Algemeen
Leeftijd: 18
Geslacht: vrouw
Afkomst (nationaliteit): Nederland
Opleiding: Vwo
Dit zijn de vragen
1. Heb je wel eens met discriminatie te maken gehad? Ja
2. Ben jij zelf wel eens gediscrimineerd? Ja
Zoja; In welke vorm? (Denk aan schelden, geweld, roddelen).
En door wat voor een soort mensen? (Geslacht, leeftijd, afkomst)
Gepest met schelden, roddelen soms geweld. Door eigenlijk van mijn eigen leeftijd. Soms ouder en jonger. Alleen Nederlands.
3. Discrimineer jij zelf weleens? Het gaat hier niet per sé om uiting, het gaat erom dat je een bepaald gevoel krijgt bij mensen van een bepaalde cultuur/afkomst/geloof.
Welk gevoel krijg jij (positief/negatief) en bij welke soort mensen? (Afkomst, cultuur etc.)
Ik denk dat iedereen wel een bepaald gevoel krijgt bij iedereen. Als ik iemand zie die met bepaalde merken rondlopen of een bepaald uiterlijk, dan heb ik daar gelijk een mening bij. Maar ik uit hem niet. Ik kijk wel eerst hoe hij/zij reageert of gedraagt.
4. Heb jij vrienden die discrimineren? Zoja, welke nationaliteit hebben zij, welke nationaliteit discrimineren zij en is dit positief of negatief?
Geen van mijn vrienden discrimineren. Wel hebben ze meningen over mensen. Net zoals ik. Maar ze uiten het niet.
5. Heb jij vrienden met een andere nationaliteit dan jij, of juist alleen dezelfde?
Bij anders: Welke nationaliteit hebben zij?
Ja. Deels Thais, deels indonesisch, deels Vietnamees, Canadees, Belgisch etc.