Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2007, 22:04
Atje85
Atje85 is offline
Hoi,

Wij hebben thuis digitale tv van kpn.. nu ben ik van plan om binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen met 17'' monitor.
Maar dit scherm wil ik graag als beeld gebruiken om TV op te kijken.

Het gaat om de Acer Aspire 9423wsmib Ultra.
Zie specs: http://www.progress.nl/shop/detail.a...st&Product_rg={B8701575-C9BF-4C66-833B-7F6C9C2A870E}&sorteer=merk&zoekterm=&zoektype=&ProdGrp={AE909D7E-CF9F-4C82-AB23-810627088038}

Hij beschikt over een S-video uitgang, maar geen TV-in.
De single tuner van KPN gaat via Scart naar Scart naar de TV, maar dat kan ook 1x3.5mm(au)+S-VHS => SCART zijn neem ik aan.

Kan dit zo werken?

Laatst gewijzigd op 22-05-2007 om 22:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2007, 23:13
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Kan zoals je hierboven zei iig niet werken, ja je kunt scart uitvoeren naar bijv een composiet kabel en een jackplug.. maar die kan je dan alsnog niet aansluiten op de tv-out (logisch)

Als je een composiet of rgb signaal naar je pc wilt heb je toch een analoog naar digitaal converter nodig, kan een tv tuner kaart doen bijv.. maar dat wordt nooit meer echt mooi, zeg maar gewoon onscherp en lelijk. Misschien wel nog met een zeer dure oplossing, maar dat lijkt me hier niet van toepassing.

Ik weet niet wat voor systeem die kpn tuner is.. essent heeft hiervoor bijv een kaart met irdeto beveiliging, dat werkt met (bijna?) geen enkele pc-tv tuner, is eigenlijk nog onmogelijk. Maar relatief simpele digitv systemen kunnen wel werken op de pc.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 23:27
Atje85
Atje85 is offline
En met zo een USB TV-kaart dan?
Dus USB tv kaart via USB op de laptop, de kpn decoder van Scart naar SVHS/composite op de tvkaart?




Of:




Btw, op Digitenne (digitale KPN TV) staat het volgende:

De digitale zenders zullen in eerste instantie alleen de publieke omroepen (Ned1, Ned2, Ned3 en de regionale omroepen uitzenden. Pas later (t/m eind 2007) zal het programmapakket worden uitgebreid met commerciële omroepen en over Nederland worden verspreid.

Dus dan zou ik eind 2007 met een digitale USB TV-kaart gewoon veel zenders kunnen bekijken?

Laatst gewijzigd op 22-05-2007 om 23:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.