Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2007, 08:40
Verwijderd
Ik ben in februari 2006 verhuisd naar mijn huidige kamer. Op dit adres kon ik ook huursubsidie aan gaan vragen, wat ik dus ook per maart 2006 gedaan heb. Dit is allemaal goed gegaan: ik heb altijd het geld ontvangen.

Nou krijg je eens per jaar een brief met de vaststelling voor de huursubsidie van volgend kalenderjaar, en in juli 2007 werden de huren verhoogd. Hier heb ik keurig een wijzigingsformulier voor opgestuurd. Ik kreeg gister weer een bevestiging van de wijziging, met weer mijn oude adres erop.

Het probleem is dus dat elke brief van de Belastingdienst over huursubsidie wel naar mijn huidige adres gestuurd wordt, maar er telkens bij 'Adres voor huursubsidie' mijn oude adres staat. Ik heb hierover inmiddels al twee keer gebeld naar de Belastingtelefoon en telkens "wordt het opgelost", maar bij de volgende brief staat het gewoon weer. Ik heb op mijn oude adres nooit huursubsidie aangevraagd, omdat dat niet mogelijk was. Ook heb ik mijn adres na mijn verhuizing omgezet bij de gemeente.

Mijn vraag is dus of ik hier eventueel mee in de problemen kan komen. De vorige twee keer dat ik gebeld heb werd gezegd dat ik alles goed gedaan heb. Ik heb alleen geen zin in problemen als er straks bijvoorbeeld wordt gecontroleerd waar ik de huursubsidie voor krijg, maar daar helemaal niet ingeschreven sta.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2007, 10:44
T_ID
T_ID is offline
Wijzig nogmaals, en geef aan dat je gezien de eerdere fouten bevestiging van het feit dat ze gaan wijzigen op papier wilt ontvangen. Gaat het daarna nog fout dan ben jij ingedekt.
Oud 20-08-2007, 16:37
Adore
Adore is offline
Een wijziging insturen naar de belastingdienst kan inderdaad, met het wijzigingsformulier huurtoeslag.
De belastingdienst reageert naar mijn ervaring redelijk op brieven, dus dat is ook te proberen. Stuur ze een brief waarin je de situatie duidelijk uitlegt (vermeld wel huurtoeslag, voordat ze je naar VROM verwijzen) en ook het juiste adres opgeeft. Vraag ook om een bevestiging van de wijziging van hun kant.

Bewaar een kopie van de brief.
Schriftelijk bewijs is altijd beter dan telefonisch bewijs.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 16:19
Verwijderd
Nou ik heb ze weer gebeld, maar het heeft niet veel geholpen. Volgens de medewerker die ik aan de telefoon kreeg, was er een storing in hun automatisering, waardoor ze dergelijke wijzigingen voorlopig niet kunnen doorvoeren Er werd me dus vriendelijk verzocht "over een paar maanden maar nog een keer te bellen als ik weer post kreeg met het foute adres" Maar hij zei ook dat ik er zeer waarschijnlijk niks aan kon doen en het hun fout was. Ik heb er een beetje genoeg van, dus ik laat het maar lekker zitten.

Bedankt voor de reacties in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 16:38
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Daar kom je niet mee in de problemen hoor
Is een fout binnen de belastigdienst die de laatste tijd vaker is voor gekomen.
Alleen het oplossen van deze fouten blijkt nogal veel tijd in beslag te nemen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 22:22
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 25-08-2007 @ 17:38 :
Daar kom je niet mee in de problemen hoor

Kijk maar uit met dit soort oplossingen.

Al ligt de fout bij de belastingdienst, jij krijgt er de gevolgen van. En je moet er ook in eerste instantie zelf voor opdraaien.

Net doordat het zoveel tijd in beslag neemt, betaalt de belastingdienst mensen ook te lang teveel of te weinig subsidie uit. Hoe langer je wacht met dit te corrigeren, hoe groter het bedrag dat je moet terugbetalen, of hoe langer je zonder geld zit.

Aan TS:

Je kunt het erbij laten zitten.. al weet ik bij instanties die geld uitkeren nou niet zo zeker, of dat nou zo'n goed idee is.
Wel is het zo, dat mocht je een (belasting)aanslag krijgen (stel er komen problemen), kun je daartegen altijd in bezwaar gaan.

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 23:31
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 26-08-2007 @ 23:22 :
Kijk maar uit met dit soort oplossingen.

Al ligt de fout bij de belastingdienst, jij krijgt er de gevolgen van. En je moet er ook in eerste instantie zelf voor opdraaien.

Net doordat het zoveel tijd in beslag neemt, betaalt de belastingdienst mensen ook te lang teveel of te weinig subsidie uit. Hoe langer je wacht met dit te corrigeren, hoe groter het bedrag dat je moet terugbetalen, of hoe langer je zonder geld zit.
Die 'oplossing' stond volledig in verband met de andere 2 regels.
Normaliter heb je inderdaad gelijk, maar zoals ik hierboven ook al typte, is dit een bekend probleem en kom je daar niet mee in de problemen omdat de juiste gegevens allang bekend zijn.

Bij echte geldproblemen en na het verstrijken van de 8 weken verwerkingstijd, kan er een spoedbetaling plaatsvinden.

En qua terugbetalen... Juist bij het ontvangen van bedragen van de Belastingdienst zul je toch echt zelf moeten controleren of het correct is wat je krijgt. Als je weet dat je toeslag ontvangt, terwijl je er eigenlijk geen recht op hebt, zet je het geld op de bank en trek je er rente over. Verdien je er uiteindelijk ook nog wat aan.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:53
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Je hebt inderdaad wel gelijk met wat je schrijft.

Alleen in dit geval is er toch een kans op problemen. Omdat het adres op dit moment nog niet klopt. Nog niet verwerkte gegevens staan niet in het systeem. Dus op het moment van een controle, ziet de uitvoerende persoon niet dat er nog nieuwe gegevens verwerkt moeten worden.Daarom is het toch beter als je het wel oplost.Ik weet dat teveel gekregen geld eigen verantwoordelijkheid is, dat was ook meer een algemene opmerking. Omdat er altijd mensen zijn die te laat doorhebben dat ze teveel krijgen.

Dan nog iets over die automatiseringsproblemen. Volgens mij kampen ze eerder met een personeelstekort op de data entry. Ligt niet aan de computers, maar aan te weinig mensen om die computers te bedienen en dus gegevens in te voeren. Het is weer de tijd van het jaar dat de VT aanvragen binnenkomen.. dan is het altijd een stuk drukker daar.

Laatst gewijzigd op 27-08-2007 om 14:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten