Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2007, 07:53
Crimson
Crimson is offline
Mijn vriend en ik willen in december een week naar Tsjechie en dan in en rond Praag.

Het goedkoopste en makkelijkste lijkt ons met de auto gaan, aangezien daar een auto hebben best handig is...
Ik vond deze reis:

http://www.peterlanghout.nl/Tsjechie...htm?year=2007#

Maar weet niet of dit echt t goedkoopste is, stel dat er voor 200 euro in vlieg/trein/busreis in zit, dan zou ik daar toch liever voor kiezen.
Iemand andere reisorganisatie tips?
Advertentie
Oud 27-07-2007, 09:49
Verwijderd
hey leuke reis!

ik ben 4 jaar geleden met mn ouders op vaakntie geweest naar tjechië. En wat je zegt, het is ook echt heel handig om daar een auto te hebben. Het is ook best aan te rijden, dus als ik jou was zou ik toch met de auto gaan!
Oud 28-07-2007, 11:42
Verwijderd
Als je niet met eigen vervoer gaat, kan je je in Praag prima met de metro verplaatsen. Maar als je ook verder Tsjechie in wil, is de auto inderdaad een veel beter idee. Praag is in ieder geval super.
Oud 29-07-2007, 17:25
Juturna
Juturna is offline
Ik heb in dit hotel gelogeerd toen ik in Tsjechië was en het is toch nog wel een eindje van Praag af, wat ik erg jammer vond omdat we daardoor slechts 1 dag in Praag zijn geweest.

Als je wilt vliegen, zou ik gewoon voor vliegen gaan en ergens een hotelletje in Praag zelf zoeken en zoals Sophie ook al zei het OV is prima in Praag.
Oud 29-07-2007, 21:25
battlestar
battlestar is offline
Ik ben in januari/februari naar Praag geweest en wij waren voor de vliegreis +- 70 euro per persoon kwijt (all incl.) We vlogen met SkyEurope, je kan eens op hun site kijken, vaak hebben ze aanbiedingen.
Superleuke stad verder! Openbaar vervoer binnen de stad is ook goed te doen.
Oud 29-07-2007, 22:18
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Juturna schreef op 29-07-2007 @ 18:25 :
Ik heb in dit hotel gelogeerd toen ik in Tsjechië was en het is toch nog wel een eindje van Praag af, wat ik erg jammer vond omdat we daardoor slechts 1 dag in Praag zijn geweest.

Als je wilt vliegen, zou ik gewoon voor vliegen gaan en ergens een hotelletje in Praag zelf zoeken en zoals Sophie ook al zei het OV is prima in Praag.
is dat goedkoper denk je? zelf een hotelletje zoeken en daar gewoon ter plekke reserven? en zouden die niet vol zijn met kerst?
Oud 29-07-2007, 22:24
Crimson
Crimson is offline
heb net even gekeken, en je kan idd voor rond de 60 euro vliegen als je begin december gaat, als je met kerst gaat wordt het al zo'n 100 euro..
Oud 30-07-2007, 10:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Een vriendin van mij is voor een week maar 120 euro (2 personen) kwijt in een appartement midden in Praag en in totaal 180 (p.p.) voor de vlucht. Over twee weken. Dus als je optijd boekt kan het echt heel goedkoop zijn.
Oud 30-07-2007, 19:04
Noddy
Noddy is offline
Ik zou vliegen. Openbaar vervoer in Praag is echt heel goedkoop!!!
Oud 06-08-2007, 23:42
Femic
Femic is offline
Praag is gaaaf! En ik kan je ook echt aanraden in een hostel te gaan zitten, scheelt een hoop geld, je kunt in de meeste hostels 2persoonskamers nemen en je ontmoet er nog ns andere mensen uit andere landen.
Verder is het OV netwerk in Praag erg goed en betaalbaar. Maar hoe het buiten Praag zit weet ik niet echt.
Oud 10-08-2007, 15:52
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Met de trein ben je er (mits je een Schönes Wochenende ticket in Duitsland gebruikt) voor nog minder dan die 60 euro. Kost je wel een hele dag, maar het is een práchtige reis! In Praag hebben wij overnacht voor 11,50 per nacht in een redelijk hostel op loopafstand van alles.

8 Dagen Praag lijkt me overigens wel lang. Ik was na 2 dagen de enorme toeristenvloedgolf die de hele dag over je heen komt eigenlijk wel zat en Praag is lang niet zo goedkoop als de meeste Oost-Europese (hoofd-)steden. Maar goed, als dat je ding is of je gaat specifiek voor het uitgaan, dan is Praag best een week vol te houden

Openbaar vervoer is in Praag redelijk goedkoop, maar het gehele centrum is goed te belopen. En met de trein door de rest van Tsjechië is ook erg goedkoop en goed te doen.
Oud 10-08-2007, 16:13
TRA
TRA is offline
Tsjechië kent nog staatsspoorwegen (CD) en daardoor een zeer uitgebreid netwerk van spoor- en busverbindingen, het openbaar vervoer in geheel Tsjechië is spotgoedkoop, vooral met meerdere, om de één of andere reden krijg je dan korting. Reken niet op al te snelle regionale verbindingen, maar de Tsjechische IC versie is (zeer) goed te doen, dankzij de centrale ligging in Oost Europa vaak ook nog met buitenlandse (Duitse) rijtuigen (vooral vanuit het westen van Tsjechië richting Praag) die een beter comfort kennen dan de treinen hier.

Voor een afstand Rotterdam - Amersfoort (retour) betaalde ik in Tsjechië omgerekent nog geen €5.

Praag kent sinds enkele jaren een metronetwerk dat goed functioneert en daarnaast ook nog vele tramverbindingen, die vooral over de bruggen over de Vltava rijden.

Per auto is Tsjechië ook goed te doen, eventueel is het in één dag te rijden, maar het noorden van Bayern (Nurnberg, Regensburg) is schitterend dus je kan er ook twee dagen van maken; dat rijdt ook prettiger. Dankzij de uitbreiding van de Unie hoef je niet echt rekening te houden met uitgebreide douaneformaliteiten, dus maak je daar niet te druk om.

Aanvulling op GMB; bedenk wel dat je dan enkel in de stop- en sneltreinversie van DB mag reizen: RE en RB. Wanneer je voor deze goedkope oplossing kiest: Tip: plan je reis op Bahn.de en vink even uit dat je gebruik wilt maken van IC(E) netwerken.

Veel plezier in ieder geval, Praag is schitterend.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 10-08-2007, 17:16
MH
MH is offline
Je zou nog even kunnen kijken of er een nachttrein gaat vanuit Duisburg, een uur van Arnhem. Dan kom je ontspannen aan en heb je een overnachting in je reis geïntegreerd.
Oud 11-08-2007, 22:37
TRA
TRA is offline
Citaat:
MH schreef op 10-08-2007 @ 18:16 :
Je zou nog even kunnen kijken of er een nachttrein gaat vanuit Duisburg, een uur van Arnhem. Dan kom je ontspannen aan en heb je een overnachting in je reis geïntegreerd.
DB Nachtzug rijdt ondermeer Hagen/Köln/Dortmund – Berlin/Dresden/Prag, volgens mij komt die ook langs Duisburg.

Er zijn al kaartjes van €29, maar dat is een zeer goedkope actie, daar ben je eigenlijk al te laat voor. :')
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Advertentie

Regels voor berichten