Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2007, 20:29
fay87
fay87 is offline
Hoi! Ik zou graag informatie willen over de opleiding Journalistiek aan de Hu, hoe ziet een propedeuse jaar eruit daar? Wat voor vakken krijg je? En ik hoop dat er ook iemand is die geschiedenis studeert aan de UU en mij daar wat meer over kan vertellen? Dan kan ik misschien een goede keuze maken qua studie. Ik heb psychologie aan de UvA gestudeerd hiervoor, p gehaald. Daarna gestopt, die studie was erg op onderzoek gericht, is dit ook zo bij geschiedenis aan de UU?

Dankjewel alvast!
Groetjes Fay
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2007, 22:25
Verwijderd
Wat betreft journalistiek aan de HU kan ik je wel wat vertellen.
Je krijgt 'praktijk'vakken als interviewen, journalistiek schrijven, nieuwsbericht en schoolmagazine en theoretische vakken als kunst&cultuur, sociologie, politiek, geschiedenis etc etc. Bij die theoretische vakken horen altijd werkgroepen. De toetsing is daarbij altijd multiplechoice.
De studie is eigenlijk vrij simpel, trouwens. Als je bij de college's aanwezig bent en enigszins kan schrijven heb je zo alles gehaald.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 13:19
Crimson
Crimson is offline
ik zou geschiedenis gaan doen en dan een paar bijvakken journalistiek en master journalistiek doen, dan heb je tenminste ook nog stof om over te schrijven
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 23:51
Hempo
Hempo is offline
Ga asjeblieft gewoon WO doen, en niet journalistiek. Tenzij je al serieus bezig bent in de 'sector' (d.w.z. je werkt bij een prof. tijdschrift/krant/radio o.i.d.), waardoor de kansen groot zijn dat je snel professioneel bezig bent.

ik heb het in zwolle gedaan, en het viel me erg tegen, ben ook gestopt in het eerste jaar: oppervlakkig, simpel, klassiskaal, kinderachtig etc.etc.

Ga dus lekker 'echt' studeren.

zomaar mijn kijk op het verhaal..
Met citaat reageren