Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2002, 18:51
NiteLove®
NiteLove® is offline

Ik ben nu op het moment gekomen dat ik mijn oude pc graag wil gaan upgraden. Ik bezit nu een p2 350, en zou graag een Athlon XP willen inbouwen. Ik wil dus componenten uit mijn oude pc gaan gebruiken (de videokaart en geluidskaart bv.) zodat het niet een al dure grap gaat worden, als ik een hele nieuwe setup zou moeten kopen.

nu is mijn vraag...wat is nu het beste?

Ik heb ten eerste natuurlijk een nieuw mobo nodig...geheugen en een processor (Athlon XP, die ook getweaked gaat worden als het goed is) + een cooler

Heeft iemand een goed advies voor mij? Het moet niet al te duur zijn, maar toch goed kunnen presteren.

wie heeft de specs voor de ideale budget pc voor mij
note: ik heb er ongeveer 500€ voor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2002, 19:16
pietje63
pietje63 is offline
moet je even de PCM pakken, daar staat elke maan een zelf samengestelde budget pc in van ca. 500 euro

of je gaat naar zo'n computer site en pakt van alles wat (mobo etc) wat een beetje bij elkaar past wel dan
Oud 13-07-2002, 19:29
Verwijderd
Moederbord: Asus A7V333
XP processor moet je zelf zoeken. Wat je het liefste wil.
Prop er 256mb DDR PC2700 geheugen bij en evt. nieuwe harde schijf en je bent klaar.

Kdenk dat je iig wel nieuwe voeding nodig hebt (300watt), misschien nieuwe kast (vanwege moederbord formaat).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 15:51
@pie
@pie is offline
dé overklokplank van dit moment is de epox 8K7A

imho heeft de XP 1800+ op dit moment de beste prijs/kwaliteitverhouding

geheugen kan op die plank DDR PC2700 zijn, en omdat je nu een P350 hebt is het een ATX-kast en past de epox daar ook in

misschien is het inderdaad alleen slim om een nieuwe voeding aan te schaffen.. processoren en andere nieuwe hardware zijn stroomvreters tegenwoordig..

Laatst gewijzigd op 15-07-2002 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 02:59
bloffan
bloffan is offline
msi kt3 ultra kan ook
werkt hier prima
in ieder geval een mobo met via kt333 chipset
asus is volgens mij nogal duur in vergelijking met zijn concurrenten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 08:20
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
bloffan schreef:
msi kt3 ultra kan ook
werkt hier prima
in ieder geval een mobo met via kt333 chipset
asus is volgens mij nogal duur in vergelijking met zijn concurrenten.
Ik heb nogal slechte ervaringen met MSI.
Anderhalf jaar geleden 10 MSI borden in een serverlocatie geďnstalleerd, er zijn er tot nu toe al 9 (!!) kapot gegaan. En dat met een redundante, gestabiliseerde voeding e.d.
Oud 16-07-2002, 19:24
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Anderhalf jaar geleden 10 MSI borden in een serverlocatie geďnstalleerd, er zijn er tot nu toe al 9 (!!) kapot gegaan. En dat met een redundante, gestabiliseerde voeding e.d.
idd , msi heb ik ook al problemen mee gehad , zeker in servers is em ni aan te raden
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:42
Dutchian
Dutchian is offline
wat ga je met je oude onderdelen doen (mobo ? )
Oud 23-07-2002, 19:25
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
is je geluidskaart wel PCI?

watvoor videokaart heb je nu? een viper350 ofzow in een athlon xp machine vind ik geen topconfiguratie om eerlijk te zijn.

verder is de epox 8k7a een mooie plank voor weinig geld.

voor cooler misschien een Alpha Pal8045 met een papst fan ofzow? => goed en stil

en uiteraard een zwaardere voeding, die 200watt trekt 't echt niet met een athlon XP
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 20:01
Koen
Koen is offline
Ik zit momenteel in dezelfde situatie en je moet even een aantal dingen overwegen.

Ten eerste of je wel écht een AMD wilt. De P4's zijn namelijk behoorlijk over te clocken, iets waar de huidge XP's weinig van willen weten.

Interessante review: http://www.tweakers.net/reviews/309

Daarnaast, mocht je een AMD kopen, dan nog een geschikt mobo vinden. ASUS heeft snelle resultaten, Epox wat minder. Op de Epox kun je wel direct de BIOS POST codes aflezen, de Asus gebruikt daar een voor 25 Euro extra te kopen Ipanel voor die niet optimaal presteerd. ( Zie de topics op http://gathering.tweakers.net ) Een Gigabyte moederbord ziet er ook wel netjes uit, dus keuze zat.

Interessant artikel: http://www.hardware.info/reviews.php?id=285

Geheugen heb je ook nog in velen soorten en maten en Epox schijnt bijvoorbeeld niet alle merken te slikken. Moet je dus ook nog ff mee uitkijken.

Succes met zoeken
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 00:31
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

dat is ook de kracht van MSI!!>. er is er altijd wel eentje die het blijft doen!!

j/k
Reageren

Regels voor berichten