Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2007, 17:51
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
hey,

Hoe gaan jullie om met je huisgenoten? Ik heb er zelf 4 op dit moment, 1tje is echt te raar voor woorden, hij is een enorme nerd en draagt altijd een cowboyhoed en zit de hele dag achter zn computer en doet aan niks mee, en met de rest eet ik eigelijk wel altijd gezamelijk en ga veel met ze uit enzo, ben benieuwd hoe de gemiddelde student met huisgenootejes omgaat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2007, 18:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik woon in een huis met in totaal 9 mensen, heb dus 8 huisgenoten.

Toen ik hier begin 2004 kwam wonen zat er een groep die in die samenstelling al min of meer 4-5 jaar samen was. Ik kwam dus in een hechte groep binnen, maar de regels die er waren bevielen mij goed en ben toen langzaam gewend aan de situatie.

Met sommige huisgenoten klikte het beter dan met anderen, maar ik merkte al snel dat, omdat de groep al lang samen was, ik een nieuw iemand in een bestaand groep was. Ook omdat veel al bezig waren met afstuderen en hun gezichtsveld op andere dingen richtten is er nooit een hele hechte relatie geweest met één van deze mensen op één jongen na met wie ik erg goed kon praten, alleen is hij als eerste van die groep weggegaan.

Tot vorig jaar zomer is de groep langzaam veranderd en nu woont er nog maar één jongen van toen in deze flat en is de rest allemaal veranderd. Met de groep die er nu zit kan ik het stukken beter vinden. We eten in deze groep van maandag t/m donderdag gezamelijk, doen geregeld spellen of gaan met een paar mensen of de hele groep weg om leuke dingen te doen, maar tot niets wordt je echt verplicht, waardoor het vrijblijvend is om dingen samen te doen. De sfeer binnen de hele groep is ook erg goed en er kan over alle zaken eerlijk gepraat worden, waardoor er geen ruzies ontstaan.

Edit:
Gamen (vooral niet op de pc) en films kijken doen we ook geregeld en bij elkaar naar binnen als de deuren open staan is ook erg gezellig

Ik heb het dus erg naar mijn zin hier
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 18:14
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 18:23
Jones
Ik woon met 4 gasten samen en eigenlijk doen we zo ongeveer alles samen wat je samen kan doen. Alle deuren van alle kamers staan altijd open en iedereen loopt bij elkaar binnen. We zitten achter elkaars computer, tv of playstation en ontbijt/lunch/avondeten/koffie is ook altijd wel met 2 of meer mensen. Dit bevalt me zeer.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 18:53
Crimson
Crimson is offline
nou ik woon samen met mijn vriend, dus zo'n relatie dus
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:03
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
Hmm, nu al zin om ook student te zijn, alleen ben ik dan al 20
Edit: Wat denken jullie, zou mijn leeftijd dan een probleem kunnen zijn voor echt een goede band met huisgenoten? Of gaat dat geen ruk uitmaken?
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:05
Verwijderd
Zoveel mensen die op hun 20e beginnen. Geen probleem dus. En verder woon ik half samen met mn vriend, dus wat Crimson zegt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:17
Jones
Citaat:
Malossi schreef op 20-07-2007 @ 20:03 :
Hmm, nu al zin om ook student te zijn, alleen ben ik dan al 20
Edit: Wat denken jullie, zou mijn leeftijd dan een probleem kunnen zijn voor echt een goede band met huisgenoten? Of gaat dat geen ruk uitmaken?
20 is echt totaal geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:18
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Malossi schreef op 20-07-2007 @ 20:03 :
Hmm, nu al zin om ook student te zijn, alleen ben ik dan al 20
Edit: Wat denken jullie, zou mijn leeftijd dan een probleem kunnen zijn voor echt een goede band met huisgenoten? Of gaat dat geen ruk uitmaken?
zeg je nou dat 20 oud is om op kamers te wonen?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:21
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik woon met 13 man verdeeld over 3 huizen naast elkaar wat leeft als 1 huis.
8 jongens, 5 meiden.
Eentje zien we nooit, meisje van 18 veel bij dr ouders,vriendje of aan het werk/op school. de rest in de leeftijd van 21 tot 28 kan het met elkaar allemaal goed vinden.

De sfeer over t algemeen is erg goed maar met 13 man zijn er altijd wel mensen die anders denken over opruimen afwassen gewoon de huishoudelijke dingetjes dus, daar is wel eens gemiezer over maar uiteindelijk duurt dat nooit langer dan een half uurtje geknor tegen elkaar.

We eten elke avond samen, 1 ker per jaar op huisweekend, besluiten te gaan liften ergens naar toe het volgende weekend en wie mee kan en wil gaat mee in de vakanties en weekenden is iedereen er meestal ook. We gaan op stap met degene die mee willen, vrienden van huisgenoten raken als ze hier regelmatig komen ook redelijk bevriend met de rest.

Wel gaan we vrij lomp met elkaar om voor buitenstaanders, en vrienden die hier komen schrikken dan in het begin ook altijd nogal van de lompheid maar dat is allemaal niet negatief bedoeld en dr wordt door iedereen hard om gelachen. Veel slechte grappen over elkaars, vriendjes/vriendinnetjes/ONS's/scharrels en iedereen weet vrijwel alles van elkaar.

En misschien klinkt t allemaal heel sociaal verplicht enzo maar alles is heel vrijblijvend niets hoeft alles mag, niemand zal je ooit serieus bekritiseren op je mening of je daarom afvallen

Het enige nadeel is dat als je iedereen zo vaak ziet je ze op een gegeven moment een beetje zat bent en dan weet je weer dat het tijd is een weekend naar huis te gaan.

Maar verder de leukste huisgenoten die ik me had kunnen bedenken, altijd bij elkaar naar binnen kunnen lopen, op de bank ploffen enzo ik ben er blij mee
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:44
Verwijderd
Ik woon samen met mijn man, dus ja, daar heb ik nogal voor gekozen; niets te klagen.
Maar verder wonen er in dit huis nog wel een paar andere mensen, waarmee ik alleen de trappen en wasmachine deel. Ik woon hier nu ruim 4 jaar - toen is het gebouw overgegaan van bank naar appartementencomplexje - en heb veel mensen zien komen en gaan.
De huidige bewoners zijn wel oké.

Mijn directe buurjongen is ongeveer mijn leeftijd, denk ik. Hij luistert graag hele foute house-muziek en zingt graag onder de douche.

Mijn bovenburen zijn luidruchtig; ze maken graag keihard ruzie (met veel gevloek en gescheld, gesmijt met deuren en andere objecten) en ze stampen énorm (in die vier jaar heb ik nog geen bovenburen gehad die ik hoorde terwijl ze gewoon door de kamer liepen; deze twee wél).

En dan heb ik nog drie onderburen. Een meisje draait graag muziek met trommels, nogal laat in de avond ook. Een jongen zingt overal hardop, en nogal slecht. Irritante kwast is het En dan is er volgens mij nog een jongen, een Duitser, die hoor of zie ik nooit.

Dat somt meteen mijn relatie met die mensen op; wanneer er iets is (geen stroom/geen internet/etc) dan zien en spreken we elkaar, maar verder eigenlijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:48
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik woon sinds kort samen met een van mijn beste vriendinnetjes, dus ja, daar ben ik vriendinnen mee
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Malossi schreef op 20-07-2007 @ 20:03 :
Hmm, nu al zin om ook student te zijn, alleen ben ik dan al 20
20 is zo'n beetje de gemiddelde leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:17
Crimson
Crimson is offline
ja wij wonen ook in een appartementen complex, nieuwbouw zelfs, dus iedereen is nieuw en probeert ook vrienden te maken, dus dat wordt vast gezellig hier
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:30
June bug
June bug is offline
Dit is wel een leuk topic

Ik woon met 4 andere meisjes, we hebben een gewoon woonhuis wat dus als studentenhuis is gemaakt.
1 meisje is 20 en dochter van een diplomate, heeft dus op heel veel plekken over de wereld gewoond en spreekt Engels. Met haar kan ik t wel het beste vinden denk ik. Haar beste vriendin is tevens de volgende huisgenote, komt uit Venezuela, spreekt dus ook Engels, ook met haar kan ik t goed vinden. Wel zijn 2 bovenstaanden de grootste 2 rommelmakers, krijgen regelmatig vrienden te eten en laten bergen afwas dan dagenlang staan. Daar irriteer ik me dan wel aan maar heb al snel t idee dat ik verander in een zeurpiet als ik daarover iets ga zeggen want dan kan ik overal wel iets over gaan zeggen. 3e huisgenootje is de oudste, heel politiek bewust en loopt iedere dag de hele dag in mantelpakjes Ze is niet echt mijn type en heb ook wel eens een aanvaring met haar (als ik net 2 sec. thuis ben heel gezeik over post van haar die toevallig onder een krant lag) beetje miereneuken op t verkeerde moment dus af en toe. 4e huisgenootje woont hier nog niet zo lang, komt uit Somalie maar woont al best lang in Nederland. Zij is heel erg op zichzelf dus ken haar nog niet zo goed, maar voor zover ik haar ken is ze heel aardig. We hebben onderling wel redelijk veel contact met elkaar, zitten vaak met zn allen in de keuken te praten en kunnen ook echt diepe gesprekken voeren met zn allen, dat is wel leuk. We weten ook wel veel over elkaar. Aangezien ik enig kind ben is het voor mij wel even wennen om met leeftijdsgenoten in een huis te wonen, maar ik vind het wel grappig om mee te maken dat je ondanks ergernissen dat ook gewoon weer bij kan leggen en t uiteindelijk weer gezellig kunt hebben met elkaar. Klinkt misschien raar maar zo voelt t een beetje We hebben verder geen verplichtingen met elkaar, gaan heeel af en toe met zn allen uit maar sporadisch want iedereen is best wel druk. Eten doen we soms meer toevalligerwijs samen maar iedereen heeft zulke onregelmatige tijden dat dat niet te plannen valt ofzo. En dat is maar goed ook want verplichtingen in een studentenhuis Oh en een voordeel is dus dat ik met de 2 als eerste genoemde huisgenootjes alleen maar Engels spreek want dat komt mooi uit met mn opleiding
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:33
Verwijderd
ik heb er geen, dus gaat prima
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:49
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
De mijn zijn ook weer 't huis uit, prima.

Waren twee psychologie-studentjes die elkaar al lang kenden blijkbaar, altijd met z'n tweetjes optrokken en nooit degelijk afwasten of de tafel afruimden of het aanrecht schoonmaakten... Gelukkig was ik zelf niet echt vaak op m'n kamer te vinden dit afgelopen jaar.

Volgend jaar wordt m'n zesde jaar hier, ben benieuwd wie de nieuwelingen worden.


In m'n eerste jaren zat ik met dezelfde mensen op kot, de kerel is m'n beste kameraad geworden en 't meisje, nu ja, daar had ik weinig contact mee, ze was 'n beetje raar...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:51
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Afwassen en schoonmaken is iets wat je pas doet alsdat strikt noodzakelijk is. Het gevolg is dat wij een stuk of 20 borden en bestek enzo hebben die eigelijk altijd vies zijn. Ik en mijn normale huisgenooten doen hier absoluut niet moeilijk over, alleen onze huisnerd (inclusief lang haar en cowboyhoed en draagt altijd een rode broek haha en heeft zels zijn eigen internet lijn enzo) wel, maarja die moet niet zeuren en als ie wel zeurt luisterd er toch niemand want we willen eigelijk dat ie gewoon oprot .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-07-2007, 20:53
Jones
Citaat:
oelekeboeleke schreef op 20-07-2007 @ 21:51 :
Afwassen en schoonmaken is iets wat je pas doet alsdat strikt noodzakelijk is. Het gevolg is dat wij een stuk of 20 borden en bestek enzo hebben die eigelijk altijd vies zijn. Ik en mijn normale huisgenooten doen hier absoluut niet moeilijk over, alleen onze huisnerd (inclusief lang haar en cowboyhoed en draagt altijd een rode broek haha en heeft zels zijn eigen internet lijn enzo) wel, maarja die moet niet zeuren en als ie wel zeurt luisterd er toch niemand want we willen eigelijk dat ie gewoon oprot .
Het lijkt me echt ellende om over dat soort simpele dingen altijd gezeik te hebben. Overigens lijkt het me ook ellende om altijd tussen vieze zooi te leven.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:53
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
oelekeboeleke schreef op 20-07-2007 @ 21:51 :
Afwassen en schoonmaken is iets wat je pas doet alsdat strikt noodzakelijk is. Het gevolg is dat wij een stuk of 20 borden en bestek enzo hebben die eigelijk altijd vies zijn. Ik en mijn normale huisgenooten doen hier absoluut niet moeilijk over, alleen onze huisnerd (inclusief lang haar en cowboyhoed en draagt altijd een rode broek haha en heeft zels zijn eigen internet lijn enzo) wel, maarja die moet niet zeuren en als ie wel zeurt luisterd er toch niemand want we willen eigelijk dat ie gewoon oprot .
Oh, ik laat mijn afwas ook vaak staan tot ie bijna groen ziet, maar als ik 'm dan doe, doe ik 'm fatsoenlijk en zorg ik dat de wasbak enzo ook 'n beetje deftig is. Nu zitten er 'n paar plekken die door soep zijn achtergelaten, aangekoekt en aangekalkt (wtf zij aten, dunno) en die krijg ik niet weg en 't ziet er echt vies uit...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:58
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
In mijn vorige huis had ik zo'n gast die echt alle afwas van iedereen deed en altijd schoonmaakte enzo die mis ik wel nu maarja verder was ie niet echt gezellig
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 21:12
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Mijn huisgenoten zijn allemaal dood.

En vroeger had ik wel een koele huisgenote, maar ze zoop vaak m'n bier op. En nu moet ik dat zelf doen, *hips*
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 21:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Mijn enige huisgenoten zijn 2 cavia's.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 21:37
Verwijderd
Ik heb 4 meisjes als huisgenotes, en heb er niet echt een goede relatie mee. We zijn allemaal tegelijk in het huis gekomen, dus niemand kende elkaar nog, wat wel een voordeel was. Maar langzaam ben ik erachter gekomen dat het geen van alle mijn type mensen zijn, en trek ik dus niet met ze op.
Niemand eigenlijk veel met elkaar hoor, we zien elkaar niet zo vaak, maar ik ben eigenlijk een beetje de buitenstaander in het huis, wat ik eigenlijk wel vervelend vind, omdat ik het liever gezellig had gehad, maar aan de andere ook weer niet, omdat ik ze toch niet echt aardig vind.

Zodoende.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 21:38
Verwijderd
Ik woonde een jaar alleen (antikraak), ga nu samenwonen met mijn vriend. Ik heb echter in Finland wel met huisgenootjes gewoond.

We woonden het grootste deel van de tijd met zn viertjes en waren met zn allen vrienden eigenlijk. Het meisje was Zweeds, de jongens duits en later ging 1 duitser terug naar huis en kwam de vriend, ook zweeds, van het meisje erbij. Altijd heel erg gezellig. We hadden heel veel huisjes, waren echt het huis met "de buitenlanders" en iedereen wist dan ook dat er altijd wat te beleven viel bij ons. We maakten heel veel muziek samen, bakten veel cakes en koekjes en pannenkoeken samen, ontdekten samen de finse tradities en hadden vooral heel veel feestjes. Ik weet niet, er gebeurden gewoon altijd weer rare en spontane dingen.. Het was echt superleuk en geen rare snuiters ertussen. Of meer, iedereen had zn eigen rare gewoontes maar niemand stoorde zich aan elkaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2007, 21:44
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ik deel met 2 anderen een keuken en douche enzo maar de kamer naast mij is nu leeg en daar komt een jongen in die ik niet ken (via kamer/woningcorporatie) en die leek wel tof, en mijn andere huisgenootje is een meisje die er al langer woont dan ik en die ik hiervoor dus ook niet kende. We hebben niet veel contact, zijn ook niet zo veel thuis maar als we allebei thuis zijn praten we vaak wel even, maar dat is alles. Ze is wel heel aardig tho. Ik vind het prima want als ik thuis ben vind ik het juist relaxt om alleen te zijn en mijn eigen dingen te doen, vooral omdat ik het overdag gewoon heel druk heb.
Oh en ik laat mijn afwas best lang staan soms en mijn huisgenote ook en we hebben ook niet echt een schoonmaakrooster, wat aan de ene kant wel chill is maar aan de andere kant wordt er vaak ook veel te lang gewacht met schoonmaken.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 21:47
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
oh en kan iemand die topictitel veranderen plz
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 22:05
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-07-2007 @ 22:12 :
Mijn huisgenoten zijn allemaal dood.
Watsgeburt? of ze leven nog maar waren dood saai?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 22:26
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Ik heb 15 huisgenoten. Het grootste gedeelte daarvan is wel redelijk 'actief' (als in dingen samen doen). Écht samen eten (inclusief koken enzo) doen we niet zo vaak, ik gok zo'n één keer in de 3 maanden. Wel zaten we meestal wel met een paar mensen in de fusie te eten, al is dat nu een stuk minder vanwege vakantie en omdat onze tv stuk is waardoor je niet zo lang in de fusie blijft hangen. Verder hebben we ongeveer één keer per jaar een huisfeest, die zijn altijd wel heel vet.
Met twee huisgenoten kan ik heel goed overweg, het zijn wel bijna vriendinnen. Dan zijn er 8 waar ik ook wel goed mee overweg kan, maar verder niet echt dingen mee doe, alleen in de groep. Een meisje is op zich niet vervelend, maar gewoon een beetje raar. Een jongen zie ik niet zo vaak, maar hij doet wel altijd mee als we met zn allen iets gaan doen. Een meisje is er echt nooit, ik zie haar vaker buitenshuis dan binnen. Twee jongens (nouja jongens, volgens mij zijn ze al tegen de 30) doen nooit ergens aan mee. De ene is op zich wel aardig, de ander is echt verschrikkelijk vervelend. Hij is mijn buurman en hij heeft wel eens geklaagd over mijn muziek. Wat op zich wel logisch is aangezien ik die best wel vaak best wel hard aan heb, maar je krijgt mij echt wel op de kast als je meteen begint te schreeuwen. Als ie nou gewoon had gezegd 'hey zou je je muziek wat zachter willen zetten ik probeer te slapen' was het geen probleem geweest, nu had ik alleen maar de weinig om de volumeknop nog wat verder open te draaien

Oh en ik was ook bijna 20 toen ik op kamers ging, dat was echt geen probleem. Toen ik er kwam was ik een van de jongsten in huis. Nu zijn er heel wat nieuwe mensen gekomen die ook wat jonger zijn, maar nog ligt de gemiddelde leeftijd echt wel hoger dan 20.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 23:07
Verwijderd
Ik heb twee huisgenoten. De één is echt ontzettend harig, ook krabt ze me vaak en likt ze aan mijn oren. De ander is vrij onverzorgd en hangt vaak hele verhalen op die me toch niet interesseren over d'r werk.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 00:09
Ohmygosh!
Avatar van Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Nah ik ken nog niet iedereen, maar er wonen twee jongens die niet sociaal zijn, behalve als ze dronken zijn, en er woont een meisje wat een ochtendhumeur heeft wat tot 5uur duurt en daarna gewoon chagrijnig is

Maargoed, ik woon hier pas een maand dus wie weet
__________________
Sorrow drips into your heart through a pinhole, just like a faucet that leaks and there is comfort in the sound.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 01:04
Verwijderd
In mijn vorige huis had ik drie huisgenoten waarvan één steeds wisselde. De vaste huisgenoten waren superaardig. De jongen was een goede vriend van me. Ik deed vaak biertjes met hem, kluste samen met hem en ouwehoerde over vanalles en nogwat terwijl we op het balkon sigaretjes rookten. Het meisje was ook aardig, maar met haar had ik minder contact. Nu woon ik alleen in een royaal driekamerappartement en heb ik geen huisgenoten meer.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 01:36
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik heb 1 huisgenootje, een meisje. We zijn niet echt bevriend, maar kunnen het wel goed met elkaar vinden. We kletsen ook niet echt veel, want we zijn beide weinig thuis. Eigenlijk is het meer dat we goed met elkaar kunnen leven dan dat we verder contact hebben.

Komt ook omdat we best wel op 1 lijn zitten. De keuken hebben we samen ingericht en we zijn allebei best wel *schoon* Afwas laat ik nooit langer dan een dag staan, zij ook niet. Je zult bij ons zelden vuile vaat zien. We hebben geen schoonmaakrooster --> We doen het uit onszelf al. Zij wat vaker dan ik. Ook geven we elkaar eten als we zien dat de ander het druk heeft (zij komt van Aruba, ik Suriname --> we koken altijd overmatig veel)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 09:03
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb een huurhuis, dus geen last van huisgenoten

Toen ik nog in een studentenhuis woonde kwam ik tussen een groep die daar al lang zat en niet echt zin hadden in een nieuw iemand. Alleen een jongen kwam daar ook nieuw en met hem kon ik het wel goed vinden. Altijd even een praatje maken bij elkaar en soms samen tv kijken
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 12:35
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
ik woon in een gewoon rijtjeshuis met een vriendin en haar vriendje (die ondertussen ook een vriend geworden) is. we eten vaak samen, zien elkaar best veel,zitten vaak samen in de woonkamer en kenden elkaar gelukkig allang voor we gingen samenwonen.
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Ohmygosh! schreef op 21-07-2007 @ 01:09 :
een meisje wat een ochtendhumeur heeft wat tot 5uur duurt en daarna gewoon chagrijnig is


OT: ik woon nog thuis, dus het is mn familie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2007, 13:45
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Ik woon in een studentenflat met ongeveer 23 mensen, en ik moet zeggen, als het niet zo'n vreselijk toffe verdieping was was ik hier allang weggeweest.

Hier leeft en van alles en nog wat door elkaar in harmonie.
We hebben een meisje bij het corps, we hebben een oost-europeaan, we hebben een vet droge cynische gast, we hebben een manke duitse, we hebben een soldaat met lichtelijk rechts-politieke trekjes, we hebben de nerd, we hebben de player, we hebben nog een soort van half-player, we hebben een tamelijk sltterig meisje, we hebben een meisje (topchick) die weg is van voetbal en dergelijke en we hebben een paar redelijk normale lui.

en volgend jaar komt er een WTFBBQ chick bij en een antilliaanse

En iedereen gaat altijd gezellig met elkaar om in harmonie, zitten nog best vaak samen in de gezamelijke kamer en hebben de dikste lol
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 15:49
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik woon in een rijttjeshuis met nog 3 meisjes. Waarvan 1tje echt heel stom en irri is. Ze loopt altijd drukte te maken en te miezeren over schoonmaak dingen enzo, terwijl ze zelf de meeste zooi achterlaat. Overigens zeikt ze vooral tegen mij, terwijl ik niet overmatig ranzig ben. De 2 andere meisjes kan ik het best goed mee vinden, maar we zijn geen actief huis en koken nooit samen. Die meisjes waren al een vriendin van het irritante kutkind voor ze in huis kwamen wonen. Omdat dat ene meisje zo irritant is, en omdat we geen actief huis zijn wil ik een andere kamer.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 21:29
wup
wup is offline
Ik woon met 2 jongens en een meisje. Maar het meisje is nu aan het verhuizen naar een andere kamer. Ik deel(de) met haar de verdieping en babbelende wel eens met haar. De ene jongen heb ik 1x gezien en de andere is een terrordj, maar ik hoor er bijna nooit wat van aangezien ihj een verdieping lager zit.
We hebben allemaal een eigen keuken, waardoor we elkaar niet zoveel zien en dat vind ik prima. Het zijn volgens mij allemaal wel leuke lui, maar ik zit hier om te wonen niet om vriendjes te maken

Ow, en verder woon ik de helft van de tijd bij mijn vriend, die weer met een vriend woont. Zij wonen gewoon in een huurhuis, dus met hem heb ik meer contact dan met mijn eigen huisgenoten. Soms gaan we samen spelletjes spelen haha
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 22:33
Crazy JumpenBoy
Crazy JumpenBoy is offline
Ik woon in een huis met 8 anderen. Iedereen is tussen de 20 en 23. Omdat we allemaal een eigen keukentje hebben en er geen gemeenschappelijke kamer is heb ik niet zo veel contact met ze, behalve de jongen in de kamer naast me. Dat is een hele goede vriend, we zijn ook constant bij elkaar op de kamer als we allebei thuis zijn. Dat is echt supergezellig en de gezichten van scharrels zijn altijd prachtig als de een bij de ander binnen komt lopen voor een ontbijtje. We hebben ook veel dezelfde vrienden die regelmatig langskomen. Wc en douche delen we met z'n 4en en mbh van een schoonmaakrooster weten we het daar redelijk schoon te houden. Het voordeel van een eigen keuken is dat je dus geen gezeik hebt als de afwas een keer blijft staan. Aan communiceren over irritaties via briefjes (zoals in andere huizen wel gebeurt) heb ik namelijk een hekel. Het lijkt me ook nog steeds wel mooi om in een huis te wonen met een gemeenschappelijke ruimte en waar echt iedereen bij elkaar over de vloer komt, zoals huizen van studentenverenigingen. Aan de andere kant heb je dan wel weer wat meer verplichtingen. Een half jaar geleden heeft er een paar maanden een gast van 30 in het huis gezeten. Hij kwam via de huisbaas en zou tot september blijven, maar hij heeft zichzelf in zijn kamer in de fik gestoken. Daarna is hij wel onder de douche gaan staan, maar gelukkig woont hij niet meer in het huis. Was ook echt een rare kerel.
__________________
hey das ist kein Remix das ist das Originale Lied von Bodyrocks!!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 00:06
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
oelekeboeleke schreef op 20-07-2007 @ 23:05 :
Watsgeburt? of ze leven nog maar waren dood saai?
Nee, ik heb geen huisgenoten meer.
Vroeger woonde hier terror koe/terror koekjes/pipimadchen, maar die is onder vervelende omstandigheden verhuisd. En nu zit ze al een paar weken in tsjechië
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 08:56
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Crazy JumpenBoy schreef op 21-07-2007 @ 23:33 :
Aan communiceren over irritaties via briefjes (zoals in andere huizen wel gebeurt) heb ik namelijk een hekel.
Dat is zo kut idd Mijn gekke huisgenoot heeft echt boeken volgeschreven over hoe en wat en wanneer ik verkeerd doe/wat beter moet, etc. Ik ben er de schoonmaakster niet Ach ja, die briefjes verdwijnen ook meteen in de prullenbak, en ze heeft er een hekel aan dat ik me er niks vaan aantrek, ja brom en vervolgens niet aan haar 10000 eisen voldoe.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 13:45
Verwijderd
Ik woon met nog 5 andere meiden in een studentenhuis. Eentje is een van mijn beste vriendinnen, dat is dus ontzettend leuk. We lopen bij elkaar binnen en eten regelmatig samen en het is heel handig dat er iemand is als je iets wil doen. Maar soms kan het ook wel irritant zijn, omdat ik er ook wel van houd om af en toe gewoon alleen te zijn (of alleen met m'n vriendje/andere vrienden) en dan komt ze natuurlijk nog stééds binnenlopen want dat is ons ding. Maar goed, over het algemeen is het meer leuk dan niet

Verder woont er een vrouw van 36, die is dus te oud en moet er nodig uit Maar ze is op zich wel aardig en heeft de tofste kat ter wereld. En zij wil het tenminste schoon houden.

De andere meiden zijn eind twintig en op zich ook wel aardig maar die willen de hele tijd ook al verhuizen en dat mag ook wel, want beste vriendin en ik willen een huis met mensen van ónze leeftijd om mee uit te gaan enzo. Alleen gaan ze nu weer niet verhuizen. Ik heb geen idee. Het is vaag. We kletsen wel enzo, maar eten eigenlijk nooit samen.

Oh en eentje gaat er nu weg, degene die altijd haar afwas laat staan, dus dat is op zich wel fijn. Alleen was ik op vakantie toen er een nieuwe huisgenoot gekozen moest worden, net zoals de andere 3 meiden, dus ik heb geen fláuw idee wat er nu bij komt en ik ben er een beetje pissig over dat de organisatie van wie ons huis is het allemaal zo slecht geregeld heeft. (Eigenlijk mogen wij geen kijkavonden houden, maar in de week voordat dat andere meisje wegging, besloten ze dat we het tóch wel mochten. Na een hoop gedoe. En toen was iedereen dus al op vakantie en hebben we nog niet kunnen bepalen wie erbij kwam ).

Ben benieuwd, kom morgen weer thuis...

Edit: Oh en ik heb een schijthekel aan mensen die hun afwas niet doen en hun groente- en fruitafval in de keuken laten liggen of de vuilniszakken niet opruimen of de badkamer niet schoonmaken. Ga dan in je eentje in een huis wonen als je zo smerig wilt zijn. Getverdemme. Mijn huisgenoten zijn me meestal dan ook veel te vies. Wat dat betreft ga ik blij zijn als ik ooit in m'n eentje een huis heb
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 15:11
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik heb 1 huisgenootje, namelijk een van mijn beste vriendinnetjes die ik al m'n hele leven ken. We weten ondertussen wel wat we aan elkaar hebben dus. Gaat over het algemeen prima, allebei vaak de deur uit dus zoveel last hebben we ook weer niet van elkaar
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 16:32
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
Jones schreef op 20-07-2007 @ 19:23 :
Ik woon met 4 gasten samen en eigenlijk doen we zo ongeveer alles samen wat je samen kan doen. Alle deuren van alle kamers staan altijd open en iedereen loopt bij elkaar binnen. We zitten achter elkaars computer, tv of playstation en ontbijt/lunch/avondeten/koffie is ook altijd wel met 2 of meer mensen. Dit bevalt me zeer.
The horror.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 16:43
Verwijderd
Mijn huisgenootje is mijn moeder en wij hebben een zeer familiare band, doch zeer vriendschappelijk. :')
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 16:45
Jones
Citaat:
hermanf schreef op 22-07-2007 @ 17:32 :
The horror.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
ChocLot schreef op 22-07-2007 @ 17:43 :
familiare band, doch zeer vriendschappelijk. :')
jaja
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 17:20
fromBALKAN :D
Ik wil niet op kamers, ik ben gewoon té gehecht aan m'n familie
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 17:31
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Jones schreef op 22-07-2007 @ 17:45 :
Waarom?
Omdat je dan weinig privacy hebt, denk ik, als je álles met een ander samen doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Samenwonen met vriend
Shebaa
17 15-11-2011 10:50
Liefde & Relatie Love hurts!
Fleurrr2010
5 09-04-2010 12:48
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Verhalen & Gedichten Onaf hersenspinsel
Charlottetje
49 02-12-2005 00:17
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.