bij de meeste jongeren.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 09:08
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 21-04-2007 @ 09:06 :

Dat multimedia gedoe: de meeste jongeren willen gewoon stoer doen met hun spullen.
Dat hoort bij de pubertijd en bij de meeste jongeren.
En niet alleen onder de 'jonge' jongens onder ons
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 22:49
Nog een maand en dan ben ik van hem af.
Echt kut, nu begrijp ik pas waarom mensen alleen willen werken tijdens een werkstuk en dergelijke.
Morgen ga ik 'm meeten in de bieb, daar gaan we ons mondeling oefenen, en dan ga ik 'm zoveel mogelijk verbeteren, en zijn uitspraak is rondom belabberd.

EDIT: En nee, dit is niet gemeen bedoeld ofzo maar ik heb geen zin in luie mensen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 08:41
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 21-04-2007 @ 23:49 :
Nog een maand en dan ben ik van hem af.
en in de openingspost stond dat het een goede vriend van je is....

lekkere goede vriend ben jij dan....
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 10:38
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 22-04-2007 @ 09:41 :
en in de openingspost stond dat het een goede vriend van je is....

lekkere goede vriend ben jij dan....
Aangezien zijn gedrag van ''best aardig en cool'' naar ''superlui en zwaar irritant'' is gezakt, ik denk dat je dan begrijpt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 22:56
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
jij kan zo naar de HAVO, het boeit je welk punt je krijgt
Oud 23-04-2007, 12:04
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-04-2007 @ 08:27 :
Hoe goed ben je nog bevriend met die jongen?

Als je in een groepje wordt gedumpt met mensen die niets uitvoeren, zou ik er sowieso al wat van zeggen. Iemand die geen drol doet, verdient het niet om hetzelfde cijfer te krijgen als de groep, die wel heel veel heeft gedaan. Bovendien is het irritant om met zo'n iemand te moeten samenwerken. Kortom, daar kun je gewoon wat van zeggen, ongeacht zijn andere eigenschappen.
Natuurlijk is het vervelend om in een groepje van niks terecht te komen, maar zelfs dan moet een groepswerk als een groepswerk beoordeeld worden. Vind ik. Of ze er nu allemaal even hard aan gewerkt hebben of niet. Als Rikske zijn werk niet goed doet, vind ik dat het aan de rest van het groepje is om hem te motiveren of af te straffen. Als dat niet goed lukt is er misschien nog steeds iets mis met de inzet van Rikske, maar is het sowieso niet goed met de groepsdynamiek van allemaal.
Oud 23-04-2007, 12:07
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 20-04-2007 @ 20:58 :
-Hij heeft een gebrek aan sociale vaardigheden (denk hierbij aan: 1: Veel te zacht praten in de klas 2: Niet kunnen communiceren met andere klasgenoten 3: Vaak heel stil is.
Dus wij hebben binnenkort ''taaldorp'' voor diegenen die dat niet kennen, een soort examen mondeling.
Je zogenaamde vrienden in het openbaar beledigen en je er afvallig tegen gedragen vind ik toch een veel groter gebrek aan sociale vaardigen dan stil zijn of stil praten.

En niet kunnen communiceren... ik zou het niet weten. Maar je geeft zelf ook niet het goede voorbeeld als je tegen ons over hem ligt te zeuren ipv het rechtstreeks tegen hem te zeggen.
Oud 23-04-2007, 12:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 23-04-2007 @ 13:07 :
Je zogenaamde vrienden in het openbaar beledigen en je er afvallig tegen gedragen vind ik toch een veel groter gebrek aan sociale vaardigen dan stil zijn of stil praten.

En niet kunnen communiceren... ik zou het niet weten. Maar je geeft zelf ook niet het goede voorbeeld als je tegen ons over hem ligt te zeuren ipv het rechtstreeks tegen hem te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 12:26
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 20-04-2007 @ 20:58 :

Ik heb zo een goede vriend
Echt.. huh? Je begint hiermee en wat je daarna allemaal over hem vertelt.. het klinkt niet echt alsof ie nog een goede vriend van je is, of vind jij van wel? Je ergert je alleen nog maar dood aan hem.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 13:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-04-2007 @ 13:26 :
Echt.. huh? Je begint hiermee en wat je daarna allemaal over hem vertelt.. het klinkt niet echt alsof ie nog een goede vriend van je is, of vind jij van wel? Je ergert je alleen nog maar dood aan hem.
Ik snap niet waarom iedereen hier zo om zit te emmeren. Wat boeit het? Beetje jammer dat mensen hier soms meer de neiging hebben te OP de les te lezen dan in te gaan op het onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 23-04-2007 @ 14:49 :
Ik snap niet waarom iedereen hier zo om zit te emmeren. Wat boeit het? Beetje jammer dat mensen hier soms meer de neiging hebben te OP de les te lezen dan in te gaan op het onderwerp.
Omdat het er nogal vreemd staat.. groot contrast tussen "goede vriend" en "rest vd post". Ik zou dan eerder zeggen:
"er zit zo'n ontzettende irritante eikel in m'n klas, ik erger me de hele dag dood aan hem. Ja okee, vroeger was het wel een goede vriend van me, maar wat die jongen nu toch allemaal doet.. [rest van het verhaal] "
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:30
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-04-2007 @ 14:49 :
Het boeit helemaal niet veel. Ik heb er inderdaad geen last van dat er ginderachter iemand heel stil praat, zijn huiswerk niet maakt en uit zijn bek stinkt. Maar wat boeit het dat we daar dan toch commentaar op geven? Ik snap al evenmin dat je daarover gaat emmeren. Een forum dient niet alleen om de grote wereldproblemen op te lossen.
Oud 23-04-2007, 16:00
Verwijderd
Misschien moet je er eens met hem over gaan praten, en dan niet boos, maar vriendelijk. Leg uit dat hij enorm veranderd is, en dat jij je afvraagt wat er aan de hand is. Als hij daar niet echt een antwoord op heeft, of hij reageert gewoon raar/niet, dan kan je ook best eens met je mentor gaan praten en uitleggen dat jij denkt dat er iets mis is.
Als je niet meer met hem wil omgaan omdat hij nu zo raar doet, prima, maar sluit het netjes af, dus niet door ruzie te gaan maken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 16:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 23-04-2007 @ 16:30 :
Het boeit helemaal niet veel. Ik heb er inderdaad geen last van dat er ginderachter iemand heel stil praat, zijn huiswerk niet maakt en uit zijn bek stinkt. Maar wat boeit het dat we daar dan toch commentaar op geven? Ik snap al evenmin dat je daarover gaat emmeren. Een forum dient niet alleen om de grote wereldproblemen op te lossen.
Het gaat er om dat de TS een probleem heeft met een vriend/klasgenoot, en daar dus mee zit. Ik heb zelf ook een vriend die in sommige gevallen enorm irritant kan zijn, maar dat is nog steeds een vriend.

Verder boeit het helemaal niet wat zijn definitie van 'vriend' is. Iemand een beetje af gaan zeiken en gaan lopen emmeren is enorm kansloos. Je komt over alsof je ergens voor hebt te compenseren
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 18:14
Ja, ik weet het, een beetje vreemde combinatie.
Dat ik van goede vriend => naar irritant kind sprong.

Citaat:
en in de openingspost stond dat het een goede vriend van je is..lekkere goede vriend ben jij dan......
Je snapt denk ik wel wat ik bedoel, vorig jaar deed hij nog wel aardig en wilde hij wel meewerken enzo.
En dit jaar kreeg hij opeens kapsones en schept echt heel vaak op.
En dan komen er wel van die momenten waarop de vriendschap te zien is, maar dat irritante gedrag domineert nu bij hem.

Citaat:
Ja, soms doet hij wel weer zoals hij vroeger deed, dus aardig en vaak grappig en coöperatief.
Maar dit jaar is z'n gedrag van ''Aardig => Megairritant.
En als ik er iets van zeg, zegt hij ''Dat is niet waar, en ontkent hij gwn''
En vaak gebeurt dit.
Ik vraag zo ''Wat heb jij voor die repetitie?'' Waarop hij ''Gaat je niks aan''

Ik zit toch niet in z'n privéleven te spitten dat hij meteen zo irritant en bits gaat doen.

Maar ja, ons mondeling duits ging best wel goed, we kregen gelukkig apart cijfers.

Zijn cijfers.
Hotelgesprek: 6.5
Restaurantgesprek: 9.0
Interview: 6.5
Het cijfer van ons verkoopgesprek krijgen we nog

Mijn cijfers:
Hotelgesprek: 7.0
Interview: 9.0
Restaurantgesprek: 9.0
Verkoopgesprek: Krijg ik nog

Ik erger me gewoon aan het feit dat hij de laatste tijd zo uit de hoogte doet, dus vandaag negeerde ik hem in de pauze.
Zoals ik eerder al zijn, hij is van coole gozer => naar irritante luilak veranderd, en daarom wil ik zo snel mogelijk van 'm af.

Laatst gewijzigd op 23-04-2007 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:00
tombooooo
tombooooo is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 23-04-2007 @ 19:14 :
En dit jaar kreeg hij opeens kapsones en schept echt heel vaak op.
Volgens mij ben jij hier degene die kapsones heeft. Ik kan natuurlijk niet in je hoofd kijken, maar het lijkt wel alsof jij jezelf beter vindt dan hem. Je laat zelfs zien dat je hogere cijfers haalt dan hij (?).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 09:12
Bloem
Bloem is offline
Precies, zijn cijferlijsten hoef je hier niet te posten en ik krijg het gevoel dat je ook geen advies hoeft maar alleen je verhaal kwijt wilt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 12:31
Citaat:
Bloem schreef op 24-04-2007 @ 10:12 :
Precies, zijn cijferlijsten hoef je hier niet te posten en ik krijg het gevoel dat je ook geen advies hoeft maar alleen je verhaal kwijt wilt.
Nee, ik postte zijn cijfers alleen omdat ik wilde laten zien dat het toch slecht voor hem heeft uitgepakt.

Citaat:
Volgens mij ben jij hier degene die kapsones heeft. Ik kan natuurlijk niet in je hoofd kijken, maar het lijkt wel alsof jij jezelf beter vindt dan hem. Je laat zelfs zien dat je hogere cijfers haalt dan hij (?).
Nee, ik postte zijn cijfers alleen omdat ik wilde laten zien dat het toch slecht voor hem heeft uitgepakt.

EDIT: Het was z'n cijferlijst niet en we kregen die cijfers gezamenlijk, niet dat ik 'm door de hele school najoeg om z'n cijfers te weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten