Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Die borg mag je trouwens wel terugvragen als je weggaat uit de kamer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
300 euro moet betaald worden, als huur. 350 euro servicekosten, moet worden gespecificeerd en er mag geen winst op gemaakt worden. Contractkosten hoeven niet per definitie betaalt te worden. De uitspraken van verschillende kantonrechters lopen daarover uiteen. Daarvoor kan je het best informeren bij de huurcommissie in je stad. Als je vriendin de makelaar niet heeft ingeschakeld, maar de verhuurder dit heeft gedaan mogen deze kosten niet worden doorberekend aan haar. Bemiddelingskosten mogen alleen worden berekend als je vriendin uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven om voor haar een woonruimte te vinden. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als de prijs te hoog is, kan ze ook altijd gewoon het contract niet tekenen. Als die 'contractkosten' (want dat vind ik wel redelijk absurd indien ze niet via een bemiddelaar gezocht heeft) niet in het contract stonden, laat ze het contract toch ontbinden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Bedankt allemaal iig voor de adviesen/visies.
Citaat:
Als ik het zo lees is het dus helaas niet anders, kan ze nog wel om een specificatie van die contractkosten vragen, maar de borg mag gewoon. |
![]() |
||
Citaat:
Het is precies de "ja maar wat doe ik dan"-mentaliteit die huisjesmelkers en malafide huurbazen het werken mogelijk maakt. Als iedereen en masse zijn rechten en gewoon eerlijk zaken doen zou eisen dan kwamen dergelijke praktijken niet voor.
||
Citaat:
Dit geld hoor je wel terug te krijgen als je vertrekt uit de kamer, maar het is wel belachelijk hoog. Zelf betaal ik 1x een maand huur extra. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kamers zijn schaars ja, maar zeker niet onvindbaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze heeft de kamer trouwens niet genomen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ok ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Tips en hulp gevraagd bij terugkrijgen borg van kamer Hempo | 33 | 02-11-2007 12:36 | |
Werk, Geld & Recht |
kamer niet opgeleverd, wel verlaten --> borg terugkrijgen? Rata | 13 | 05-08-2006 11:48 | |
Werk, Geld & Recht |
[Huisbaas] Borg merijn | 14 | 13-02-2006 19:34 | |
Werk, Geld & Recht |
probleem met ex-huisbaas over borg pussinboots | 3 | 13-12-2005 11:14 | |
Werk, Geld & Recht |
Huisbaas en borg Verwijderd | 23 | 01-07-2005 12:54 | |
Werk, Geld & Recht |
Krijg mijn borg niet terug! dr dribble | 34 | 29-06-2005 17:07 |