Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2007, 17:55
Klaas B.
Klaas B. is offline
M'n vriendin is momenteel op vakantie, en als welkom-terug-cadeau wil ik een ring geven, maar ik heb geen idee wat haar ringmaat is. Haar vragen is natuurlijk een beetje opvallend, dus ik moet het gaan schatten.

Nu valt er wellicht een schatting te maken aan de hand van haar lengte/gewicht en het gegeven dat haar handen/vingers niet buitenproportioneel groot of klein zijn, gewoon normaal voor haar figuur.

Ze is rond de 1.73/1.74 en weegt een kilo of 50, behoorlijk slank dus. Is er iemand die aan de 'hand' (haha) hiervan een schatting kan maken wat haar ringmaat betreft?
Wellicht dames met dezelfde gegevens, die hun eigen ringmaat weten?

Alvast bedankt!
K. B.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 18:05
Zwoek
Zwoek is offline
Volgens mij kun je niet helemaal aan de hand van lengte en gewicht iemands ringmaat bepalen. Een heel klein verschil in wijdte, voelt bij mij als iets groots zegmaar.
Ik weet mijn eigen ringmaat niet trouwens, vaak past een ring om een rechtervinger beter dan mijn linker.

Vaak kun je een ring toch ook ruilen?
Oud 25-07-2007, 18:09
Klaas B.
Klaas B. is offline
Ik had inderdaad al een vermoeden dat het lastig zou worden, maar iemand die 120 kilo weegt heeft ongetwijfeld een grotere ringmaat dan zij.

Ruilen kan inderdaad altijd, maar ik kom een tijdje niet in R'dam (waar ik 'm ga halen) als ik 'm gekocht heb, vandaar.

Ach, ik kan op zich vast ook wel een kleine maat nemen. Als ie dan niet past om de ene vinger, dan vast wel om de andere..

Bedankt in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 18:25
Dakoedam
Dakoedam is offline
hmmm, lastig, mischien wachten tot ze terug is, of een verstelbare ring kopen ?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 18:28
Verwijderd
Volgens mij is ringmaat 16/17 wel een redelijk 'standaard' ringmaat. Dus als je die koopt past 'ie vast wel om een van haar vingers.

En dan nog, als je een ring bij de juwelier koopt kunnen ze em meestal ook nog groter en kleiner voor je maken als blijkt dat de ring niet past. Ruilen kan altijd ook natuurlijk.
Als je het helemaal zeker wilt weten kun je haar ook een soort 'tegoedbon' geven, zodat ze met je mee kan om een ring uit te zoeken. Maar da's minder leuk
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 18:40
Klaas B.
Klaas B. is offline
16/17, dat ga ik aanhouden.

Bedankt voor de oplossingen!

En oja, een tegoedbon is niks, heheh.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Klaas B. schreef op 25-07-2007 @ 19:40 :
En oja, een tegoedbon is niks, heheh.
Dacht ik al
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:02
Bloem
Bloem is offline
Dan zou ik gezien haar lengte en gewicht eerder 16 dan 17 nemen, geloof ik. Natuurlijk zegt iemands gewicht niet alles over iemands ringmaat, maar tenzij diegene enorm uit proportie is zal een slank iemand smallere vingers hebben dan een fors iemand (en zal iemand die slanker dan gemiddeld is ook smallere vingers hebben dan een gemiddeld persoon?).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:05
Verwijderd
juweliers weten nog altijd wel het beste welke maat het meest verkocht wordt aan jonge hyperslanke meiden hoor

waarmee ik bedoel: vraag het aan de juwelier, die weet ongetwijfeld pronto te vertellen wat je het beste doet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:13
Tiño
Tiño is offline
ik zou voor 16 gaan
Oud 25-07-2007, 19:30
Klaas B.
Klaas B. is offline
Klinkt duidelijk allemaal, merci!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:43
Calyx
Calyx is offline
Heeft ze geen andere ringen die je mee kunt nemen, dan kan de juwelier wel aan die ring de maat enz zien?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:48
Poepkind
Poepkind is offline
Ik ben dikker dan je vriendin, en heb ringmaat 15. Het zou best wel eens kunnen dat zij, omdat ze zo ontzettend dun is ook die maat heeft. Maar aangezien je in maat 15 alleen lieveheersbeestringen kan kopen zal je toch voor 16 moeten gaan. Let er dan wel op dat kleiner maken niet kan bij gekleurd zirkonia, dat verkleurd door de hitte.
Oud 25-07-2007, 21:02
Verwijderd
Kun je niets van zeggen denk ik. Een vriendin van mij is even groot en slank en die heeft veel dikkere vingers dan ik. Zou iig geen ring op de gok kopen - of je moet kunnen aangeven dat hij nog op maat gemaakt kan worden. Kun je via d'r ouders niet aan een ring van haar komen om te vergelijken?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 21:14
Stefanie
Stefanie is offline
Ik weet niet of ik op de gok een ring zou kopen, grote kans dat ie te groot of te klein zal zijn... Is er geen andere 'leuke' mogelijkheid om haar toch een ring te geven, maar wel zeker de maat te weten?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 21:17
Klaas B.
Klaas B. is offline
Hm, er treedt enige miscommunicatie wat betreft het begrip 'ring' op vermoed ik. Het gaat niet om een gouden trouwring van 400 euro. M'n budget is redelijk beperkt, dus voor een paar tientjes moe tik wel een redelijk mooie zilveren ring kunnen vinden.
Het is ook niet voor een speciale gelegenheid, maar gewoon zomaar. Gezien zij met haar ouders op vakantie is, en ik niet bereid ben om bij hen in te breken () zal ik het denk ik toch op de gok moeten kopen, hehe.

Ik ga in ieder geval vragen bij de Bijenkorf (of V&D) of er mogelijkheid tot ruilen is, hetgeen ik wel aanneem.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 08:05
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Klaas B. schreef op 25-07-2007 @ 22:17 :
Hm, er treedt enige miscommunicatie wat betreft het begrip 'ring' op vermoed ik. Het gaat niet om een gouden trouwring van 400 euro.
maar 400 euro
Oud 26-07-2007, 08:41
Bloem
Bloem is offline
Als je hem bij de Bijenkorf of de V&D koopt kan 'ie waarschijnlijk ook wel in andere filialen geruild worden, hoef je dus niet terug naar Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 08:57
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 26-07-2007 @ 09:05 :
maar 400 euro
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 08:57
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-07-2007 @ 09:41 :
Als je hem bij de Bijenkorf of de V&D koopt kan 'ie waarschijnlijk ook wel in andere filialen geruild worden, hoef je dus niet terug naar Rotterdam
Kijk, dat wil ik horen!

Dank je.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 09:29
Roos
Roos is offline
Koop hem anders in 2 maten, dan kan je er eentje terugbrengen.

Het zou jammer zijn als je de verkeerde maat koopt, en ze hebben de goede maat niet meer. Dit heb ik een keer gehad.
Oud 26-07-2007, 09:31
Klaas B.
Klaas B. is offline
Waarom 2 maten? Als je er 2 koopt, moet je altijd terug, als je er een koopt heb je altijd de kans dat het in een keer goed is.

Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 10:01
Verwijderd
ik zou er ook geen twee kopen, maar als je twijfelt tussen 16 of 17 en je hebt de verkeerde, vaak kan hij groter gemaakt worden. Kleiner vast ook wel, heb ik geen ervaring mee

Of je smst / belt haar, dat je alle maten wil weten, schoenmaat, kleding, lingerie, en natuurlijk ring snapt ze er nog niets van
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 10:32
Klaas B.
Klaas B. is offline
Hahahah, dan verwacht ze straks dat ik haar met een complete garderobe opwacht.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 11:42
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Klaas B. schreef op 26-07-2007 @ 11:32 :
Hahahah, dan verwacht ze straks dat ik haar met een complete garderobe opwacht.
Heeft ze iig geen idee dat je een ring gaat kopen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 12:08
Klaas B.
Klaas B. is offline
"Is dit alles?!"
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Klaas B. schreef op 26-07-2007 @ 13:08 :
"Is dit alles?!"
"Nee, de rest wordt nog geleverd.."
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 13:15
Malossi
Malossi is offline
Hmm... Ben je wel es vaker bij der thuis geweest enzo?
Ga gewoon naar de buren, neem een schuifmaat mee en ga even vragen of je héél even de sleutel kunt lenen die ze vast wel hebben.
Leg gewoon je verhaal uit, meet 1 van haar ringen op met die schuifmaat en je weet wat je weten moet!
Oud 26-07-2007, 14:06
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Malossi schreef op 26-07-2007 @ 14:15 :
Hmm... Ben je wel es vaker bij der thuis geweest enzo?
Ga gewoon naar de buren, neem een schuifmaat mee en ga even vragen of je héél even de sleutel kunt lenen die ze vast wel hebben.
Leg gewoon je verhaal uit, meet 1 van haar ringen op met die schuifmaat en je weet wat je weten moet!
Als ze hier in de buurt zou wonen, zou dat een mogelijkheid geweest zijn, hehe.

Laatst gewijzigd op 26-07-2007 om 15:32.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 18:03
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ja kan haar wel vragen welke ringmaat ze heeft, maar als iemand dat mij vraagt weet ik dat echt niet hoor, welke ringmaat ik heb.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 20:15
Verwijderd
Ik vind het wel lastig hoor!
Want ik heb redelijk stevige vingers, niet dik ofzo, maar niet slank in ieder geval en ik heb maat 17 of 18, maar vaak 17.
Ik zou het er gewoon niet op gokken en anders aan de juwelier kun je het best wel even vragen of hij kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 07:04
Verwijderd
heyhey.

Bij juweliers zoals Lucardi kun je al mooie zilveren 'vriendschaps'ringen kopen voor onder de 20 euro. Waarom persee in Rotterdam?

Mijn ex had voor mij ook een ring gekocht. Hij zat er helemaal naast met de maat (ik heb hele dikke vingers), maar zoiets had hij al een beetje verwacht. Hij had daarom expres het bonnetje bewaard en we zijn de ring samen gaan ruilen. Pas toen heeft hij de ring laten graveren.

Misschien ook een idee?

succes!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 12:48
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik zou 16 nemen. Ik heb op zich best wel dikke vingers (babyvet ) en ik heb 17 om m`n ringvinger. Je kan ook 16,5 nemen, misschien past ie dan om haar middelvinger ofzo.
Oud 27-07-2007, 16:16
BleuEyes
BleuEyes is offline
16 inderdaad. Zelf draag ik 17, om mijn ringvinger
Oud 27-07-2007, 19:37
Verwijderd
Kan je zoiets niet vragen aan haar ouders, broers of zussen ofzo? Ik bedoel, ik ken de maten van mijn zussen ook niet, maar ik kan je wel vertellen welke ringen van mij zij dan weer passen zeg maar. Sommige mensen doen nog wel eens de ringen van een ander even om, dan weet je meteen of je hem groter of kleiner moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 20:01
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Nala schreef op 27-07-2007 @ 20:37 :
Kan je zoiets niet vragen aan haar ouders, broers of zussen ofzo? Ik bedoel, ik ken de maten van mijn zussen ook niet, maar ik kan je wel vertellen welke ringen van mij zij dan weer passen zeg maar. Sommige mensen doen nog wel eens de ringen van een ander even om, dan weet je meteen of je hem groter of kleiner moet hebben.
Hm, ik kan haar zus wel vragen, dank je!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 17:09
Calyx
Calyx is offline
is ze al terug
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 22:32
Klaas B.
Klaas B. is offline
Ze rijdt zaterdag deze kant op, ik zie haar maandag.

Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 07:19
Calyx
Calyx is offline
het is maandag
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 08:30
Maija
Maija is offline
wat een interesse
Oud 08-08-2007, 09:03
Klaas B.
Klaas B. is offline
Nou, toen ik 16 zag leek me dat toch wel een beetje te klein. Ik heb uiteindelijk 2 ringen gekocht, maat 16.5 en 17, die pasten perfect!

Dus bij dezen; iedereen bedankt voor de hulp.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten