Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 10:17
Fantôme
Fantôme is offline
Hoi!

Ik weet niet of ik het topic nu in het goede deelforum open, maar wil een fb hem anders even verplaatsen?

Ik heb geen ervaring met Skype (bellen via internet) maar redelijk wat mensen die ik ken gebruiken het regelmatig.
Ik vertrek over een maandje voor drie maanden naar Denemarken en om toch eens met mijn vriend, vriendinnen en ouders/broertje te kunnen bellen, leek Skype me een goede uitkomst, gezien het gratis is en het nogal wat kost om iedere keer vanuit Denemarken 'gewoon' te bellen.
Van sommige hoor ik goede ervaringen (goede ontvangst, geen problemen) en van anderen dat je soms moet schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Wat vinden jullie van Skype, is het een goed 'belalternatief'?

En wat voor koptelefoon is nu het meest geschikt, volgens jullie, om te skypen, want die moet ik dan nog maar even aanschaffen

xxx
Oud 15-08-2007, 13:23
Verwijderd
Ik heb geen problemen met het volume van Skype, ook al moet je soms met z'n tweeën etteren om de microfoon goed ingesteld te krijgen en meer van die troep. Kan soms even duren, maar dat ligt gewoon aan de manier waarop microfoons in Windows werken.

Verder is de kwaliteit inderdaad goed en heb je niet eens een snelle verbinding nodig. Het enige nadeel is dat Skype nogal groot is, je computer langzaam maakt en (bij mij) iedere keer als hij opstart opgevraagde toolbars gaat installeren. Er zijn alternatieven, maar die zijn vaak lastiger in te stellen. Skype is gemakkelijk te gebruiken.

Over de koptelefoon moet je even nadenken. H4rdc0r3 gamers zweren vaak bij koptelefoons van rond de 70 euro, maar mijn cheap-ass koptelefoon van +/- 2,50 bij de Hema vandaan doet het prima. Goed, het zit niet comfortabel, maar dat kan door mijn grote hoofd komen. Over het algemeen doet hij het prima.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 18:04
ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb geen ervaring met Skype, maar volgens mij is het probleem van elkaar niet kunnen horen ook gewoon een kwestie van in het begin alles wat slecht instellen en dan gewoon slecht omgaan met die microfoon (of te lage kwaliteit microfoon, ofwel staat de microfoon op tafel en zijn ze zelf maar wat aan het rond'dasjteren' (voor de Nederlanders: wat aan het prullen, onnozel aan het doen) en verwachten ze dat de microfoon gewoon alles kan horen wat ze zeggen, maar je moet natuurlijk wel naar de micro praten).

Dat probleem ga je normaal niet hebben met een headset (als de microfoon op een buigbare arm zit). En tja, het is in het begin gewoon voor alles met audio een beetje kloten om het geluid juist goed te krijgen (hoe hard zij doorkomen, hoe hard je zelf doorkomt). Kijk eens in de geluidsmixer van Windows, vaak is het daar ook maar een kwestie van enkele schuivertjes omhoog te gooien (en daar ook bij geavanceerd gaan kijken!). Een extra tip hieromtrent: schuivertjes omhoog gooien helpt als het te stil is, bij vervorming moet je er naar beneden gooien (welke hangt af van je systeem, moet je een beetje ondervinden dus). Best blijf je zo veel mogelijk van die instellingen af, eenmaal het werkt.

Anyhow, nog een kleine side mark: als het voor Skype naar Skype te bellen is, is inderdaad gratis, maar Skype naar telefoon (SkypeOut) is betalend, als ik me niet vergis.
Oud 20-08-2007, 22:33
Fantôme
Fantôme is offline
@ ILUsion, van skype naar telefoon is inderdaad betaald, dat had ik ook begrepen ja. Maar dan moeten de mensen met wie ik wil bellen, of die met mij willen bellen , ook maar ff een account aanmaken op skype

@ LUH-3417
goed om te horen dat de hema-headset het ook goed doet
Ik was idd niet van plan een headset van €70 te kopen. Mijn broertje gamed, heeft er een van ong. €50,- gekocht, maar had er zelf een van tegen de €20,- gezien en had het idee (voor zover ik daar verstand van heb) dat die het prima gaat doen.
Bovendien zal ik skype vooral gebruiken in de periode dat ik niet in Nederland ben, dus...

iig vast bedankt voor de ervaringen
Oud 23-08-2007, 13:23
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb zo'n skype telefoontje, dus geen headset ofzo, maar het lijkt het meeste op een mobieltje met een draad eraan die je in de USBpoort kan douwen. Ik vind het super werken, maar helaas heeft bijna niemand die ik ken ook skype. Maar goed, t zat bij de computer.
Oud 26-08-2007, 18:43
JCG
JCG is offline
Ik weet niet of in skype een test functie zit. Om wat te zeggen en dat zelf weer terug te horen, maar daar kan je dan xperimenteren maar de stand van de mic en volume.

En kan je skype op push to talk zetten, of staan die op "aangaan" bij geluid. Dat laatste werk in iedergeval bij ventrilo bagger. Dus push to talk is handig zodat de andere kant niet de discuusie hoor met iemand die je kamer op komt om iets te vragen
Oud 27-08-2007, 01:35
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
JCG schreef op 26-08-2007 @ 19:43 :
Ik weet niet of in skype een test functie zit. Om wat te zeggen en dat zelf weer terug te horen, maar daar kan je dan xperimenteren maar de stand van de mic en volume.

En kan je skype op push to talk zetten, of staan die op "aangaan" bij geluid. Dat laatste werk in iedergeval bij ventrilo bagger. Dus push to talk is handig zodat de andere kant niet de discuusie hoor met iemand die je kamer op komt om iets te vragen
Met push-to-talk maak je er eigenlijk een veredelde walkie-talkie van En ik dacht wel dat in Skype toch in ieder geval een testgesprek gevoerd kon worden. Anyhow, het opzetten van geluidsinstellingen heb ik ooit eens bij MSN gedaan, ook geen plezierig werk, maar het is onmogelijk als je niet hoort wat je zelf zegt en hoe luid dat is. Het lijkt me dan ook niet dat Skype zich kan veroorloven om telefoniediensten aan te bieden, maar dan de gebruikers niet bijstaat in het opzetten van een degelijk systeem daarvoor (want ze krijgen dan toch de klachten over hen).
Reageren

Regels voor berichten