![]() |
|
http://held.nieuwekerk.nl/
CJP over HELD Het Rijksmuseum Amsterdam en De Nieuwe Kerk presenteren gezamenlijk vanaf 11 augustus t/m 11 november 2007 de tentoonstelling HELD in De Nieuwe Kerk in Amsterdam. Aanleiding voor HELD is het 400ste geboortejaar van één van de grootste helden uit de Nederlandse geschiedenis: Michiel de Ruyter. De tentoonstelling is ingedeeld in vijf hoofdthema's: Held van de Staat, Held van het Volk, Held of Niet, Held van Jezelf en Michiel de Ruyter. Het laatste thema gaat over de verering van De Ruyter en krijgt een plaats bij zijn grafmonument in De Nieuwe Kerk. Op de website die bij de tentoonstelling hoort kunnen de bezoekers eigen helden, beroemd of onbekend, vereren, gedenken en becommentariëren met beeld en gesproken woord. www.held.nl. ![]() ![]() Rembrandt levend standbeeld ![]() Michiel de Ruyter levend standbeeld oa. het decor van holland Sport staat er: ![]() en een stiekeme foto van een stukje tentoonstelling: ![]() komt allen! Laatst gewijzigd op 19-08-2007 om 15:09. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Idd, het Batman-gedeelte is van mij; op een dag kreeg ik te horen dat ze mensen zochten die als fan van iets aan heldenverering deden. Ik heb ze een mailtje gestuurd dat ik Batmanspullen verzamel en verteld over mijn eerdere expositie. Die mevrouw van het rijksmuseum was enthousiast en kwam langs om te kijken. Ze heeft in overleg met mij een aantal dingen gekozen en die staan er nu ![]() Bij de opening waren aardig wat grote namen, best gaaf. |
Advertentie |
|
|
|