Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2007, 11:32
Nee_nee
Nee_nee is offline
Sporza: kwijlderdekwijl voor boonen onze god
Eurosport: weten nix van wielrennen
Nederland 1: leuk als je 5 biertjes op hebt

ik vind Maarten Ducrot nog het leukst, alhoewel hij soms ook vreselijk irritant is

jammer dat die kabouterplop figuur van een Mart Smeets het niet meer doet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2007, 16:16
Escapism
Escapism is offline
overbodig topic.
Oud 17-07-2007, 16:20
Nee_nee
Nee_nee is offline
vind je
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 18:39
Escapism
Escapism is offline
ja.
Oud 19-07-2007, 16:22
Nee_nee
Nee_nee is offline
ik vind het wel leuk om lekkr de commentatoren af te zeiken
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 19:59
balkey
balkey is offline
hihi
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 12:27
Nee_nee
Nee_nee is offline
Ik bdoel, er is ik weet hoeveel commentaar geweest over de commentatoren maar toch doen de uitzendende uitzenders er geen flikker aan. dus eigenlijk gewoon een anti eurosportcommentaarpetitie beginnen fzo...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 17:41
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Elke commentator is chauvinistisch dat hoort erbij. Maar ik als je buitenlandse zenders kijkt is dat wel eens irri

Wat pas erg is? De Engelse Eurosport, met zo'n Italiaan die zo slecht engels praat dat je hem bijna niet verstaat. Daarnaast praat hij veel te hard of staat de micro te dichtbij waardoor het geluid begint te kraken.

Het is overigens niet moeilijk om mensen af te zeiken die drie weken lang elke dag uren moeten vol praten...

Het valt niet mee om niet in herhaling te vallen of om alles te zien (ook al zijn ze met 3 man zoals bij bijv. de NOS)...

De Denen hebben btw wel goeie commentatoren, oa. Rolf Sörensen. Alleen zien ze vaak dingen over het hoofd..
Oud 23-07-2007, 12:24
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
NOS valt me positief mee, en de avondetappe blijft natuurlijk altijd leuk om te kijken snap nooit dat commentaar op Smeets eigenlijk... een apart figuur, maar zkr een hart voor de sport en veel kennis!

En tsja, Ducrot.. die blijft gewoon raar
http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot
altijd leuk om te lezen

En Dijkstra weet veel dingen die niets met de tour te maken hebben
Oud 23-07-2007, 12:27
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
"Kun je daar Kanoën, Maarten? Ja, dat kan, maar is wel heel moeilijk. Heb jij dat al eens gedaan? Laat ik daar maar niets over zeggen, want ze kijken thuis mee"

Boeiende conversatie tussen Ducrot en Dijkstra

--

"Mijn moeder, ze is 71, zou hem nu gewoon voorbijfietsen!" Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "Met een kinderzitje op het stuur!"

--

tour 2007:

"Ik vreet hier een stuk uit de vloer als die twee winnen"
Derde etappe over Nicolas Vogondy en Mathieu Ladagnous

"Die twee hebben nu zo'n motivatie gekregen dat ik begin te denken aan de vloer!"

"Doe je bijbeunen voor de Franse VVV?"
Zesde etappe tegen Herbert Dijkstra die uitgebreid informatie geeft over het zoveelste kasteel

Herbert Dijkstra: "Wil je de naam van die Bask even uitspreken?" Maarten Ducrot: "Daar hebben ze jou voor aangenomen, ik doe de analyse"
Achtste etappe over aanvaller Txurruka

Ducrot: "Maar deze twee hebben nu 2 lachende Discovery's in het wiel. En dat is de reden waarom je mee moet zijn" Dijksta: 'Deze twee', als jij het op het scherm aanwijst kan de kijker het niet zien!" Ducrot: "Dat zijn..." Dijkstra: "...de Discovery's bedoel je
Negende etappe, als Rasmussen en Valverde met twee Discovery's omhoog rijden.

Dijkstra: Nog 500 meter; het wordt een korte sprint Maarten. Ducrot: 500 meter is nog steeds erg lang. 400, 300 meter is ook een lange sprint. 200 is normaal, 100 meter is een korte sprint. Oh kijk daar gaat Vasseur van ver, oh wat gaat ie van ver (...) Na de finish, Dijkstra: Het werd dus toch een korte sprint.
De tiende etappe, over de aankomst van de kopgroep

"Ga even je broek goed zitten doen... Knakworst!"
Dertiende etappe, over Andreas Klöden

Ducrot: "Mayo moet er af!" Dijkstra: "Tsja, mayonaise."

en nog 2 van Dijkstra:

"Dat doet me trouwens denken een een leuk verhaal: Gerben Karstens, daar heb jij nog mee gefietst Maarten, die hield wel van een geintje, dan demareerde hij uit het peloton en verstopte zich dan in de bosjes, vervolgens sloot hij dan weer achteraan aan in het peloton en het peloton maar achtervolgen. hahahaha."

"Da's een bijzonder gezicht, Rasmussen die eet."
Negende etappe, over Michael Rasmussen

blijft leuk

Laatst gewijzigd op 23-07-2007 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 13:57
Lann
Lann is offline
Hoezo weten ze bij Eurosport niets van wielrennen?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 18:38
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
haha dat blijkt overal wel uit, ze herkennen zelfs de renners vaak niet.

Ik vind het commentaar op de NOS best aardig, ze weten in ieder geval waar ze het over hebben. Iemand als Maarten Ducrot maakt het juist leuk vind ik, met z'n rare uitspraken af en toe. Met Mart Smeets een geweldig duo
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 10:22
Nee_nee
Nee_nee is offline
t commentaar van Dijkstra en Ducrot is idd wel leuk, alleen zo veel van hetzelfde het id natuurlijk ook niet nix om 5 uur aan elkaar te lullen, maar ze zijn daar toch niet voor niks aangenomen... Ik vond een paar jaar terug het commentaar van Erik Breuking wel leuk alleen die besloot net toen die helemaal was ingewerkt door Mart maar is ploegleider te worden
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 10:22
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Lann schreef op 23-07-2007 @ 14:57 :
Hoezo weten ze bij Eurosport niets van wielrennen?
luister gewoon is 5 minuten naar dat commentaar...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 23-07-2007 @ 13:27 :
"Kun je daar Kanoën, Maarten? Ja, dat kan, maar is wel heel moeilijk. Heb jij dat al eens gedaan? Laat ik daar maar niets over zeggen, want ze kijken thuis mee"

Boeiende conversatie tussen Ducrot en Dijkstra

--

"Mijn moeder, ze is 71, zou hem nu gewoon voorbijfietsen!" Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "Met een kinderzitje op het stuur!"

--

tour 2007:

"Ik vreet hier een stuk uit de vloer als die twee winnen"

"Die twee hebben nu zo'n motivatie gekregen dat ik begin te denken aan de vloer!"

"Doe je bijbeunen voor de Franse VVV?"
Zesde etappe tegen Herbert Dijkstra die uitgebreid informatie geeft over het zoveelste kasteel

Herbert Dijkstra: "Wil je de naam van die Bask even uitspreken?" Maarten Ducrot: "Daar hebben ze jou voor aangenomen, ik doe de analyse"
Achtste etappe over aanvaller Txurruka

Ducrot: "Maar deze twee hebben nu 2 lachende Discovery's in het wiel. En dat is de reden waarom je mee moet zijn" Dijksta: 'Deze twee', als jij het op het scherm aanwijst kan de kijker het niet zien!" Ducrot: "Dat zijn..." Dijkstra: "...de Discovery's bedoel je
Negende etappe, als Rasmussen en Valverde met twee Discovery's omhoog rijden.

Dijkstra: Nog 500 meter; het wordt een korte sprint Maarten. Ducrot: 500 meter is nog steeds erg lang. 400, 300 meter is ook een lange sprint. 200 is normaal, 100 meter is een korte sprint. Oh kijk daar gaat Vasseur van ver, oh wat gaat ie van ver (...) Na de finish, Dijkstra: Het werd dus toch een korte sprint.
De tiende etappe, over de aankomst van de kopgroep

"Ga even je broek goed zitten doen... Knakworst!"
Dertiende etappe, over Andreas Klöden

en nog 2 van Dijkstra:

"Dat doet me trouwens denken een een leuk verhaal: Gerben Karstens, daar heb jij nog mee gefietst Maarten, die hield wel van een geintje, dan demareerde hij uit het peloton en verstopte zich dan in de bosjes, vervolgens sloot hij dan weer achteraan aan in het peloton en het peloton maar achtervolgen. hahahaha."

"Da's een bijzonder gezicht, Rasmussen die eet."
Negende etappe, over Michael Rasmussen

blijft leuk
geniaal heb je er nog meer van dit soort?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 14:23
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
QP schreef op 24-07-2007 @ 15:13 :
geniaal heb je er nog meer van dit soort?
http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot
http://nl.wikiquote.org/wiki/Herbert_Dijkstra

yep
Oud 24-07-2007, 14:55
McDuck
McDuck is offline
Even mijn favorieten:

Ducrot

"Ik ga niet meer kijken, ik gooi m'n microfoon weg!"

"Ow jongens, hij rijdt zo z'n karretje in de poep"

"Het is een koers in de koers"

"Wat gebeurt hier, joh?"

"Met alle respect.."

"Wat gaan we nou krijgen? "

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
"Dit is geen snelfietsen, dit is mijnwerken"

"Ik ben benieuwd wat die oude wijven daarachter nu weer bekokstoofd hebben."
"Ja hoor, ze zitten weer te bellen met die oortjes. Ik wil wel eens weten wat voor een telefoonrekening ze hebben."

"Dan kan je 1000 keer Di Luca heten maar nog word je er gewoon afgepierd hier hoor"
"Dan kan je 300 keer Bettini heten en 33 keer wereldkampioen zijn, maar dat gaatje rij je niet meer dicht"

"Hij verliest nog geen halve minuut, nou ja precies een halve minuut: 33 seconden"

Tegen Dijkstra
"Kan je even je kop houden, we zitten hier naar een fantastische sport te kijken en jij leutert wat over een mooi klooster."

"Die motoren mogen hier toch niet rijden! Dit is koersvervalsing!"

"Die Garzelli trekt nu echt de haren uit z'n hoofd - als ie ze nog zou hebben"

Over Landis 2006 dacht ik
"Gaat ie staan pissen, op een moment waar de hersenen uit de oren komen als gebraden kroketten!"
"Ik zal het maar even zeggen zoals het is, als je hem met een hartslag van 180 eruit hangt dan komt er helemaal niks uit. Jongens dit kan niet, ik wil gewoon zien dat er wat uit komt"

"Vinokourov is een trut in de bochten"

"Pratende wielrenners is slecht in een finale, fietsen moeten ze!"

"Dat Boonen gister nog kon winnen, op zijn kapotte fiets, mag wel in de krant!... Het stond trouwens ook in de krant."

Dijkstra

"Gisteren bereikte ons het bericht dat de hond van Tyler Hamilton is gestorven. 13 jaar, best oud voor een Golden Retriever. Maar ja, de Tour wacht op niemand."

"Maarten, mag je zeggen dat..."

"Wat zal de dokter nu aan Vinokourov geven.. een klimpil?"

"Schrijf de Kazach sowieso nooit af, want die is in staat om het deksel van z'n grafkist te tillen."
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 17:02
Nee_nee
Nee_nee is offline
met zn doping
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:06
Rhinus
Rhinus is offline
Dijkstra en Ducrot zijn soms geniaal grappig zoals McDuck en Mavie©2004 quoten.

Maar, ze herhalen zichzelf soms wel wat veel. Zo veel at het naar wordt wel.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:35
Boas
Boas is offline
Citaat:
McDuck schreef op 24-07-2007 @ 15:55 :

Ducrot
"Dat Boonen gister nog kon winnen, op zijn kapotte fiets, mag wel in de krant!... Het stond trouwens ook in de krant."

Dijkstra

"Gisteren bereikte ons het bericht dat de hond van Tyler Hamilton is gestorven. 13 jaar, best oud voor een Golden Retriever. Maar ja, de Tour wacht op niemand."
haha

Ik waardeer .
Oud 25-07-2007, 16:23
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Dijkstra: Tsja, het is inderdaad wel tijd voor een bank die het anders doet woohoo Rasmussen!
Oud 25-07-2007, 17:02
McDuck
McDuck is offline
Ducrot: "... en hier rijden ze gewoon met 100 per uur omhoog"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 18:23
Verwijderd
Ik vind ze het bij Nederland 1 eigenlijk heel goed doen, zowel Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra als Mart Smeets.

Ik snap trouwens niet wat zoveel mensen tegen Mart Smeets hebben, ik vind het juist een geweldige presentator.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:37
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Met Herbert en Maarten amuseer ik me ook elke zomer opnieuw. Wat me wel opvalt zijn de vele positieve reacties op hun dit jaar, voorgaande jaren kwam er veel kritiek op vooral Maarten.

Misschien ziet iedereen er nu de humor van in
Ik moet soms echt hardop lachen om die twee.

Als Maarten weer eens verteld over zijn kanoavonturen als hij ook maar het kleinste beekje ziet bijv.
Oud 25-07-2007, 20:59
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 25-07-2007 @ 20:37 :
Met Herbert en Maarten amuseer ik me ook elke zomer opnieuw. Wat me wel opvalt zijn de vele positieve reacties op hun dit jaar, voorgaande jaren kwam er veel kritiek op vooral Maarten.

Misschien ziet iedereen er nu de humor van in

Als Maarten weer eens verteld over zijn kanoavonturen als hij ook maar het kleinste beekje ziet bijv.
Precies, Dijkstra: 'Zie je dat beekje daar Maarten?' (1 meter breed) Ducrot: 'Natuurlijk Herbert, je hebt het tegen de kano-expert', Dijkstra: 'Zie je wel, verkeerde analyticus aangenomen'
Oud 26-07-2007, 14:11
Nee_nee
Nee_nee is offline
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 21:51
Hugdahl
Hugdahl is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 23-07-2007 @ 13:27 :
Ik vond de ijzige stilte die hierna viel vooral ook erg mooi.

Ik vind Dijkstra vaak irritant, omdat hij zichzelf constant herhaalt. Hij komt telkens weer met dezelfde feitjes over dezelfde renners. En hij weet te veel van pittoreske kerkjes. Ducrot is vaak wel fantastisch.

Citaat:
McDuck haalde eerder al aan:
"Hij verliest nog geen halve minuut, nou ja precies een halve minuut: 33 seconden"

Over Landis 2006 dacht ik
"Gaat ie staan pissen, op een moment waar de hersenen uit de oren komen als gebraden kroketten!"
"Ik zal het maar even zeggen zoals het is, als je hem met een hartslag van 180 eruit hangt dan komt er helemaal niks uit. Jongens dit kan niet, ik wil gewoon zien dat er wat uit komt"
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Hugdahl schreef op 26-07-2007 @ 22:51 :
En hij weet te veel van pittoreske kerkjes.
Alle commentatoren krijgen van de ASO informatie over die pittoreske kerkjes.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 11:26
Hugdahl
Hugdahl is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-07-2007 @ 12:15 :
Alle commentatoren krijgen van de ASO informatie over die pittoreske kerkjes.
Dat is nog geen reden om die informatie ook daadwerkelijk over te brengen, liefst tijdens beslissende demarrages.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Hugdahl schreef op 27-07-2007 @ 12:26 :
Dat is nog geen reden om die informatie ook daadwerkelijk over te brengen, liefst tijdens beslissende demarrages.
Nee, dat klopt, maar ik denk dat het ook wel "de bedoeling" is dat ze wat zeggen over het mooie landschap e.d., i.v.m. commerciële belangen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 13:00
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 25-07-2007 @ 20:37 :

Vorig jaar begon die ene altijd bij elk beekje te zeiken over die kano-hobbie van die andere. Maar daar was de kano-er niet zo blij mee.

En dat werd op een gegeven moment ook heel grappig.

Wel raar dat ze het nooit hebben over of iemand verdacht ik van doping. "Dit kan toch niet." hoor je heel vaak. Eigenlijk bedoelen ze dan dat die persoon verdacht is. Maar dat durven ze dan niet hardop te zeggen.

Ze weten dat er in de top tien zeker 5 doping gebruiken. Maar daar hoor je ze nooit over. Zwakjes.

Trouwens ook met die ontsnappingen. Waarschijnlijk zetten ze veel ontsnappingen in scene. Ze ontsnappen wel maar alleen met de bedoeling om een kilometer voor de finish gepakt te worden door het peleton zodat men kan sprinten. En daaar krijgen ze dan weer geld of iets anders voor.

Maar daar hoor je de commentatoren ook niet over, behalve dat ze wel duidelijk zijn in dat ze het irritant vinden. Maar ze leggen het dus weer niet uit.

Laatst gewijzigd op 27-07-2007 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 17:03
Daangerous
Daangerous is offline
ducrot en dijkstra: waardeloos.

Naar Maarten Ducrot kan ik echt niet luisteren.
Het is spijtig voor de Noorderlingen onder ons, maar onze Vlaamse onderburen weten toch net ff wat beter hoe te praten over wielrennen. Daar vind je mij dus: België 1, met Michel Wuyts en José De Cauwer
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 23:03
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 27-07-2007 @ 18:03 :
ducrot en dijkstra: waardeloos.

Naar Maarten Ducrot kan ik echt niet luisteren.
Het is spijtig voor de Noorderlingen onder ons, maar onze Vlaamse onderburen weten toch net ff wat beter hoe te praten over wielrennen. Daar vind je mij dus: België 1, met Michel Wuyts en José De Cauwer
Prima te pruimen zolang Boonen geen rol van betekenis speelt

Och Dijkstra en Ducrot moet je gewoon laten kletsen en niet elk moment al te serieus nemen, ik zou ook melig worden van uren in zo'n hokje zitten ^^ kan ze dit jaar wel waarderen
Oud 28-07-2007, 00:39
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 28-07-2007 @ 00:03 :
Prima te pruimen zolang Boonen geen rol van betekenis speelt

Och Dijkstra en Ducrot moet je gewoon laten kletsen en niet elk moment al te serieus nemen, ik zou ook melig worden van uren in zo'n hokje zitten ^^ kan ze dit jaar wel waarderen
Helemaal mee eens, Boonen is in mijn lijstje populaire renners wel tot het nulpunt gezakt met z'n arrogante houding tegenover de Rabo's..
Oud 28-07-2007, 13:10
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Mja zo is hij nu eenmaal.
Zolang ze niet te lang doordrammen op Boonen doen ze het wel goed en anders even naar nederland overschakelen voor deze jongen hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten