Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 19:10
Verwijderd
ten eerste, sorry voor de titel, ik wist niet hoe ik het moest noemen

ik ontvang de laatste tijd stalk/dreig mails van een persoon, die steeds van mailadres veranderd zodat ik niet kan reageren. Is er een mogelijkheid om erachter te komen wie die mails stuurt? Dat je de gebruikergegevens kunt achterhalen?

Alvast bedankt, want het wordt nu echt vervelend.
Advertentie
Oud 29-04-2007, 19:39
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Dat valt simpelweg niet te zo 123 te achterhalen.
Sommige bedrijven hebben hier ook mee te kampen en zetten dan hele searching op.

Maar omdat ik redelijk ben in zoeken, zoek dan eens met zijn naam die hij in die mails zegt bij Google.com (.com omdat er dan ook meer internationale resultaten komen)
Ik denk dat je dan op z'n minst iets over hem/haar moet vinden.

Vind je nog niks klik dan op 'Advanced Search' en typ bij de 2de kolom genaamd 'with the exact phrase' zijn volledige naam die hij dus zegt in de mails in.
De 1ste kolom 'with all of the words' staat al ingevuld.

Wil je anoniem zoeken zodat je IP-adres bij een zoekmachine niet opgeslagen wordt?
Ga dan naar www.ixquick.nl.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Oud 29-04-2007, 20:06
Verwijderd
bedankt voor je reactie, maar in de mail wordt geen naam gegeven, behalve dingen als: groeten van je stalkvriend
Oud 29-04-2007, 20:14
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Het maakt niet meer uit van welke emailadres ze komen, want er bestaan tig programma's waarmee afzenders hun emailadres kunnen laten veranderen in iedere willekeurige mailadres

Je kan beter naar de headers van een emailtje kijken.
Hoe? Dan zou we graag willen weten hoe je je mailtjes beheerd
(via een emailprogramma, hotmail, gmail, of yahoo, enz)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 29-04-2007 om 20:30.
Oud 29-04-2007, 22:33
Verwijderd
Mwoa, als het écht vervelend is kun je naar de politie gaan. Die kunnen dan contact opnemen met hotmail (of wie de emailserver dan ook beheert) en dan is te achterhalen waar het vandaan komt.
Oud 30-04-2007, 09:10
Verwijderd
@Freyk
mails worden beheerd via hotmail...ik heb het IP-adres al achterhaald, maar verder kom ik niet
Oud 30-04-2007, 09:27
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Nou, als hij toevallig @home als provider heeft, kan je met ip-adress.com de locatie van de dichtbijzijnde ip-verdeler vinden.
(deze kwam echt dicht bij mij in de buurt, 200 meter van mijn huis af)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 30-04-2007, 10:39
Verwijderd
ik heb het eens getest met mijn ip-adres, die het cmd aangeeft... maar dat werkte niet. En met het IP-adres van die stalker geeft hij dus mijn woonplaats aan, terwijl iemand anders het voor me had uitgezocht en die kwam op een andere plaats uit.
Oud 30-04-2007, 10:48
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Het is niet waterdicht natuurlijk. Hier vindt die site wel mijn woonplaats maar zit nog enkele kilometers van mijn wijk af. Het lijkt me echter geen toeval dat die site jouw woonplaats aangeeft als je op het IPadres van die persoon zoekt. Ik weet niet waar die "iemand anders" het had uitgezocht, maar waarschijnlijk heeft hij gewoon een vergelijkbare methode gebruikt, dus dan moet je je zelf maar afvragen wat het meest waarschijnlijk is.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 30-04-2007, 10:54
Verwijderd
ok , thanks
Oud 30-04-2007, 11:17
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Je kan ook via-via naar je stalker zoeken, want hij kan bij je in de buurt wonen.

Wat je ook kan doen is uitzoeken welke provider je stalker gebruikt
(isp bij ipaddress.com) en dan de helpdesk van die provider bellen.
Met een goede smoes en een domme medewerker zou je misschien aan zijn adresgegevens komen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 11:20.
Oud 30-04-2007, 15:03
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Ja, of anders wil een mailtje naar abuse@provider.nl ook nog wel eens helpen.
Oud 30-04-2007, 18:55
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
regendruppel schreef op 29-04-2007 @ 21:06 :
bedankt voor je reactie, maar in de mail wordt geen naam gegeven, behalve dingen als: groeten van je stalkvriend
maar heeft het mailadres een speciafieke naam?
zoals bijvoorbeeld een naam als seambly@mail.nl?
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Oud 30-04-2007, 19:56
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
emailadres van de stalker veranderd steeds, stormbreaker.
Je kan daar beter niet op richten, maar zoals gewoonlijk op de headers wat je bij de ieder mailtje krijgt.

Ik vind het vervelend dat zelfs de providers, van populaire webbased emailprogramma's, het toelaten dat zijn gebruikers de afzendersmailadres kunnen wijzigen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 20:18.
Oud 30-04-2007, 20:23
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Meestal kan je van een persoon niet veel vinden op internet, hoor. Zoek je eigen naam eens op met Google; ik ben slechts te vinden sinds ik een eigen site heb, en dan hier of daar een reactie op een forum die te vinden is.

Plus, een stalker is meestal wel slim genoeg om zichzelf te verbergen. Het enige waar je een heel klein beetje op kan vertrouwen, zijn inderdaad de headers (vermits het aantal mensen die daarvan genoeg kennis hebben om ze na te maken, vrij gering is; een mail van op een ander adres sturen is iets dat al veel meer mensen kunnen).

Mijn beste gok: zoek dat IP-adres in de headers; zoek met ripe.net op welke provider hij gebruikt (en doet dit voor elke mail, zo ben je zeker dat hij vanop een plaats werkt). Daarna kan je die provider contacteren (normaalgezien, vind je op ripe.net wel een abuse@provider-adres waar je die mails naartoe kunt sturen. Ik heb al (in gevallen van spam, geen stalkmails) heel wat positieve resultaten gekregen.

In de headers staan trouwens meerdere mailadressen, slechts eentja daarvan is van de stalker (ik kan zo direct niet zeggen wel adres).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Oud 01-05-2007, 09:02
Verwijderd
bedankt allemaal
Oud 01-05-2007, 19:19
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Je kan natuurlijk van de mensen die je ervan verdenkt hun ip loggen door ze op een link te laten klikken. Kan je gelijk zien wie t is, zelfs als t ip van diegenen dynamisch is, want hostnaam blijft altijd t zelfde zover ik weet.
Oud 01-05-2007, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 01-05-2007 @ 20:19 :
Je kan natuurlijk van de mensen die je ervan verdenkt hun ip loggen door ze op een link te laten klikken. Kan je gelijk zien wie t is, zelfs als t ip van diegenen dynamisch is, want hostnaam blijft altijd t zelfde zover ik weet.
Een link inderdaad, of met behulp van een plaatje, waarachter een IP-log script schuilt. Werkt natuurlijk alleen als plaatjes toegestaan worden in zijn e-mail client. Verder kan het natuurlijk ook zijn dat hij verbinding maakt via een andere computer (een proxyserver) en dat je dus zijn echte adres niet krijgt.

Maar hostnaam van dynamische IP's blijft niet hetzelfde. Hoewel ze een service als DynIP kunnen gebruiken, wordt die hostnaam niet getoont, maar de dynamische hostnaam die door de provider is toegewezen.

Laatst gewijzigd op 01-05-2007 om 22:26.
Ads door Google
Oud 01-05-2007, 22:43
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Wat is dit laatste voor een gezever? Er wordt hier constant moord en brand geroepen zo gauw als ergens iets naar spyware ruikt, en nu zitten 'jullie' zelf iemand op te stoken om spyware op iemand anders computer te gaan installeren.

Als het over stalking gaat heeft het weinig zin om zelf politietje te gaan spelen. Zolang het bij wat anonieme mailtjes blijft is er trouwens niets aan de hand. En als het erger zou worden moet dat stalkermeneertje zich wel kenbaar maken.

Als het je echt stoort of bang maakt: aangifte van doen bij de politie en niet zelf detective gaan spelen.
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 02-05-2007, 09:08
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 01-05-2007 @ 23:43 :
Wat is dit laatste voor een gezever? Er wordt hier constant moord en brand geroepen zo gauw als ergens iets naar spyware ruikt, en nu zitten 'jullie' zelf iemand op te stoken om spyware op iemand anders computer te gaan installeren.
Ik noem dit geen spyware, omdat er niks op het slachtoffers systeem geïnstalleerd word.

Citaat:
Al Murphy schreef op 01-05-2007 @ 23:43 :
Zolang het bij wat anonieme mailtjes blijft is er trouwens niets aan de hand.
regendruppel kan het ook laten negeren door de beveiliging van Hotmail een beetje op te krikken, door het in te stellen dat alleen mailtjes van mensen uit je lijst in je postvak-in komen en de rest in je ongewenste email-vak.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 02-05-2007 om 09:12.
Oud 02-05-2007, 12:31
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
freyk schreef op 02-05-2007 @ 10:08 :
Ik noem dit geen spyware, omdat er niks op het slachtoffers systeem geïnstalleerd word.
Ik zie spyware als software die persoonlijke informatie van derden verzamelt zonder dat die gebruiker daarom heeft gevraagd/van op de hoogte is. Een plaatje of een link die een of ander script activeert dat IP en naam aan elkaar linkt is in mijn ogen dus spyware. Maarja, definities... kan je alle kanten mee uit.
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 02-05-2007, 14:27
Verwijderd
ik heb contact opgenomen met de provider, en die waren zo vriendelijk om mij te vertellen wie die persoon is die blijft stalken. (volgens mij mogen ze zoiets niet eens doen )
Het stalken is nu dus afgelopen omdat zij ervoor gezorgd hebben dat ik van die persoon geen mails meer kan krijgen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Cbs aan je deur
Barca1
7 20-01-2015 19:30
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Verhalen & Gedichten Graag even jullie mening / suggestie's voor mijn stalkers brief
Verwijderd
7 23-03-2004 18:35
Verhalen & Gedichten probeerselverhaal
Shadowme
24 04-09-2003 14:48
Liefde & Relatie hellup!!! stalkers op ut forum?!?
Gekke Doos
13 25-10-2002 15:52
ARTistiek [verhaal] nog zonder titel
Verwijderd
8 21-07-2002 18:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.