Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2007, 16:51
Nonaj
Nonaj is offline
Ik wil graag eind augustus een paar daagjes weg naar een leuke stad in Europa. Ik ga dan in mijn eentje en mijn budget is zo'n 400 euro. Oostbloklanden trekken mij niet zo. Nederlandse steden evenmin, die bezoek ik wel buiten de vakanties. Wat is aan te raden?

In Londen, Parijs en Berlijn ben ik al geweest, maar ik heb daar wel voornamelijk toeristische dingen bezocht. Dus als iemand nog leuke tips voor andere dingen heeft, zijn die ook welkom
Advertentie
Oud 22-07-2007, 21:18
HybridTheory
HybridTheory is offline
Scandinavië misschien? Of Italië, Spanje?
Helsinki lijkt mij heel vet, maar dat red je denk ik niet voor 400 euro.
Oud 22-07-2007, 22:46
MH
MH is offline
Wenen, Rome, Barcelona, Lissabon, Dublin...
Oud 22-07-2007, 22:49
Nonaj
Nonaj is offline
Wenen, Barcelona en Dublin lijken me ook gaaf, maar wat is daar allemaal voor leuks te zien?
Oud 23-07-2007, 01:34
Dirty Ole
Dirty Ole is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 22-07-2007 @ 23:49 :
Wenen, Barcelona en Dublin lijken me ook gaaf, maar wat is daar allemaal voor leuks te zien?
Ik ben net terug uit Dublin: hele leuke, gezellige stad, voor elk wel wat wils: bruisende pubs, goeie restaurants (wel niet enorm goedkoop), enkele interessante musea (Archeological Museum en Dublinia waren de uitschieters voor me), redelijk wat shoppingmogelijkheden (Grafton Street vooral),...

Ook Stockholm is een enorme aanrader.
Oud 23-07-2007, 11:39
Verwijderd
Ik ben met school naar Edinburgh geweest en dit vond ik echt een enorm indrukwekkende stad. Veel historie, maar je kan er ook lekker winkelen en eten etc. En natuurlijk ook veel pubs
Oud 23-07-2007, 15:56
MH
MH is offline
Wenen: Schönbrunn, Stephansdom, Prater, etc. Ook het stadsbeeld op zichzelf is al aardig om te bekijken.
Oud 23-07-2007, 17:50
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 23-07-2007 @ 12:39 :
Ik ben met school naar Edinburgh geweest en dit vond ik echt een enorm indrukwekkende stad. Veel historie, maar je kan er ook lekker winkelen en eten etc. En natuurlijk ook veel pubs
Dat lijkt me ook erg leuk. Hoe lang ben je gegaan, hoe (boot of vliegtuig?) en hoeveel was je ongeveer kwijt?
Oud 23-07-2007, 19:08
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 22-07-2007 @ 23:49 :
Barcelona is een hele gave stad. Enkele voorbeelden:

Parc Guell, een stadspark even buiten het centrum met veel groen en allerlei voorwerpen en gebouwtjes ontworpen door Gaudi. Het park ligt tegen een heuvel aan, dus je hebt ook nog een prachtig uitzicht over de stad.

Sagrada Familia, de wereldberoemde kathedraal, eveneens door Gaudi ontworpen.

Placa Catalunya, het centrale plein van de stad, onringt door gebouwen, onder andere het Corte Ingles, een groot warenhuis, waar je op de hoogste verdieping een heel mooi uitzicht hebt.

De haven en het strand(je), er komen daar amper toeristen, het is echt een rustige plek midden in de stad. Aanrader is een rondvaart door de haven.

Las Ramblas, de boulevard van Barcelona, met allerlei winkeltjes, kraampjes en straatartiesten.
Aan de Ramblas ligt ook het Placa Real, een klein pleintje met palmbomen en een fontein.

Mont Juic, de heuvel/berg waar Barcelona tegenaan ligt. Vanaf daar kan je met een hele lange kabelbaan nog beneden. Schijnt heel gaaf te zijn, ik heb het zelf nog nooit gedaan.

Verder is er nog een park vlakbij de haven waarvan ik de naam even kwijt ben Daar heb je grote fonteinen, tuinen en een dierentuin.
Je kan in Barcelona natuurlijk ook lekker eten en drinken, shoppen, en zijn een aantal musea (o.a. het Picassomuseum).
Oud 25-07-2007, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 23-07-2007 @ 18:50 :
Dat lijkt me ook erg leuk. Hoe lang ben je gegaan, hoe (boot of vliegtuig?) en hoeveel was je ongeveer kwijt?
Ik ben heen met de boot gegaan en terug met het vliegtuig. Het was een combi van Glasgow en Edinburgh, dus kan je niet precies zeggen hoeveel het gekost heeft.. We zijn 5 dageng eweest (maandag-vrijdag), kwamen dinsdag aan (boot enzo) in Glasgow en zijn woensdag naar Edinburgh gegaan.
Geloof dat het totaal iets van een euro of 400 heeft gekost. Heb er eerlijk gezegd niet precies een idee van omdat mn ouders betaald hebben

Maar 3 dagen Edinburgh was op zich wel te doen, maar als je echt veel wil zien zou ik 5 dagen gaan. De meeste musea zijn ook allemaal gratis daar.
Oud 08-08-2007, 15:44
Anaïs
Anaïs is offline
Rome (kostte ons 300€ all in)
Firenze
Barcelona (was ietsje duurder)
Athene vond ik de moeite niet waard als citytrip

Wenen, maar dat lijkt me duurder dan 400€
Praag is een goedkoper alternatief, maar O-Europese steden
lagen je niet zo.
Oud 08-08-2007, 16:39
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 08-08-2007 @ 16:44 :
Rome (kostte ons 300€ all in)
Firenze
Barcelona (was ietsje duurder)
Athene vond ik de moeite niet waard als citytrip

Wenen, maar dat lijkt me duurder dan 400€
Praag is een goedkoper alternatief, maar O-Europese steden
lagen je niet zo.
Rome maar 300 euro?
Oud 09-08-2007, 15:12
Mile End
Mile End is offline
In Rome is uit eten gaan en winkelen niet eens zo duur, als je het goed doet.
En als je vanaf Weeze (vlak over de grens in Duitsland) naar Ciampino (het kleine vliegveld van Rome) vliegt, vlieg je voor een prikkie. En de metro stinkt verschrikkelijk, maar kost je 4 euro voor een hele dag als ik het goed heb. Makkelijk en snel. Gewoon door je mond ademen.
Een hotelletje is wel iets duurder.
Oud 09-08-2007, 17:45
Fantôme
Fantôme is offline
Ik kom net terug uit Milaan.
Hotel wat we hadden was 110 euro voor 4 nachten.
vlucht was incl. tax e.d. 80 euro. dus voor minder dan 200 euro zat ik in Milaan. Daar iedere keer een 2-dagen kaart gekocht voor het openbaar vervoer (een kaart voor 48 uur kost €5,50).
Ik vond het een leuke stad, maar het moet je wel trekken.

Er zijn ontzettend veel winkelstraten. Natuurlijk zijn er de dure merkwinkels met merken als Gucci en Prada. Die heb ik wel bekeken, gewoon om het idee, maar ik heb daar niets gekocht. In de winkelstraten zijn veel (grote) winkels, minder boetiekjes, met erg leuke kleding. Verder zijn er ontzettend veel bezienswaardigheden als in de kathedraal, kerken, een kasteel en ontzettend veel verschillende musea. Er is genoeg gelegenheid om te gaan eten, maar de Italiaan is daar (vreemd genoeg) niet zo goed als de italiaan hier. Het Italiaans ijs uitgezonderd natuurlijk dat was érg lekker.
We hebben, op één dag na, erg mooi weer gehad. bij gebrek aan strand hebben we nog een middagje liggen zonnen bij een (groot) buitenzwembad. Er zijn een aantal discotheken en café's maar tenzij ik het compleet gemist heb geen heel uitgaansgebied, het zit meer door de stad verspreid, waardoor je niet van het ene café naar het andere kunt gaan.

xxx fantome
Oud 19-08-2007, 10:41
Verwijderd
Ik ben in bijna iedere Europese hoofdstad geweest, de mooiste vond ik:
-Praag
-Kopenhagen
-Stockholm

Volgende week ga ik naar Rome, verwacht dat dat echt de mooiste is
Oud 19-08-2007, 15:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
En waar ga je heen?