Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 18:55
someone
someone is offline
ik ben gewoon altijd maar moe ik kan op elk moment van de dag wel slapen, en als ik wakker word ben ik gewoon nogsteeds moe.
ik krijg heel veel slaap maar het help niet.
ik blijf moe.
ook de dokter kan niks vinden m'n bloed is prima heb alleen een hele poos geleden <ongeveer 7/8 jaar> ziekte van fijfer gehad maar daar kan het nu toch niet meer aan ligge??
hebbe meer mensen dit en hoe gaan ze ermee om?
ik word er echt ziek van dat er nix voor is of dat ze geen oorzaak kunne vinden.
please ik hoop dat iemand er wat van weet of tips heeft
kussies
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:09
Verwijderd
Pfeiffer kan blijven hangen...ook wanneer je geen Pfeiffer meer hebt kun je er heel moe van blijven... ekki weet er meer van, hopen dat ze ook reageert.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:10
someone
someone is offline
thanks
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:13
niem
niem is offline
Misschen heb je allergie van iets??? had ik ook... bleek achteraf koemelk allergie te zijn bij ij.... nouw daar kan je ook doooood moe van worden...

en pfeiffer kan idd wel lang zn sporen achterlaten... weet alleen niet of je dan na 7 jaar nog heeel moe ben?

BTW je moet ook superveel water drinken... 1,5 liyter per dag... als je niet genoeg drinkt kan je ook heel suffig/moe worden... maarjah het kan zoveel dingen zijn...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:14
someone
someone is offline
hoe kam ik er achter of ik ergens allergies voor ben dan?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:14
Verwijderd
ik ben dit hele schooljaar ook al moe, en in november had ik keelontsteking = soms een teken van pfeiffer....
maarhad ik dus niet (na bloedprikken , uitslag kwam overigens veeeeel later dan gezegd werd......
Ik slaap ook makkelijk 12 uur per dag (mijn halve weekend is dus ook altijd weg) en dan nog kan ik smiddags rond 16 uur weer slapen (wat dus ook vaak gebeurt)
Bij school deet ik t gewoon zo: 's middags slapen 'savonds ff huiswerk en dan weer naar bed rond 22 uur.......
Maar t gekke is rond 20.30 word ik klaarwakker...... t lijkt ook net of t tussen mn oren zit maar ik heb gewoon een vaag bioritme ........
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:18
niem
niem is offline
Citaat:
someone schreef:
hoe kam ik er achter of ik ergens allergies voor ben dan?
Ik ben naar zo'n soort allergien dokter geweest.. hij is een soort dieetarts/acapuncturist..Hij werkt ook met elketrische stroompjes/naalden en kan ook je weerstand verhogen en onderzoeken waar je allergisch voor bent.. Bij mij helpt het iig wel (noem hem altijd de 'wonderdokter' )

Misschien heb je die ook ergens bij jou in de buurt?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:19
someone
someone is offline
he thanks ik zal er naar kijken , misschien helpt het echt!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:21
niem
niem is offline
Citaat:
someone schreef:
he thanks ik zal er naar kijken , misschien helpt het echt!
Je woont zeker niet in de buurt van Gouda?? want daar zit de mijne...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:26
georgie
georgie is offline
Ik heb daar ook een tijd last van gehad, maar ben naar een paranormaal genezer geweest (klinkt een beetje zweverig, ik weet het) en die zei dat ik een lichte vorm van hypoglycamie heb en sinds ik naar haar toe ga voel ik me een stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:34
Desp
Desp is offline
Ik heb dat ook al een behoorlijke tijd. Aangezien mijn moeder dat ook had, en zij is gestorven, willen ze bij mij geen fouten maken en wordt ik dus getest voor vanalles en nog wat...
Als ik een dag actiever ben dan een ander, moet ik meteen contact opnemen met mijn huisarts.. Is echt gek, maar wel serieus..
Ik ga meestal rond 23 uur slapen, tot een uur of 9 's ochtends. 's Middags slaap ik dan nog van 16 uur tot 19 uur. Ook ben ik ongelofelijk snel uitgeput (als ik bijvoorbeeld aan het afwassen ben moet ik telkens even rusten).

Nu heb ik een of andere mix van tabletjes, waardoor ik allereerst alle vitamines die je nodig hebt op 1 dag binnenkrijg en vervolgens nog een om me niet zo snel uitgeput achter te laten. Werkt wel, maar niet heel efficient...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:33
niem
niem is offline
Citaat:
Desp schreef:
Ik heb dat ook al een behoorlijke tijd. Aangezien mijn moeder dat ook had, en zij is gestorven, willen ze bij mij geen fouten maken en wordt ik dus getest voor vanalles en nog wat...
Als ik een dag actiever ben dan een ander, moet ik meteen contact opnemen met mijn huisarts.. Is echt gek, maar wel serieus..
Ik ga meestal rond 23 uur slapen, tot een uur of 9 's ochtends. 's Middags slaap ik dan nog van 16 uur tot 19 uur. Ook ben ik ongelofelijk snel uitgeput (als ik bijvoorbeeld aan het afwassen ben moet ik telkens even rusten).

Nu heb ik een of andere mix van tabletjes, waardoor ik allereerst alle vitamines die je nodig hebt op 1 dag binnenkrijg en vervolgens nog een om me niet zo snel uitgeput achter te laten. Werkt wel, maar niet heel efficient...
Wat had je moeder (als ik vragen mag..)?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:04
someone
someone is offline
nee ik kom uit groningen, ik zal morgen meteen een afspraak maken bij de dokter en zegge dat ik ook getest wil worden op allergien enz.
en ik ben ook heel erg benieuwd naar wat je moeder had.
ik vind het wel eng!
kussies
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:09
alpha
alpha is offline
Citaat:
someone zei:
ik ben gewoon altijd maar moe ik kan op elk moment van de dag wel slapen, en als ik wakker word ben ik gewoon nogsteeds moe.
Heeft mijn zus ook. Die weet ook niet wat het is. Ik denk wel dat je een of andere ziekte hebt ofzo, misschien bloedarmoede?

Onee ik lees net dat de dokter heeft gezegt dat je bloed goed was. Heb ik overheen gelezen
Oud 16-07-2002, 08:20
Verwijderd
Ga je nou niet druk zitten maken om dingen die je misschien helemaal niet hebt... Daar heb je nl niks aan, en maak je je zelf alleen maar ongelukkiger door. Ga gewoon langs de dokter en vraag het hem, iig over die allergien. Ik was/ben ook altijd bekaf, uiteindelijk zijn we toen naar een dietiste gegaan. Ik zou allergisch zijn voor lactose, gluten en suiker, zei de dietiste waar ik toen heen ging. Nu blijkt het voor biogene aminen te zijn, das heel wat anders. Verder heb ik fibromyalgie, daar zijn vermoeidheidsklachten een onderdeel van. Door bloedarmoede kun je idd ook moe en slap worden. Er zijn zo verschrikkelijk veel ziektes waar vermoeidheid de hoofd- of een bijklacht is. Ga je dus ajb geen gekke dingen in je hoofd halen, daar schiet je niks meer op.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 13:53
ekki
ekki is offline
het ZOU kunnen dat 't inderdaad nasleep van Pfeiffer is. Ik ben ook nogal vaak moe. Alleen nu het vakantie is en ik altijd uit kan slapen gaat 't weer heel goed eigenlijk. Maar ik ben altijd veel sneller moe dan anderen en als ik een smoesje heb dat ik moe ben klopt dat ook meestal wel. Dus het zou best daaraan kunnen liggen.
Maar het kan natuurlijk ook heel wat anders zijn. Wel 'ns aan het broertje/zusje van Pfeiffer gedacht? Ik heb cytomegalie gehad, dat is net zoiets en daar voel je je ook behoorlijk moe van.

Je zou nog 'ns aan de dokter kunnen vragen daar op te testen. Maar wat ik al zei: er kunnen errug veel oorzaken zijn.

Sterkte en luister goed naar jezelf!
Oud 16-07-2002, 17:33
Verwijderd
heb ik ook verschrikkelijk last van....
geen pfeiffer... geen bloedarmoede... niks aan mun schildklier... allemaal onderzocht maar nee... allemaal nie....
nou denke ze aan ME (moeheidssyndroom)
maar ja? dar kunne ze ook weer niks aan doen?! stom eik... nu zit ik er weer mee opgescheept..

wa wel helpt:
-je er probere overheen te zette... scheelt al wa....
- toch gewoon veel slapen.. maar er geen gewoonte van maken om smiddags te gaan slapen... want dan kan je alleen maar moeier worden..
-je rustig houden
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 18:12
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
mloezjuh schreef:
heb ik ook verschrikkelijk last van....
geen pfeiffer... geen bloedarmoede... niks aan mun schildklier... allemaal onderzocht maar nee... allemaal nie....
nou denke ze aan ME (moeheidssyndroom)
maar ja? dar kunne ze ook weer niks aan doen?! stom eik... nu zit ik er weer mee opgescheept..

wa wel helpt:
-je er probere overheen te zette... scheelt al wa....
- toch gewoon veel slapen.. maar er geen gewoonte van maken om smiddags te gaan slapen... want dan kan je alleen maar moeier worden..
-je rustig houden
tja je bent niet de enigste met ME heb door pfeiffer wat ik 9 maanden geleden had ME/chronische vermoeidheid gekregen.... maar op mijn leeftijd is er volgens mijn psycholoog nog goede hoop dat je er helemaal over heen komt! dus hou de moet er in!

en zoals leonoor al zei ga nog een keer naar de dokter en vraag hem/haar nog eens alles te checken misschien vinden ze dan wel iets wat eigenlijk heel makkelijk verholpen is en jou toch beter maakt! succes
Oud 16-07-2002, 20:11
someone
someone is offline
oke, ik ben vandaag weer naar de dokter geweest en word maandag een bloedonderzoek gedaan op allergien.
enne niem, weet je misschien ook wat voor dokter het precies was??
en waarom kwamen jullie achter je allergien door een dietiste ?
of ook door bloed onderzoek??
kussies
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 06:37
Verwijderd
Bloedtest en andere allergietest wezen bij mij niks uit. Ik ben allergisch voor voedsel (voornamelijk) en dat is soms niet uit bloed te halen. Een dietiste kijkt naar je voeding en wanneer je last hebt ed, of doet dit doormiddel van een eliminatiedieet (eerst mag je maar heel weinig verschillende dingen eten en dan steeds iets erbij, als het goed is merk je dan waar je last van hebt). In eerste instantie (dietiste nr. 1) ben ik er op de tweede manier achter gekomen, en pas geleden op de eerste manier (dietiste 2).
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 10:18
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Bloedtest en andere allergietest wezen bij mij niks uit. Ik ben allergisch voor voedsel (voornamelijk) en dat is soms niet uit bloed te halen. Een dietiste kijkt naar je voeding en wanneer je last hebt ed, of doet dit doormiddel van een eliminatiedieet (eerst mag je maar heel weinig verschillende dingen eten en dan steeds iets erbij, als het goed is merk je dan waar je last van hebt). In eerste instantie (dietiste nr. 1) ben ik er op de tweede manier achter gekomen, en pas geleden op de eerste manier (dietiste 2).
Als je voedsel allergie heb moet je misschien eens kijken in "Het Heden Ik Kookboek" van anne marie reuzenaar. Misschien heb je er wat aan, ik weet niet..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 13:18
Joris
Joris is offline
in de pubertijd ben je vaak moe, en veel, toen ik 14/15 was, was ik heel erg moe, de hele tijd, maar ik had nix. dat is gewoon zo, kweet ook nie waarom, maar het wordt vast wel weer beter
Oud 17-07-2002, 14:04
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Joris-Den-2e schreef:
in de pubertijd ben je vaak moe, en veel, toen ik 14/15 was, was ik heel erg moe, de hele tijd, maar ik had nix. dat is gewoon zo, kweet ook nie waarom, maar het wordt vast wel weer beter
volgens mij gaat dat nergens over.. als je gezond ben ben je niet "zomaar" moe of moe bij kleine inspanningen.. lijkt mij..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:25
Verwijderd
Soms helpt het als je gaat sporten, krijg je een beter conditie en dan gaat je uithoudingsvermogen ook vooruit. Ik denk dat dat wel positief kan werken, helpt bij mij wel.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 09:17
p-chez
p-chez is offline
Misschien chronisch vermoeid? Heeft iemand die ik ken ook, die is altijd moe, maar heeft verder niks....
Oud 21-07-2002, 10:08
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Misschien chronisch vermoeid? Heeft iemand die ik ken ook, die is altijd moe, maar heeft verder niks....
meestal heb heb je bij een chronische vermoeidheid er wel nog allerlei klachten bij hoor... hoofdpijn, slapeloosheid, gewrichtsklachten, concentratie problemen......
Oud 22-07-2002, 18:57
bumblebee
bumblebee is offline
Hoi!

Misschien heb je hier iets aan...ik ben nu ook al anderhalf jaar altijd heel erg moe..en ik ben naar een homeopaat geweest, en zo zijn we er achter gekomen dat ik een hele slechte weerstand heb...en dat ik allergisch ben voor suiker, ik heb elke dag een eetdagboekje bij gehouden en wanneer ik moe was gekeken wat ik die vorige dag had gegeten, zo ben ik erachter gekomen dat ik heel erg moe word na suiker eten, en chocolade en sinaasappelsap uit pak. Je kunt ook bloedonderzoeken op allergien in het ziekenhuis doen maar dit heeft bij mij heel lang geduurd.Ik wacht nog op de uitslagen.Ik hoop dat je hier iets mee kunt !!
Groetjes Lotte.
Oud 22-07-2002, 22:31
someone
someone is offline
thanks
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 10:46
ZHAzha
ZHAzha is offline
Heb er ook last van.. heb 3 jaar terug pfeiffer gehad..
Na een jaartje was ik nog steeds moe.. dus ik me laten testen enzo.. had ik overal klieren (dikke) zitten.. dus ze dacht dat ik de ziekte van hudgkin ofzow.. kon hebben.. dus ben ik flink getest.. foto's gemaakt enz. Kwam niks uit.
Ik heb ook bloedarmoede.. maar daar doe ik eigenlijk niks aan.. heb wel pillen gehad.. maar daar kreeg ik last van mijn buik van..

Wat iemand hierboven over drinken zei zou misschien wel een oplossing zijn.. want als ik er niet op let drink ik zo een hele dag niks.
En eten doe ik ook slecht!
maarja
Oud 24-07-2002, 11:44
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Heb er ook last van.. heb 3 jaar terug pfeiffer gehad..
Na een jaartje was ik nog steeds moe.. dus ik me laten testen enzo.. had ik overal klieren (dikke) zitten.. dus ze dacht dat ik de ziekte van hudgkin ofzow.. kon hebben.. dus ben ik flink getest.. foto's gemaakt enz. Kwam niks uit.
Ik heb ook bloedarmoede.. maar daar doe ik eigenlijk niks aan.. heb wel pillen gehad.. maar daar kreeg ik last van mijn buik van..

Wat iemand hierboven over drinken zei zou misschien wel een oplossing zijn.. want als ik er niet op let drink ik zo een hele dag niks.
En eten doe ik ook slecht!
maarja
als je bloedarmoede hebt moet je gewoon echt ff die pillen doen, dan ben je er zo van af..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 08:10
Verwijderd
dat heb ik nou ook,
en dan moek altijd maar ondefoeken doen.... bleeeegggg
alles is oke aan mun bloed...
ofja.. 13 procent van mun bloed is nie goed. aleen daar kunnen ze niks aan doen.,.. waarschijnlijk ben ik daarom wel zo moe..... maar ja... wa heb je der aan om te wete da je bloed 13 procent nie goed is als je onder tusse (na 5 jaar) nog kei moe ben......
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten