Advertentie | |
|
![]() |
|
12 maanden Australie geweest na m'n school en zou het zo weer doen. Ging er niet zozeer heen om te werken en heb ook pas ter plaatse werk geregeld. Vliegticket, visa en andere zaken zelf geregeld want een organisatie alles laten doen vond ik geldverspilling.
Anders kan je bij Joho langsgaan (www.joho.nl kan je de vestigingen vinden), ze weten veel en hebben ook heel veel vacatures voor werken in het buitenland. EVS voor vrijwilligerswerk in het buitenland (zie o.a. http://ec.europa.eu/youth/program/sos/hei/hei_en.cfm of www.jeugdraad.nl/evs voor projecten). Dan kan je 6-12 maanden gesubsidieerd vrijwilligerswerk binnen Europa doen, er wordt dan woonruimte voor je geregeld volgens mij en je krijgt een vergoeding voor je andere kosten. Mijn nicht heeft dit een jaar in Turkije gedaan en was erg goed bevallen. Je moet je alleen wel een bepaald aantal maanden van te voren aanmelden. www.anyworkanywhere.com voor vacatures in het buitenland (waaronder veel in de horeca/toerisme in Engeland en in de winter veel vacatures in skigebieden). Of op de bonnefooi. Als je een beetje op de juiste tijd op de juiste plaats bent zijn er altijd wel baantjes te vinden. Maar als je in oktober in een plaats aankomt zetten waar ze het van het zomertoerisme moeten hebben zal je niet veel geluk hebben... Als je vragen hebt over Australie of Nieuw Zeeland, dan hoor ik het wel.
|
Verwijderd
|
www.hetanderereizen.nl.
Gaat richting latijns-amerika voor zover ik weet. Ik ben ook geweest, ga in september nog een keer. Eerst taallessen aan een talenschool, en dan vrijwilligerswerk/stage/iets anders. Kijk even op de site om te zien of dat wat is. Ik heb in Peru gezeten, in Cusco, en heb echt een moordtijd gehad. Eerst Spaanse les ook gehad en toen gaan vrijwilligerswerken. Eerst in een kinderhuis, daarna met drugsverslaafden. Veel leuker. Ik zit van september tot ongeveer februari/maart weer in Cusco. Dus wie weet ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tip: Kijk eens op www.wwoof.com
Dat is een organisatie waarmee je bij mensen in huis kan wonen en leven, en in ruil daarvoor help je met werken op bv. een boerderij. Ideale manier om de mensen en cultuur te leren kennen, het kost je bijna niets (je leeft gewoon als onderdeel van het gezin bij wijze van spreke) en je kan zelf bepalen waar je heen gaat en hoe lang je er blijft. Ik heb het gedaan in Japan en het is een ideaal iets om af te wisselen met zelfstandig reizen. Je leert zo echt de omgeving en mensen kennen op een andere manier, goeie kans dat er tegelijk ook nog andere 'wwoofers' zijn uit verschillende. WWOOF schijnt in ieder geval best bekend en goed geregeld te zijn in Nieuw-Zeeland. ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
annuleren reis gegarandeerd vertrek zoemzoem | 4 | 18-08-2009 19:14 | |
Werk, Geld & Recht |
Werken in Australië of Nieuw Zeeland MB | 1 | 23-07-2007 12:13 | |
Werk, Geld & Recht |
Een jaar werken en reizen. Muzzle | 22 | 25-03-2006 19:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Reis in het heden Ieke | 0 | 09-04-2004 14:45 | |
Werk, Geld & Recht |
werk wat veel verdient (vanwege de wens om te gaan reizen) Tulpje6 | 25 | 19-12-2003 23:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Bezuinigingen treffen OV-reiziger' MissCzechMeOut | 80 | 08-09-2003 16:28 |