Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2007, 00:18
trophus
trophus is offline
Heb dit topic al een stuk of 5 keer willen openen maar elke keer was ik te moe of te nat (nu trouwens ook maar heb toch besloten het nu te doen):

Ik vind het heerlijk om te wandelen in de regen, het liefst 's avonds of 's nachts.
Sterker nog, als het 's avonds of 's nachts hoost en ik heb die avond of de volgende dag niets te doen trek ik mijn "regenjas" aan en ga ik wandelen. Totdat ik helemaal doorweekt ben maar dat maakt mij niets uit.
Heb als vele malen geprobeerd iemand te vinden om samen mee te wandelen om mee te praten tijdens de wandelingen maar niemand heeft hier zin in, op de een of andere reden deels niemand deze passie met mij.

Wat trekt mij nu zo aan dit wandelen? Als ik door een regenhoos wandel voel ik mij zelfvezekerd, sterk. Het lucht enorm op, alsof de regen voor mij huilt. Alle geestlijke ballast die ik heb valt even van mij af, even ben ik vrij.
Ik zie mensen schuilen voor de regen maar ik ga door, ik geniet er echt van, het is even opluchting en afleiding van het bekrompen leven in hokjes en celletjes (ongeveer net als het buitenzitten in de zon, waar ik overigens ook erg van kan geniten, maar dan net even een tikje anders).
Ik geniet van de sfeer, van het geluid, van het gevoel, van het machteloos staan tegenover de machtige natuur en dus maar meegaan in de 'flow' die zij brengt.
Het is puur geestelijk, fysiek geniet ik er ook niet zo van maar dat kan ik allemaal negeren omdat ik deels gelukkig ben en deels de pijn van binnen ook van buiten voel als ik de wandelingen maak. (en nee, ik doe niet aan zelfmutilatie e.d. dus hou dat aub uit dit topic)-
Tevens is dit ook niet drugs gerelateerd.

Nu vroeg ik mij af, hoe sta jij hier tegenover? wat zijn jouw gevoelens bij regen? heb jij ooit zin om de deur uit te gaan en een wandeling te maken als het hoost? Wat vind jij van dit gedrag en vooral: waarom?
Ik heb nl. het gevoel dat niemand mij snapt op dit punt en dat mensen mij raar vinden hierdoor, ik snap niet zo goed waarom. zo erg is het toch niet om af en toe nat te worden als er zo'n goed gevoel tegenover staat?

Tevens wil ik nogmaals benadrukken dat ik deze wandelingen alleen maak als ik verder niets meer te doen heb die avond, want ja, ik vind het ook vervelend om me weer te moeten omkleden voor een feest oid omdat mn kleren klam zijn.

b.v.d.

P.S. En ja ik ben serieus, ik kom net terug van een wandeling door een hoosbui, en het was heerlijk. Daarom herrinerde ik me dat ik dit topic wilde openen.
Advertentie
Oud 15-06-2007, 00:31
Verwijderd
match!

ik vind t ook heerlijk
de lucht is makkelijker te ademen
het geluid van de regen is nooit hetzelfde, maar wel rustgevend
het is bijna een chaotische rust
heerlijk om daar middenin te zijn/lopen/dromen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 06:50
Cesar
Cesar is offline
Ik ga niet speciaal naar buiten alleen omdat het regent, maar vind het idd ook lekker om in de regen te lopen of te hardlopen. Fris gevoel. Regendruppels die op je raam tikken terwijl je in bed ligt vind ik ook zoiets moois. Jaja, regen is fijn. Netzoals de zon.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 06:57
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb er een hekel aan om door de regen te moeten. Als ik ergens naar toe moet/wil, dan doe ik het wel, maar anders blijf ik lekker binnen. Wat ik wel fijn vind, is vanaf een balkon of van onder een afdakje naar de regen kijken. De wereld wordt zo klein als het hard regent, en het geeft me rust.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 07:07
Verwijderd
Ik vindt het heerlijk ^^ vooral zo'n lekkere zomerse regen, als ik dan verder niets te doen heb ga ik naar buiten, vaak de hond mee want die vindt het helemaal geweldig.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 07:28
Verwijderd
Ik heb meestal een onwijze hekel eraan

Vooral als ik nog veel moet doen.. als je naar je werk moet en je laat 's ochtends de hond uit en je komt helemaal drijfnat weer terug begint je dag gewoon niet zo goed Dit is mij gisteren nog gebeurd en ik zat met pijn in schouders en nek op kantoor

Echter, jaren geleden was ik 3 weken op vakantie in Noorwegen in het Hemsedal. Ik maakte in mijn eentje lange wandelingen, waarbij ik soms dus echt 's ochtends om een uur of 11 weg ging en 's avonds terugkwam om 7 uur ofzo.

Ik vond het heerlijk om alleen te zijn met de ruwe natuur om mij heen en zag het als een uitdaging om steeds verder te gaan lopen. In die setting is het mij ook gebeurd dat het begon te regenen; het was vreselijk koud en ik was alleen.. maar toch genoot ik er op dat moment van. Alles rook namelijk heel fris daar en de regen gaf mij echt een gevoel dat ik 1 was met de natuur.

Maar ja, hier in Nederland vind ik het meestal niet zo In Rotterdam stinkt de regen zelfs en hangt er soms echt zo'n benzine en riool lucht.. en dat is gewoon goor en vervelend.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 10:12
Pruts0r
Pruts0r is offline
Wandelen in de regen is echt fijn Dat ik me moet omkleden vind ik helemaal niet erg, maar ik vind het dan heerlijk om door een koude regenbui te wandelen, of te fietsen en dan vervolgens thuis meteen onder een warme douche duiken en dan daarna lekker in de pyjama rondlopen...

Kweet niet wrom ik dat zo fijn vind, maar ik vind regen sowieso best wel fijn
Oud 15-06-2007, 10:28
Verwijderd
Ik hou er niet echt van (ben een koukleum en spijkerbroeken zitten dan altijd zo kut), maar als ik tóch nat ga worden, geef ik me er meestal maar gewoon aan over. Toen het laatst zo enorm stortte zat ik op de fiets en ik zag iedereen wanhopige pogingen doen om droog te blijven en ik was maar gewoon aan het genieten van het water en aan het lachen omdat het zo belachelijk hard ging.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 12:10
Verwijderd
Niet wandelen, maar fietsend door de regen (terwijl het donker is).<3333 Maar dan moet ik wel naar huis kunnen en niet de hele dag met die natte kleren rond moeten lopen. En als ik dan thuis ben een lekkere kop thee of warme chocolademelk<3333
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 12:29
Moustache
Moustache is offline
Ik trek dat heel goed
Liefst wel als de temperatuur buiten een beetje hoog is.
Oud 15-06-2007, 12:51
Nebel
Nebel is offline
Dat doe ik regelmatig (als de hoosbui aanwezig is) .
Het liefst zelfs in de schemer .
Ik word er rustig van ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 13:18
GeleBloem
GeleBloem is offline
Ja, heerlijk. Ik ga er niet speciaal voor naar buiten, maar als ik er in ben ga ik ook niet moeilijk zitten doen. Dan zet ik expres mijn paraplu niet op en mn vriendin zit me aan te kijken van

Alsof even alles van je af wordt gespoeld ofzo. Het doet me ook klein voelen, maar dat vind ik dan juist wel fijn. Inderdaad geeft het ook rust, ik ga altijd stralen volgen, dat deed ik als kind al op de autoramen en nu doe ik het nog, gewoon buiten En in de zomer ruikt het hier dan altijd zo lekker, naar het bos enzo (ja, veluwe he) en dat is echt de lekkerste geur die er is.
Oud 15-06-2007, 14:47
Tonsillitis
Tonsillitis is offline

hier moest ik meteen aan denken

superlekker, vooral als het in de verte onweert. het voelt reinigend en het is een meditatieve omgeving waarin je je omhult.
Oud 15-06-2007, 21:35
Alwien
Alwien is offline
Een beetje regen is oké, verfrissend. Een hoosbui vind ik niet zo fijn. Ik houd van capuchons.

Wat ik wel écht heel fijn vind omtrent de regen:
* 's nachts in bed liggen en horen dat het keihard regent en bliksemt
* als het net geregend heeft buiten zijn...die geur van natte straat, planten, alles ruikt lekker.
Oud 15-06-2007, 22:27
Verwijderd
ik kan dat alleen waarderen als ik nergens naar toe hoef, zoals mijn werk.
als het in de zomer keihard gaat regenen vind ik het heerlijk om er door heen te lopen.
Gister ging ik nog door de plassen lopen met mijn slippertjes in mijn straat

Ik vind het ook gezellig als het s`middags een beetje donker wordt, de stortregen uitbreekt en ik lekker binnenzit, of in bed lig.

De zolderkamer bij mijn ouders mis ik nog wel eens vanwege het getik.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 12:20
Verwijderd
ik vind regen heerlijk. Het ruikt zo lekker, en als ik een slecht humeur heb dan past dat er geweldig bij en als de zon daarna komt ben ik ook weer blij En alles is zo mooi nat.
En het is rustig, iedereen is in huis, jij loopt alleen lekker over straat. Je kunt nadenken.
Eerst liep ik alleen, nu heb ik 2 honden en dat is ook fijn.
En het is fijn om het te horen regenen 's nachts.

Of als het steeds harder gaat regenen en uiteindelijk ren ik met mn honden lachend door de regen. (dan moet je toevallige haastige voorbijgangers eens zien!! )

maar dat heb ik ook met de wind. Als het gaat stormen <3

regen en wind = <3
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 12:25
Yana
Yana is offline
Ik ben inderdaad ook meer van de wind. Als het superhard waait en dan mijn haren los.. oh, dat is echt puur genieten. Alsof alle zorgen wegwaaien. Mijn moeder riep me vroeger juist altijd dan om met de hond te gaan wandelen, want "jij houdt zo van de wind" (nostalgie..) Ik ben ook veel liever aan het strand als het heel hard waait dan wanneer het 30 graden is. Hm, heerlijk. Ik zou bijna terugverlangen naar de herfst!

Regen vind ik bij vlagen zwaar irritant, vooral idd als je nog ergens naar toe moet. Ik ga er dus ook niet speciaal voor naar buiten, maar vaak geef ik me er op den duur ook maar gewoon aan over. Ik ga dan ook niet schuilen om niet nat te worden oid.. dan ga ik er het liefst zo gauw mogelijk doorheen.
Oud 16-06-2007, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 16-06-2007 @ 13:25 :
Ik ben inderdaad ook meer van de wind. Als het superhard waait en dan mijn haren los.. oh, dat is echt puur genieten. Alsof alle zorgen wegwaaien. Ik ben ook veel liever aan het strand als het heel hard waait dan wanneer het 30 graden is. Hm, heerlijk. Ik zou bijna terugverlangen naar de herfst!
ja als het waait op het strand ben ik echt in m'n element. Herfst vind ik zo'n gezellig jaargetijde. Binnen (of buiten ) als het regent, chocomel, wind, vallende bladeren...

pfff..melodramatisch, maar dat vind ik leuk
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 13:47
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Heerlijk
Oud 16-06-2007, 16:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wil jij nu alsjeblieft mijn hond komen uitlaten?(a)

Het lijkt me niet echt een schadelijke liefhebberij hoor
Oud 16-06-2007, 16:19
Nijn*
Nijn* is offline
Ik vind wandelen door een hoosbui heerlijk, behalve als ik nog ergens heen moet (werk, school etc). Niet dat ik er speciaal voor naar buiten zal gaan, maar als ik erin loop vind ik het heerlijk. Vooral in de winter eigenlijk, met die kou en vaak ook wind erbij..
Met flinke wind aan het strand lopen vind ik inderdaad ook super, lekker uitwaaien! <3

Moet trouwens zeggen dat ik het ook heerlijk vind als het 's avonds in de winter keihard regent/onweert en ik lekker in mijn warme bedje lig.
Oud 17-06-2007, 19:08
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het geweldig, maar dan moet het wel flink regenen. Steeds natter worden vind ik stommer dan dat het zo hard regent dat je in een paar seconden gewoon drijf- en drijfnat bent. En dan expres in plassen stappen en vrolijk doen en gezicht in de lucht en de regen vangen. Ook fietsen door de regen vind ik dan fijn. Vooral als mensen dan allemaal staan te schuilen en ik lachend door de regen fiets. Op de één of andere manier moet ik altijd heel erg lachen en word ik dan vrolijk.
Oud 17-06-2007, 19:27
botervleug
botervleug is offline
Vooral met onweer/noodweer/windhozen ja, met blote voeten. Maar meestal is het idee daarna weer te moeten drogen genoeg om me tegen te houden.

Als ik naar huis ga van werk/college en het regent loop of fiets ik midden op straat, liefst zingend en lachend.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 20:10
Verwijderd
Citaat:
regendruppel schreef op 16-06-2007 @ 13:20 :
ik vind regen heerlijk. Het ruikt zo lekker, en als ik een slecht humeur heb dan past dat er geweldig bij en als de zon daarna komt ben ik ook weer blij En alles is zo mooi nat.
En het is rustig, iedereen is in huis, jij loopt alleen lekker over straat. Je kunt nadenken.
Eerst liep ik alleen, nu heb ik 2 honden en dat is ook fijn.
En het is fijn om het te horen regenen 's nachts.

Of als het steeds harder gaat regenen en uiteindelijk ren ik met mn honden lachend door de regen. (dan moet je toevallige haastige voorbijgangers eens zien!! )

maar dat heb ik ook met de wind. Als het gaat stormen <3

regen en wind = <3
dit, minus de hond

normaal loop ik ook een beetje met een slechte houding, maar in regen en wind loop ik trots rechtop, glimlachend. dan voel ik me zo sterk, zo stoer, zo fris, zo lekker. heerlijk! vaak als ik door een regenbui loop ga ik expres langzamer lopen, om er meer van te genieten
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 20:43
Verwijderd
Idd soms erg fijn, als het zomer is ofzo en dan gewoon lekker door de regen heen banjeren. Alleen heb ik toch bijna altijd mn mobiel etc in mn zak zitten en tja, dat is nogal gevoelig voor nattigheid. En ik kan geen sjekskes rollen in de regen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2007, 22:57
Vice
Vice is offline
Ik vind wandelen sowieso heerlijk. Vooral bij rustige plekken waar ik fijn kan dagdromen en nadenken. Hoosbuien kunnen me inspiratie geven vanwege de sfeer, maar ik ga er niet speciaal voor naar buiten.
Oud 18-06-2007, 23:02
nanathenai
nanathenai is offline
In nederland zie ik regen als iets negatiefs, ''nat worden' enzo. Omdat het altijd regent ben je het ook sneller zat. 2 keer (aparte jaren) toen ik in de zomervakantie in Turkije was heeft het geregend. Ik was verbaasd, en ervaarde het heel anders. Ik omhelsde het als een zonnige dag in Nederland. Het is tog bloedheet daarzo dus ik liep al rond in een zwembroek, ik voelde elke regendruppel. Ik en een vriend gingen toen zwemmen in het zwembad terwijl het regende, zoo lekker. Alle bekakte mensen van het gemeenschap waren weg omdat ze niet nat wilde worden, dus we hadden het zwembad voor ons alleen. De natte omgeving ruikte ook heel anders, heel schoon. Ja wandelen hebben we ook gedaan, heerlijk is dat. Het geeft een ''movie'' effect, ik voelde me net een stille huurmoordenaar ja het gevoel is heel apart, ik herken het.
Oud 19-06-2007, 21:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
het is geen hobby van me
maar soms heb ik er wel zin in, alleen ga ik dat niet in mijn eentje doen

dus, woon je in de buurt?
Oud 19-06-2007, 22:43
Verwijderd
Citaat:
regendruppel schreef op 16-06-2007 @ 13:32 :
ja als het waait op het strand ben ik echt in m'n element. Herfst vind ik zo'n gezellig jaargetijde. Binnen (of buiten ) als het regent, chocomel, wind, vallende bladeren...

pfff..melodramatisch, maar dat vind ik leuk
Jaaa ik ook. Of vond, tot die stomme winterdip begon, want nu zie ik vooral op tegen de herfst/winter. Terwijl ik juist zo houd van het knusse en alle feesten en sneeuw en herfstbossen en paddestoelen en die geur of knerpende sneeuw enenen... argh
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 00:59
trophus
trophus is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-06-2007 @ 22:37 :
het is geen hobby van me
maar soms heb ik er wel zin in, alleen ga ik dat niet in mijn eentje doen

dus, woon je in de buurt?
helaas niet, noorden van t land

en ja Ik dacht er eerst over na om dit eerst op CG te zetten in de hoop iemand in de buurt te vinden die deze passie met me deelt. ZIjn maar weinig mensen die er lol aan hebbe helaas
Oud 20-06-2007, 09:23
Verwijderd
Ik hou er niet echt van om in de regen te lopen, maar wel 's nachts o na de regen soms een wandelingtje te maken. De lucht is dan zo fris en schoon voor mijn gevoel.

Ook lekker is onder het afdak te staan voor een minuut of 10 en dan uitwaaien als het regent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten