Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is overigens gewoon onverschuldigd betaald, dus je hebt een vordering op degene aan wie je hebt betaald. Geen actie uit revindicatie, omdat geld een soortzaak is zodat het vermengd raakt met het vermogen waarin het terechtkomt. Overigens speelt de hele 'eigendoms'kwestie niet bij girale betalingen, dat zijn alleen maar debiteringen en crediteringen in een automatisch systeem. De bank zal jou het hier niet zonder meer laten terugvorderen, omdat het geen automatische incasso betreft waar je evt. kunt 'storneren'. Gewoon even nakijken waar je het naartoe hebt gestort (rekeningafschriften erbij pakken) en die persoon (laten) opzoeken (dat kan de bank dan weer wel). Contact opnemen met persoon, situatie uitleggen, als-ie moeilijk doet dreigen met een kort geding. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
lieve OUDE nare man ![]() ik heb het gewoon gegoogled en dit was het eerst wat eruit kwam copy past je kent het wel ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
thx... altijd fijn gevoel als men zwakke kant in het licht wordt gezet ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
(Dont ask) OT: Bel ff met de bank en leg het uit. Is mij ook een x overkomen dat ik per ongeluk een verkeerd rekeing nr. had ingevuld. Het eerste deel was namelijk hetzelfde als dat van een ander nummer. Ze kunnen hoogstens bemiddelen voor je en dan aan de ontvanger vragen het geld terrug te storten. Je krijgt overigens ook geen adres informatie toegespeelt. Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 16:02. |
![]() |
||
Citaat:
Als jij een bedrag naar een foutief rekeningnummer overmaakt ben je in principe overgeleverd aan de goedheid van de andere persoon. Zeker als je via internet bankiert. Daar moet je nl bij overmaken eerst het rekening invoeren voor de transactie en voor je de transactie daarwerkelijk laat uitvoeren moet je die nogmaals bevestigen, hier kan je voor je bevestigd de gegevens nogmaals controleren. De bank kan het niet voor je terughalen, je hebt het immers zelf overgemaakt en zelf het rekeningnummer foutief ingevoerd of ingevuld, hiervoor ben je zelf verantwoordelijk. Als de bank een fout maakt uiteraard niet. Theoretisch moet de nadere partij het geld terug storten als je daarom vraagt, als ze dat weigeren zit je met een probleem. Je hebt dan de keuze of om het erbij te laten zitten of er werk van te maken. In het laatste geval zul je dit waarschijnlijk niet doen als het een niet erg groot bedrag betreft. |
![]() |
||
Citaat:
het is een onverschuldigde betaling en de ontvanger MOET het zelfs teruggeven
||
Citaat:
||
Citaat:
maar klein spookje heeft het over : geluk hebben dat die ander het maar teruggeeft en dat klopt niet
||
Citaat:
Überhaupt, als het een euro of dertig is zou ik het uit principe al doen. Eerlijk zaken doen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Picknicken in de lentesaai #1402 Verwijderd | 500 | 10-06-2011 17:58 | |
Werk, Geld & Recht |
[Centraal] Het Belasting-topic Verwijderd | 500 | 28-01-2010 13:12 | |
Werk, Geld & Recht |