Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2007, 18:09
saartjeh
saartjeh is offline
hey iedereen
mijn alternatieve emailadres is een paar week geleden gehackt
de persoon verschijnt op mijn msn en weet via een ander forum waar ik op zit in te breken en zo allemaal mensen toe te voegen
wat kan ik hier tegen doen? mijn geheime vraag en wachtwoord zijn veranderd, ik heb mail gestuurd maar de persoon blijft het beweren dat hij/zij mij is en voert zieke gesprekken met mensen
kan ik mijn mail terughacken
of die persoon aangeven
hopelijk heeft iemand tips want ik zit er erg mee dat mensen denken dat ik het ben
liefs, sara
Oud 11-06-2007, 19:57
freyk
freyk is offline
  • Tijdelijke bestanden, cookies, surfgeschiedenis automatisch laten verwijderen als je je browser afsluit.
  • Computer waarop je veel surft controleren op verdachte programma's.
  • dagelijks/wekelijks/maandelijks je wachtwoord wijzigen.
  • andere emailadres nemen.
  • enz
Oud 11-06-2007, 20:17
saartjeh
saartjeh is offline
ik heb wel een ander emailadres,
sterker nog het was een alternatief emailadres dat gehackt is
het probleem is dat hij/zij doet alsof ik het ben
ik wil gewoon zorgen dat die persoon dat niet meer kan doen
dus als iemand weet hoe ik moet hacken of waar ik kan aangeven
heb al mail naar hotmail gestuurd, maar het is live account
weet niet of ik naar de politie kan en met welke info
wil gewoon dat dit ophoud
Oud 11-06-2007, 20:23
M@rco
M@rco is offline
Je zou contact op kunnen nemen met de provider (Hotmail?) en de situatie uitleggen, misschien schakelen ze het emailadres dan uit.
Oud 11-06-2007, 20:57
T_ID
T_ID is offline
Mee praten, via eliminatie uitvinden waar je die persoon die je wachtwoord raadde van kent, uitvinden wie het is, vervolgens een verse portie zinvol geweld op loslaten.

En daarnaast natuurlijk hotmail mailen met de vraag dat uit te schakelen. Als iemand rot doet tegen mensen en je stuurt hen daar screenshots van dan handelen ze vanzelf wel.
Oud 12-06-2007, 09:10
saartjeh
saartjeh is offline
ik heb nu geprobeerd naar hotmail en live klachten te sturen
thnx

ik word alleen niet bedreigd,
anderen van het andere forum waar ik op zit worden door dit persoon toegevoegd en zij doet alsof ze mij is en bedreigd die personen

ik ben er nu ook achter wie het is (nog geen naam maar wel hoe die persoon aan die gegevens kan komen)
en wat het ipadres en dus woonplaats is
maar die personen die bedreigd en gestalkt worden durven niet naar de politie omdat de dreiging te groot is.

maar ik las ook iets over een nieuwe wet en ga vanmiddag naar de politie

maar niemand die weet hoe je hotmail moet hacken?
want als dit allemaal niet lukt wil ik dat gewoon proberen...

igg bedankt voor de reacties, ik ben een stukje verder op weg
Oud 12-06-2007, 09:20
M@rco
M@rco is offline
Hotmail is niet te "hacken" (tenminste niet door gewone mensen ), die persoon heeft waarschijnlijk gewoon je geheime vraag geraden.

Maar je hebt iig het IP adres, heb je ook bewijzen van dat die persoon onder jouw naam anderen bedreigt (in de vorm van chatlogs etc.)? Dan zou je ook kunnen overwegen om contact op te nemen met de abuse-afdeling van de betreffende provider. Zij kunnen de bijbehorende persoongegevens achterhalen (hoewel ze die niet aan jou gaan geven) en die persoon een waarschuwing sturen.
Oud 12-06-2007, 12:13
Verwijderd
Gewoon aangifte doen. Dit valt waarschijnlijk wel onder Computervredebreuk (mits je wachtwoord op onrechtmatige manier verkregen is, dus niet geraden) en daarnaast wordt je identiteit gestolen, wat op zichzelf al een strafbaar feit is.
Zorg bij het doen van aangifte dat je _alles_ wat relevant is meeneemt.
bijvoorbeeld:
  • IP Adres
  • Chatlogs
  • E-mails tussen jou en de ander (als ik het goed lees heb je die ander gemaild etc.)
  • Eventueel ander bewijs dat je relevant acht.

Voor de toekomst:
Kies een wachtwoord dat bestaat uit ten minste 12 tekens. Maak hierbij gebruik van zowel cijfers als letters en eventueel speciale tekens (let op: niet alle speciale tekens worden geaccepteerd).
Als antwoord op je geheime vraag gebruik je een antwoord dat bestaat uit ten minste 12 tekens. Ook hier maak je weer gebruik van cijfers en letters en eventueel speciale tekens.
Ik zou je aanraden om een programma te gebruiken die de wachtwoorden voor jou aanmaakt, zodat ze niet te gemakkelijk zijn, schrijf deze wel op en bewaar ze op een veilige plek (dus niet op je computer maar op een brief oid).
Deze site bevat compleet random gegeneerde wachtwoorden en uitleg daar over.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd op 12-06-2007 om 12:22.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 12:24
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-06-2007 @ 21:57 :
Mee praten, via eliminatie uitvinden waar je die persoon die je wachtwoord raadde van kent, uitvinden wie het is, vervolgens een verse portie zinvol geweld op loslaten.
das een zeer goede, gewoon een adresje aanmake en als iemand anders met hem kletse, kom je snel achter veel dinge en zeker als het zo'n stomkop is zoals ik uit de verhalen kan halen.

Password/Geheime vraag rader, hackers hoeven geen roem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten