Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het fijne weet ik daar verder ook niet van.
||
Citaat:
Naja, ik werk er 5 jaar (of naja, 1 juli zou ik er 5 jaar zijn) en werk gemiddeld 10 uur in de week (dan neem ik het even wat minder). Waar kan ik dat vinden? Op internet (CWI/CAO) ofzo? En wie zou dat dan moeten betalen? Mijn baas of de organisatie of het CWI? Edit; Als ik google op flexwet, dan is dat (met name) voor oproepkrachten en dat ben ik dan weer niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Naja, we gaan wel ff kijken. & informeren, haha |
![]() |
||
Citaat:
Beëindiging van contract door bedrijfseconomische omstandigheden is een geldige grond voor ontslagen. De TS krijgt sowieso loon doorbetaald tot aan het ontslag zelf. De opzegtermijn uit het contract geldt uiteraard beide richtingen op, naar werkgever en werknemer toe. 14 dagen is twee weken minder dan die termijn, dus krijgt de moeder van de TS dat geld nog. Strikt gezien moet ze dan ook nog werken, maar als de zaak dicht gaat is het logisch dat de werkgever vrijstelling van die arbeid aanbiedt. De werkgever hoeft geen ontslagvergoeding aan te bieden, maar bij een eventuele juridische afwikkeling kan de rechter dat wel. De kans dat iemand met weinig uren, arbeidsjaren of een nulurencontract dat krijgt, of krijgt in een substantiële grootte is echter vrij klein omdat hun financiële belangen simpelweg kleiner zijn dan die van een fulltimer.
|||
Citaat:
+ Citaat:
Sowieso ken ik de vakbondsmerites in Nederland niet, en gaat een vergelijking met België misschien helemaal niet op, maar in België is het vrij normaal dat de vakbond ook voor de rechten en het welzijn van individuele werknemers opkomt, en niet enkel wanneer honderden mensen tegelijk op straat (dreigen te) komen. En ook al kunnen ze je op geen enkele tastbare manier helpen, de kans dat zo'n sectorvakbond je duidelijke antwoorden kan geven op al je vragen lijkt me vrij groot. Dat neemt toch al een gedeelte onzekerheid weg, iets wat volgens mij op dit moment ook best op jullie kan wegen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 153 darkfairy | 499 | 24-02-2010 15:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Wilders: "Verbied koran" Donald Duck | 478 | 25-08-2007 20:57 | |
Seksualiteit |
waar schaam je je voor wat je ooit gedaan hebt op sex.gebied? ( bijv. zusje bespiede) telefoontje | 50 | 22-10-2006 17:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
FNV ongeloofwaardig Unexplained | 3 | 04-07-2003 00:54 |