Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 22:50
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Maybelline Eyes

Maybelline eyes, and Cover Girl lips;
Sweet insecticide heart, and wounded finger tips.
Your nails are painted blue with a cheap promise ring.
You call it like you see it, I'm sure you don't see much.
You're just a sad Pretty girl who doesn't get touched.
They take you all over; they can't see your heart,
And you hide it so well when your world falls apart.

Max Factor skin, oh, won't you come in?
It's getting cold out there.
Dear, do you cry, and, Dear, do you die?
Your blood is everywhere.

Posies can cut just as deep as a knife.
Searching, and loosing can ruien your life.
So Maybelline spies, and Cover Girl mutts
Paint your toenails, and bath in pink suds.
Girls, hide your cuts.
Advertentie
Oud 17-07-2002, 18:19
- Brodie -
- Brodie - is offline
erg goed gedicht loopt ook erg goed en de rijm klinkt helemaal niet gedwongen

en zow waar...
Oud 17-07-2002, 19:19
Mysterons
Mysterons is offline
*slik*

echt super!
Oud 17-07-2002, 19:23
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
super!!
Oud 17-07-2002, 19:44
Verwijderd
*agrees with all above*
Erg mooi!
Oud 17-07-2002, 19:53
kaleidoscope
kaleidoscope is offline

Dank je wel..
Oud 19-07-2002, 13:40
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
mooi maarrtje
Oud 19-07-2002, 14:19
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
- Brodie - schreef:
erg goed gedicht loopt ook erg goed en de rijm klinkt helemaal niet gedwongen

en zow waar...
hier sluit ik me bij aan..
Oud 19-07-2002, 16:45
tacidvs
tacidvs is offline
Zijn we een beetje jaloers? Leuk thematisch, da.
Oud 19-07-2002, 17:41
Verwijderd
Hij´s mooi/leuk etc...
Hij loopt over´t algemeen wel alleen van de eerste strofe naar de tweede ging niet zo soepel ( zal wel aan mij liggen ) En uh.. in de een-a-laatste zin moet het niet 'bathe' zijn' Je bedoelt toch een bad nemen?
*solly... kon het niet laten*

Kvind em kewl,
Oud 21-07-2002, 09:36
iamre18
iamre18 is offline
Prachtig engels zeg , leest fijn, mooi verwoord...wel

Liefsxxx
Oud 21-07-2002, 14:22
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
...ik vond het zelf eigenlijk helemaal niet zo mooi maargoed
Thank u all
Oud 23-07-2002, 15:21
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Wauw......
Oud 23-07-2002, 19:10
SounD
SounD is offline
Aardig gedicht, leuk extraatje bij een uitgekauwt thema.
Toch ben ik niet zo overweldigd door de schoonheid ervan.

HEt laatste stuk zit namelijk vol met foutief engels.

>Posies
Wat zijn dat?

>loosing
losing

>ruien
ruin

>bath
bathe

>pink suds.
en wat is dat?

Ik zou erg graag weten wat die 2 woorden betekenen.. kan ook een typ of spelfout zijn waardoor ik niet weet wat je bedoeld , natuurlijk.
Oud 23-07-2002, 21:47
poetrygirl
poetrygirl is offline
Hallo,

Mag ik vragen wanneer je dit gedicht hebt geschreven?

Greetzz
Oud 23-07-2002, 21:55
Verwijderd
Serieus het beste gedicht sinds Ratsja en consorten de naam D.o.P. verzonnen
Oud 23-07-2002, 22:39
Soulflame
Soulflame is offline
Ik vond de eerste strofe erg goed, de andere twee vond ik minder, die missen een beetje de 'zwepende' sfeer ofzo.. In ieder geval de 2e strofe lijkt niet echt in het geheel te passen volgens mij.
Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar dat is mijn mening.
Oud 24-07-2002, 19:35
AnOukj3
AnOukj3 is offline
Oud 24-07-2002, 20:34
sayang-steelo
sayang-steelo is offline
zooo zeg!
toen ik de titel las verwachtte ik niet veel, eigenlijk niets,., ik d8 eerlijk gezegd: weer zo'n puber met een make up probleem! maar dit vind ik mooi. erg mooi! echt gaaf..geslepen diamantje....
Oud 26-07-2002, 16:25
prinsesje
prinsesje is offline
Wahaha een puber met een make-up probleem...
Je mag mijn mascara wel eens lenen; ik heb l'oreal misschien dat je daar wel gelukkig van wordt?
Hijs fijn, heel erg fijn! origineel, mooi engels alhoewel ik moet toegeven dat ik het wel eens ben met de opmerkingen van hierboven over je engels maar echt storend was dat niet, slechts typfoutjes want je engels is echt supergoed!
Iets nieuws over een uitgekauwd onderwerp idd, en dat vind ik nou altijd zo gaaf, als je dat goed doet kun je echt iets gaafs neerzetten!
Mijn verwachting van dit gedicht was ook vaag maar het resultaat is echt heel koel! en goed
Hannah
Oud 26-07-2002, 16:28
sayang-steelo
sayang-steelo is offline
ik vind hem echt mooi.. hij zegt gewoon iets over de mensen van nu toen en ooit.. ik wou dat ik zo kon rijmen.. echt mooi.. en verder niet zeiken want 1 of 2 typefoutjes zijn ook maar gewoon menselijke dingen.. past juist wel bij het gedicht,,.
Oud 26-07-2002, 23:11
vortex
vortex is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Maybelline Eyes

Searching, and loosing can ruien your life.
So Maybelline spies, and Cover Girl mutts
Paint your toenails, and bath in pink suds.
Girls, hide your cuts.

Ik dacht dat het de bedoeling was om hier alleen gedichten te posten die je zelf geschreven had.

Naja whatever......

http://www.netpoets.com/poems/society/0518001.htm

Maybelline Eyes
by Kadka Jaeks

Oh, Bon-bon Surprise, won't you have a drink?

Searching, and loosing can ruin your life.
So Maybelline spies, and Cover Girl mutts -
Paint your toenails, and bathe in pink suds.
Girls, hide your cuts.
Oud 27-07-2002, 10:12
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, nu verlang ik toch wel naar enige uitleg van CemetarySlut.

Vortex: Hoe kwam je er achter dat die gedichten ook op http://www.netpoets.com/ staan?
Oud 27-07-2002, 11:17
Verwijderd
Beide gedichten verschillen daar van auteur
Oud 27-07-2002, 13:06
tacidvs
tacidvs is offline
Ja, en?
Oud 27-07-2002, 16:17
berteltje
berteltje is offline
Dit is dus gewoon jatwerk. Zo kan ik ook dichten!
Beetje met de veren van een ander pronken!
Vermeld gewoon de echte auteur of post geen eigen gedichten.
Oud 29-07-2002, 05:00
Verwijderd
De kwaliteit van dit gedicht ligt in ieder geval een stuk hoger dan de meeste (lees bijna alle) gedichten hier op DoP. Goed gejat
Oud 29-07-2002, 05:43
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef:
De kwaliteit van dit gedicht ligt in ieder geval een stuk hoger dan de meeste (lees bijna alle) gedichten hier op DoP. Goed gejat
Trouwens was het niet de bijbel (weetjewel dat boek dat wereldwijd het meeste verkocht wordt) die door verschillende geschiedsschrijvers spontaan en evenzo gelijkrijdig geschreven werd. Misschien hadden CemetarySlet en die andere jongedame allebei een spontane ingeving... Waar maakt men zich druk om?
' The rotten mind of a generation, seeking for light in the darkness, Man calls poetry.'?

Decadentie is koel
Ik verveel me overigens, dus waar je me al niet serieus moet nemen, doe het nu zeker niet. Neemt overigens niet weg dat ik volledig achter wat ik heb gezegd sta.
Dit is slecht.. Ik ga FoxKids kijken, moeten jullie ook doen, is veel leuker allemaal.
Oud 29-07-2002, 06:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Phreshness schreef:

Trouwens was het niet de bijbel (weetjewel dat boek dat wereldwijd het meeste verkocht wordt) die door verschillende geschiedsschrijvers spontaan en evenzo gelijkrijdig geschreven werd. Misschien hadden CemetarySlet en die andere jongedame allebei een spontane ingeving... Waar maakt men zich druk om?
' The rotten mind of a generation, seeking for light in the darkness, Man calls poetry.'?

Decadentie is koel
Ik verveel me overigens, dus waar je me al niet serieus moet nemen, doe het nu zeker niet. Neemt overigens niet weg dat ik volledig achter wat ik heb gezegd sta.
Dit is slecht.. Ik ga FoxKids kijken, moeten jullie ook doen, is veel leuker allemaal.
Jongen, er zijn hier regels, die zijn hier niet voor niets, het is prima als jij vindt dat dit gedicht beter is dan de rest (ookal is dit de 1e keer overgends dat ik jou hier zie), maar als je iets jat, hoort daar de naam van de auteur/schrijver bij...
Oud 29-07-2002, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:

Jongen, er zijn hier regels, die zijn hier niet voor niets, het is prima als jij vindt dat dit gedicht beter is dan de rest (ookal is dit de 1e keer overgends dat ik jou hier zie), maar als je iets jat, hoort daar de naam van de auteur/schrijver bij...
Ten eerste: ik heb eerder als ergens gezegd ik stam nog uit de tijd dat het nog geen DoP heette en daarbij komt ook nog eens dat de kennis van poezie niet is af te meten aan het feit hoe lang je hier zit, hoe vaak je hier post of hoe populair je hier wel niet mag zijn. Dat wilde ik eerst even wegnemen.

Ten tweede ben ik van mening dat hier heel kinderachtig en foutief gereageerd wordt op het feit dat CemSlut een gedicht post dat kennelijk niet door haar geschreven is. Inderdaad; haar fout dat ze niet te kennen gaf dat het niet ontsprongen is aan haar creatieve geest, maar de manier waarop iedereen 'r nu in een keer weer over valt. Alsof de Velstaalse maagd haar kuisheid heeft verloren. En nu doel ik niet alleen op de drie mensen die hier nu hun kritiek uiten (alhoewel het schijnheilige er weer vanaf droop). Ik heb in het algemeen moeite met de manier waarop een massa, in principe, anonieme mensen zo egoistisch en hypocriet, doch angstvallig met elkaar omgaat. Moge dit type forummer buiten dit internetbolwerk wel behebt zijn met de sociale deugden. Ben je echt begaan met dit forum? Neem dan gewoon contact op met een forumbaas en vraag of dit topic gesloten kan worden. Regels zijn 'r inderdaad om gehandhaafd te worden, maar maak er alsjeblieft niet zo' n ophef van met jullie bijna incestueuse D.o.P. gemeenschap als iemand die regels ietwat (al te duidelijk) ombuigt. Als je zelf zo'n rechtschapen mens bent, doe dan want goed is voor iedereen.

Ik hoop tenslotte dat Kimry, Vortex en consorten geen blijvende schade hebben overgehouden aan dit mooie, overduidelijk geplagierde gedicht. We zouden niet willen dat jullie vertrouwen in de wereld nu aan duigen ligt.

Laatst gewijzigd op 29-07-2002 om 08:15.
Oud 29-07-2002, 16:46
Verwijderd
Niemand zegt toch ook iets over het gedicht.. het is alleen noggal een teleurstellign als een meisje zoiets post en dat dan blijkt dat het niet van haar is ( En dat ze dan ook reacties heeft gepost van.. njah dank u... kvondt hetzelf niet zo geweldig en blablabla)
Cemslut post hier regelmatig, en ook goede gedichten... vraag ik me nu dus af.. welke daarvan van haar zijn? En dat is toch niet verwonderlijk nu?
ms springen we er allemaal een beetje teveel boven op maar nee... plagiaat kan gewoon niet... dat is gewoon niet eerlijk..
en dat incesteuze dopgemeenschap.. lol... regels zijn regels...
Naja.. rustig allemaal zeg...
Oud 29-07-2002, 20:28
punkyfish
punkyfish is offline
*grin*
Oud 29-07-2002, 20:53
Signy
Signy is offline
Citaat:
Phreshness schreef:

Ten eerste: ik heb eerder als ergens gezegd ik stam nog uit de tijd dat het nog geen DoP heette en daarbij komt ook nog eens dat de kennis van poezie niet is af te meten aan het feit hoe lang je hier zit, hoe vaak je hier post of hoe populair je hier wel niet mag zijn. Dat wilde ik eerst even wegnemen.

Ten tweede ben ik van mening dat hier heel kinderachtig en foutief gereageerd wordt op het feit dat CemSlut een gedicht post dat kennelijk niet door haar geschreven is. Inderdaad; haar fout dat ze niet te kennen gaf dat het niet ontsprongen is aan haar creatieve geest, maar de manier waarop iedereen 'r nu in een keer weer over valt. Alsof de Velstaalse maagd haar kuisheid heeft verloren. En nu doel ik niet alleen op de drie mensen die hier nu hun kritiek uiten (alhoewel het schijnheilige er weer vanaf droop). Ik heb in het algemeen moeite met de manier waarop een massa, in principe, anonieme mensen zo egoistisch en hypocriet, doch angstvallig met elkaar omgaat. Moge dit type forummer buiten dit internetbolwerk wel behebt zijn met de sociale deugden. Ben je echt begaan met dit forum? Neem dan gewoon contact op met een forumbaas en vraag of dit topic gesloten kan worden. Regels zijn 'r inderdaad om gehandhaafd te worden, maar maak er alsjeblieft niet zo' n ophef van met jullie bijna incestueuse D.o.P. gemeenschap als iemand die regels ietwat (al te duidelijk) ombuigt. Als je zelf zo'n rechtschapen mens bent, doe dan want goed is voor iedereen.

Ik hoop tenslotte dat Kimry, Vortex en consorten geen blijvende schade hebben overgehouden aan dit mooie, overduidelijk geplagierde gedicht. We zouden niet willen dat jullie vertrouwen in de wereld nu aan duigen ligt.
Tjonge jonge jonge, hoe overdréven kan je reageren zeg.
Oud 29-07-2002, 22:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Eens met je punt, maar als iemand niet regelmatig op DoP komt, kan het zo zijn dat hij/zij de regels niet kent. Als je een gedicht van een ander post, moet dat met de auteur. Als men het daarmee niet eens is, dan moet men maar ergens anders posten...

Citaat:
Ten tweede ben ik van mening dat hier heel kinderachtig en foutief gereageerd wordt op het feit dat CemSlut een gedicht post dat kennelijk niet door haar geschreven is. Inderdaad; haar fout dat ze niet te kennen gaf dat het niet ontsprongen is aan haar creatieve geest, maar de manier waarop iedereen 'r nu in een keer weer over valt.

Ben je echt begaan met dit forum? Neem dan gewoon contact op met een forumbaas en vraag of dit topic gesloten kan worden. Regels zijn 'r inderdaad om gehandhaafd te worden, maar maak er alsjeblieft niet zo' n ophef van met jullie bijna incestueuse D.o.P. gemeenschap als iemand die regels ietwat (al te duidelijk) ombuigt. Als je zelf zo'n rechtschapen mens bent, doe dan want goed is voor iedereen.
Kinderachtig gereageerd, ach dan volgen wij toch gewoon haar voorbeeld? Kom op, het is plagiaat punt. Dat mag niet, heel simpel, het is schijnheilig om met iemand anders eer te strijken, men is teleurgesteld, mogen ze...?

Ik ben begaan met dit forum, en een FB heeft dit allang gezien, maar ik denk dat ze Cemslut de kans geven om te reageren en het uit te leggen, ipv dat haar vrienden hier haar komen verdedigen. Maar ja, ben benieuwd of ze nog het lef heeft te reageren in dit topic...
Oud 29-07-2002, 22:59
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Phreshness schreef:

knip
wel godverdomme,
als iemand onterecht een goede waardering krijgt, is het logisch dat je dit soort reakties krijgt als het fake blijkt te zijn.
en nu lul je weer iets over de hele dop communitie ?
das een beetje erg grote poep in dit verhaal.
als jij je daar blijkbaar aan stoord is er feedback, en ik vind het niet vreemd dat er zo gereageerd wordt.
en zoenzo wat is volgens jou de "dop" communitie ?

nou ik zal je vertellen wij zijn crimineel, schieten gedichten en dichten oude oma's omver,

ja wij zijn de dop gangsters..

nou effe realistisch.

uit dat licht

Laatst gewijzigd op 29-07-2002 om 23:12.
Oud 29-07-2002, 23:06
Verwijderd
Kun je ook een betoog schrijven zonder het overvloed aan ‘gaten’ ?

Jongens, en meisjes, maak hier toch niet zo'n probleem van, door een dergelijk voorval hoeven we toch niet de gedichten uit het oog te verliezen die óók een reactie waardig zijn. Tot de orde van de dag ;-)
Oud 29-07-2002, 23:12
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Kun je ook een betoog schrijven zonder het overvloed aan ‘gaten’ ?

aangepast
Oud 29-07-2002, 23:13
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Jongens, en meisjes, maak hier toch niet zo'n probleem van, door een dergelijk voorval hoeven we toch niet de gedichten uit het oog te verliezen die óók een reactie waardig zijn. Tot de orde van de dag ;-)
mwa, dat ben ik met je eens ik kan me echter voorstellen, dat er zo gereageerd wordt, maar idd maar er geen freakshow van
Oud 29-07-2002, 23:47
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Serieus het beste gedicht sinds Ratsja en consorten de naam D.o.P. verzonnen
Je weet niet waar je het over hebt blijkbaar.. Ratsja "en consortE" hebben deze naam namelijk niet verzonnen. De naam Stukjes en Beetjes moest weg omdat dat de naam van Camiels forum was, daarna kwam ik, toen heette het nog wel S&B, toen kwamen Ekki en Crazyjaap, de naam werd Poëzie en Literatuur als ik het goed onthouden heb, en toen werd er aan de bezoekers van het voormalige S&B-forum gevraagd een nieuwe naam te bedenken, omdat niemand de naam P&L goed vond. Ik kwam met Dansen op Papier, eigenlijk niet echt gemeend, maar het was een zin uit een oud gedicht van me over dichten.. (ik had em hier wel even bij willen posten, maar ben em kwijt) en die naam is uitgekozen, daar zat niemand achter behalve Moi!
Zo.. erg lange post, volgens mij ook pure tijdverspilling, maar ach, ik had niets beters te doen, laten we dat maar zeggen.

Xje
Oud 30-07-2002, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Signy schreef:
Tjonge jonge jonge, hoe overdréven kan je reageren zeg.
Als je toch de moeite hebt genomen om mijn verhaaltje te lezen, neem dan ook de moeite om het gegeven rond mijn verhaaltje ook te lezen.

Citaat:
Gothic schreef:

Kinderachtig gereageerd, ach dan volgen wij toch gewoon haar voorbeeld?
Neh, vermoord de moordenaar en wordt een moordenaar.
Als een iemand wijst en daarna vraagt om uitleg dan hoeft dat niet nog 3 keer herhaalt te worden.

Citaat:
Gothic schreef:
Ik ben begaan met dit forum, en een FB heeft dit allang gezien, maar ik denk dat ze Cemslut de kans geven om te reageren en het uit te leggen, ipv dat haar vrienden hier haar komen verdedigen. Maar ja, ben benieuwd of ze nog het lef heeft te reageren in dit topic...

Ik ben ook benieuwd. Ik ben overigens geen vriend van Maartje, ik ken haar alleen van naam.

Citaat:
klootzak2001 schreef:

als jij je daar blijkbaar aan stoord is er feedback, en ik vind het niet vreemd dat er zo gereageerd wordt.
en zoenzo wat is volgens jou de "dop" communitie ?

Ik heb zo'n soort 'betoog' al op meerdere fora gehouden. En het was fout om het woord 'incestueus' te gebruiken. In principe gaat het hier net zo als op elk ander forum.

Citaat:
CodeName Egg schreef:

maar ach, ik had niets beters te doen, laten we dat maar zeggen.

Sorrie, mijn fout. En ja, dat laatste herken ik

As soon as one is unhappy one becomes moral Marcel Proust (1871-1922)

Hmmnu alles uit de weg is mag Maartje haar uitleg geven, en hoeft dus niemand meer te reageren. Heeft Maartje zichzelf 'verantwoord' dan kan het topic gesloten en snel vergeten worden.

Zijn er nog steeds mensen die hun ei bij mij/over mij kwijt moeten. Mijn email is te vinden in mijn info.
Oud 30-07-2002, 11:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Zijn er nog steeds mensen die hun ei bij mij/over mij kwijt moeten. Mijn email is te vinden in mijn info.
... sorry, lijkt nu net Dating
Oud 30-07-2002, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:

... sorry, lijkt nu net Dating
ik krijg dat veel te vaak te horen na m'n posts
sorrie trouwens voor het omhoog brengen.

Maartje, save your dignity (anders sta ik ook zo voor lul ):
Oud 30-07-2002, 16:58
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
ik vind het erg triest dat cemetery slet doet alsof ze gedichten heeft geschreven, die ze in werkelijkheid gewoon van iemand gejat heeft. hoe laag ben je?
Oud 30-07-2002, 17:44
Verwijderd
Komt niet zo vaak voor een topic op DOP met zoveel re:´s
Oud 30-07-2002, 18:10
Verwijderd
Citaat:
forum.scholieren.com schreef:
ik vind het erg triest dat cemetery slet doet alsof ze gedichten heeft geschreven, die ze in werkelijkheid gewoon van iemand gejat heeft. hoe laag ben je?
En ik vind het erg triest dat je als 6jarige kleuter die snoepjes hebt gejat bij de Albert Hein..
Hup mondje dicht.

nogmaals CemSlut:
Oud 30-07-2002, 19:03
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Maartje, save your dignity
ik denk niet dat die nog gaat reageren...
Oud 31-07-2002, 10:53
Verwijderd
Erg leuk voor anderen die wachten op een reply op hunner niet gestolen gedichten...
Oud 01-08-2002, 21:32
Verwijderd
na een aaantal dingen over gehoord en meegemaakt te hebben met cemslut weet ik zeker, dit is een heel erg triest persoon
Oud 01-08-2002, 23:29
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
na een aaantal dingen over gehoord en meegemaakt te hebben met cemslut weet ik zeker, dit is een heel erg triest persoon
Ik zie het nut er niet van in om dit topic omhoog te blijven halen.
Ze antwoordt niet, jullie hebben je antwoord al klaar.
Laat het rusten.
Oud 15-08-2002, 23:10
Verwijderd
Maar waar blijft de reactie van Cemslut nou?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten