Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 10:17
Fantôme
Fantôme is offline
Hoi!

Ik weet niet of ik het topic nu in het goede deelforum open, maar wil een fb hem anders even verplaatsen?

Ik heb geen ervaring met Skype (bellen via internet) maar redelijk wat mensen die ik ken gebruiken het regelmatig.
Ik vertrek over een maandje voor drie maanden naar Denemarken en om toch eens met mijn vriend, vriendinnen en ouders/broertje te kunnen bellen, leek Skype me een goede uitkomst, gezien het gratis is en het nogal wat kost om iedere keer vanuit Denemarken 'gewoon' te bellen.
Van sommige hoor ik goede ervaringen (goede ontvangst, geen problemen) en van anderen dat je soms moet schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Wat vinden jullie van Skype, is het een goed 'belalternatief'?

En wat voor koptelefoon is nu het meest geschikt, volgens jullie, om te skypen, want die moet ik dan nog maar even aanschaffen

xxx
Oud 15-08-2007, 13:23
Verwijderd
Ik heb geen problemen met het volume van Skype, ook al moet je soms met z'n tweeën etteren om de microfoon goed ingesteld te krijgen en meer van die troep. Kan soms even duren, maar dat ligt gewoon aan de manier waarop microfoons in Windows werken.

Verder is de kwaliteit inderdaad goed en heb je niet eens een snelle verbinding nodig. Het enige nadeel is dat Skype nogal groot is, je computer langzaam maakt en (bij mij) iedere keer als hij opstart opgevraagde toolbars gaat installeren. Er zijn alternatieven, maar die zijn vaak lastiger in te stellen. Skype is gemakkelijk te gebruiken.

Over de koptelefoon moet je even nadenken. H4rdc0r3 gamers zweren vaak bij koptelefoons van rond de 70 euro, maar mijn cheap-ass koptelefoon van +/- 2,50 bij de Hema vandaan doet het prima. Goed, het zit niet comfortabel, maar dat kan door mijn grote hoofd komen. Over het algemeen doet hij het prima.

LUH-3417
Met citaat reageren