Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2007, 22:33
Southtown
Southtown is offline
De Les Paul Special II is een goedkope elektrische gitaar en, volgens vele reviews, een uitstekende gitaar om mee te beginnen. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Naar wat ik gehoord heb raakt hij gemakkelijk ontstemd en breken de snaren gemakkelijk bij de "Nut" (waar de snaren over gespannen worden aan het uiteinde van de nek; ik ken de Nl naam niet).

Of hebben jullie andere suggesties voor degelijke gitaren onder de € 250? Geef gerust maar namen van andere goede gitaren!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2007, 08:59
DeadNation
DeadNation is offline
Denk niet dat hij makkelijker ontstemd dan andere epi's met klusonachtige tuners.

Snaren die bij de topkam(nut) breken lijkt me zeer waarschijnlijk, dat zou dan eerder bij de brug zijn. Dit valt wel te verhelpen.

Ik zou gewoon voor een iets duurdere epi gaan, kwaliteit is beter en die hebben ook een gelijmde nek ipv een schroefnek.

Epi g400 ofzo. Is wel een sg model, maar de duurdere les paul modellen zijn weer gelijk een stuk duurder.
Oud 30-07-2007, 09:11
Verwijderd
je kunt ook op marktplaats kijken. voor 250 euro moet je daar wel een zo'n duurder model kunnen vinden
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 12:24
DeadNation
DeadNation is offline
Sterker nog. Ik heb nog een Epiphone G400 te koop. Wel redelijk gebruikt though.
Oud 30-07-2007, 13:41
Southtown
Southtown is offline
Ik heb de Epi G400 al overwogen, maar ik heb enkel een model nodig om de basics op te leren; hij hoeft niet speciaal van erg hoge kwaliteit te zijn maar brekende snaren brengt natuurlijk een extra kost mee (ontstemd raken is niet zo'n probleem; ik herstemde mn bas zowieso alle 2 dagen en ik heb er een elektrische tuner voor). Ik kan aan imports geraken via via dus ik heb ruime keuze
Heeft er nog iemand suggesties?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 20:57
DeadNation
DeadNation is offline
Uh de g400 is gewoon een instapmodel wat mij betreft. Een prijsklasse lager is gewoon zonde van je geld. Alsof je crap moet kopen om t te leren.

Verder, kijk anders op www.gitaarnet.nl/forum daar heb je speciale topics per prijsklasse.
Oud 31-07-2007, 17:12
Custom
Custom is offline
London City maakt mooie strats en tele's binnen jouw budget, goed spul is dat (let op: wel de ingelegde logo's in de kop, niet die zwarte opdruk, das weer <100 euro-crap).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten