Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Gebruik jij cd-roms die bij je leerboeken zitten?
Ja, ik gebruik het vaak en het is ontzettend handig! 2 6.45%
Ja, ik gebruik het soms 7 22.58%
Nee, ik gebruk het niet, na 1x kijken had ik alles al gezien 9 29.03%
Nee, nooit naar gekeken ook 13 41.94%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2007, 20:13
Verwijderd
Net was ik mijn kamer aan het opruimen, en kwam ik allerlei cd's tegen die eigenlijk in schoolboeken horen te zitten. Vaak één keer opgestart en toen snel weer weggeruimd; nutteloos.

Nu vraag ik mij af hoe jullie deze digitale leermiddelen 'ervaren'. Zijn digitale leermiddelen nuttig? Gebruik je ze vaak? En als je ze niet vaak gebruikt wat zou er beter moeten zodat je ze wel gaat gebruiken? Kortom; wat zou er moeten verbeteren aan digitale leermiddelen zodat ICT positief in het onderwijs gebruikt kan worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2007, 20:21
loeserr
loeserr is offline
soms gebruik ik ze wel, bijvoorbeeld bij scheikunde & biologie staan er handige oefenopgaven & oefentoetsen op
Oud 30-04-2007, 10:32
Missy
Missy is offline
Af en toe gebruik ik een cd-rom met vakken als Geschiedenis en Adrijkskunde, omdat er samenvattingen op staan. Vroeg ging ik op een cd-rom altijd franse woordjes leren. Normaal pak ik gewoon het boek. Ik gebruik het heel af en toe, omdat er naar mijn idee, niet veel nuttigs op de cd-roms/websites staan.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 10:35
Verwijderd
Nee, bij mijn studieboeken zitten geen cd-roms.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 10:44
Belgarath
Belgarath is offline
We hadden bij frans cd's met luisteroefeningen, dus die gebruikte ik nog wel eens. Bij het examenboek geschiedenis zat ook een cd. Die heb ik een keer in de computer gehad en dat was alleen om liedjes over Vietnam te luisteren. (times they are a'changin' iemand? )
Oud 30-04-2007, 18:48
Tink*
Tink* is offline
In de brugklas kregen we van een stagair altijd drie tiende bij ons pwcijfer op als we een oefentoets van Frans maakten van die cd-rom. Voor biologie heb ik vroeger ook wel eens iets gemaakt geloof ik op die cd-roms. Verder heb ik voor de examens wel eens de tijdbalk van Vietnam en van kind tot burger gedaan. Verder heb ik nooit echt iets gebruikt, hooguit even opgestart om te kijken. Het kan wel nuttig zijn misschien.

Niet nuttig als er niet actief mee gewerkt wordt tijdens de lessen of dat je niet zelf gedreven bent die dingen te gebruiken.
Oud 30-04-2007, 19:55
Verwijderd
De cd-roms die ik heb gehad waren altijd vreselijk slecht. Digitale oefentoetsen voor geschiedenis, waarbij je missende woordjes in een zin moest invullen, vreselijk onmogelijk, omdat er vaak opsommingen werden gevraagd. Je kon ze allemaal goed invullen, maar als de volgorde verkeerd was, had je de vraag fout. (Terwijl je dus nooit kon weten wat de juiste volgorde was.) Echt tenenkrommend slecht. Ook de bronnen werden vaak zo weergegeven dat ze niet te lezen waren. Filmpjes verdwenen automatisch naar de achtergrond, waardoor je ze wel kon horen, maar niet kon zien (als je ze naar voren haalde, verdwenen ze direct weer).

Bij talen zaten vaak cd's met luisteropgaven of de inleidende tekst bij ieder hoofdstuk; dat was vaak wel handig.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 21:10
Verwijderd
Moeten digitale leermiddelen webbassed zijn of mag het op zichzelf staand zijn? Op welke manier moeten digitale leermiddelen worden ingericht?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 15:45
Timothy
Timothy is offline
Ik heb ze nooit gebruikt, simpelweg omdat die dingen zelden of nooit op m'n Mac werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten