Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2007, 21:12
Verwijderd
Vooruit, het mogen er ook drie zijn.
(dit om mezelf alvast in te dekken als ik er dadelijk niet maar één kan noemen )

Wat is de mooiste/leukste/beste voorstelling die je ooit gezien hebt? Ook wel: welke heeft de meeste indruk op je gemaakt en zal je nooit meer vergeten?
Het waarom is ook gewenst.

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 21:15.
Advertentie
Oud 15-07-2007, 21:29
Verwijderd
Ik denk dat ik (voorlopig) ga voor:

- 'De miserie van de jonge Werthers' van Compagnie De Koe.
Na 1,5 besefte ik dat ik al die tijd al op het puntje van mijn stoel zat te kijken en luisteren naar twee lelijke mannen op bureaustoelen, die vertelden waar de voorstelling, naar het boek van Goethe, over zou gaan. Natuurlijk werd die voorstelling vervolgens niet gespeeld, maar het verhaal dat ze vertelden en het gesprek dat ze voerden, bleek praktisch de kern van het stuk, verplaatst naar onze eigen tijd. Fantastisch, geloofwaardig en naturel gespeeld. Nou ja, en wat ik er dus ook zo ontzettend tof aan vond, was dat ze alleen maar praatten, maar dat het gruwelijk interessant was.

- 'Brel 2' van Toneelgroep Oostpool.
'Brel 1', oftewel 'Brel, de zoete oorlog' heb ik helaas niet gezien. Ik las er te laat over, toen speelde hij al niet meer. Gelukkig kon ik het jaar daarna wel naar Brel 2, drie keer (en als het gekund had, was ik nog vaker gegaan). Een fijne, ontroerende monoloog in het begin, gevolgd door een ontzettend goed concert. Allemaal chansons van Brel, vertaald naar het Nederlands. En wat zo fijn was, was dat Jeroen Willems (de acteur/zanger) niet Brel nadeed, maar gewoon zijn eigen ding ervan maakte. De teksten interpreteerde en er prachtig gezongen monologen van maakte.
Ik kon hier vooral gewoon heel erg van genieten.

- 'Eiland' van Orkater.
Een beeldende voorstelling rond het thema 'plein'. Zonder (Nederlandse) tekst, heel soms wat buitenlands gebrabbel. Ik weet nog dat ik bijna niet naar deze voorstelling was gegaan, uiteindelijk toch, in mijn eentje. En daar had ik dus geen spijt van. Supermooie beelden en geniale vondsten.
Oud 17-07-2007, 02:23
Daangerous
Daangerous is offline
"De Leenane Trilogie" van Johan Simons bij ZT Hollandia
Oud 22-07-2007, 11:38
Balance
Balance is offline
(Oedipus) Rex, een musical van JvdE, maar dan voor zijn doen heel kleinschalig. Er is niet eens een cd van uitgekomen, wat ik eeuwig betreur.

Het waren nog geen tien spelers die samen een gigantisch mooie voorstelling wisten neer te zetten. De muziek was uitmuntend, evenals het toneelspel. Ook het verhaal was erg mooi: een studente krijgt een kind van haar hoogleraar en moet het afstaan. Het kind (Rex) voelt altijd al aan dat er iets niet klopt bij zijn ouders en loopt weg. Hij belandt als student aan dezelfde universiteit als waar zijn vader werkt en inmiddels ook zijn moeder. Als hij zijn moeder ontmoet (niet wetende dat het z'n moeder is) is er direct een klik. Ze raken verliefd. Uiteindelijk komt uiteraard uit dat het zijn moeder is en vermoordt Rex zijn vader.
Oud 07-08-2007, 19:56
Fosca
Fosca is offline
Passion
Oud 11-08-2007, 11:52
Rooster
Rooster is offline
Pfft, alleen de musicals al:

jesus christ superstar:
heerlijke rockmuziek, mooi decor, goede vertaling, mooi gevisualiseerd, alles klopte gewoon

Aida:
gezien op Broadway, met 1 van die destiny Child meiden in de hoofdrol als Aida en een invaller in de hoofdrol van Kapitein Ramadas die een kraak in zijn stem had waardoor de musical een rocktintje kreeg. En blijkbaar was de badguy de drummer van de Monkees
fantastisch, zo mooi en indrukwekkend.

Lion King:
spektakel wat vooral staat door de prachtige kostuums en aankleding en natuurlijk de beroemde muziek en liedjes

en op DVD(moeten even genoemd worden):
Moulin Rouge
Phantom of the opera (Joel schumacher)
Oud 11-08-2007, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 11-08-2007 @ 12:52 :
en op DVD(moeten even genoemd worden):
Moulin Rouge
Phantom of the opera (Joel schumacher)
Dat zijn toch geen voorstellingen?
Oud 12-08-2007, 23:36
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 11-08-2007 @ 21:40 :
Dat zijn toch geen voorstellingen?
maar wel musicals en daarom moesten ze even genoemd worden
Oud 12-08-2007, 23:51
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
een musicalfilm is totaal niet te vergelijken met een musical in het theater, heel raar dat je die erbij zet.
Oud 13-08-2007, 00:38
Rooster
Rooster is offline
allemachtig, hoe mensen kunnen struikelen over een zandkorrel, ik noem ze alleen maar hoor
Oud 13-08-2007, 05:40
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 13-08-2007 @ 01:38 :
allemachtig, hoe mensen kunnen struikelen over een zandkorrel, ik noem ze alleen maar hoor
Maar wat Tonsilitis zegt, is gewoon absoluut waar. En geen zandkorrel.
Oud 13-08-2007, 12:41
Uice
Uice is offline
Ik vind het boek Breakfast of Champions van Kurt Vonnegut heel gaaf.
Oud 13-08-2007, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 13-08-2007 @ 13:41 :
Ik vind het boek Breakfast of Champions van Kurt Vonnegut heel gaaf.
Oud 21-08-2007, 21:42
Nona
Nona is offline
Ik ben vergeten hoe hij heette, maar ik heb een keer een voorstelling gezien die helemaal door één man gespeeld werd (ik weet ook niet meer hoe hij heet nee), en hij beeldde alle karakters waar hij over vertelde treffend uit. Dat vond ik erg mooi.

En de Beatrixtheater producties zijn natuurlijk ook altijd leuk. Mama Mia was lief, Elizabeth was mooi, Saturday Night Fever leuk en Chicago cool. Alleen the Wiz beviel eigenlijk niet zo. Wel leuk hoor, maar niet bijzonder.
Oud 26-08-2007, 22:53
Uice
Uice is offline
Ik denk trouwens Tim van Athene, een moderne Shakespearebewerking over de ondergang van een flamboyante politicus, die naast op het personage Timon ook gebaseerd was op Pim Fortuyn. De voorstelling werd gegeven in een enorme, kille industriehal en dat zag er schitterend uit.
Oud 27-08-2007, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Uice schreef op 26-08-2007 @ 23:53 :
Ik denk trouwens Tim van Athene, een moderne Shakespearebewerking over de ondergang van een flamboyante politicus, die naast op het personage Timon ook gebaseerd was op Pim Fortuyn. De voorstelling werd gegeven in een enorme, kille industriehal en dat zag er schitterend uit.
Die heb ik helaas niet gezien, wel gelezen, en foto's gezien. En ik ken de regieassistente (die waarschijnlijk, naast de regisseur Gerardjan Rijnders, weinig boeiends heeft kunnen toevoegen, maar ok ) Maar wat ik er dus wél van heb gezien, was echt fantastisch! Ijzersterk stuk.
Oud 05-10-2007, 15:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben vergeten hoe hij heette, maar ik heb een keer een voorstelling gezien die helemaal door één man gespeeld werd (ik weet ook niet meer hoe hij heet nee), en hij beeldde alle karakters waar hij over vertelde treffend uit. Dat vond ik erg mooi.
Frank Groothof?

Ik ben vroeger vaak naar zijn voorstellingen geweest, echt prachtig! Heel goed hoe hij oude mythen, verhalen en zelfs opera's vertaald naar een leuke kindervoorstelling Ik heb er nog een paar op bandje

Ik geloof dat ik van hem Idomeneo koning van Kreta, De Zwarte Tulp, Don Giovanni, De Thuiskomst van Odysseus en Carmen heb gezien.
Oud 06-10-2007, 23:49
Verwijderd
Ik ben dinsdag naar L'Orfeo van Monteverdi geweest en dat was de mooiste voorstelling die ik ooit gezien heb.

Verder leuk: Hans Teeuwen (Dat dan weer wel) en een show van de Vliegende Panthers (maar welke ookalweer?!)
Oud 09-10-2007, 20:10
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Frank Groothof?

Ik ben vroeger vaak naar zijn voorstellingen geweest, echt prachtig! Heel goed hoe hij oude mythen, verhalen en zelfs opera's vertaald naar een leuke kindervoorstelling Ik heb er nog een paar op bandje

Ik geloof dat ik van hem Idomeneo koning van Kreta, De Zwarte Tulp, Don Giovanni, De Thuiskomst van Odysseus en Carmen heb gezien.
Geweldig inderdaad! Ik heb precies dezelfde gezien als jij en heb er hele goeie herinnering aan. Ik geloof dat ik die bandjes wel honderd keer geluisterd heb
Oud 11-10-2007, 10:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Volgens mijn moeder zijn we ook nog naar Koning Arthur en Fidelio geweest ik weet er alleen niets meer van.

Maar mijn favoriet is eigenlijk wel Idomeneo
Oud 22-10-2007, 18:58
Verwijderd
Ik zag vorig jaar de voorstellingen: Dede le Taxi en Am Anfang (in Berlijn). Beiden zo puur en natuurlijk. Prachtig. Twee favorieten.
Advertentie

Regels voor berichten