Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2007, 13:21
XBenthe
XBenthe is offline
Heee.
Mijn twee vriendinnen en ik houden op school een presentatie over rassendiscriminatie in de twintigste eeuw. Hierbij willen wij de discriminatie van toen met de discriminatie van nu vergelijken.
Daarom willen wij vragen of jullie deze enquête in willen vullen.
We begrijpen dat sommige antwoorden die je geeft wat persoonlijk en misschien wel beschamend kunnen zijn. Daarom mag je de antwoorden ook mailen naar het volgende e-mailadres: BentheBemelman@hotmail.com

Oja. Deze vragen gaan over rassendiscriminatie. Bij rassen denk je misschien het eerst aan mensen van een bepaald land, maar hier bedoelen we ook bijvoorbeeld mensen met een andere seksuele voorkeur (homoseksualiteit) en mensen met een ander geloof.

Vul deze enquête alsjeblieft zo eerlijk mogelijk in, zo krijgen we het beste beeld over hoe mensen nu over discriminatie denken.

Algemeen
Leeftijd:
Geslacht:
Afkomst (nationaliteit):
Opleiding:
Dit zijn de vragen
1. Heb je wel eens met discriminatie te maken gehad? Ja/Nee
2. Ben jij zelf wel eens gediscrimineerd? Ja/nee
Zoja; In welke vorm? (Denk aan schelden, geweld, roddelen).
En door wat voor een soort mensen? (Geslacht, leeftijd, afkomst)
3. Discrimineer jij zelf weleens? Het gaat hier niet per sé om uiting, het gaat erom dat je een bepaald gevoel krijgt bij mensen van een bepaalde cultuur/afkomst/geloof.
Welk gevoel krijg jij (positief/negatief) en bij welke soort mensen? (Afkomst, cultuur etc.)
4. Heb jij vrienden die discrimineren? Zoja, welke nationaliteit hebben zij, welke nationaliteit discrimineren zij en is dit positief of negatief?
5. Heb jij vrienden met een andere nationaliteit dan jij, of juist alleen dezelfde?
Bij anders: Welke nationaliteit hebben zij?

Dankjewel voor het meedoen, we respecteren je mening en zullen er zorgvuldig mee omgaan.

De antwoorden blijven anoniem.

Laatst gewijzigd op 26-04-2007 om 16:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2007, 14:14
IcedEarth
IcedEarth is offline
die g moet een q zijn
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 16:45
XBenthe
XBenthe is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 26-04-2007 @ 15:14 :
die g moet een q zijn
Inderdaad, sorry foutje!
Ik heb m al twintig keer proberen te veranderen maar het lukt niet.
Maarja. Ik geloof dat iedereen wel begrijpt wat er staat.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 10:12
Lotte
Lotte is offline
Discriminatie omvangt veel meer dan alleen rassendiscriminatie.

En ik denk niet dat er nu nog rassendiscriminatie is.

Laatst gewijzigd op 28-04-2007 om 10:22.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 19:07
Antubis
Antubis is offline
denk je van niet? er zijn nog zat mensen die iets tegen zwarte' mensen hebben.. en er zijn ook nog genoeg blanke mensen die iets tegen zwarte mensen hebben.
Oud 28-04-2007, 19:08
XBenthe
XBenthe is offline
Uit antwoorden op deze enquête die op andere sites geplaatst zijn blijkt dat er nog wel degelijk gediscrimineerd wordt.

Er staat duidelijk uitgelegd over welke soort discriminatie wij het hier hebben, dus had je beter de moeite kunnen nemen om de vragenlijst te beantwoorden dan zo'n comment te plaatsen waar we niks mee kunnen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 19:10
XBenthe
XBenthe is offline
Citaat:
Antubis schreef op 28-04-2007 @ 20:07 :
denk je van niet? er zijn nog zat mensen die iets tegen zwarte' mensen hebben.. en er zijn ook nog genoeg blanke mensen die iets tegen zwarte mensen hebben.
Ja inderdaad, niet alleen zwarte mensen worden (nog steeds) gediscrimineerd, maar bijvoorbeeld ook Polen, Turken en Marokkanen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 19:14
Antubis
Antubis is offline
Is dat rassendiscriminatie? Of is dat afkomstdiscriminatie?

Nouja, als ik hier toch in discussie raak. Vul ik die vragenlijst gelijk ook wel in.
Oud 28-04-2007, 19:20
Antubis
Antubis is offline
Algemeen
Leeftijd: 18
Geslacht: vrouw
Afkomst (nationaliteit): Nederland
Opleiding: Vwo

Dit zijn de vragen
1. Heb je wel eens met discriminatie te maken gehad? Ja

2. Ben jij zelf wel eens gediscrimineerd? Ja
Zoja; In welke vorm? (Denk aan schelden, geweld, roddelen).
En door wat voor een soort mensen? (Geslacht, leeftijd, afkomst)
Gepest met schelden, roddelen soms geweld. Door eigenlijk van mijn eigen leeftijd. Soms ouder en jonger. Alleen Nederlands.

3. Discrimineer jij zelf weleens? Het gaat hier niet per sé om uiting, het gaat erom dat je een bepaald gevoel krijgt bij mensen van een bepaalde cultuur/afkomst/geloof.
Welk gevoel krijg jij (positief/negatief) en bij welke soort mensen? (Afkomst, cultuur etc.)
Ik denk dat iedereen wel een bepaald gevoel krijgt bij iedereen. Als ik iemand zie die met bepaalde merken rondlopen of een bepaald uiterlijk, dan heb ik daar gelijk een mening bij. Maar ik uit hem niet. Ik kijk wel eerst hoe hij/zij reageert of gedraagt.

4. Heb jij vrienden die discrimineren? Zoja, welke nationaliteit hebben zij, welke nationaliteit discrimineren zij en is dit positief of negatief?
Geen van mijn vrienden discrimineren. Wel hebben ze meningen over mensen. Net zoals ik. Maar ze uiten het niet.

5. Heb jij vrienden met een andere nationaliteit dan jij, of juist alleen dezelfde?
Bij anders: Welke nationaliteit hebben zij?
Ja. Deels Thais, deels indonesisch, deels Vietnamees, Canadees, Belgisch etc.
Reageren

Regels voor berichten