Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Hoe vervelend vind je het als iemand de hele tijd te laat is?
Kan me niet schelen 9 12.68%
Tja is niet zo handig maar ik zeg er niks van 4 5.63%
Vind ik wel vervelend 19 26.76%
Vind ik echt super irritant. 39 54.93%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2007, 17:53
drukknoopje
drukknoopje is offline
dus de topictitel lijkt me wel duidelijk.
Hebben jullie voor dwangmatigetelaatkomers nog tips? Want mijn vriendje is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak te laat. en dat vind ik nu best irritant worden.
Oud 07-05-2007, 17:56
ook hallo
ook hallo is offline
O ja dat is heel irritant Ik ga dan zelf expres ook te laat komen en dan een kwartier vroeger afspreken dan eigenlijk nodig was ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:09
Evil Monkey
Evil Monkey is offline
Best vervelend, ligt ook wel aan de rede van te laat komen...
Oud 07-05-2007, 18:10
fromBALKAN :D
Wat ben ik hypocriet, ikzelf kom vaak te laat, en als iemand anders te laat komt zeg ik er heel veel van
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:16
Verwijderd
Ik heb 'superirritant' gezegd, maar het ligt er wel aan. Met sommige vriendinnen spreek ik om 3 uur af en die komen dan om 5 over 3 een keertje aanzetten, en dat dan ook altijd. Daar spreek ik dus ondertussen om 3 uur mee af maar kom zelf pas om 5 over 3.

Als hij echter altijd te laat is en daardoor de trein mist, of altijd pas na een half uur komt aanzetten terwijl ik zit te wachten, dan zou ik me wel vreselijk gaan ergeren.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:26
Missy
Missy is offline
Het is niet super vervelend, maar anders zit je maar te wachten, dat is ook niks.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:27
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het best irritant, want ik ben altijd te vroeg of echt op tijd. En ik ga stressen door mensen die te laat komen.
Oud 07-05-2007, 18:38
Dexter_M
Dexter_M is offline
kom zelf ook altijd te laat
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:41
Fantôme
Fantôme is offline
als er geen dringende zaken zijn vind ik het niet erg als iemand te laat komt, dan zie ik het ook niet echt als te laat.
Stel ik spreek met iemand af langs te komen om 20 uur, dan beschouw ik die afspraak meer als 'rond een uurtje of 20.00 uur' kan dus ook wat vroeger of later.
Maar als iemand te laat komt op belangrijke afspraken, continu, imo, onbelangrijke dingen loopt te doen terwijl de trein zo vertrekt enz. dán vind ik het wel superirritant.
Soms zeg ik er wat van, meestal niet
Oud 07-05-2007, 19:11
Verwijderd
ik ben zelf altijd overal op tijd en vind het best vervelend als iemand elke keer opnieuw te laat komt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 20:30
PV
PV is offline
super irritant. Ik heb een keer een half uur in de kou op iemand staan wachten, nou dat heeft ie geweten ook, teringzooi.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 20:43
DanielC
DanielC is offline
Nogal irritant, je spreekt toch niet iets af om een kwartier later te komen. Het kan door omstandigheden wel eens voorkomen natuurlijk, maar gewoon standaard te laat komen, daar heb ik het niet zo op.

Ik heb "Vind ik wel vervelend" ingevuld trouwens.
Oud 07-05-2007, 20:46
Flip!
Flip! is offline
Ik ben zelf ook niet altijd op tijd maar 90 % van de gevallen wel. En ik vind ook dat als je iets af hebt gesproken op een bepaalde tijd, dat je er dan ook best kunt zijn. Loop/ren/rij dan gewoon 5 minuten eerder aan?
Vriendlief komt ook maar zelden op tijd. Een keertje was wel heel erg, we hadden rond half 7 afgesproken, en toen was ie er pas om 8 uur. Maar daar had ie dan wel een goede reden voor opzich.
Eerst ergerde ik me er wel aan en zei ik er ook van, maar nu verwacht ik het gewoon dus valt het niet meer zo tegen als ie een kwartier te laat is.
Oud 07-05-2007, 20:48
Verwijderd
Ik had de tweede optie aangeklikt maar er staat nog steeds nul bij
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 20:51
Verwijderd
Citaat:
drukknoopje schreef op 07-05-2007 @ 18:53 :
dus de topictitel lijkt me wel duidelijk.
Hebben jullie voor dwangmatigetelaatkomers nog tips? Want mijn vriendje is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak te laat. en dat vind ik nu best irritant worden.
Gewoon een half uur vroeger afspreken. Of een uur. En dan zelf een half uur te laat komen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 21:10
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Laat hem de klok een minuut of 10 vooruit zetten. Of 15. Of een half uur. Hangt er vanaf hoe laat hij is.

Ik vind het zelf wel redelijk vervelend als mensen te laat komen, maar ik ben zelf ook wel eens te laat, dus ik begrijp het wel, dat ze het niet altijd expres doen.
Oud 07-05-2007, 21:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Superirritant, want ik ben zelf altijd veel te vroeg
Oud 07-05-2007, 21:16
Ieke
Ieke is offline
Irritant, zeker als het consequent is. Ga dan toch gewoon eerder weg, zo moeilijk is het niet. Zelf ben ik meestal te vroeg, maar met bepaalde mensen boeit het me niet zo meer en dan kom ik zelf ook wanneer het mij uitkomt.
Oud 07-05-2007, 22:56
TopDrop
TopDrop is offline
Van mensen waarvan je het niet verwacht is het <scheldwoord> irritant.

Van mensen die altijd te laat komen kan het me geen ruk schelen.
Oud 07-05-2007, 23:17
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-05-2007 @ 22:16 :
Irritant, zeker als het consequent is. Ga dan toch gewoon eerder weg, zo moeilijk is het niet. Zelf ben ik meestal te vroeg, maar met bepaalde mensen boeit het me niet zo meer en dan kom ik zelf ook wanneer het mij uitkomt.
Juist
Oud 08-05-2007, 00:18
Verwijderd
Dat ligt eraan.
Als ik met iemand bij mij thuis heb afgesproken en we gaan verder niks boeiends doen kijk ik niet op een half uur.
maar als ik een afspraak heb met iemand omdat we ergens op tijd moeten zijn, en die ander is te laat raak ik echt pissed off en word ik nerveus en ga dan zeuren tegen die ander.
Toen ik 15 was kwam ik altijd en overal te laat. Maar sinds een paar jaar heb ik dat niet meer. Ik kom altijd iets te vroeg nu.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 02:16
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-05-2007 @ 22:16 :
zo moeilijk is het niet.
Wel
Ik heb niet zo heel veer ervaring met anderen die te laat komen. Zelf kom ik vaak te laat Laatste paar maanden op school en catechesatie bijna altijd. School valt dan nog wel mee omdat dat iets verder weg is (tien minuten-kwartier fietsen) maar catechesatie hoefde ik echt maar 2 minuten voor te fietsen. En dan ga ik daardoor te laat weg ("oh, het is 5 over half, ik heb nog 10 minuten" "oh, shit nu is het ineens al kwart voor, ik had er al moeten zijn").
Oud 08-05-2007, 02:44
AmieSansDeNoir
AmieSansDeNoir is offline
Als je met iemand hebt afgesproken voor de film ofzo, en die ander komt te laat is het wel irritant.
maar verder boeit het me niet zo. je kan toch bellen
Oud 08-05-2007, 06:56
Verwijderd
ALS mensen later komen, okay. Maar bel dan wel eventjes. De meeste mensen die ik ken smsen of bellen dan wel, zeggen een tijd en zijn dan nog 'n uur te laat. Daar kan ik me dood aan irriteren en dan ben ik niet meer erg gezellig. Zelf ben ik ook niet altijd op tijd, maar mijn "te laat komen" is altijd hooguit tien minuten / kwartiertje. Ik irriteer me dood aan te laat komen, if i ca speak honestly.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 07:11
coopergirl
coopergirl is offline
Meestal ben ikzelf ook een minuut of 5 te laat. Het is dus hypocriet er wat van te zeggen
Soms irriteert het me wel als de afspraak erg lang op zich laat wachten. 10 minuten te laat kan ik me niet druk over maken, ik vermaak me wel (roken, sms-en, lezen etc).
Oud 08-05-2007, 07:38
Le Soleil.
Le Soleil. is offline
Erg irritant.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 07:55
Verwijderd
Ik vind het heel erg vervelend.
Nu heb ik zelf ook wel een beetje een dwangmatige optijdkomiets.
Maar mensen die te laat komen kan ik echt niet tegen.

Trouwens, het hangt natuurlijk af van situatie, trein missen e.d. kan altijd gebeuren dat valt daar niet onder, maar mijn moeder heeft een vriend, als je aan hem vraagt hoe laat hij komt, en hij zegt 17.00 dan issie er rond een uur of 19.00.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 07:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 08-05-2007 @ 03:16 :
Wel
Ik heb niet zo heel veer ervaring met anderen die te laat komen. Zelf kom ik vaak te laat Laatste paar maanden op school en catechesatie bijna altijd. School valt dan nog wel mee omdat dat iets verder weg is (tien minuten-kwartier fietsen) maar catechesatie hoefde ik echt maar 2 minuten voor te fietsen. En dan ga ik daardoor te laat weg ("oh, het is 5 over half, ik heb nog 10 minuten" "oh, shit nu is het ineens al kwart voor, ik had er al moeten zijn").
Het is gewoon een kwestie van plannen en op de tijd letten. Hoe dom is het als je dat niet kan. Dan moet je maar denken met die 10 minuten van te voren spullen pakken en dan weggaan en niet weet ik veel wat gaan doen. Als je niet klaar bent dan sta je gewoon eerder op oid.
Een keertje te laat komen kan ik nog inkomen, maar consequent echt niet. Verder zijn er natuurlijk ook situaties waar je niks aan kan doen, maar in sommige gevallen hou je daar rekening mee. (In de tijd dat ik met de trein naar de uni moest ging ik voor tentamens altijd gewoon een half uur (soms nog wat langer) eerder weg. Dan ben je er wel vroeg, maar te laat komen is gewoon geen optie)
Oud 08-05-2007, 08:14
Verwijderd
Ik vind alles binnen de 5 minuten nog wel kunnen, daarna vind ik het vervelend worden. Maar het ligt er wel aan waarvoor op zich, als ik bij mij thuis afspreek vind ik het al minder erg dan wanneer ik buiten ergens sta te wachten.

En ik ben op de een of andere manier heel vaak wel 2 minuten te laat, juist omdat ik precies weet hoe lang iets fietsen is, en dan komt er net iets tussen/kan ik iets niet vinden/staat het stoplicht op rood
Dat vind ik wel irritant aan mezelf, juist omdat het zo vaak gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 08:57
Verwijderd
Ligt een beetje aan de omstandigheden. Als ik op iemand sta te wachten om samen met de trein te reizen is het al vervelend als hij/zij vijf minuten te laat is; als ik met iemand heb afgesproken dat hij/zij 's avonds bij me langs zal komen is het geen probleem als hij/zij een half uur te laat is.

Ik heb zelf de neiging om tien minuten te laat te komen doordat ik vrij strak plan en daarbij te weinig rekening hou met onverwachte dingen, dat los ik op door dingen tien minuten eerder in m'n agenda te schrijven
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 11:57
Daboman
Daboman is offline
Ik vind het wel vervelend, maar meestal zeg ik er niets van. Het hangt ook af hoeveel te laat iemand komt. Als iemand een half uur te laat is, is dat echt irritant, maar 5 minuutjes wachten, ook al is het consequent, kan me dan weer niet zoveel schelen.

M'n vrienden zijn ook altijd consequent een half uur te laat, maar dan ga ik gewoon maar forumen of tv kijken ofzo totdat de bel gaat Daar zeg ik ook maar niets meer van, want het helpt niet en bovendien is het niet bevordelijk voor de sfeer. Soms zeg ik ook half 9 als ik 9 uur bedoel. Dan staan ze ook gewoon om 9 uur (of iets eerder) op de stoep
Oud 08-05-2007, 12:01
Verwijderd
Heel irritant. Zelf ben ik altijd op tijd, meestal zelfs iets te vroeg. Mijn man is altijd te laat. Zooo irritant
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:27
janush
janush is offline
brabants kwartiertje
Oud 08-05-2007, 12:30
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Hangt een beetje van de situatie af. Als ik in een publieke aangelegenheid op iemand wacht kijk ik in ieder geval extreem vaak op mijn horloge, en kijk ik om me heen, om te laten merken dat ik op iemand wacht.

Zelf kom ik zelden te laat.
Oud 08-05-2007, 12:54
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
als je voor iets optijd moet zijn en je moet nog op de ander wachten is het wel vervelend
of als je met de bus moet
Oud 12-05-2007, 08:05
WolterB
WolterB is offline
Ik vind het vervelend en als er geen overmacht in het spel is, maak ik dat ook kenbaar.
Oud 12-05-2007, 08:19
snoopy
snoopy is offline
Ik heb op superirritant gestemd, maar dat geldt vooral als mensen ruim te laat komen, niet als ze 5 min. te laat zijn.
Oud 12-05-2007, 09:41
Signy
Signy is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 07-05-2007 @ 23:56 :
Van mensen waarvan je het niet verwacht is het <scheldwoord> irritant.

Van mensen die altijd te laat komen kan het me geen ruk schelen.
mensen die áltijd te laat komen, daar ben je het van gewend ofzo...? het is wel niet eerlijk tegenover mensen die normaal gesproken altijd op tijd komen en soms niet.

Ik haat het als mensen te laat komen... ik ken er genoeg die dat doen... dat je bv om 3 uur hebt afgesproken en dat ze dan om 3 uur bellen dat ze nog van huis moeten. Zelf kom ik eig altijd op tijd, of ik moet problemen hebben met het verkeer ofzo.
De ouders van mijn huisgenoot zijn standaard te laat... en dan meestal een half uur of meer. Zij ergert zich eraan maar die ouders blijven gewoon te laat komen.
Oud 12-05-2007, 10:31
Verwijderd
oh ts, wat je kunt doen met je vriendje: als hij naar jou komt geen tijd afspreken. Gewoon ''s avonds' of 'vóór het eten' of 'begin van de middag'. En dan niet gaan zitten wachten, maar gewoon je eigen dingetjes doen tot hij er is.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 10:52
Breg
Breg is offline
vind het meestal vervelend, maar ligt er ook aan wat we van plan waren te gaan doen.
Als iemand bij mij langs komt om een film te kijken en diegene is een kwartier te laat, kan het me weinig schelen. Gaan we echter naar de bios en is diegene te laat dan is het gewoon super irritant omdat je de film mist of je ineens heel erg moet haasten.
Net als dat iemand te laat is voor de bus, waardoor we de aansluiting op de trein e.d. missen, dat kan me echt irriteren.
Bij vrienden waarvan ik weet dat ze vaak te laat komen spreek ik ook altijd 10 minuten eerder af in zulke situaties.
Oud 12-05-2007, 11:15
Juffrouw Jansen
Juffrouw Jansen is offline
Mwoah, ik kom zelf vaak te laat.. dus ik kan me opzich wel inleven.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 11:16
Verwijderd
Anders, namelijk: dan kom ik zelf ook gewoon later om te compenseren.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 11:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het ligt er eigenlijk een beetje aan wie het doet. Als het iemand is van wie ik het verwacht, dan zal ik met veel genoeg zonder diegene vertrekken.
Oud 12-05-2007, 14:24
Miracle
Miracle is offline
Ik ken geen chronische te laat komers gelukkig, of het is me nog niet opgevallen omdat het niet zoveel uit maakt.

Ik zou inderdaad in de gaten hoeveel hij te laat is en dan elke keer die tijd er af halen als je iets afspreekt. Dan leert hij het vanzelf. Of gewoon niet op hem wachten, als het niet belangrijk is.
Oud 12-05-2007, 15:05
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ieke schreef op 08-05-2007 @ 08:58 :
Het is gewoon een kwestie van plannen en op de tijd letten. Hoe dom is het als je dat niet kan. Dan moet je maar denken met die 10 minuten van te voren spullen pakken en dan weggaan en niet weet ik veel wat gaan doen. Als je niet klaar bent dan sta je gewoon eerder op oid.
Een keertje te laat komen kan ik nog inkomen, maar consequent echt niet. Verder zijn er natuurlijk ook situaties waar je niks aan kan doen, maar in sommige gevallen hou je daar rekening mee. (In de tijd dat ik met de trein naar de uni moest ging ik voor tentamens altijd gewoon een half uur (soms nog wat langer) eerder weg. Dan ben je er wel vroeg, maar te laat komen is gewoon geen optie)
Oh, ik kan het ook wel, denk ik. En met m'n examens moet ik wel. Maar er zijn bij de meeste leraren geen consequenties aan verbonden, dus dan heb ik ook weinig zin om te haasten.

Oh, dat doet me trouwens denken aan die keer dat de brug kapot was (ging niet meer dicht) en toen was ik een kwartier te laat "Ja, daar moet je dan maar rekening mee houden".
Oud 12-05-2007, 15:07
Souris
Souris is offline
Vind ik echt super irritant
Oud 12-05-2007, 17:57
Verwijderd
Ik kom zelf continu te laat, maar het grootste gedeelte van de mensen in mijn omgeving ook, dus zo heel boeiend is het voor mij niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten