Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2007, 08:57
Fingon
Fingon is offline
Ik ben mijn portemonnee inclusief ID-kaart zo'n 6 maanden geleden kwijtgerakt bij de AH langs mijn krantenwijk, ik heb toen daar gevraagd of ze m'n portemonnee hadden gevonden, maar nee, niks gevonden.

Ik vraag dus een nieuw ID aan omdat ik die nodig had voor de vakantie, wat dus 50 euro kost, waavan 25€ boete is.

Maar nu werd ik dus een week gelden gebeld door de AH die zegt dat ze m'n ID hebben gevonden (Na 6 maanden??!!) Nou ja, ik haal hem dus op en krijg een stapeltje andere pasjes mee, maar geen portemonnee en geen Giropas(wat zou daar nou mee gebeurt zijn)

Maar nu vraag ik mij dus af, kan ik mij verloren ID alsnog inleveren en dan die 25€ boete terugkrijgen of heeft dat geen kans?
Advertentie
Oud 27-08-2007, 09:04
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou er niet op rekenen. Die boete is ook omdat zij weer een nieuwe pas moeten maken en je oude ID-kaart ongedaan moeten maken, kortom, voor het werk dat nodig was omdat jij hem kwijtraakte.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:17
Verwijderd
Wat Stefanie zegt, die 'boete' zijn de administratiekosten; dus de kosten die komen kijken bij 't ongeldig maken van je oude pas. Dat geld krijg je niet meer terug.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 15:00
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Je nieuwe ID is al in aanmaak, de administratieve handelingen daarvoor zijn zeerwaarschijnlijk al gedaan. Dus ik denk inderdaad niet dat je nog geld terugkrijgt.
Oud 29-08-2007, 23:40
Verwijderd
nee krijg je niet terug zoals de rest al zegt, heb zelf ook een soortgelijke situatie gehad
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 13:03
Danny
Danny is offline
Ik zou wel de lieve mensen van de AH goed uithoren en proberen te traceren waar je portemonnee allemaal geweest is, en de laatste informatie m.b.t. je aangifte doorgeven aan de politie.
Oud 31-08-2007, 13:33
Sushii
Sushii is offline
wel een beetje een raar verhaal.. zouden ze echt alleen dat stapeltje pasjes hebben gevonden?
Oud 31-08-2007, 14:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
wel een beetje een raar verhaal.. zouden ze echt alleen dat stapeltje pasjes hebben gevonden?
Dat zal je nooit zeker weten, helaas is niemand te vertrouwen diefstal door personeel staat op 1, dus waarom niet zoiets ook?...
Reageren

Regels voor berichten