Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2007, 19:22
DiarY
DiarY is offline
hallo!

ik heb een heel groot probleem. ik zit namelijk in 3havo, ben gewoon over naar 4havo.. maar, ik wil heel graag ng als profiel kiezen. het probleem is nu dat ik een punt tekort kom, en voor ng moet je 25 punten samen voor 4 vakken hebben bij ons op school..ik wil no way een andere profiel. denken jullie dat een ander school mij aanneemt?
Oud 27-06-2007, 19:32
Pater Noster
Pater Noster is offline
What the fuck zeg, over is toch over? Op normale middelbare scholen mag je gewoon het profiel kiezen wat je zelf wilt ongeacht je overgangscijfers van 3 havo naar 4 havo. Ik zou nu vlug naar een andere school gaan en daar even een afspraak maken, de vakantie begint immers ook al binnenkort!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 19:54
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou een gesprek aangaan met je mentor.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 20:00
DiarY
DiarY is offline
Ik heb al 3 keer een gesprek gehad met mijn mentrix maar ze zegt dat ze die leraren niet kan overhalen en dat ze denken dat ik eht niet zal halen enzo...terwijl ik op mijn hele rapport maar een onvoldoende heb en dat is een 5!
Oud 27-06-2007, 21:01
Miracle
Miracle is offline
Ik denk wel dat een andere school je aanneemt, maar dat lijkt me niet echt aan te raden. Ik ben zelf ook na de 3e overgestapt naar een andere school en daar heb ik wel wat overgangsproblemen door gehad.

Wel een beetje slecht van je school trouwens, als je het echt heel erg graag wilt, dan lukt het je heus wel. Heb je je ouders al ingeschakeld?
Oud 27-06-2007, 21:42
Lyne
Lyne is offline
Ehm 25 punten verdeeld over vier vakken, dat is gemiddeld een 6,25 per vak. Als je nu al lager dan dit staan, is het sowieso niet aan te raden op N&G te doen. Toch is het stom dat ze je het verbieden, je moet het wel gewoon kunnen proberen, maar het lijkt me niet verstandig.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 06:54
Anika
Citaat:
Lyne schreef op 27-06-2007 @ 22:42 :
Ehm 25 punten verdeeld over vier vakken, dat is gemiddeld een 6,25 per vak. Als je nu al lager dan dit staan, is het sowieso niet aan te raden op N&G te doen. Toch is het stom dat ze je het verbieden, je moet het wel gewoon kunnen proberen, maar het lijkt me niet verstandig.
Maar waar slaat het op dat ze alleen voor NG (en misschien NT?) van die ingangseisen hebben? Kun je wel EM of CM met minder dan 25 punten voor vier vakken?

Mij lijkt het het handigst om een afspraak te maken met een decaan of mentor ofzo en daar samen met je ouders heen te gaan, laten zien dat je bereid bent om hard je best te doen. En als ze niet toegeven kun je altijd nog aangeven dat je het op een andere school wilt proberen, misschien dat ze het dan alsnog toestaan. Dat zouden ze op mijn oude school wel doen in ieder geval, daar hielden ze er niet zo van om leerlingen kwijt te raken aan andere scholen.
Nouja, succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 10:48
Verwijderd
Je kan misschien een aantal duidelijke afspraken maken:

- je gaat naar 4HAVO NG maar als het niet lukt, en je bij het eerste rapport (december) niet op overgaan staat met je rapport dat je dan sowieso naar 4HAVO EM/CM gaat met de achterstand die erbij zit.

- je gaat naar 4HAVO NG maar alshet niet lutk en je bij het eerste rapport (december) niet op overgaan staat met je rapport dat je dan terug gaat naar 3H en dan dus het jaar erop voor een ander profiel kiest.

Bij ons op school heet dit "eigen risico" en aardig wat mensen maken daar gebruik van, ik weet alleen niet precies hoe het bij ons in elkaar zit. Hiermee krijg je de kans om jezelf te bewijzen en als het echt niet lukt en de docenten dus gelijk krijgen dan is er al meteen een oplossing voor handen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 11:01
DiarY
DiarY is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-06-2007 @ 11:48 :
Je kan misschien een aantal duidelijke afspraken maken:

- je gaat naar 4HAVO NG maar als het niet lukt, en je bij het eerste rapport (december) niet op overgaan staat met je rapport dat je dan sowieso naar 4HAVO EM/CM gaat met de achterstand die erbij zit.

- je gaat naar 4HAVO NG maar alshet niet lutk en je bij het eerste rapport (december) niet op overgaan staat met je rapport dat je dan terug gaat naar 3H en dan dus het jaar erop voor een ander profiel kiest.

Bij ons op school heet dit "eigen risico" en aardig wat mensen maken daar gebruik van, ik weet alleen niet precies hoe het bij ons in elkaar zit. Hiermee krijg je de kans om jezelf te bewijzen en als het echt niet lukt en de docenten dus gelijk krijgen dan is er al meteen een oplossing voor handen.
dit kan ik nog proberen bij andere scholen denk ik, want elk school die ik bel, neemt mij niet aan omdat mijn eigen school ng niet toestaat.
Oud 28-06-2007, 11:06
Verwijderd
Je leeftijd zal ook wel meespelen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 11:09
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Pater Noster schreef op 27-06-2007 @ 20:32 :
What the fuck zeg, over is toch over? Op normale middelbare scholen mag je gewoon het profiel kiezen wat je zelf wilt ongeacht je overgangscijfers van 3 havo naar 4 havo.
Dit is niet waar, de cijfers van de vakken in je profiel en je vrije deel (als die worden gegeven in de 3e) tellen ook mee. Anders krijg je op 4 havo allemaal mensen die een vakkenpakket hebben gekozen dat veel te moeilijk is, maar toch net zijn toegelaten met een 5,5.
Citaat:
DiarY schreef op 27-06-2007 @ 21:00 :
Ik heb al 3 keer een gesprek gehad met mijn mentrix maar ze zegt dat ze die leraren niet kan overhalen en dat ze denken dat ik eht niet zal halen enzo...terwijl ik op mijn hele rapport maar een onvoldoende heb en dat is een 5!
Waar is die vijf voor? Als je voor wiskunde, natuurkunde of scheikunde een vijf staat, zou ik geen NG doen. Op mijn middelbare school was het zo dat je voor de vakken in je profiel (ik dacht dat wiskunde daar wel een uitzondering op was, daarvoor was een 6 genoeg) met een punt aftrek toch nog voldoende moest staan (dus 7-1=6) en geen onvoldoendes in je profieldeel mocht hebben. Dat vind ik persoonlijk geen overbodige eis.
Maarja, iedere school doet dat weer anders. Je kunt ook vragen of je de derde nog een keer mag overdoen, dan kun je proberen dan wel de norm te halen. Of je doet EM of CM, met wat NG vakken in het vrije deel. Wiskunde A kun je dan bijvoorbeeld vervangen met wiskunde B, en dan neem je er biologie of scheikunde bij.
Oud 28-06-2007, 22:05
DiarY
DiarY is offline
denken jullie dat ik een bezwaar kan doen tegen deze beslissing van hun?
Reageren

Regels voor berichten