Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2007, 18:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Zes maanden terug heb ik op basis van veel positieve reviews de Canon Ixus 60 gekocht.
Ik ben er helaas niet tevreden mee. Buiten zijn m'n foto's scherp, maar foto's die ik binnen neem zijn bedroevenswaardig. Met flits is het beeld ver overbelicht, zonder flits kan de camera geen enkele beweging hebben.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de camera lag, maar nadat mijn broer wat foto's geschoten heeft moet ik mijn verlies toegeven: het ligt aan mij. Ik heb geen vaste hand en bij zo'n licht camera'tje voel je nou eenmaal alles.

Ik ben van plan te kijken wat ik tweedehands nog voor deze camera kan krijgen en van dat geld (evt. met een klein beetje extra) een nieuwe kopen.

Welke camera raden jullie mij aan? Hij moet dus binnen haarscherpe foto's kunnen nemen. Ook als ik iets tril en als de objecten (in mijn geval kinderen) bewegen. Ik ben de Canon Powershot S40 gewend met (sport)bewegingsfunctie en die kwaliteit zoek ik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2007, 21:12
Verwijderd
Camera met IS zoeken Zijn er geloof ik wel een paar van in de Canon ixus lijn.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 22:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat is zeker zo'n beeldstabilisator?

Werkt dat echt? Iemand die een camera daarmee heeft en er wat over kan zeggen?

En de Ixus lijn heb ik juist niet zo'n vertrouwen meer in. Ik denk dat ik toch wat meer naar de wat grotere camera's als de Powershot A540 moet kijken?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 22:58
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Ik heb een Canon S3 IS, het helpt zeker wel. Op www.dpreview.com staan wel verschillende testen van camera's met IS, je kunt dan duidelijk zien wat de verschillen zijn. Je moet er geen wonderen van verwachten, maar je kunt wel net wat langere sluitertijden gebruiken dan wanneer je geen IS hebt.

Voorbeeld (grote afbeeldingen)

Canon SD800 IS (IS uitgeschakeld)

http://a.img-dpreview.com/reviews/Ca...S/IMG_0130.JPG


Canon SD800 IS (IS op continuous)

http://a.img-dpreview.com/reviews/Ca...S/IMG_0131.jpg
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:49
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Of koop een statief, tweedehandsje moet niet al teveel kosten.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 15:25
Verwijderd
Statief om binnen in een café ff snel een kiekje te schieten. Jaaaa dat is handig.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 15:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-05-2007 @ 14:49 :
Of koop een statief, tweedehandsje moet niet al teveel kosten.
Dat lijkt me niet erg handig. Het zijn geen professionele foto's oid. Gewoon vakantiekiekjes ed.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:25
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
ik heb beeldstabilisatie op mijn telefoon zitten.. zeker aan te raden..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:39
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
Minolta dimage A2, goede anti-shake, redelijk betaalbaar
of zo'n sony d-slr, weet even de naam niet.
__________________
pr0n parades and drug raids
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:20
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Canon SLR (bijv 350D) met bijvoorbeeld de 17-85MM EF-S lens met image stabilization.

En als je een driebeens statief te groot/zwaar lijkt is een monopod natuurlijk ook nog een optie..

Canon Ixus 800IS of 900IS hebben ook een beeldstabilisator..

Laatst gewijzigd op 07-05-2007 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-05-2007 @ 19:20 :
Canon SLR (bijv 350D) met bijvoorbeeld de 17-85MM EF-S lens met image stabilization.

En als je een driebeens statief te groot/zwaar lijkt is een monopod natuurlijk ook nog een optie..

Canon Ixus 800IS of 900IS hebben ook een beeldstabilisator..
Ook zo'n monopod lijkt me niet handig. Ik maak veel foto's voor scouting. Dan zie ik wat leuks, pak ik even m'n camera en maak wat foto's. Wil liever niet met extra spullen in de weer. En het is niet alsof ik parkinson heb ofzo. Ik tril een beetje, maar niet zó erg dat het niet met een fatsoenlijke camera gecorrigeerd kan worden

En m'n budget ligt rond de 200 euro, dus jouw opties zijn me net iets te duur. Maar ik zal morgen zelf eens naar camera's met IS kijken en hier een paar posten die me aanspreken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 21:27
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Nee ok als het om snapshots gaat is ook een monopod wat overdreven. Ik heb wel die 800IS redelijk betaalbaar gezien, bij topvisionshop.com ben je ongeveer 270 kwijt incl verzending.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 21:36
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik zet kleine camera'tjes ook wel op een muurtje ofzo, werkt ook goed.

Anders gewoon leren hoe je je trilling vermindert. Op de knop drukken precies als je uitgeademd hebt, terwijl je niet je adem vast hoeft te houden dan etc.
En 't is fijn als ze ook een viewfiender hebben, kan je'm ook tegen je gezicht aan te zetten om stil te houden.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 09:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb nu de volgende camera's gezien die ik overweeg:

- Panasonic DMC-LZ7


- Canon Powershot A710 IS


- Canon Powershot A570 IS



Zijn er hier mensen met ervaringen?
En tips? Wat ik jammer vind aan de Powershots is dat ze geen 'sport' optie meer hebben, zoals de oude Powershot had. Dus nou blijf ik bang dat die 'kinder en huisdieren' optie net zo weinig inhoudt als bij mijn Ixus..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 09:25
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-05-2007 @ 10:12 :
Ik heb nu de volgende camera's gezien die ik overweeg:

- Panasonic DMC-LZ7
[afbeelding]

- Canon Powershot A710 IS
[afbeelding]

- Canon Powershot A570 IS
[afbeelding]


Zijn er hier mensen met ervaringen?
En tips? Wat ik jammer vind aan de Powershots is dat ze geen 'sport' optie meer hebben, zoals de oude Powershot had. Dus nou blijf ik bang dat die 'kinder en huisdieren' optie net zo weinig inhoudt als bij mijn Ixus..
Ik had zelf de voorloper van de A570, het zijn hele goede en degelijke camera's met een prima beeldkwaliteit. Ik weet niet wat het prijsverschil tussen de twee Canon's is, maar de A710 lijkt me toch de beste van de drie. Het fijne is dat je ook alle instellingen handmatig in kunt stellen, dus die sportstand heb je in principe helemaal niet nodig.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 09:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
De Panasonic is rond de 220,00 inclusief verzending, de A710 rond de 250,00 en de A570 is rond de 260,00.

Ze hebben allemaal beeldstabilisator en allemaal zelf in te stellen diafragma en sluitertijd.

Panasonic en de A710 hebben 6x optische zoom, de A570 heeft 4x. Allemaal 4x digitale zoom.

De Panasonic heeft geen optische zoeker, de rest wel.

De A710 heeft de laagste ISO waarden (t/m 800) en heeft geen sport-optie. De andere twee hebben wel sport-optie en de Panasonic heeft de hoogste ISO waarden.

De A710 heeft Slow Sync, al weet ik niet echt wat dat is

En wat is DC voeding? Is dat gewoon netstroom?
De A710 heeft dat als enige, naast batterijen.



Dat zijn zo'n beetje de verschillen. Welke van deze dingen zijn nu belangrijk?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 10:48
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-05-2007 @ 10:59 :
De Panasonic is rond de 220,00 inclusief verzending, de A710 rond de 250,00 en de A570 is rond de 260,00.

Ze hebben allemaal beeldstabilisator en allemaal zelf in te stellen diafragma en sluitertijd.

Panasonic en de A710 hebben 6x optische zoom, de A570 heeft 4x. Allemaal 4x digitale zoom.

De Panasonic heeft geen optische zoeker, de rest wel.

De A710 heeft de laagste ISO waarden (t/m 800) en heeft geen sport-optie. De andere twee hebben wel sport-optie en de Panasonic heeft de hoogste ISO waarden.

De A710 heeft Slow Sync, al weet ik niet echt wat dat is

En wat is DC voeding? Is dat gewoon netstroom?
De A710 heeft dat als enige, naast batterijen.



Dat zijn zo'n beetje de verschillen. Welke van deze dingen zijn nu belangrijk?
Natuurlijk is prijs belangrijk.
Overweeg ook die Ixus 800IS als je toch richting 270 euro gaat, het is een wat compacter toestel dan de Powershot maar ook zeer goed getest: echter meer voor snapshots dus geen diafragma of sluiter instelbaar.

Digitale zoom is onbelangrijk; dat wil je niet gebruiken en moet je gewoon uitzetten.

De zoeker is zeer belangrijk, de Panasonic zou wat mij betreft meteen afvallen.


Canon maakt gebruik van CMOS sensors: deze presteren beter bij lagere iso waardes, de CCD sensors hebben meer iso nodig!
Bovendien zijn lage iso waarden ook niet zo van belang; bij hoge iso waarden heb je meer beeldruis (dus gebruik je liever een flitser of een kleiner diafragma). CCD's hebben over het algemeen meer beeldruis.

DC voeding is idd gewoon aan het stopcontact, kan handig zijn als je accu leeg is.. denk ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2007, 12:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
He bedankt!

De Ixus 800 IS heeft idd geen instelbare diafragma en sluitertijd en bovendien is de laagste sluitertijd ook een stuk minder snel (1/600 tegenover 1/2000).
En daarnaast heeft de A710 ook 6x optische zoom en de Ixus 4x. Dus waarom zou ik volgens jou alsnog naar de Ixus moeten kijken?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:27
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Alleen het compacte formaat.. denk ik. Heeft die powershot batterijen of accu's? Ik vind persoonlijk accu's fijner.. verder is die powershot natuurlijk gewoon goed.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
]{ing schreef op 10-05-2007 @ 14:27 :
Alleen het compacte formaat.. denk ik. Heeft die powershot batterijen of accu's? Ik vind persoonlijk accu's fijner.. verder is die powershot natuurlijk gewoon goed.
Oke. Nou ja, ik denk dat het voor mij helemaal niet erg is als ie net een tikje groter is.

De powershot heeft batterijen. Dat is het enige wat ik wel jammer vind.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 19:12
IKBENVIS
Avatar van IKBENVIS
IKBENVIS is offline
De Panasonic is een prima camera als je de ISO-waarde maar niet te hoog instelt. Voor verdere huis/tuin/keukenfotografie bieden de canons weinig extra.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 19:33
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Niet dat ik niet geloof dat de panasonic prima is, maar de canon lijkt me net de wat betere keus (zie boven). Geen zoeker is (mede) vanwege de reden die Sisterofmercy hierboven ook al noemde echt geen optie.

Imho
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 19:36
IKBENVIS
Avatar van IKBENVIS
IKBENVIS is offline
Citaat:
]{ing schreef op 11-05-2007 @ 20:33 :
Niet dat ik niet geloof dat de panasonic prima is, maar de canon lijkt me net de wat betere keus (zie boven). Geen zoeker is (mede) vanwege de reden die Sisterofmercy hierboven ook al noemde echt geen optie.

Imho
Ach, dat doet bijna niemand meer. Zeker niet met de heerlijk heldere schermpjes die panasonic heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 11:37
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Een heerlijk helder scherm betekent nog niet dat je goed kan zien wat je nou gaat fotograferen.
Maargoed, als dat ding autofocust is al een groot gedeelte van't probleem opgelost. Scherpstellen kan je natuurlijk vergeten op zo'n schermpje.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2007, 15:23
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
voor snapshots heb je volgens mij niet persee een zoeker nodig hoor. ik heb niet het idee dat het de TS iets uitmaakt of de camera wel of geen zoeker heeft. of wel?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 16:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou ja, zoeker vind ik niet súper belangrijk, maar het is wel een pré. Vakantiekiekjes hebben nogal vaak te maken met zon en als je dan niets ziet op je scherm schiet het niet op.

Maar ik heb eergister de Canon Powershot A710 IS gekocht.
Ik ga hem de komende dagen goed uitproberen. Zo snap ik nog niks van de snelle sluitertijd voorkeuze, want zodra ik die erg hoog zet, worden m'n foto's zwart, hoeveel licht ik ook heb en hoe ik m'n diafragma ook zet. Maar dat is vast nog een kwestie van veel puzzelen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 18:28
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Veel plezier ermee. Wsl ben je nu voor de rest van je leven loyaal aan Canon hehe.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 18:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-05-2007 @ 19:28 :
Veel plezier ermee. Wsl ben je nu voor de rest van je leven loyaal aan Canon hehe.
Hehe, we'll see
Voor nu heb ik al een hoop leuke foto's kunnen maken met het toestel. En m'n oude camera heb ik vandaag verkocht
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 00:44
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Die camera's van SE met cybershot werken wel echt. als je heel snel met die camera's heen en weer zwaait en tussendoor een foto maakt, krijg je toch een scherpe foto
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 18:08
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Hulk schreef op 28-05-2007 @ 01:44 :
Die camera's van SE met cybershot werken wel echt. als je heel snel met die camera's heen en weer zwaait en tussendoor een foto maakt, krijg je toch een scherpe foto
Soort van verassingseffect dan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417
Verwijderd
35 03-01-2005 18:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.