Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2007, 19:21
Verwijderd
iemand een idee hoe ik dat het handigst kan doen?
ik heb nu van die dossiermappen van plastic en afplaktape, maar ik ben toch bang dat het gaat verschuiven of dat door de kracht van de spray het onder het patroon komt... ik zat dus te denken om nog een laag afplaktape aan de binnenkant van het patroon te doen, maar dat kan natuurlijk enkel voor rechte vormen. met ronde vormen werkt dat niet...

andere tips over soorten verf, welke kleuren wel/niet over elkaar kunnen, hoe het beste vormen creeren en op welke materialen je niet kunt spuiten zijn ook zeer welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2007, 20:04
<*)_><
<*)_>< is offline
Zorg voor een goede kwaliteit spuitbus zoals Montana zodat het goed dekt. Verder is het erg afhankelijk van het formaat, de detaillering en het oppervlak.
Meestal voldoet karton wel. Soms zijn sheets wel handig, van die doorzichte stukken plastic.
Oud 30-05-2007, 20:06
Verwijderd
hmmm... wilde eigenlijk voor hema verf gaan
van die sheets heb ik al eerder gehoord idd, maar ik heb echt geen idee waar je die kan halen en echt een kantoorboekhandel zit hier ook niet...

verder wilde ik gewoon simpel beginnen: sterretjes en zo, en dan later kijken (als t lukt) of het ingewikkelder kan
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:21
Rooster
Rooster is offline
hemaverf lukt ook wel, als je de vorm er maar strak ophoudt.

Wel eens pimp my ride gezien? Die mensen die de auto's beschilderen maken met tape (dunne tape) fantastische vormen.
Het kan dus wel hoor.
Met schilderstape (dat papierachtige) heb ik ooit een Batmanlogo op een shirt aangebracht en vervolgens met een spuitbus van de Kwantum een goed logo gemaakt
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:54
Verwijderd
kijk, dat soort budgettips wil ik horen natuurlijk

ik ga morgen of anders zondag even aankloten, als het iets wordt post ik wel fotoos, mocht er iemand geinteresseerd zijn
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 00:11
<*)_><
<*)_>< is offline
Citaat:
Rooster schreef op 30-05-2007 @ 22:21 :
hemaverf lukt ook wel, als je de vorm er maar strak ophoudt.

Wel eens pimp my ride gezien? Die mensen die de auto's beschilderen maken met tape (dunne tape) fantastische vormen.
Het kan dus wel hoor.
Met schilderstape (dat papierachtige) heb ik ooit een Batmanlogo op een shirt aangebracht en vervolgens met een spuitbus van de Kwantum een goed logo gemaakt
Ja ok, maar als je netjes afplakt kun je er desnoods 40 keer overheen. Met een stencil op een muur of iets heb je zelden die luxe
Oud 31-05-2007, 10:28
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
<*)_>< schreef op 31-05-2007 @ 01:11 :
Ja ok, maar als je netjes afplakt kun je er desnoods 40 keer overheen. Met een stencil op een muur of iets heb je zelden die luxe
betere tip dan:
sjablonen van rubber of kurk
Als je die goed aanduwt komt er niets onder
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:48
Verwijderd
ronde vormen kunnen toch gewoon met tape? maar ik zou gewoon voor sjablonen gaan met spuitbussen. werkt makkelijk, snel en geeft een egale verdeling van kleur.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 18:18
Verwijderd
okeej, even een update van het verven.. ik ben duidelijk echt niet creatief
er komen nog stickers bij, maar ik ben nog aan het twijfelen tussen bijtjes, lieveheersbeestjes en vlindertjes

voor: (het lange deck)
http://i78.photobucket.com/albums/j1...s/rsiboven.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j1...s/rsionder.jpg

na:

uiteindelijk hema spuitbus (roze) en verf uit een potje (groen)
van glanskarton dingen geknipt, maar t valt vies tegen, elke keer komt er toch verf onder
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 00:05
capibara
capibara is offline
Aftapen, of gewoon handschilderen, dat kan met zulke makkelijke vormen goed. En daarna zorgen voor een goede coating.
Oud 04-06-2007, 12:11
Verwijderd
ik ga voor plakplastic denk ik... wil nog iets groots op dat lege stuk
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 23:51
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
plakplastik is zonde, kun je er amper afkrijgen. Maar als 't om simpele vormen gaat prima natuurlijk.

PVC sheets, liefst iets dikker dan voor de normale overheadprojector, zijn 't beste. Krijg je scherpere lijnen mee. Zuigen zich als 't ware vast aan het oppervlak waar je op wilt zetten. Niet dat je daar buiten wat aan hebt want op beton werkt 't bijvoorbeeld niet.

Placemats, bij je local burgervolktoko. Xenos ofzo. 0,50 cent per stuk, A3 formaat en net niet te dik om normaal te snijden met een mesje.

Karton kan ook, gebruik je gewoon een beetje spuitlijm -> da's tijdelijke lijm en kun je haast geen blurry edges krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 23:54
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 03-06-2007 @ 19:18 :

van glanskarton dingen geknipt, maar t valt vies tegen, elke keer komt er toch verf onder

is vrij duur spul, Bison heeft ook spuitlijm maar die is verrotter om te gebruiken en slechts een paar euro goedkoper.

Rauze of spare is dus 't motto.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 12:01
capibara
capibara is offline
Ja die busjes van 3m zijn dure scheisse, but works like a charm.
Oud 19-06-2007, 11:58
botervleug
botervleug is offline
Houdt de spuitbus iets verder weg en neem meer laagjes, dan heb je minder kracht en komt het minder onder je vorm. Ik heb vrij goede resultaten (niet perfect) geboekt door gewoon losse papieren sjablonen te gebruiken.

Beste oplossing: spuitlijm op de sjabloon en naderhand eraf trekken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 15:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Dik karton werkt best goed, ookal is vormen met veel detail uitsnijden daarbij niet zo fijn. Idd van ver af en na enkele uren nogmaals een laag erover heen geeft best goed resultaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten