Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2007, 18:37
Verwijderd
Bonjour!

Ik heb een merkwaardig probleem. Mijn vriendin heeft een Creative Zen Plus en die wil ze via mijn computer opladen en volzetten. Alle meegeleverde software staat geïnstalleerd en een paar weken terug deed hij het perfect.

Nu is er iets raars aan de hand. Zodra de USB-kabel van die MP3-speler tegen de USB-poort van mijn computer komt, reset mijn computer zich. Dit is nu al drie keer gebeurd en het gebeurd al zodra de kabel het omhulsel van de poort aanraakt, alsof het een soort kortsluiting is. Mijn eigen MP3-speler, een Creative MuVo V200 kan er zonder problemen in en uit.

Mijn vriendin zegt dat ze wel met haar nagel langs de USB-stekker van die kabel van haar speler gegaan is, maar zonder ergens tussen te komen of iets los te maken. Kan het zijn dat die kabel toch op zo'n manier geraakt is dat hij nu een soort van kortsluiting veroorzaakt? Ik heb hem er nu overigens inzitten, doordat ik tijdens het opstarten wel gewoon de kabel er straffeloos in kon steken. Aan de hand daarvan zou je denken dat het toch weer een softwareprobleem is, maar omdat de computer reset bij het eerst contact, denk ik toch dat het hardwarematig is. Iemand een idee wat dit is, of het te verhelpen is en hoe schadelijk het zou kunnen zijn? Ik heb Firefox al moeten reanimeren.

Ik heb overigens een ASUS P5W DH Deluxe moederbord en gebruik de USB-poorten die aan de voorkant van de kast zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2007, 09:45
Verwijderd
Na een keer of vijf, deed het voorval zich daarna niet meer voor. Kan het zijn dat die kabel statisch geladen was (hij had een dag in een tas gezeten) en dat het daardoor wat stroom laat weglekken, waarop mijn voeding overdreven voorzichtig reageert door te herstarten?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 16:18
Verwijderd
"het gebeurd al zodra de kabel"
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:41
Verwijderd
Het was crisis!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 22:28
Verwijderd
Ik moest er even van huilen.
Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem, dus ik verlaat dit topic weer.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 16:17
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Is de kabel niet gewoonweg kapot? Best kans dat je dan volle sluiting hebt gemaakt
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 17:40
Verwijderd
Nee, de computer doet het nog en de kabel is nu terug in Nijmegen, waar hij ook geen problemen meer veroorzaakt. Ik gok toch dat hij statisch geladen was.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.