Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 12:33
Young Predator
Young Predator is offline
Ik denk dat ik dit topic het beste hier kan posten, hopend dat jullie ervaring mij wat wijzer kan maken.

Ik ben binnenkort van plan nog een keer XTC (of MDMA) te doen. Echter draag ik lenzen, en van deze drugs gaan je pupillen groot/groter worden. Als je lenzen draagt, wordt je beeld dan niet vager i.p.v. duidelijker, of heeft het negatieve effecten op het lenzen dragen?
Oud 28-06-2007, 12:44
Outlaw
Outlaw is offline
ik heb er geen last van gehad, volgens mij worden je pupillen ook niet groter dan wanneer je een hele donkere ruimte inloopt. En daar heb je ook geen last van.
Oud 28-06-2007, 12:46
Young Predator
En droge ogen door het intensief zien van alles? Of jeuk, of iets in die trend?
Oud 28-06-2007, 12:47
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Je pupillen worden continue groter en kleiner met de overgang van licht naar donker. Merk je daar iets van?

Ik draag zelf geen lenzen, maar een groot deel van de mensen om mij heen wel en daar merk ik niks vreemds bij als ze drugs op hebben.
Ik heb nog van niemand gehoord dat het beeld slechter zou worden door de lenzen. Want tsja van de mdma zelf, kan je zicht wel redelijk veranderen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 13:08
wann
wann is offline
Nooit iets van gemerkt.
Citaat:
fractal-illusio schreef op 28-06-2007 @ 13:47 :
Want tsja van de mdma zelf, kan je zicht wel redelijk veranderen
Om maar niet te spreken over die keren dat je opeens mda op blijkt te hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 13:39
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 28-06-2007 @ 13:46 :
En droge ogen door het intensief zien van alles? Of jeuk, of iets in die trend?
Dat lijkt me echt complete onzin. Droge ogen krijg je door rook, of door droge lucht.

Met je oogbollen verandert volgens mij niets, en die lenzen zijn groot genoeg om de vergroting van de pupillen 'aan te kunnen'. Ik denk niet dat je problemen kunt verwachten.
Oud 28-06-2007, 13:41
Young Predator
Goed, het ging hier overigens over zachte lenzen. De keren voorheen droeg ik een bril, maar ik ga binnenkort naar een concert en wil geen problemen met me lenzen hebben, dit heb ik namelijk al eerder gehad en dat was vervelend.
Oud 28-06-2007, 13:47
Verwijderd
Met lenzen is het natuurlijk altijd oppassen voor droge ogen, maar ik denk niet dat er drugs zijn die droge ogen veroorzaken. Als die er wel zijn zou ik er maar vanaf blijven.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 13:56
Anonymous John
Anonymous John is offline
Heb het wel eens aan mijn oogarts gevraagd, die zei dat het niets uitmaakt.
Oud 28-06-2007, 14:14
Young Predator
bedankt voor de reacties. ga vooral door op dit topic aangezien nieuwe topics op D&A weinig voorkomen.
Oud 28-06-2007, 14:15
fractal-illusio
Citaat:
wann schreef op 28-06-2007 @ 14:08 :

Om maar niet te spreken over die keren dat je opeens mda op blijkt te hebben.
Ziet alle beelden van 2 jaar terug voor zich en denkt....pfffff nooit meer onverwacht mda graag

[redelijk offtopic]
Sinds die mda is mijn zicht tijdens mdma gebruik ook een stuk vager geworden. Ik trip 'm op mdma compleet de pan uit, terwijl dat niet echt 'hoort' en voor die mda ook lang niet zo heftig was. Iemand ervaring/verklaring?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:02
C r Y p S
C r Y p S is offline
Gewoon klein flesje lenzenvloeistof meenemen. Bij droge ogen, even druppelen.

Grote pupillen zorgen niet voor vervorming van de lens van je oog. De bolling blijft dus gelijk, dus je beeld wordt niet vager.
Oud 28-06-2007, 16:32
wann
wann is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 28-06-2007 @ 15:15 :
Ziet alle beelden van 2 jaar terug voor zich en denkt....pfffff nooit meer onverwacht mda graag
Hmm, je had nogal veel verschil met mdma zo te horen, kun je iets vertellen over je mda-ervaring(en) dan?

Bij mij was mda nooit zo verschillend van mdma als het bij jou (zo te horen) is geweest, terwijl er toch redelijke hoeveelheden doorheen zijn gegaan. Alleen wat extra visuele dingen, een wat 'warmer' gevoel, geluid ook iets mooier. Maar nooit op zo'n manier dat het te veel werd oid.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:34
Verwijderd
Nooit last van gehad. Wat wel een probleem vormt is alcohol. Om de een of andere reden krijg ik dan droge ogen en moet ik de hele tijd mijn lenzen goedschuiven. Kan natuurlijk ook eraan liggen dat er dan meestal gerookt wordt enzo, maar toch. En opletten dat je je lenzen even goed behandeld als anders, dus niet als een gek in je oog gaan wrijven, als je ze uitdoet, juiste vloeistof enzo, even goed bij nadenken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:01
fractal-illusio
Citaat:
wann schreef op 28-06-2007 @ 17:32 :
Hmm, je had nogal veel verschil met mdma zo te horen, kun je iets vertellen over je mda-ervaring(en) dan?
Was op een feestje, kreeg pillen van iemand en samen met m´n, inmiddels ex-,vriend pilletje gepakt en gaan feesten. Toen het echt in begon te slaan was ik net in het chill gedeelte op een bank toen vriendlief vroeg of ik een joint wou draaien......In de uren die daarop volgden heb ik geprobeerd een shaggie te draaien, maar uitieindelijk aan iemand gevraagd of die 'm wou draaien en aan wou steken want ik kon het niet meer. Ik ben m'n portemonee gaan reorganiseren en heb de hele mikmak op mn schoot geflikkerd en ben alles terug gaan stoppen (en wonder boven wonder alleen de rest van de drugs kwijt geraakt(denk ik)). Voor de joint ben ik uiteindelijk naar de bar gestrompeld en gevraagd of iemand 'm wou draaien want ik zag echt niks meer normaal ik had nauwelijks controle over m'n lichaam. Mensen die ik al lang kende, herkende ik niet of zagen er compleet anders uit. M'n vriend had toen ook ineens het hoofd van een ex vriend. Er kwamen draken uit het purschuim met vuur op me afgespuuwd, slangen die vanaf de grond op me af schoten, wormen over m'n armen, handen en over de grond.
Eenmaal thuis lag ik binnen een uur boven de plee te kotsten, te kotsen, nog meer te kotsen en zo hard te zweten dat ik zeiknat was.

Achteraf ben ik er nou nog steeds niet over uit wat ik er nou precies van vind. Echt kut of slecht was het niet, want ondanks dat ik geen besef meer had van wat er allemaal gebeurde, heb ik me geen moment slecht gevoeld. Wel echt hopeloos zovan pfffff ik snap het niet meer, maja zo zwalken er meer mensen rond op feestjes.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 07:49
Young Predator
Dat wordt dus XTC .
Zou mijn eerste keer MDMA worden, maar ervaring met XTC heb ik al van vroeger.
Oud 29-06-2007, 11:56
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 28-06-2007 @ 22:01 :
....M'n vriend had toen ook ineens het hoofd van een ex vriend. Er kwamen draken uit het purschuim met vuur op me afgespuuwd, slangen die vanaf de grond op me af schoten, wormen over m'n armen, handen en over de grond. ....
Tot dit stuk aan toe was t bekendheid. Maar armen over de grond en wormen over je armen? Damn.

Hehe kotsen na mdma(ish) geeft idd vrijwel altijd een instant zweetbui van liters in seconden, weirdness maar wel zeer opluchtend altijd.
Oud 29-06-2007, 12:37
Tuinkabouter9
Tuinkabouter9 is offline
Ik had wel altijd dat ik mijn bril af kon doen en dan even goed zag als met bril... of dit in mijn hoofd zat of dat het echt waar was.. hmm geen idee
Vond mijn bril op dat soort momenten ook enorm iritant zitten, omdat het leek alsof die zwaarder werd en zowat mijn neus plette... haha

Lenzen heb ik totaal geen ervaring mee... heb ze niet eens... ik zweer bij mijn bril
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 17:59
*.Cloud
*.Cloud is offline
Het enige waar ik last van heb met mdma op is het aansteken van een peuk; onmogelijk om op iets wat zo dichtbij is scherp te stellen schijnbaar. Oh en heb altijd lenzen in en dat vormt totaal geen probleem.
Oud 29-06-2007, 19:40
fractal-illusio
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 29-06-2007 @ 12:56 :
Tot dit stuk aan toe was t bekendheid. Maar armen over de grond en wormen over je armen? Damn.
Ahh geen armen over de grond, maar wormen over handen, armen en grond. Heb het een beetje krom neergezet nu ik het zo terug lees

Citaat:
Hehe kotsen na mdma(ish) geeft idd vrijwel altijd een instant zweetbui van liters in seconden, weirdness maar wel zeer opluchtend altijd.
Hehe, zoals moederlief afgelopen weekend vroeg of ik was opgestaan uit de dood nadat ik beneden kwam na een half uur boven de wc te hebben gehangen, omdat het weekend te gezellig was.

Toch ben ik inderdaad wel altijd weer blij met zo'n zweetaanval, je voelt je daarna in ieder geval een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 20:40
bakbeest
bakbeest is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 29-06-2007 @ 08:49 :
Dat wordt dus XTC .
Zou mijn eerste keer MDMA worden, maar ervaring met XTC heb ik al van vroeger.
gast.. mdma IS xtc.. xtc is gewoon de straatnaam voor de pilletjes die mdma bevatten
en btw beetje domme vraag, als je beseft dat lenzen zijn om scherp te stellen en pupillen om licht door te laten, dan zouden extra lenzen geen probleem moeten zijn toch?

trouwens, wazig zicht komt wel voor hoor als het n beetje hard gaat en icm alcohol al helemaal (hoor ik dan) en je zicht wordt trouwens sowieso fucked up wanneer je flink veel neemt, dan zet je lever de mdma namelijk om in mda en daarvan ga je flink trippen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 22:17
Young Predator
Als ik wil trippen ga ik wel paddo's doen.

En ik weet dat MDMA een bestandsdeel van XTC is, maar dit zijn wel 2 verschillende soorten drugs,

En extra lenzen?
Oud 30-06-2007, 00:36
A*
A* is offline
Haha een vriend van mij was zijn lens een keer kwijtgeraakt in het bos tijdens een paddotrip en toen gingen we dat ding zoeken.

Zo hierbij mijn stoonde bijdrage.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 19:38
Risce
Risce is offline
Antwoord op vraag: Nee.

(simpele verklaring: je lensen zitten achter je oogbol, waarop je artificiele lenzen zitten)
Oud 01-07-2007, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 01-07-2007 @ 20:38 :
Antwoord op vraag: Nee.

(simpele verklaring: je lensen zitten achter je oogbol, waarop je artificiele lenzen zitten)
Waar slaat die uitleg op? Als iets het oog beïnvloedt, kan dat wat op het oog ook last daarvan krijgen lijkt mij.

Als je echter slim wil doen en zeggen dat de ooglens nergens onder zal lijden, dan heb je de beginpost niet gelezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2007, 15:12
Verwijderd
Hij heeft wel gelijk. Er zit altijd nog een hoornvlies over je pupil, en daarover zit je lens. Nu veranderen je pupillen contstant van grootte, dus er zal voor je lenzen weinig verschil zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 01:06
Young Predator
Ik zal na woensdag wel posten in hoeverre ik er wel/geen last van heb gehad.
Oud 03-07-2007, 17:58
Risce
Risce is offline
*negeert Mutant verder, vanwege negatieve vibes

Succes, Pred, laat het ons weten!
Oud 03-07-2007, 18:31
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 02-07-2007 @ 16:12 :
Hij heeft wel gelijk. Er zit altijd nog een hoornvlies over je pupil, en daarover zit je lens. Nu veranderen je pupillen contstant van grootte, dus er zal voor je lenzen weinig verschil zijn.
Ja, maar het hoeft niets met de pupillen te maken te hebben. Dat is wat ik zeg: als het oog last krijgt van drugs (waar droog worden ook onder valt), dan kan dat wel negatieve effecten hebben op je lens. Daarnaast was de simpele verklaring nogal onduidelijk en voor verschillende interpretaties vatbaar. En Risce, stel je niet aan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 12:26
Young Predator
Goed, hier de conclusie zoals ervaren...:

Je hebt totaal geen tijd om onder invloed aan je ogen te denken, ik heb totaal geen last gehad, en nog geen grijntje verveling door me lenzen meegemaakt.

Oud 10-07-2007, 20:35
Verwijderd
mijn vriend heeft -7 en draagt altijd lenzen...en heeft er nog nooit last van gehas tijdens gebruik ofzo...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten