Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook Stockholm is een enorme aanrader. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Parc Guell, een stadspark even buiten het centrum met veel groen en allerlei voorwerpen en gebouwtjes ontworpen door Gaudi. Het park ligt tegen een heuvel aan, dus je hebt ook nog een prachtig uitzicht over de stad. Sagrada Familia, de wereldberoemde kathedraal, eveneens door Gaudi ontworpen. Placa Catalunya, het centrale plein van de stad, onringt door gebouwen, onder andere het Corte Ingles, een groot warenhuis, waar je op de hoogste verdieping een heel mooi uitzicht hebt. De haven en het strand(je), er komen daar amper toeristen, het is echt een rustige plek midden in de stad. Aanrader is een rondvaart door de haven. Las Ramblas, de boulevard van Barcelona, met allerlei winkeltjes, kraampjes en straatartiesten. Aan de Ramblas ligt ook het Placa Real, een klein pleintje met palmbomen en een fontein. Mont Juic, de heuvel/berg waar Barcelona tegenaan ligt. Vanaf daar kan je met een hele lange kabelbaan nog beneden. Schijnt heel gaaf te zijn, ik heb het zelf nog nooit gedaan. Verder is er nog een park vlakbij de haven waarvan ik de naam even kwijt ben ![]() Je kan in Barcelona natuurlijk ook lekker eten en drinken, shoppen, en zijn een aantal musea (o.a. het Picassomuseum). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geloof dat het totaal iets van een euro of 400 heeft gekost. Heb er eerlijk gezegd niet precies een idee van omdat mn ouders betaald hebben ![]() Maar 3 dagen Edinburgh was op zich wel te doen, maar als je echt veel wil zien zou ik 5 dagen gaan. De meeste musea zijn ook allemaal gratis daar. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
|
|