Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2007, 11:31
Tuinkabouter9
Tuinkabouter9 is offline
Ik las zojuist een stukje over toeslagpartners en dat gedoe allemaal...
Wat ik me hierover afvraag is...
Als ik zou gaan samenwonen met mijn vriend. Hij heeft een vaste baan, ik studeer nog en krijg studiefinanciering.
Heeft zijn inkomen dan gevolgen voor mijn studiefinanciering?

Zijn inkomen is niet genoeg om huur ed te kunnen betalen en ook nog mijn studie...
Ik krijg maximale studiefinanciering €750 ongeveer. hier kan ik mijn kosten net van betalen.
huur incl GWL €285
Internet € 15
Zorgverzekering € 80
Telefoonabo €23
Schoolgeld € 130
Boeken € 50
cadeautjes en frutsels € 20
verslaving... € 25
Dan houdt ik nog 125 euro over om te eten en drinken, af en toe eens wat kleren te kopen, huishoudelijke meuk zoals schoonmaak,wasmiddel ed. eens naar de kapper enz...
Ik geef toch zeker als ik alleen eet en drink zo'n 100 euro per maand uit aan eten en drinken.

Ondertussen woont mijn vriend zowat bijna permanent bij mij in en als we weg gaan dan betaalt hij meestal omdat ik niet heel veel meer over heb sinds ik werkeloos ben... en gaan we vaker samen de grote boodschappen doen.

Het loon van mijn vriend zal na zijn loonsverhoging tussen de 900 en 1100 euro komen te liggen...
Als ik dan geen stufi meer krijg gaan we het nog zwaar krijgen... want huurhuisje/appartement heb je bijna niet onder de 350 euro hier in de stad... en ik studeer daar nog eens bij...

Of ben ik nu heel onrealistisch aant denken?
en heeft het loon van mijn vriend negatieve gevolgen voor mijn studiefinanaciering ivm de bijverdien regeling?
Advertentie
Oud 28-08-2007, 11:35
Chimera
Chimera is offline
Zolang je niet gaat trouwen is er niks aan de hand en kun je gewoon een uitwonende beurs houden. Merkt het IBG niks van.
Oud 28-08-2007, 11:37
martijn1985
martijn1985 is offline