Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2007, 11:29
houvanmeschatje
houvanmeschatje is offline
Ik ben aan de pil, is het dan echt nodig een condoom te gebruiken? Vind het moeiiljk hier over te beginnen bij me vriend..

gebruiken jullie altijd een condoom?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 11:38
Sade
Sade is offline
Dat ligt eraan. Als ik langere tijd met iemand naar bed ga, en we weten van elkaar dat we geen gekke ziektes oid hebben, mag het rubber wat mij betreft achterwege gelaten worden.

Bij een onenightstand wordt 't een ander verhaal natuurlijk.
Oud 07-07-2007, 11:48
Jones
Citaat:
houvanmeschatje schreef op 07-07-2007 @ 12:29 :
Ik ben aan de pil, is het dan echt nodig een condoom te gebruiken? Vind het moeiiljk hier over te beginnen bij me vriend..

Het is nodig als je niet zeker weet of je partner een SOA heeft. (of jij als het van jezelf niet zeker weet)

Ik gebruik al tijden geen condooms meer als ik seks heb met mijn vriendin. Daarvoor bij one night stands natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 12:12
Moustache
Moustache is offline
Als het moet. Anders gewoon zonder
Oud 07-07-2007, 12:15
houvanmeschatje
Citaat:
Jones schreef op 07-07-2007 @ 12:48 :
Het is nodig als je niet zeker weet of je partner een SOA heeft. (of jij als het van jezelf niet zeker weet)

Ik gebruik al tijden geen condooms meer als ik seks heb met mijn vriendin. Daarvoor bij one night stands natuurlijk wel.

Hoe kom ik hier achter of hij dat heeft?.. mssn weet hij t zelf wel niet eens..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 12:17
Jones
Citaat:
houvanmeschatje schreef op 07-07-2007 @ 13:15 :
vragen of hij een soa-test bij GGD of ziekenhuis wil doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 12:22
houvanmeschatje
Citaat:
Jones schreef op 07-07-2007 @ 13:17 :
vragen of hij een soa-test bij GGD of ziekenhuis wil doen.
dat komt ook zo over alsof ik hem niet vertrouw..mja
zal dr over na denken.. moet toch iets..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 12:29
Jones
Citaat:
houvanmeschatje schreef op 07-07-2007 @ 13:22 :
Je kan het hem toch in ieder geval vragen? Als het goed is heeft hij niks om zich druk om te maken en het is voor hem waarschijnlijk ook wel fijn om een keer zo'n test te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 12:55
Sade
Sade is offline
Citaat:
houvanmeschatje schreef op 07-07-2007 @ 13:15 :
Hangt er van af hoe vaak hij seks heeft gehad, en of hij daarbij altijd condooms heeft gebruikt.
Oud 07-07-2007, 13:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mwah, je kunt het ook zien als het niet vertrouwen van zijn sekspartners. Kijk, als hij met 2 meisjes naar bed is geweest is de kans relatief niet zo groot.. behalve als die meisjes voor hem ook nog eens met 5 anderen naar bed zijn geweest en die anderen ook nog weer eens met anderen. Je kunt het gewoon niet weten en dat heeft niet zoveel met vertrouwen in hem te maken
Oud 07-07-2007, 13:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sade schreef op 07-07-2007 @ 13:55 :
Hangt er van af hoe vaak hij seks heeft gehad, en of hij daarbij altijd condooms heeft gebruikt.
En dat, natuurlijk.
Oud 07-07-2007, 13:30
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
En je moet dan zelf ook natuurlijk een test doen, anders heeft het niet zoveel zin.
Oud 07-07-2007, 14:07
Verwijderd
Ja precies, zeggen dat je allebei een soa test wil doen ook als hij wel ervaring heeft, maar jij niet, gewoon omdat het makkelijker is om te zeggen als je er zelf ook een doet. Niet omdat je hem niet vertrouwt, maar omdat je zijn ex(en) niet vertrouwt. Als je allebei geen ervaring hebt is het niet nodig, als je echt zeker weet dat hij daar niet over liegt.

En dan heb je meteen een opstapje tot condoomgebruik: wil hij geen test doen, dan moet-ie maar een condoom gebruiken, en wil hij geen condoom gebruiken, dan moet-ie maar een test doen (en wil hij allebei niet, dan geen seks).
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 14:43
Verwijderd
Ik gebruik geen condoom, maar ik heb dan ook zelf mijn vriendin ontmaagd en voor zover ik weet gaat ze niet vreemd.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 17:47
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-07-2007 @ 15:07 :
Ja precies, zeggen dat je allebei een soa test wil doen ook als hij wel ervaring heeft, maar jij niet, gewoon omdat het makkelijker is om te zeggen als je er zelf ook een doet. Niet omdat je hem niet vertrouwt, maar omdat je zijn ex(en) niet vertrouwt. Als je allebei geen ervaring hebt is het niet nodig, als je echt zeker weet dat hij daar niet over liegt.

En dan heb je meteen een opstapje tot condoomgebruik: wil hij geen test doen, dan moet-ie maar een condoom gebruiken, en wil hij geen condoom gebruiken, dan moet-ie maar een test doen (en wil hij allebei niet, dan geen seks).
Juist.
Oud 07-07-2007, 21:04
De Dood
De Dood is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-07-2007 @ 15:43 :
Ik gebruik geen condoom, maar ik heb dan ook zelf mijn vriendin ontmaagd en voor zover ik weet gaat ze niet vreemd.
wat deed ze dan vorige week met die grote neger achter in het fietsenhok???
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 21:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat zeiden de laatste duizend mensen die Aids opliepen nu ook.. Go figure.
Oud 07-07-2007, 22:22
linda89
linda89 is offline
mn vriend heeft zo'n grote, elk condom scheurt bij hem! dus die gebruikt hij niet meer
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 22:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
linda89 schreef op 07-07-2007 @ 23:22 :
mn vriend heeft zo'n grote, elk condom scheurt bij hem! dus die gebruikt hij niet meer
Dan haal je comfort XL, hebben ze ook. Kost je nauwelijks een paar euro meer.
Oud 07-07-2007, 22:42
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Mijn vriend heeft niet eens zo'n hele grote, maar bij hem zijn ze er heel moeilijk op te krijgen en glijde ze er zo weer af
Oud 08-07-2007, 02:36
Verwijderd
Citaat:
Koop eens wat betere condooms.

Ze scheuren niet zomaar. Enig idee hoe ver je ze kunt opblazen tot ze knappen?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 02:36
Verwijderd
Citaat:
Fosca schreef op 07-07-2007 @ 23:42 :
Mijn vriend heeft niet eens zo'n hele grote, maar bij hem zijn ze er heel moeilijk op te krijgen en glijde ze er zo weer af
Dan zijn ze wss te groot, koop strakkere.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 10:04
Verwijderd
Citaat:
De Dood schreef op 07-07-2007 @ 22:04 :
wat deed ze dan vorige week met die grote neger achter in het fietsenhok???
Wat een leuke en originele grap!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Dan is ie eerder een prutser of moet ie z'n nagels knippen. Maar als hij zichzelf zo immens vindt, moet hij inderdaad maar XL kopen. Voila. Belabberd excuus, zeg
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 10:54
De Dood
De Dood is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-07-2007 @ 11:04 :
Wat een leuke en originele grap!
tja, tis een gave
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 02:59
Verwijderd
Citaat:
houvanmeschatje schreef op 07-07-2007 @ 12:29 :

Ligt maar net aan de persoon..
Het gaat erom of je diegene vertrouwd natuurlijk...

Zonder is wel fijner, maarja als de kans te groiot is op een zitke dan bedank ik er tyoch voor.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 11:11
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 05-08-2007 @ 03:59 :
Ligt maar net aan de persoon..
Het gaat erom of je diegene vertrouwd natuurlijk...
Tuurlijk, want als je iemand maar hard genoeg vertrouwt en écht oprecht gelooft dat die persoon te vertrouwen is, dan verdwijnt elke soa vanzelf!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 12:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2007 @ 12:11 :
Tuurlijk, want als je iemand maar hard genoeg vertrouwt en écht oprecht gelooft dat die persoon te vertrouwen is, dan verdwijnt elke soa vanzelf!
Ja, daar draait het allemaal om
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 15:21
Herma
Herma is offline
Moet je zelf weten, ik weet wel dat het met condoom veel minder rotzooi geeft, dan als je het zonder doet.
Ik doe het nu al een hele tijd met condoom, en ben blij dat ik van dat nalekken af ben.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2007 @ 12:11 :
Nee dat zie je verkeerd; dan heb je het ervoor over.

Jij aids, dan wij samen aids!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:12
miss kittie
miss kittie is offline
Ik wil enkel met condoom, heb er zelf wel geen ervaring mee, maar voor de veiligheid. mijn vriend heeft wel al een aantal verschillende sekspartners gehad en heeft nooit een condoom gebruikt. hij vindt het echt niet tof, hebben overlaatst geprobeerd, en zijn erectie werd al snel een stuk minder
ging mijn eerste keer zijn, maar er is uiteindelijk niets van terecht gekomen, het ging niet, ik ben nog vrij nauw en hij voelde niet waar hij mee bezig was zeg maar
hopelijk gaat het de volgende keer vlotter, zo was het vrij frustrerend, was zo al best zenuwachtig, en dan zat hij te vloeken op die condoom

iemand geen goede raad voor?
en neen, zonder condoom begin ik er niet aan. Ik snap best dat het zonder fijner is, maar de risico's ook zoveel maar groter.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:14
Verwijderd
Citaat:
miss kittie schreef op 14-08-2007 @ 17:12 :
Ik wil enkel met condoom, heb er zelf wel geen ervaring mee, maar voor de veiligheid. mijn vriend heeft wel al een aantal verschillende sekspartners gehad en heeft nooit een condoom gebruikt.
iemand geen goede raad voor?
en neen, zonder condoom begin ik er niet aan. Ik snap best dat het zonder fijner is, maar de risico's ook zoveel maar groter.
Laat hem testen?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Poggy schreef op 14-08-2007 @ 17:14 :
Laat hem testen?
Inderdaad. Het kost niks (hier in utrecht tenminste) en je weet tenminste zeker dat je niks hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:31
miss kittie
miss kittie is offline
hij heeft zich al laten testen
en ja ik ben ook aan de pil (hoewel da ik daar mee ga stoppen denk ik)
en toch wil ik een condoom gebruiken

ik vertrouw de pil niet 100%, eens ziek zijn is al genoeg, is op antibiotica staan (en daar sta je echt niet bij stil als de dokter het niet specifiek zegt)
en vertrouwen is ook niet echt mijn beste kant (het percentage van mensen die een soa krijgen met een vaste partner ligt toch wel een stuk hoger dan de mensen denken..)
plus om de dingen proper te houden, vind ik een condoom toch wel immens praktisch

mijn vriend snapt dit wel allemaal, maar blijft toch ambetant erover, ik vrees dat dit nog echt problemen kan gaan geven, hij is dan ook eens nerveus omdat het mijn eerste keer is en hij mijn geen pijn wil doen

niemand iets soorgelijks meegemaakt? (of moet ik hier best een aparte topic voor maken?)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:38
Chimera
Chimera is offline
Nouja. Ik zou er op den duur ook redelijk zat van worden als m'n vriendin ondanks dat ik 'clean' was en ze aan de pil was, een condoom zou willen blijven gebruiken. Het is en blijft niets meer dan een noodzakelijk kwaad.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:42
miss kittie
miss kittie is offline
idd, noodzakelijk

en met die instelling, zou het probleem ook snel opgelost zijn, dan zoek je maar een nieuwe vriendin
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 14-08-2007 @ 17:42 :
idd, noodzakelijk

en met die instelling, zou het probleem ook snel opgelost zijn, dan zoek je maar een nieuwe vriendin
Dat zou ik waarschijnlijk ook wel doen ja, ik heb niet zo veel met vriendinnen die me niet vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:52
miss kittie
miss kittie is offline
das eerlijk

maar neem die reden dan weg, dan heb ik er nog meer dan genoeg over
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:56
Chimera
Chimera is offline
Sorry, maar je zegt dat je de pil niet 100% vertrouwt, dus wil je er mee stoppen, en dan alleen seks hebben met condoom? Geven ze in beglie geen seksuele voorlichting ofzo? De veiligheid van een condoom is maar 97% ofzo, de pil is iets van 99.9%.

Welke redenen heb je, afgezien van dat je hem niet vertrouwd dan? dat je voor zowel condoom als pil wil gaan okay, maar alleen condoom is gewoon dom.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:40
miss kittie
miss kittie is offline
ik zeg helemaal niet dat ik om die reden met de pil wil stoppen, de reden dat ik met de pil wil stoppen heeft niets met seks te maken.
en verder, de pil is gewoon niet 100% te vertrouwen voor de redenen die ik net zei...
antibiotica nemen
eens wa diarree hebben
eens is eentje vergeten

dan is de pil gewoon niet meer betrouwbaar en moet condoom toch, als je dan begint met de gewoonte te hebben van geen condoom te gebruiken, kom je al makkelijk in en situatie da je niet meer veilig zit
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:49
Verwijderd
Citaat:
miss kittie schreef op 14-08-2007 @ 23:40 :
ik zeg helemaal niet dat ik om die reden met de pil wil stoppen, de reden dat ik met de pil wil stoppen heeft niets met seks te maken.
en verder, de pil is gewoon niet 100% te vertrouwen voor de redenen die ik net zei...
antibiotica nemen
eens wa diarree hebben
eens is eentje vergeten

dan is de pil gewoon niet meer betrouwbaar en moet condoom toch, als je dan begint met de gewoonte te hebben van geen condoom te gebruiken, kom je al makkelijk in en situatie da je niet meer veilig zit
Ja eh, ik gebruik dan gewoon in die situaties een condoom. Als ik aan de pil ben tenminste. Soms moet je ook gewoon een beetje vertrouwen hebben. Maar goed, als jij minder lekkere seks wil, moet je dat vooral doen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 01:40
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
En als het allemaal niet mocht baten dan haal je gewoon ergens een klerenhanger. Niet zo moeilijk doen dus.
Oud 15-08-2007, 10:49
Chimera
Chimera is offline
Je moeder heeft vast wel ergens een oude breinaald
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 18:26
deoxyribose
deoxyribose is offline
ik gebruik *altijd* pil EN condoom, want ik heb totaal geen zin om die 0.01% te zijn die WEL zwanger wordt door de pil heen. Ik kan me geen enkele risico veroorloven.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 23:59
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nou, dan zou ik ook maar een spiraaltje nemen.
Of gewoon minder neuken, dat kan ook.
Oud 16-08-2007, 08:30
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 15-08-2007 @ 19:26 :
ik gebruik *altijd* pil EN condoom, want ik heb totaal geen zin om die 0.01% te zijn die WEL zwanger wordt door de pil heen. Ik kan me geen enkele risico veroorloven.
Die 0.01% zijn naar alle waarschijnlijkheid mensen die liegen over juist gebruik van hun pil terwijl ze deze onjuist hebben gebruikt en dus toch zwanger zijn geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 11:10
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-08-2007 @ 23:49 :
. Soms moet je ook gewoon een beetje vertrouwen hebben.
Dat dachten de mensen die aids en soas kregen of toch zwanger werden, waarschijnlijk ook.

Valt mij op dat er wel veel negatieve reacties komen op mensen die hun verantwoordelijkheid willen opnemen ivm seks
toch serieus wa mis met de wereld
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 11:30
Verwijderd
Citaat:
miss kittie schreef op 16-08-2007 @ 12:10 :
Dat dachten de mensen die aids en soas kregen of toch zwanger werden, waarschijnlijk ook.

Valt mij op dat er wel veel negatieve reacties komen op mensen die hun verantwoordelijkheid willen opnemen ivm seks
toch serieus wa mis met de wereld
Als je denkt dat je vriendje aids/soa's heeft, laat je 'm eerst een test doen. Zwanger worden... Die kans is zó klein. Ik heb liever lekkere seks dan absoluut geen kans op zwanger worden. Maar goed, ieder z'n meug.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 11:33
Jones
Citaat:
Morgan schreef op 16-08-2007 @ 12:30 :
Ik heb liever lekkere seks dan absoluut geen kans op zwanger worden. Maar goed, ieder z'n meug.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 16:14
Verwijderd
Ik heb nu alweer een halfjaar 't zelfde vriendje, en nog steeds met, want ik wil absoluut geen kinderen. Dus ik wil elke kans uitsluiten, daarom ben ik ook nog is aan de prikpil.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten