Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2007, 18:05
steljevoor..
steljevoor.. is offline
Hai!
Op dit moment zit ik in 5 gymnasium en ik heb plannen om in Antwerpen aan het HIVT (=hoger instituut voor vertalers en tolken) te gaan studeren. Ik zou het leuk vinden om een reactie te lezen van mensen die ook in Antwerpen studeren...het liefst ook aan het hivt. Is antwerpen een goede studiestad? Hoe zit het met kamers daar? Is het belgische schoolsysteem inderdaad zo schools als ik weleens hoor? Ben benieuwd..
baaaaai!
Oud 27-04-2007, 19:16
Roadrunner
Roadrunner is offline
Ik zit ook in 5 vwo en wil in Antwerpen gaan studeren (Taal en Letterkunde). Ik ben er n maand geleden heen geweest voor een open dag (niet HIVT, maar de universiteit , zit overigens zo'n beetje om de hoek )Ik kan je in ieder geval zeggen dat het een stuk makkelijker is om daar een kamer te vinden dan in Nederland. Je hoeft je ook niet heel vroeg in te schrijven. Dat is dus geen probleem. Veel meer weet ik ook niet. Ik zou ook graag wat reacties lezen

edit: wat wel apart is, dat je daar een kamer huurt voor 10 maanden. In de zomer moet je er 2 maanden uit met al je spullen.
Oud 27-04-2007, 23:20
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
steljevoor.. schreef op 26-04-2007 @ 19:05 :
Ik zou het leuk vinden om een reactie te lezen van mensen die ook in Antwerpen studeren...het liefst ook aan het hivt. Is antwerpen een goede studiestad? Hoe zit het met kamers daar? Is het belgische schoolsysteem inderdaad zo schools als ik weleens hoor? Ben benieuwd..
baaaaai!
Ik studeer niet aan het HIVT. Woon wel in Antwerpen en studeer er aan de universiteit.

Goede studiestad?
Bwa, zeker geen studentenstad als Groningen of Leiden. Er is veel meer te zien en te doen dan enkel maar de studenten. Je amuseert je er wel, dat zal echt het probleem niet zijn.

Kamers?
Een eitje. Voor zo'n 250 euro ga je al een heel fatsoenlijke kamer met eigen douche/wc vinden van een behoorlijke oppervlakte. Het gaat hier inderdaad heel wat makkelijker dan in Nederland (en er zijn ook heel wat meer kamers vrij).

Schools?
Geen flauw idee voor het HIVT, maar je mag er wel op rekenen dat de aanpak anders zal zijn dan in Nederland.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten