Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2007, 17:15
rudolfb
rudolfb is offline
Hej ik ben al een fanatieke drummer/gitarist maar wil ook nog piano of keyboard doen. Wat zou ik doen? Ik heb zonder nadeknen al een erg duur keyboard gekocht maar ben niet helemaal tevreden, het was m'n bedoeling gewoon piano geluid eruit gekregen, maar dat schijnt dus niet helaaml te kunnen

Zit er op een echte piano of digitale piano ook een split? Omdat ik nog helemaal niets kan op een toetsenintrument is het nogal verwarrend Ik dacht nl eerst dat je op keyboard gewoon al een hele piano had enzo

Hoe duur is een digitale piano of normale piano?
Hopelijk krijg ik 100% van het geld terug want anders is het een beetje zonde geweest van de 800+ euro

En heeft iemand nog met overzicht van meest gebruikte akkoorden? Ik probeer wat liedje van blof uit te zoeken maar 't wil nog niet helemaal lukken

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 08-07-2007 om 17:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2007, 14:03
Verwijderd
Ik heb hier mijn piano gekocht http://www.piano-crescendo.nl/
echt ergggg goedkope totaal gereviseerde goede piano's.
Heb toen rond de 400 betaald maar.

Verder speel ik wel eens piano via een midi-keyboard + mijn computer + het programma Steinberg The Grand 2. Klinkt ook goed, alleen speelt het lang niet zo lekker omdat de toetsen niet verzwaard zijn.

Veel stagepiano's klinken kut.

Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 14:05.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 16:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 20-07-2007 @ 15:03 :
Verder speel ik wel eens piano via een midi-keyboard + mijn computer + het programma Steinberg The Grand 2. Klinkt ook goed, alleen speelt het lang niet zo lekker omdat de toetsen niet verzwaard zijn.
ik denk eerder dat je het hamermechanisme mist
Oud 22-07-2007, 21:24
Nikneem
Nikneem is offline
Wat jij nodig hebt is de Yamaha P90/120/140

Allemaal dezelfde, met verschil:
P90 is de standaard versie.
ik heb de P80, de voorloper van deze, en eerlijk waar, ik heb nog NOOIT een digitale piano gehoord die ook maar in de buurt komt van het geluid van de PX0 serie. En het klavier is om te likken, ook ongeevenaard! Een erg goed apparaat.

De P120/140 zijn dezelfde, alleen heeft de 140 ingebouwde boxen en de 120 niet.
De P1X0 is de grote broer van de P90 en die kan je proberen oa in Feedback in utrecht. En als je die hebt geprobeerd.... OM!
Man dat ding speelt en klinkt!!! Wooeehh.

De P70 is de goedkoopste variant en die heb ik nooit gehoord.

Op alle apparaten zitten ook enkele andere sounds (orgels, rhodes, strings, bass, gitaar en meerdere pianogeluiden)

Als je kan zou ik toch nog voor een P80 gaan. Misschien omdat ik het gewend ben of wat dan ook, maar deze voelt toch het beste van alle hier genoemde... Ik speel al meer dan 6 jaar op dat ding, en ik heb vele andere gehoord, en ik moest destijds bijna een keer een nieuwe (totdat mijn complete klavier gratis door Yamaha vervangen is door een nieuw klavier met mechaniek en al!! dus kon ik weer een paar jaar mee ) maar ik had zonder enig twijfel weer een P80 gekocht, en niets anders.

Erg handzaam, makkelijk te versjouwen (wel béétje zwaar maar goed te doen!)

Er zit een Split en een Combi functie in (dus of links en rechts een andere sound (zelf te bepalen split punt) of 2 sounds tegelijk). Daarbij zijn veel instellingen te doen (volumebalans, transpose per sound etc).

Vriendelijke groet,
Yamaha verkope.... ehhhh Nikneem bedoel ik

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 21:24
Nikneem
Nikneem is offline
Oh ja welk lied van Blof zoek je?

Meest gebruikte akkoorden = nonsens Je hebt wel standaard dingen, maar die heb je met gitaar precies zo, dus die ken je wel
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 12:22
Haligh
Haligh is offline
verder is het natuurlijk niet slim om zomaar 800 euro aan iets uit te geven, wat je 1 nog niet kan bespelen en 2 niet eens hebt uitgeprobeerd.
Oud 02-08-2007, 17:13
denvermax
denvermax is offline
ik speel nu inmiddels 16 jaar (klassiek) piano, vroeger altijd op een echte gespeeld (heeft nog steeds mijn voorkeur),
nu ga ik binnenkort overstappen van een yamaha clp230 naar een clp280, kost wat, heb je ook wat. dat zou ik aanraden als je de ruimte niet hebt voor een akoestische piano.
Oud 05-08-2007, 16:13
Verwijderd
Ik raad (qua stage pianos) eveneens met klem de Yamaha P-80 of verder aan. Beter dan alle concurrentie qua geluid én spelgevoel.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 19:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Yahama clp-series zijn, en die zijn inderdaad aan te raden. Een echte is natuurlijk altijd het mooiste, maar in jouw situatie is een elektrische prima. Sowieso moet je een piano altijd uitproberen en goed kijken of het kan wat jij wil. Lastig als je nog nooit hebt gespeeld, maar dan kun je altijd wat advies vragen.

Ik heb mijn elektrische piano voor 275,- gekocht, maar dat was ook echt een gelukje. Nieuwprijs 2000,- ofzo en het enige wat er 'stuk' was, was dat een schroefje niet meer wilde draaien (gleufje whatever in het gaatje deed het niet meer). Een beetje handig iemand lost dat zo op.

Meest gebruikte akkoorden? Cm, dm, am, en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten