Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2007, 21:53
Suey
Suey is offline
Ik zou graag na dit schooljaar een aantal maanden (vanaf september, 6 maanden ofzo) ergens gaan werken in het buitenland. Nu ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit ooit gedaan hebben, positief of negatief.

Ik heb al wat rondgekeken hier maar ik kon niet echt veel ervaringen vinden. Europa of daarbuiten maakt me niet uit (hoop dat het mag blijven staan hier). Ook zou ik graag willen weten hoe en waar je deze reis geregeld hebt. (Als er iemand zin heeft om mee te gaan, zou leuk zijn )

Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 06-06-2007, 17:55
Breg
Breg is offline
12 maanden Australie geweest na m'n school en zou het zo weer doen. Ging er niet zozeer heen om te werken en heb ook pas ter plaatse werk geregeld. Vliegticket, visa en andere zaken zelf geregeld want een organisatie alles laten doen vond ik geldverspilling.

Anders kan je bij Joho langsgaan (www.joho.nl kan je de vestigingen vinden), ze weten veel en hebben ook heel veel vacatures voor werken in het buitenland.

EVS voor vrijwilligerswerk in het buitenland (zie o.a. http://ec.europa.eu/youth/program/sos/hei/hei_en.cfm of www.jeugdraad.nl/evs voor projecten). Dan kan je 6-12 maanden gesubsidieerd vrijwilligerswerk binnen Europa doen, er wordt dan woonruimte voor je geregeld volgens mij en je krijgt een vergoeding voor je andere kosten. Mijn nicht heeft dit een jaar in Turkije gedaan en was erg goed bevallen. Je moet je alleen wel een bepaald aantal maanden van te voren aanmelden.

www.anyworkanywhere.com voor vacatures in het buitenland (waaronder veel in de horeca/toerisme in Engeland en in de winter veel vacatures in skigebieden).

Of op de bonnefooi. Als je een beetje op de juiste tijd op de juiste plaats bent zijn er altijd wel baantjes te vinden. Maar als je in oktober in een plaats aankomt zetten waar ze het van het zomertoerisme moeten hebben zal je niet veel geluk hebben...

Als je vragen hebt over Australie of Nieuw Zeeland, dan hoor ik het wel.
Oud 13-06-2007, 21:52
wup
wup is offline
Ik ben zelf min of meer op de bonnefooi naar aruba gegaan. Vanuit nederland een huisje geregeld ( gewoon via marktplaats) en daar ter plekke werk gezocht.
Aruba, omdat het daar ongelooflijk makkelijk is voor een Nederlander. Ik heb nooit een verblijfs- of werkvergunning aangevraagd. Officieel mag een Nederlander er 3 maanden blijven, en dan kun je het daar verlengen naar 6 maanden. Maar ook dat heb ik niet gedaan. Heb zelfs mensen gehoord die na 2 jaar terug gingen en er nooit iets werd gevraagd bij de duane. Als je dus niet te veel wilt hoeven regelen is aruba wel een aanrader
Oud 20-07-2007, 12:42
Verwijderd
www.hetanderereizen.nl.
Gaat richting latijns-amerika voor zover ik weet. Ik ben ook geweest, ga in september nog een keer. Eerst taallessen aan een talenschool, en dan vrijwilligerswerk/stage/iets anders. Kijk even op de site om te zien of dat wat is. Ik heb in Peru gezeten, in Cusco, en heb echt een moordtijd gehad. Eerst Spaanse les ook gehad en toen gaan vrijwilligerswerken. Eerst in een kinderhuis, daarna met drugsverslaafden. Veel leuker.
Ik zit van september tot ongeveer februari/maart weer in Cusco. Dus wie weet
Oud 20-07-2007, 19:28
Verwijderd
Ik raad je aan gewoon in Nederland geld te verdienen. Dat levert twee voordelen op: je verdient hier meer dan in het buitenland waardoor je meer geld hebt om op reis uit te geven en je kunt op reis echt van het reizen genieten. Zes maanden lijkt lang, maar dat is het niet. Concentreer je in die tijd op de reis zelf.
Oud 22-07-2007, 23:50
BoerBertus
BoerBertus is offline
Ben zelf een jaartje naar Australië geweesd. Erg cliché maar wel heel erg aan te raden!
Oud 17-08-2007, 18:44
Suey
Suey is offline
Okay het is ondertussen al weer een tijd geleden dat ik hier gepost heb en ik heb nu besloten om naar Nieuw Zeeland te gaan. Ik ben nu nog aan het werken om wat geld te sparen en dan wil ik waarschijnlijk in november gaan. In ieder geval bedankt voor jullie reacties en als jullie nog tips ofzo hebben dan hoor ik die graag!
Oud 19-08-2007, 14:37
Verwijderd
Tip: Kijk eens op www.wwoof.com
Dat is een organisatie waarmee je bij mensen in huis kan wonen en leven, en in ruil daarvoor help je met werken op bv. een boerderij. Ideale manier om de mensen en cultuur te leren kennen, het kost je bijna niets (je leeft gewoon als onderdeel van het gezin bij wijze van spreke) en je kan zelf bepalen waar je heen gaat en hoe lang je er blijft.

Ik heb het gedaan in Japan en het is een ideaal iets om af te wisselen met zelfstandig reizen. Je leert zo echt de omgeving en mensen kennen op een andere manier, goeie kans dat er tegelijk ook nog andere 'wwoofers' zijn uit verschillende. WWOOF schijnt in ieder geval best bekend en goed geregeld te zijn in Nieuw-Zeeland.
Advertentie

Regels voor berichten