Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2007, 09:53
jaapyo
jaapyo is offline
Hallo,
Ik ga nu de vernieuwde 2e fase in met het Profiel CM
Maar in dat profiel zitten de vakken Geschiedenis, Duits, maatschappijwetenschappen,tekenen en biologie en nog verplichte vakken zoals nederlands, engels, maatschappijleer, CKV en godsdienst. Nu zag ik dat ik geen Wiskunde in dit profiel heb dus vroeg ik me af of ik met dit profiel een ICT opleiding kan doen omdat ik geen wiskunde in me profiel heb.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2007, 10:23
Verwijderd
Dat ligt aan de eisen die de opleiding/hogeschool/universiteit waar je het wilt gaan volgen stelt. Kijk even op de site van de hogeschool/universiteit waar je heen wilt bij de opleiding die je zou willen gaan doen en dan heb je het antwoord.

Je kunt wiskunde ook in je vrije deel kiezen, toch? (Wat ik trouwens sowieso zou doen.)

Topic hoort trouwens op Studiekeuze.

Laatst gewijzigd op 16-07-2007 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 10:31
jaapyo
jaapyo is offline
Ik ben naar de site van de hogeschool geweest en daar heb ik het profiel CM aangeklikt en toen kon ik wel ICT opleidingen doen, maar die gaan niet uit van de vernieuwde 2e fase.
En wiskunde kan ik ook niet kiezen in mijn vrijedeel
Maar ik was er van uitgegaan dat wiskunde een verplicht vak was want dit jaar had iedereen in CM wel gewoon wiskunde maar met die vernieuwde 2e fase is dat niet meer.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 10:44
Verwijderd
Bel ze even op? Vaak is er nu nog wel iemand aanwezig en ik denk dat je op die manier het snelste en waarschijnlijk ook het meest correcte antwoord hebt.

Waarom kan je wiskunde niet kiezen in je vrije deel?

Heeft je school wel voorlichting gegeven over de vernieuwde tweede fase?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 11:10
jaapyo
jaapyo is offline
Nee dit hebben ze niet gedaan, en in mijn vrije deel kan ik echt geen wiskunde kiezen ik kwam er achter toen ik mijn boekenlijst zag

Maar ik ga nu even de hogeschool bellen voor meer informatie
bedankt voor de hulp.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 12:15
Verwijderd
Ik vind het erg raar dat het niet mogelijk is om wiskunde te kiezen op je school. HAVO CM heeft inderdaad (met dank aan onze grote vriendin van der Hoeven) geen wiskunde, maar als het nodig is voor je studie moet je gewoon op school dat aangeven en dan is er misschien wel een regeling te treffen dat het mogelijk is (met EM meevolgen o.i.d).

Bij ons op school hebben ze dat wel gedaan voor mensen die hotelschool wilden doen en daardoor 2 keuzevakken nodig hadden terwijl 1 bij ons eigenlijk max is.

Niet meteen bij de pakken neerzitten als het nodig is en je hebt het niet, gewoon heerlijk gaan zeuren
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 09:33
Anika
Citaat:
jaapyo schreef op 16-07-2007 @ 12:10 :
Nee dit hebben ze niet gedaan, en in mijn vrije deel kan ik echt geen wiskunde kiezen ik kwam er achter toen ik mijn boekenlijst zag

Maar ik ga nu even de hogeschool bellen voor meer informatie
bedankt voor de hulp.
Je boekenlijst geeft toch niet aan wat voor vakken je wel en niet kunt kiezen? Althans dat was bij ons toch niet zo volgens mij.
Je kunt het beste nog even je middelbare school opbellen, daar zijn vaak wel mensen aanwezig tot eind juli.

Ik zat nog even te kijken op internet en bij de eerste hogeschool die ik tegenkwam stond dat je toegelaten wordt met alle havoprofielen nieuwe stijl:
http://www.inholland.nl/Haarlem/Ople...tm?SourceGuid=
Nou is dat misschien niet bij elke hogeschool zo, maar bij sommige dus wel
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 10:10
Pater Noster
Pater Noster is offline
Op de Hogeschool Rotterdam wordt je ook toegelaten met alle profielen HAVO/VWO voor alle ICT opleidingen.

Als je zo graag Wiskunde wilt doen waarom kies je dat dan niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten