Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2007, 18:45
Verwijderd
Beste iedereen,

Over drie maanden ben ik vier jaar lang forumbaas van Letteren. Over twee weken word ik vijfentwintig. Gisteren kreeg het forum nieuwe software. Sinds twee maanden heb ik bijna een fulltime baan. Althans, een baan die bijna fulltime. Enfin.

Om al deze heugdelijke feiten te vieren, heb ik besloten om af te treden als forumbaas. Ik zit hier al te lang, ben er te oud voor en heb er niet meer de tijd en energie voor over die Letteren verdient.

Dit betekent dat de functie van forumbaas Letteren vrij komt en dat u vanaf dit moment kunt solliciteren.

Omschrijving
De forumbaas Letteren doet meer dan alleen een oogje in het zeil houden. De forumbaas houdt het forum in leven, zet initiatieven op en weet mensen enthousiast te maken voor het onderwerp van het subforum. Hij/zij zorgt in het kort voor de algemene kwaliteit van het forum. Nu zien jullie ook waarom ik hier niet meer aan voldoe.

Eisen
De kwaliteiten waar wij naar op zoek zijn in de nieuwe forumbaas Letteren zijn als volgt:

-Een diepgaande interesse voor boeken en alles wat met tekst en literatuur te maken heeft, in een zo breed mogelijke zin van het woord. Deze interesse wordt vertaald in het opzetten/onderhouden van discussies over literatuur en het betrekken/uitnodigen van leden in deze discussies. Ook wordt deze interesse vertaald in een toegewijd enthousiasme waardoor het Letterenforum kan rekenen op je frisse ideeën om zowel nieuwe als oude leden te betrekken bij het Letterenforum.

-Een bewezen stabiele persoonlijkheid. Je forumgeschiedenis hoeft niet volledig vrij van smet te zijn, maar je moet goed weet hebben van de algemene forumregels en dit moet ook op te maken zijn uit je eerdere gedrag op het Scholierenforum. Dit moet o.a. blijken uit je vermogen om eventuele geschillen tussen leden te kunnen kalmeren en afhandelen.

Naast deze kwaliteiten letten wij op zaken als leeftijd, lidmaatschapstijd, sociale ligging op het forum en wat dies meer zij.

Interesse?
Als je belangstelling hebt in de functie van forumbaas Letteren, kun je voor 15 september 2007 een e-mail sturen aan letteren@scholieren.com. Daarin moet in ieder geval staan:

-Je nickname en je werkelijke naam
-Je leeftijd
-Waarom je forumbaas Letteren wilt worden en zou moeten zijn
-Waar je Letteren graag heen zou willen zien gaan/wat je visie op Letteren is

Procedure
Vragen en/of opmerkingen kunnen per privébericht, per e-mail of in deze thread geplaatst worden.

Als de ingestelde datum verstreken is, bespreken Ieke en ik, samen met de rest van het team de kandidaten, waarna de geschikte persoon gecontacteerd wordt. Alle sollicitaties worden vertrouwelijk behandeld. Succes!

Ps. Deze tekst is veel te officieel, maar ik heb teveel vacatures gelezen om nog een ander soort te kunnen schrijven.

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 21:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2007, 01:29
Changshan
Changshan is offline
Ik wil wel, maar ik word een beetje afgeschrokken door je eisen.
Oud 31-08-2007, 07:56
Ieke
Ieke is offline
Ach joh, iedereen mag het gewoon proberen, graag zelfs We zijn geen slachtbank en ik ben uiteindelijk toch de gene die mag kiezen. (De rest mag adviserend wat inbrengen )
Oud 31-08-2007, 08:03
Verwijderd
Ja, wat ik onderaan ook al zei; de tekst is gemodeleerd naar vacatures voor afgestudeerden die dik 2000 euro in de maand gaan verdienen, dus vrijwillige scholieren mogen er een pak zout tegenaan gooien.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 23:38
Changshan
Changshan is offline
Of die 2000 euro opeisen. Ik zal misschien morgen een even pak zout op gooienswaardige mail opstellen, al heb ik het idee dat jullie me al redelijk kennen. Alhoewel ik hier de laatste tijd nog weinig kwam.
Oud 01-09-2007, 11:33
Ieke
Ieke is offline
We willen ook gewoon weten wie er hier belangstelling hebben voor zoiets. Natuurlijk kennen we wel letteraars, maar of die dan zouden willen fben is een ander verhaal
Die gene gaat dan de 4e fb in de geschiedenis van letteren worden, en dat is een enorm langzame doorloop voor een forum.
Oud 01-09-2007, 13:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik schrijf en post hiervoor tegenwoordig te weinig, vrees ik.
Waar is de tijd gebleven dat er elke dag wel weer een nieuw topic was met een verhaal waar dan massaal op gereageerd werd? Het zou tof zijn als er een nieuwe forumbaas kwam die die tijd kon doen herleven.

En LUH, waarom zit er een dt-fout in je post?
Oud 01-09-2007, 13:51
Ieke
Ieke is offline
Als forumbaas het je weinig invloed op hoe het forum loopt, het is echt een illusie te denken dat een fb kan zorgen voor meer reacties op geschreven verhalen van anderen. Er zijn hier forums waar we echt heel bewust en enorm actief mee aan de gang gegaan zijn om het forum drukker te krijgen en de enige conclusie die ik daaruit kan trekken is dat dat absoluut zinloos is. Maar goed, als iemand nieuwe ideeën heeft hoor ik het graag.
Letteren heeft altijd een golfbeweging gekent in activiteit. Dan veel, dan weinig.

Overgens vind ik hier regelmatig zelfgeschreven verhalen posten niet persee noodzakelijk voor iemand die ik als mijn collega ga kiezen. Entausiasme, letteren en boeken leuk vinden en mij als je directe collega niet te vervelend vindt vind ik veel belangrijker. Ik ben zelf ook nooit zo'n active verhalenposter geweest.
Dus als het je gewoon erg leuk lijkt om te doen solliciteer dan.
Oud 01-09-2007, 21:10
Verwijderd
Citaat:
En LUH, waarom zit er een dt-fout in je post?
De tranen verstikten mijn getik.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 21:38
Giles
Giles is offline
Ik zag nog niet zo lang geleden een LUH nummerbord. Excuses voor de randomheid van deze post
Oud 01-09-2007, 21:55
flyaway
flyaway is offline
Lijkt mij erg leuk, op dit forum. Verhalenwedstrijden doe ik aan mee, en dat 'Spel' van twee jaar geleden (of 1, of 3) had ik bedacht. Dus enthousiast ben ik wel, lees ook veel.
Alleen weet ik niet of mensen mij wel willen als fb, dus voor ik solliciteer ben ik wel benieuwd of er uberhaupt mensen zijn die daar akkoord mee zouden gaan...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 08:10
Ieke
Ieke is offline
Gewoon proberen als je het wat lijkt. Of je het wel of niet wordt hangt van een hoop dingen af en kan je echt zelf niet zo heel makkelijk inschatten denk ik.
Oud 02-09-2007, 20:58
Nienna*
Nienna* is offline
Oh nee, ga je weg? Dat wist ik nog niet . Het zal anders zijn zonder jou.
Ik ben te weinig actief en heb te weinig tijd om hier mee bezig te zijn, helaas.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 10:26
flyaway
flyaway is offline
Het e-mailadres bestaat niet. Is het misschien letteren@scholieren..nl?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 10:46
Giles
Giles is offline
Citaat:
Het e-mailadres bestaat niet. Is het misschien letteren@scholieren..nl?
Heb je de punt er wel achter weg gehaald? Ik heb 'm geprobeerd en hij verstuurde gewoon.
Oud 04-09-2007, 12:22
Verwijderd
Nee, .nl's komen volgens mij niet aan, dus het moet wel .com zijn. Ik kijk het thuis nog eens na.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:59
Verwijderd
Ja, het is wel degelijk .com. Daar komen ze binnen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:34
Verwijderd
Gewoon solliciteren!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:47
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Naast deze kwaliteiten letten wij op zaken als leeftijd, lidmaatschapstijd, sociale ligging op het forum en wat dies meer zij.

???????????????

(ja ik wil niet vervelend doen, maar misschien mis ik een uitdrukking?
geen verbeter reply ofzo..)
Oud 04-09-2007, 19:02
wliethof
wliethof is offline
wat schuift t?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:11
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
[/U][/I]

???????????????

(ja ik wil niet vervelend doen, maar misschien mis ik een uitdrukking?
geen verbeter reply ofzo..)
Betekend zoiets als: en allerlei andere voorhanden komende taken.
Oud 04-09-2007, 19:41
Verwijderd
Citaat:
wat schuift t?
Je krijgt 'Forumbaas' onder je naam te staan en het is een stevige chick magnet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 20:20
Verwijderd
het is leuk, maar je word toch snoeihard afgemaakt om de kleinste typ-spelling-grammaticadinges foutjes?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 20:34
wliethof
wliethof is offline
Citaat:
Je krijgt 'Forumbaas' onder je naam te staan en het is een stevige chick magnet.
chick heb ik al en fb heb ik ook al eens gehad
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
het is leuk, maar je word toch snoeihard afgemaakt om de kleinste typ-spelling-grammaticadinges foutjes?
Welnee! Gewoon in de announcement er bij zetten dat spelfouten meer dan biek zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:36
Verwijderd
Liefjes van Letteren, als oud-fb even een aanmoediging. Ik heb een link op het foru Onzin naar dit topic geplaatst, dat betekent dat erg veel mensen die niets van Letteren afweten, gaan solliciteren. Nu is dat an sich niet erg, maar stel dat we alleen uit de spammende onzinners moeten kiezen! Wat komt dan terecht van Letteren?

Als je denkt dat je misschien te weinig tijd hebt voor het forumbazen, maar het lijkt je wel leuk, stuur dan alsnog een mailtje met daarin hoe weinig tijd je zou hebben, dan kunnen we altijd nog kijken. In de tijd dat ik fb werd van K&L (Kunst en literatuur, dat was dit vroegah), hadden mijn ouders nog internet via de telefoonlijn en kon ik uiteraard niet elke dag het forum checken. Dat ging prima.

Dus, om je mee te geven, probeer het gewoon als je wilt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 16:41
Roosje
Roosje is offline
Ja eeeh ik post twee keer per maand of zo, dat gaat niet lukken. (a)
Oud 06-09-2007, 18:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind Roos nu juist nog wel een typische Letteraar
Oud 06-09-2007, 18:31
flyaway
flyaway is offline
Jah ik ook! Was de eerste waar ik aan dacht...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 00:43
Changshan
Changshan is offline
Dat betoog over die Onzinners deed het hem; ik heb me alsnog aangemeld.
Oud 07-09-2007, 08:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat betoog over die Onzinners deed het hem; ik heb me alsnog aangemeld.
En je motivatie is: "Om te voorkomen dat een Onzinner forumbaas wordt op mijn geliefde deelforum, meld ik me hierbij aan als kandidaat voor het forumbaasschap op Letteren"?

Ik heb me trouwens toch ook aangemeld
Oud 07-09-2007, 12:22
flyaway
flyaway is offline
Dat vind ik dus eigenlijk discriminatie. Dat ik op Onzin post is omdat dat het actiefste forum is. Mag ik niet op Onzin posten als ik van Letteren houd?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 12:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat vind ik dus eigenlijk discriminatie. Dat ik op Onzin post is omdat dat het actiefste forum is. Mag ik niet op Onzin posten als ik van Letteren houd?
Wat is er precies discriminerend aan? Ikzelf zou het raar vinden als iemand die alleen op onzin post hier forumbaas zou worden, dat is toch logisch? Maar ik, en jij volgens mij ook, post hier toch ook gewoon?

Overigens zouden we zo'n spel als jij toen had bedacht weer nieuw leven in moeten blazen, dat was leuk
Oud 07-09-2007, 13:29
flyaway
flyaway is offline
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar het stond er zo rechtlijnig, van 'onzinners mogen dit niet'. Dan ben ik wel benieuwd naar de definitie van 'onzinner'.
Maar verder maak ik er geen probleem van, uiteindelijk beslissen de forumbazen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar het stond er zo rechtlijnig, van 'onzinners mogen dit niet'. Dan ben ik wel benieuwd naar de definitie van 'onzinner'.
Maar verder maak ik er geen probleem van, uiteindelijk beslissen de forumbazen.
Ik denk dat er meer bedoeld werd dat iemand die vooral op Onzin post en zeer zelden (tot nooit) op Letteren bij voorbaat al geen (tot heel weinig) kans maakt om hier fb te worden. De voorwaarde dat iemand ook hier actief moet zijn lijkt me vrij voor de hand liggend...
Als je hier actief bent dan maakt het niets uit of je dan nu ook op Onzin bent of niet

(Dus wat dat betreft denk ik dat een echte 'onzinner' iemand is die zeer actief is op onzin en buiten onzin niet (of in ieder geval zeer weinig).)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 17:45
Verwijderd
Ik denk dat jullie er op deze manier helemaal uitkomen. Zie de forumbaaskwaliteiten voor het vreedzaam oplossen van meningsverschillen en verontwaardiging eens heen en weer gutsen!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 19:23
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Met op onzin posten is niks mis, maar er hebben nu ook mensen iets ingestuurd die daar wel komen, maar hier eigenlijk nog nooit of amper wat gepost hebben. Daar ging het om
Oud 08-09-2007, 16:25
Verwijderd
Citaat:
*giecheltje*

En wat andijvie zegt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 23:13
Droomz
Droomz is offline
Ik heb het te druk met forumbaas zijn op andere fora, dus nee. Maar succes met de keuzes! Zal ongetwijfeld een geschikte kandidaat bij zitten.
Oud 09-09-2007, 23:30
Changshan
Changshan is offline
Ik discrimineer niet, maar mensen die alleen op Onzin komen, mogen hier inderdaad niet FB worden. Dan ben ik nog een vrij actieve Letteraar, tot nu toe ondanks tijdgebrek nog hier en daar wat lezend, nu weer met wat minder tijdgebrek. Daarnaast komen mijn eerste duizend posts bijna volledig van Letteren, en het duurt best lang/kost best wat inspanning om er duizend te krijgen op een subforum met een wat trager tempo.

Laatst gewijzigd op 10-09-2007 om 11:42.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 10:43
flyaway
flyaway is offline
Hey ik snap het nu wel hoor
Voelde me een beetje aangesproken maar dat was dus niet correct
Succes met kiezen!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 11:43
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Succes met kiezen!
Idem!

Lijkt me moeilijk, je doet het toch nooit goed, wie je ook kiest.
Oud 10-09-2007, 15:33
Ieke
Ieke is offline
Ach, dat nooit goed doen ben ik na bijna 5 jaar forumbaasschap wel een beetje aan gewent
Oud 11-09-2007, 22:03
Roosje
Roosje is offline
Oh haha ik voel me allesbehalve een Letteraar + ik heb vier dagen per week tot zes uur les + mijn weekends zitten allemaal volgepland = ik heb geen tijd. (a) Behalve als het geen tijd kost?
Oud 13-09-2007, 19:00
elysea
elysea is offline
DoP-ers mogen zeker ook niet. hehe.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 11:22
Verwijderd
Als je ook op Letteren post wel, en anders moet je gewoon heel overtuigend zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:10
Changshan
Changshan is offline
Uiteindelijk moeten zich nog wel heel veel Letteraars hebben aangemeld, zo spannend als het is. Ik geef mezelf geen kans meer zo.
Oud 25-09-2007, 00:14
Ieke
Ieke is offline
Wat is veel? Het zijn er een aantal, maar ik vind het niet super veel.
Oud 25-09-2007, 01:14
Changshan
Changshan is offline
Is er normaal wel veel animo voor het forumbaasschap? Je moet toch wel een halfuurtje per dag de tijd hebben/nemen, me dunkt.
Reageren

Regels voor berichten