Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb vorig jaar zo'n zelfde soort vraag gestelden en heb toen zelf Bluefish geprobeerd. Kan er alleen niet veel over zeggen, aangezien ik het tegenwoordig vrij weinig gebruik.
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 16-07-2007 om 12:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat je, als je HTML kent, geen WYSIWYG-editor meer nodig hebt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat je op die manier geen goede site op poten gaat zetten, lijkt me langs de andere kant wel duidelijk (vermits een goede site ook goede HTML moet bevatten). Het doel van WYSIWYG, is namelijk dat je heel makkelijk een pagina kan maken, zonder die HTML te hoeven doorgronden. Dat het voor gevorderde gebruikers handig kan zijn, is waar; maar volgens mij is dat ook maar enkel bij repetitieve taakjes het geval (bv. enkele rijen toevoegen aan een tabel). Je kan dus zeker WYSIWYG werken (en de meeste mensen werken eigenlijk op die manier) zonder eigenlijk te weten wat je aan het doen bent. Vergelijkbaar: als ik me niet vergis heeft MS Word ook een WordPerfect-achtige modus waarin je tags kan zien, maar ik ken eigenlijk niemand die dat gebruikt. Ook opmaaktekens laten weergeven, veel mensen worden daar zot van ("eeh, hier staat zo'n rare omgekeerde P"), hoewel het een van de functies is die je inzicht geven in wat je aan het doen bent. Mijn algemene bevinding van het computergebruik van veel mensen: ze weten gewoon niet waarmee ze bezig zijn, en het kan hen ook maar niets schelen. (En langs de ene kant logisch: hun werk is gedaan zonder de achtergrond te weten; voor ICT-figuren zoals mezelf een verschrikking omdat die oplossingen meestal heel vuil in elkaar zitten).
||
Citaat:
het is slechts de slechte code eruit wieden.. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Reageer voor de grap anders op het bericht boven het door jou geciteerde. |
![]() |
||
Citaat:
Btw, met slechte code wordt je site wel traag. Liefst dat je met een beetje meer tijd een goed werkend product aflevert. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bon soit, even buiten die rant op NotePad, zoals ik zei: er zijn genoeg alternatieven die wel goed zijn. De grote klassiekers vi(m) en emacs, hoewel die niet bruikbaar zijn voor iedereen (stijle leercurves), zweren de echte 'echte mannen' hierbij. Voor Windows zijn er genoeg mogelijkheden, en voor Linux ook. Als je daar trouwens een kijkje neemt naar de standaard-editor van Gnome (gedit), zie je dat die vrij simpel is, maar toch uitbreidbaar én de belangrijke functies heeft (regelnummering, syntax highlighting, terminal, ...). NotePad daarentegen heeft geen echte functies: bestand openen/opslaan, lettertype veranderen en regelafbreking aan/uit en daar stopt het. Daar kan je inderdaad niet makkelijk op werken. Dus je vergelijking gaat in geen geval op, zeker gezien er honderden alternatieven zijn: AceHTML, NotePad++, CodePad, Scite, vim, emacs, screem, ...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Interesse in Mac TheEscapeEP | 21 | 13-06-2004 22:55 |