Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Bij welke bank heb jij een studentenrekening?
Rabobank 26 35.14%
Postbank 27 36.49%
Abn Amro 21 28.38%
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2007, 15:00
kedilo
kedilo is offline
heyy jongens!!

ik wil graag info wie hier een studentenrekening heeft bij de ABN ,RABO , of de Postbank.

ik ga binnenkort een studentenrekening openen maar weet nog niet bij welke bank.

ik ga zeker gebruik nemen van de 1000€ krediet , maar ben bang dat de rente aardig verschilt tussen deze 3 banken,

welke bank kunnen jullie mij aanraden met de voordeligste rente?


graag replyzz!

greetz

kev
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2007, 15:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik heb zelf een studentenrekening bij de Postbank.

Postbank: 7,2%
ABN Amro: 8,6%
Rabobank: 8,2%

Dit zijn de tarieven voor maximaal 1000 euro rood staan. "Echt" geld lenen doe je bij de IB-groep voor 3,7%
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 16:51
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik heb een studentenrekening bij de ABN geopend na flink wat problemen bij de Postbank. Ik weet dat dat geen algemene fout was bij de Postbank, maar meer incidenteel dat mij betrof, maar daardoor hoef ik daar nooit meer een rekening. De ABN bevalt mij nu erg goed.

1000 euro krediet heb ik ook aangevraagd, maar het is zeker niet verstandig daar altijd gebruik van te maken, of om na het halen van je P dit bedrag te verhogen tot 5000 euro (als dat mogelijk is bij de bank die je kiest, tenminste).
Lenen kun je inderdaad beter bij de IB-Groep doen (werd mij stiekem ook aangeraden bij de ABN).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 19:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb zowel een studentenrekening bij de ABN Amro als bij de Postbank, maar bij beide geen gebruik gemaakt van het 1000 euro krediet. Sowieso zou ik als student nooit bij een bank lenen. Er is niet voor niets een IB groep.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 21:57
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Postbank, maar ik maak bewust geen gebruik van de kredietregelning.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 14-06-2007 @ 22:57 :
Postbank, maar ik maak bewust geen gebruik van de kredietregelning.
same here
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 14-06-2007 @ 22:57 :
Postbank, maar ik maak bewust geen gebruik van de kredietregelning.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 22:21
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 14-06-2007 @ 22:57 :
Rabobank, maar ik maak bewust geen gebruik van de kredietregelning.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 22:55
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 14-06-2007 @ 22:57 :
Postbank, maar ik maak bewust geen gebruik van de kredietregelning.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 23:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Rabobank, en ook ik maak bewust geen gebruik van de kredietregeling.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 00:25
kedilo
kedilo is offline
Dankjewel voor de replyz jongens!

sjeeeeeees wist niet dat het bij de ib groep zo laag was!!!

dankjewel voor de info !!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 07:39
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-06-2007 @ 20:05 :
Ik heb zowel een studentenrekening bij de ABN Amro als bij de Postbank, maar bij beide geen gebruik gemaakt van het 1000 euro krediet. Sowieso zou ik als student nooit bij een bank lenen. Er is niet voor niets een IB groep.
Hoe doe je dat dan? Ik mocht van de Rabobank geen studentenrekening meer als ik daar geen stufi op liet storten.

En ik ben overgestapt naar de Postbank omdat de Rabobank mij echt mateloos irriteerde. Voor elk wissewasje moest ik daar naar toe voor een afspraak met zo'n domme bal, om over m'n geld (en andere domme dingen) te praten.
Uiteindelijk ben ik overgestapt omdat Postbank een simpele op-kamers verzekering heeft en Rabobank niet.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 07:55
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik had destijds ook een ABN-Amro studentenrekening. Ondertussen heb ik een betaalrekening geopend bij de Triodos-bank. Daar moet je dan wel wat voor betalen (hoeft bij gewone studentenrekeningen niet meestal, maar Triodos heeft geen studentenrekeningen), maar dan heb je ook wat, vind ik dan.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 08:38
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ekki schreef op 15-06-2007 @ 08:55 :
Ik had destijds ook een ABN-Amro studentenrekening. Ondertussen heb ik een betaalrekening geopend bij de Triodos-bank. Daar moet je dan wel wat voor betalen (hoeft bij gewone studentenrekeningen niet meestal, maar Triodos heeft geen studentenrekeningen), maar dan heb je ook wat, vind ik dan.
Ow, kost dat geld... Hmz, nou ja. Voorlopig hou ik dit gewoon. Als je geen student meer bent, moet je vaak bij andere banken ook betalen, dusja.
(Ik heb bij hen wel een spaarrekening)
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 09:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Miracle schreef op 15-06-2007 @ 08:39 :
En ik ben overgestapt naar de Postbank omdat de Rabobank mij echt mateloos irriteerde. Voor elk wissewasje moest ik daar naar toe voor een afspraak met zo'n domme bal, om over m'n geld (en andere domme dingen) te praten.
Doe je toch iets fout, ik heb er maar 1 keer echt heen gemoeten met een afspraak en dat was om mijn jongerenrekening naar een studentenrekening om te zetten. Ze hebben me na het verhuizen wel eens een brief gestuurd van kom eens praten, maar als je daar toch geen zin in hebt dan doe je het toch gewoon niet.

Ik zou niet anders dan rabo willen. Ik heb een dispuutsrekening (Gewoon een betaalrekening) bij de abn en wat een gezeik heb ik daar al in 1 jaar gehad. Geld van anderen wat gewoon niet bij me aankomt, geld wat er tussen verschillende rekeningen ontzettent lang over doet etc.
Postbank vind ik vrij stom met de stufi, daar moet je er een dag langer op wachten terwijl je het bij de rabo tenminste dezelfde dag nog hebt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 09:23
Verwijderd
Ik zat eerst bij de Rabobank, nadat opeens een compleet bedrag van mijn spaarrekening was verdwenen en ik meerdere malen terug moest naar de bank, bleek dat ze mijn rekening hadden opgeheven Ik heb toen besloten geen nieuwe rekening te openen Toen ging ik dus naar de postbank, maar aangezien de postbank ook een kutbank is en je voor elk klein dingetje naar het kantoor moet ("je handtekening komt niet helemaal overeen met die in ons systeem") en aangezien je gewoon veel te moeilijk dingen kan wijzigen en ze het er zelf de helft van de tijd ook niet weten besloot ik ook hier maar weg te gaan. Vooral doordat ik niet meer kon internet bankieren, omdat ze het kennelijk een ingewikkeld systeem vinden als je een nieuw telefoonnummer neemt. De postbank heeft naar mijn idee een erg slechte service/informatievoorziening. Vervelend was ook nog dat het best lang duurde voordat mijn rekening uiteindelijk was gesloten. Een ander punt van ergenis was dat ik een studentenrekning had, er stufi op ontving, maar alsnog voor de rekening moest betalen en ze niet wisten hoe ze dit konden veranderen. Dus toen ging ik maar naar de ABN, weinig problemen gehad, alleen laatst toen ik een creditcard ging aanvragen, moest ik 3x terugkomen om het uiteindelijk alsnog op te sturen... Ik zat al langere tijd bij de ABN en over de afgelopen 6 jaar ben ik erg tevreden.


Het bankenverhaal betreft een langere periode dan alleen mijn studententijd
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 09:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
ik zit bij de postbank.. Ideaal als je student bent, maar zodra je student af bent, vind ik het een niet erg welwillende bank.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 09:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Miracle schreef op 15-06-2007 @ 08:39 :
Hoe doe je dat dan? Ik mocht van de Rabobank geen studentenrekening meer als ik daar geen stufi op liet storten.
Elke bank houdt vol dat je je stufi er op moet laten storten, maar dat is niet waar. Je moet bewijzen dat je student bent. En zij zien graag dat jij dat doet dmv je stufi, maar als jij een kopie van je bewijs van inschrijving af kan geven, is dat ook voldoende.
Ik had overigens al een studentenrekening toen ik nog in 6vwo zat
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2007, 09:35
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-06-2007 @ 10:28 :
Elke bank houdt vol dat je je stufi er op moet laten storten, maar dat is niet waar. Je moet bewijzen dat je student bent. En zij zien graag dat jij dat doet dmv je stufi, maar als jij een kopie van je bewijs van inschrijving af kan geven, is dat ook voldoende.
In de voorwaarden van de studentenrekening van de ABN-AMRO staat wel degelijk expliciet opgenomen dat je stufi moet ontvangen op die rekening om voor de rekening in aanmerking te komen.
Maar intussen heb ik mijn studentenrekening ook nog steeds, na een jaar waarin ik geen stufi ontving (ook geen lening oid), maar wel (deeltijd) studeer. Ze hebben er 1x over gebeld, toen heb ik inderdaad gezegd dat ik studeer en het gesprek afgekapt. Voorlopig zijn ze er nog niet op teruggekomen...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 10:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 15-06-2007 @ 10:35 :
In de voorwaarden van de studentenrekening van de ABN-AMRO staat wel degelijk expliciet opgenomen dat je stufi moet ontvangen op die rekening om voor de rekening in aanmerking te komen.
Maar intussen heb ik mijn studentenrekening ook nog steeds, na een jaar waarin ik geen stufi ontving (ook geen lening oid), maar wel (deeltijd) studeer. Ze hebben er 1x over gebeld, toen heb ik inderdaad gezegd dat ik studeer en het gesprek afgekapt. Voorlopig zijn ze er nog niet op teruggekomen...
Hmm bij de ABN Amro komt het bij mij ook idd binnen.
Bij de Postbank heb ik dus zo'n bewijs afgegeven.
Ze hebben nog wel 1 maal (na 2 jaar) m'n rekening omgezet naar een betaalrekening, omdat ik geen student zou zijn. Toen heb ik gebeld en gezegd dat ik wel student ben en heb ik nogmaals m'n bewijs van inschrijving (kopie) opgestuurd en toen werd hij weer omgezet naar een studentenrekening. En ik kreeg ook het geld retour wat ze inmiddels hadden afgeschreven voor m'n betaalpas.

En bij de ABN Amro had ik dus al de studentenrekening toen ik in 6 vwo zat. Toen kreeg ik ook geen stufi, maar wel tegemoetkoming.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 11:18
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
HvJ schreef op 15-06-2007 @ 00:23 :
Rabobank, en ook ik maak bewust geen gebruik van de kredietregeling.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 12:47
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Miracle schreef op 15-06-2007 @ 09:38 :
Ow, kost dat geld... Hmz, nou ja. Voorlopig hou ik dit gewoon. Als je geen student meer bent, moet je vaak bij andere banken ook betalen, dusja.
(Ik heb bij hen wel een spaarrekening)
Was ook mijn overweging. Het kost 12,50 per jaar voor het pasje.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 12:58
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
HvJ schreef op 15-06-2007 @ 00:23 :
Rabobank, en ook ik maak bewust geen gebruik van de kredietregeling.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 16:05
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 15-06-2007 @ 00:23 :
Rabobank, en ook ik maak bewust geen gebruik van de kredietregeling.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 20:03
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik zit bij de abnamro, maar heb me via de rabobank voor vanalles verzekerd (inboedel, aansprakelijkheid etc), want dat was erg makkelijk en goedkoop voor een student. Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou het ook weer tussen de rabo en de abn gaan. De postbank trekt me niet zo.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2007, 20:53
Verwijderd
Ik zit bij de Rabobank. Heb geen ervaring met ABN amro, maar had een jongerenrekening bij de Postbank. Ik vind de service bij de Rabobank beter.
Ik kán overigens wel rood staan, maar ik raad je af om die 1000 euro als 'extra geld' te beschouwen. Rood kunnen staan is om bv. ook op de 22e van de maand boodschappen te kunnen doen; als je graag extra geld wil kun je beter een bijbaantje nemen of bijlenen bij de IB-groep.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 07:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-06-2007 @ 10:11 :
Doe je toch iets fout, ik heb er maar 1 keer echt heen gemoeten met een afspraak en dat was om mijn jongerenrekening naar een studentenrekening om te zetten. Ze hebben me na het verhuizen wel eens een brief gestuurd van kom eens praten, maar als je daar toch geen zin in hebt dan doe je het toch gewoon niet.
Ik moest er voornamelijk heen omdat zíj dingen fout deden. En voor een simpele verzekering had ik daar ook naar toe gemoeten, terwijl dat bij de Postbank allemaal vanaf huis kan.

En ehm, elke Rabobank is anders. En je bent klant van één vestiging (of een paar bij elkaar). Dus als je op kamers gaat moet je kiezen bij welke bank je wilt. In je nieuwe stad, waar je misschien nog niet eens weet waar de bank zit of bij je ouders, waar je doordeweeks nooit bent.
__________________

Laatst gewijzigd op 17-06-2007 om 07:57.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 08:09
Verwijderd
^dat is ook niet waar. Ik zit bij de rabobank in Enschede maar als ik in Groningen iets wil regelen dan doen ze dat altijd (alleen rekening opheffen en dat soort major dingen niet waarschijnlijk, maar dat kan ook schriftelijk)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 08:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-06-2007 @ 08:54 :
En ehm, elke Rabobank is anders. En je bent klant van één vestiging (of een paar bij elkaar). Dus als je op kamers gaat moet je kiezen bij welke bank je wilt. In je nieuwe stad, waar je misschien nog niet eens weet waar de bank zit of bij je ouders, waar je doordeweeks nooit bent.
Maar goed, dat is bij de ABN-AMRO ook zo. Ik heb toen ik verhuisd ben netjes een adreswijziging doorgegeven. Mijn bankafschriften worden nu mooi op mijn nieuwe adres bezorgd, maar ik sta nog steeds ingeschreven bij het kantoor in de plaats waar mijn ouders wonen, en van daaruit bellen ze me ook nog en nodigen ze me uit om daar op kantoor te komen. Wil ik dat veranderen, dan zal ik hier persoonlijk naar een bankfiliaal moeten gaan om dat te laten veranderen.Ik vind het maar stom, ik geef toch niet voor niks een adreswijziging door
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 09:50
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-06-2007 @ 09:09 :
^dat is ook niet waar. Ik zit bij de rabobank in Enschede maar als ik in Groningen iets wil regelen dan doen ze dat altijd (alleen rekening opheffen en dat soort major dingen niet waarschijnlijk, maar dat kan ook schriftelijk)
Hmz, vreemd. Dit hebben ze me namelijk zelf verteld. Maar waarschijnlijk was het dus alleen maar een reclame-praatje.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 17-06-2007 @ 10:50 :
Hmz, vreemd. Dit hebben ze me namelijk zelf verteld. Maar waarschijnlijk was het dus alleen maar een reclame-praatje.
Hmm of het is officieel wel de regel maar in de praktijk doen ze er niet moeilijk over, kan ook.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 11:43
fib
Avatar van fib
fib is offline
ABN heeft vaak wel wat acties
"open een rekening bij ons ontvang 50 euro en een opblaasbank"
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 20:14
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik zit bij de rabo, omdat ik daar al een jongerenrekening had. Maar als ik zou lenen zou ik dat bij de ibg doen. Ze probeerden me trouwens bij het openen van de studentenrekening wel gelijk allerlei verzekeringen aan te smeren, maar daar zullen ze wel niet de enige in zijn.

en ik vraag me af hoelang die opblaasbanken heel blijven
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 23:53
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
MB schreef op 16-06-2007 @ 21:03 :
Ik zit bij de abnamro, maar heb me via de rabobank voor vanalles verzekerd (inboedel, aansprakelijkheid etc), want dat was erg makkelijk en goedkoop voor een student. Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou het ook weer tussen de rabo en de abn gaan. De postbank trekt me niet zo.
Die verzekeringen kun je ook als pakket afsluiten bij de abn.
Zit ik ook, bevalt me nog altijd prima. Nooit problemen mee gehad.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 00:26
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
postbank, en ik sta bewust rood.

ideale bank nooit problemen mee gehad. is vaak natuurlijk ook net een beetje waar je aan gewend bent, maar internetbankieren gaat iig een stuk makkelijker/sneller omdat je geen kaartlezer nodig hebt om transacties te doen. en je kunt ook via de telefoon je saldo opvragen of geld overmaken (waar ik ook veel gebruik van maak).
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 11:19
Verwijderd
postbank en sta noodgedwongen rood aangezien die schoolgeldmensen eerst een beetje schijt hadden aan t feit dat ik zeg maar geen geld op mn rekening had en toen kon ik helemaal niks meer dus heb ik het maar aangevraagd, alleen moet ik nu nog ff bellen of ik nog een bewijs van inschrijving moet opsturen ofzo aangezien ik weer opnieuw ga beginnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.