Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2007, 13:41
peer en mango
peer en mango is offline
Wij, peer en mango, hebben wat argumenten nodig voor onze spreekbeurt.
De stelling is: Reality tv is schadelijk en moet van de buis.
Misschien weten jullie wat goede voor- en tegenargumenten.

Alvast bedankt.
Oud 17-05-2007, 14:07
peer en mango
peer en mango is offline
Niemand geěnteresseerd in een discussie?
Oud 17-05-2007, 14:31
Verwijderd
Maak zelf eens een beginnetje

Ik zie niet in wat er zo schadelijk is aan reality tv in het algemeen. Dat genre is zó breed. Het gaat van documentaires in ziekenhuizen tot Big Brother via Temptation Island en Candid Camera. Bewijs maar eens wat er zo schadelijk aan reality tv in het algemeen is, want ik geloof er niets van
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 15:01
peer en mango
peer en mango is offline
Je hebt een punt . Maar er is bijvoorbeeld een website waar een artikel op staat over doden (voornamelijk zelfmoord) door reality tv. Ik zal de link even geven:
http://noxa.net/reviews/520

Ik weet niet hoe betrouwbaar deze informatie is.

In ieder geval bedankt. We weten nu waar we aan moeten werken, bijvoorbeeld welke programma´s we bedoelen met reality-tv.

We zullen het wat beter moeten uitwerken.

Toch zijn goede argumenten en tips altijd welkom.

Met reality-tv bedoelen we hier programma´s zoals Big Brother en Temptation Island, die een grote aanslag zijn op de privacy van de deelnemers. Ruzies ontstaan en er wordt getreiterd. Daar kijken wij naar voor ons plezier.

Laatst gewijzigd op 17-05-2007 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 22:22
Southtown
Southtown is offline
Stukken fruit, de link die je geeft toont enkele extreme gevallen. Bovendien gaan de meesten over televiesiemakers (soms onrechtstreeks) die kandidaten afwijzen, en die afwijzingen zijn steeds "de druppel die de emmer doet overlopen" bij mensen die het zowieso al moeilijk hadden.
Reality-tv is echter gevaarlijk omdat het alles behalve de realiteit weergeeft. Het geeft mensen een vertekend beeld van hoe de gang van zaken is in het gewone leven. Mensen zijn nu eenmaal imperfect van nature uit, zowel in uiterlijk als gedrag. En dat is hoe het hoort; in dit universum is er geen plaats voor balans en perfectie, want dat zou het einde van alle interactie zijn.
Ik geef de media er de schuld van dat mensen streven naar doelen die onhaalbaar zijn en zich dan slecht voelen omdat ze ze niet kunnen halen. Dit is een fenoneem van alle tijden, dat wel; sinds men elkaar verhalen vertelde schetste men helden die voldeden aan wat beschouwd werd als "de kwaliteiten waarnaar je moet streven en opkijken". (De ironie is dat makers van films, auteurs en diverse andere verhaalvertellers vaak bekritiseerd worden als hun personages te perfect zijn).
Weinig mensen hebben hun eigen idee van wie ze willen zijn, en volgen de media die eist dat je in alles goed bent en ondertussen verschillende sterren zodanig portreteert dat ze wel perfect lijken (hoewel ze soms sterren afkraken, als dat de mode is).

Mijn 0.02
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten