Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2007, 13:47
Safraan
Safraan is offline
l

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 21:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2007, 13:55
Thee Muts
Thee Muts is offline
Opzich is het natuurlijk onschuldig, aangezien jij niet wil dat er echt iets tussen jullie gebeurd. Als het daadwerkelijk ook nooit zo ver komt, is er natuurlijk niet zo veel aan de hand. Alleen klinkt het 'Ik fantaseer over hem, en kijk uit wanneer ik hem weer zie' mij enigszinds alarmerend. Oke, het geflirt met hem en de aandacht van hem is leuk, maar daar echt over fantaseren en naar uitkijken? Dat verwijst misschien toch wel naar iets meer dan alleen zijn aandacht leuk vinden. Bovendien klopt het natuurlijk niet helemaal dat als je een partner hebt waar je heel gelukkig mee bent, dat je wel constant met iemand anders in je hoofd zit. Als ik zou weten dat mijn vriend constant aan iemand anders dacht, zou ik daar ook niet zo blij van worden... (hoewel je zoiets natuurlijk nooit zeker kan weten, tenzij je partner dat echt tegen je uitspreekt).

Zelf heb ik tijdens mijn relatie ook wel wat geflirt met een docent van mij, waarmee er gewoon zo'n speelse sfeer hing elke keer dat we elkaar zagen. Maar ik zat niet constant met hem in mijn gedachten en keek ook niet specifiek uit naar de momenten dat ik hem zou zien.
Oud 01-09-2007, 13:57
Verwijderd
Tja, wat wil je horen? Als ik in jouw vriend zou kunnen verplaatsen, zou ik het waarschijnlijk niet leuk vinden, maar ik zou je niet meteen dumpen tenzij je met 'm gezoend zou hebben o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 14:17
luchtballon
luchtballon is offline
Nu is het nog vrij onschuldig, als er idd echt niks gebeurt.
Maar als je constant aan hem denkt en er naar uitkijkt om hem weer te zien moet je misschien aan jezelf toegeven dat je hem meer vind dan 'leuk om speels mee te flirten', maar gewoon leuk.

Iemand anders leuk vinden kan gebeuren in een relatie, helaas. Misschien gaat het dan minder met je vriend, of gebeurt het gewoon. Maar dan moet je wel zelf afstand nemen van de situatie als je bij je vriend wil blijven. Zelf niet meer flirten, ervoor kiezen om niet over hem te fantaseren en zorgen dat de crush overgaat. Als je dat niet wil/doet is het m.i niet meer onschuldig. In de zin van dat je jezelf en je vriend voor de gek houdt en dat kan je niet (blijvend) hebben in een relatie.
Misschien klinkt het een beetje overdreven, maar dit is in het geval dat je hem leuk vindt, en zo laat je het klinken.
Oud 01-09-2007, 14:45
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het is minder onschuldig vanaf het moment dat je jezelf voor de gek begint te houden. Ofwel meen je oprecht dat je al een geweldige relatie hebt, dat je je hooguit wat anders gedraagt en verder nergens op wil aansturen. Ofwel hou je jezelf nu al voor de gek en wil je gewoon geloven dat er niets aan de hand is, terwijl je interesse langzaam aan het verschuiven is van je vriend naar je collega.

Mja, wanneer ga je over de grens? Vanaf het moment dat je liever 's ochtends naar je werk gaat, dan dat je 's avonds terug naar huis wandelt om naast je vriend in de zetel te ploffen. Of wanneer je je vriend en die andere ten opzichte van elkaar op een weegschaal gaat plaatsen, bewust of onbewust. Of wanneer je ook buiten het werk om situaties begint te forceren om met hem om te kunnen gaan.

Ik wil niet zeggen dat je niet grens niet over mag, en misschien is het zelfs gezonder voor je huidige relatie om je grenzen af te tasten. Maar vanaf het moment dat je met (tenminste) een van beider gevoelens aan het spelen bent zal je toch ofwel je relatie, ofwel je sexy slimme collega op een lager pitje moeten zetten.
Oud 01-09-2007, 15:51
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mja, wanneer ga je over de grens? Vanaf het moment dat je liever 's ochtends naar je werk gaat, dan dat je 's avonds terug naar huis wandelt om naast je vriend in de zetel te ploffen.
Dit vind ik wel een mooie
Oud 01-09-2007, 16:26
mara18
mara18 is offline
Een goede raad: stop ermee Het maakt je uiteindelijk helemaal gek en dan ga je toch steeds meer willen. Ofwel ga je over de schreef en zit je vol schuldgevoelens achteraf en raak je misschien je vriend kwijt. Ofwel zit je uiteindelijk vol frustraties omdat je verder wil gaan maar niet mag, hij dat niet wilt (bv omdat je al een vriend hebt), enz...En geraak dan maar eens uit die negatieve spiraal...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 19:10
zeep007
zeep007 is offline
Het ligt aan je intentie. Wat wil je ermee bereiken? Gewoon wat lol, of om te kijken of het meer kan worden etc. En zelfs al is het gewoon wat lol, dan is het uitkijken geblazen. Want die grens is vaag, en voordat je het weet gaat het al te ver.
En jij kijkt al naar hem uit, en fantaseert over hem. Ik zou het dus snel uit mijn hoofd zetten.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 21:41
Safraan
Safraan is offline
Citaat:
Bovendien klopt het natuurlijk niet helemaal dat als je een partner hebt waar je heel gelukkig mee bent, dat je wel constant met iemand anders in je hoofd zit.
O.k. even voor de duidelijkheid, ik zit niet constant met die ander in mijn hoofd. Eigenlijk alleen als ik op werk ben. En zelfs dan denk ik meer aan mijn vriend dan aan hem. Ik kan oprecht zeggen dat mijn vriend en ik onwijs gelukkig zijn samen!

Citaat:
helaas. Misschien gaat het dan minder met je vriend, of gebeurt het gewoon.
Het gebeurt dus gewoon. Het is een soort van dierlijke aantrekkingskracht. Al de eerste keer dat ik hem zag begonnen mijn hormonen te spelen. Ik ben niet zozeer verliefd op hem, of hem emotionele gevoelens voor hem. Het is meer een soort van lust ( seksfantasieen) en drang naar aandacht, zodat ik me weer 'gewild' voel door andere mannen. En nee, mijn vriend laat me nog genoeg gewild voelen, maar een andere knappe man...das toch wel leuk. Een man zou toch ook zich gevleid voelen als een stoot van een vrouw met hem flirt?

Citaat:
Ofwel hou je jezelf nu al voor de gek en wil je gewoon geloven dat er niets aan de hand is, terwijl je interesse langzaam aan het verschuiven is van je vriend naar je collega
Ja, daar moet ik wel op letten. Maar ik ken mijn vriend zo goed, the good and the bad, en ik weet dat ik dat nooit meer bij een ander zal vinden. Ik ben uiteraard wel nieuwsgierig naar mijn collega, maar niet om er een relatie mee te beginnen.

Citaat:
Vanaf het moment dat je liever 's ochtends naar je werk gaat, dan dat je 's avonds terug naar huis wandelt om naast je vriend in de zetel te ploffen.
Gelukkig zit ik liever op de bank met mijn vriend, dan op werk bij mijn collega Dus dat zit nog goed
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 22:05
Vice
Vice is offline
Zorg ervoor dat je je collega geen valse hoop geeft.
Oud 03-09-2007, 19:45
Poeperd
Poeperd is offline
Het is wel onschuldig, maar het kan gebeuren dat je na een tijdje wél meer gaat voelen dan een onschuldige flirt. Als je het op safe wilt spelen, flirt je niet. Als je ervan overtuigd bent dat je niet je relatie op het spel gaat zetten door te flirten, kan je het best doen.

Probeer het eventueel subtiel erover te hebben met je vriend.
Oud 03-09-2007, 19:46
Lente
Lente is offline
als je je dat af gaat vragen, zou ik ermee stoppen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 21:11
Verwijderd
Flirten is niet meer onschuldig als jij je gaat bedenken tot waar het onschuldig is en tot hoever je kunt gaan zodat het geen vreemd gaan is.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 21:14
Lotte
Lotte is offline
Wat vind men hier eigenlijk van de zin 'kijken mag, aanraken niet'. Want dat geeft mijn vriend altijd als verklaring voor zijn ogen uit zijn oogkassen-effect bij mooie vrouwen. Ik vind het eigenlijk vrij belachelijk. Ik voel totaal niet de neiging naar andere mannen te kijken en zeker niet op een begerige manier.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 21:17
Verwijderd
@Lotte,

Daar zou ik zelf gewoon een topic over openen, zal wel 'n leuke discussie uit komen. En sowieso zal iedereen dat hebben op zijn eigen manier. En als ik met mn vriend over straat loop en dr komt een lekker wijf langs vertel ik hem dat wel? Zelfde geld voor lekkere kerels btw. Ookal hebben wij beide (hoop ik) niet als we over straat lopen het idee van "Die is lekkerder dan mijn vriend(in), die zou ik wel eens in bed willen."
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:23
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:41
Verwijderd
Citaat:
och flirten mag natuurlijk, al zou ik het liever niet willen weten van mijn vriend. Zodra je denkt "ik zou niet willen dat hij zoiets doet" meteen stoppen.

En het hele "kijken maar niet aanraken" gebeuren ben ik het wel mee eens. Ik voeg daar wel aan toe"kijken, niet aanraken en niet afspreken" want hoe meer contact je met iemand gaat zoeken, dat vind ik ook een soort van geestelijk vreemdgaan.

Verder keuren mijn vriend en ik in elkaars bijzijn ook vaak mensen Ik zeg dan "ooh das wel een mooi meisje" waarop hij dan commentaar geeft. Kennelijk heb ik geen kaas gegeten van zijn types
Exlief en ik vonden juist altijd dezelfde meisjes mooi Waarop hij niet snapte waarom ik mijzélf niet mooi vond, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 16:00
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
och flirten mag natuurlijk, al zou ik het liever niet willen weten van mijn vriend. Zodra je denkt "ik zou niet willen dat hij zoiets doet" meteen stoppen.

En wat dat "Kijken, maar niet aanraken" betreft, mijn vriend noemt dat "de menukaart bekijken." Ik vind het "ogen uit oogkassen rol-effect" wat Lotte zegt, ook nogal belachelijk. Je kunt het natuurlijk ook overdrijven. Tuurlijk, ik zie ook wel eens een knappe jongen/man, maar dan rollen m'n ogen nog niet uit m'n kassen.
Tis ook maar net hoe je het omschrijft natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:54
Verwijderd
Ach, het is niet dat zodra je een relatie hebt je maar je ogen dicht moet doen voor anderen. Dat lijkt me niet eens mogelijk. Flirten mag wat mij betreft dus altijd en is vrij onschuldig zolang je niet verliefd wordt, opgewonden raakt en/of je bijvoorbeeld zo ver gaat dat het tot vervelende situaties leidt zoals een kerel voor de deur of vreemdgaan.

Ik hoef van mijn partner niet in detail te horen met wie hij nu weer geflirt heeft en hoe, maar ik weet wel dat het gebeurt en ik zou het zelf ook doen. Dat je van elkaar houdt betekent niet dat je niet met andere mensen mag communiceren.

Maar zoals Lente al zegt; als je gaat twijfelen zit je óf enorm onder de plak, óf geeft je gevoel duidelijk al antwoord op je vraag.

Laatst gewijzigd op 04-09-2007 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:46
I C U
I C U is offline
Zolang je het bij glimlachen, grapjes en oogcontact houdt is het onschuldig. Zodra je er serieus op in gaat, gaat het fout. Gewoon niets mee doen dus.
Oud 04-09-2007, 20:51
Verwijderd
Citaat:
wanneer je er niet meer eerlijk over bent tegen je partner, dingen gaat verzwijgen of kleine leugentjes om bestwil...
Inderdaad.

Dat is meestal toch wel het teken dat er iets gaande is dat eigenlijk niet door de beugel kan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 16:35
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Het is minder onschuldig vanaf het moment dat je jezelf voor de gek begint te houden. Ofwel meen je oprecht dat je al een geweldige relatie hebt, dat je je hooguit wat anders gedraagt en verder nergens op wil aansturen. Ofwel hou je jezelf nu al voor de gek en wil je gewoon geloven dat er niets aan de hand is, terwijl je interesse langzaam aan het verschuiven is van je vriend naar je collega.

Mja, wanneer ga je over de grens? Vanaf het moment dat je liever 's ochtends naar je werk gaat, dan dat je 's avonds terug naar huis wandelt om naast je vriend in de zetel te ploffen. Of wanneer je je vriend en die andere ten opzichte van elkaar op een weegschaal gaat plaatsen, bewust of onbewust. Of wanneer je ook buiten het werk om situaties begint te forceren om met hem om te kunnen gaan.

Ik wil niet zeggen dat je niet grens niet over mag, en misschien is het zelfs gezonder voor je huidige relatie om je grenzen af te tasten. Maar vanaf het moment dat je met (tenminste) een van beider gevoelens aan het spelen bent zal je toch ofwel je relatie, ofwel je sexy slimme collega op een lager pitje moeten zetten.
Goeie post!
Oud 20-09-2007, 13:29
Mark
Mark is offline
Veel mensen hebben buitenechtelijke sex op het werk.

Zo vreemd is dat dus niet...

Maar de gevolgen zijn vaak wel definitief.

Tip van vandaag: Weet wat je op het spel zet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:05
1xAnoniemx7
1xAnoniemx7 is offline
Citaat:
Zorg ervoor dat je je collega geen valse hoop geeft.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 19:22
Verwijderd
Okay, even iets over jongens.
Misschien heb ik er wel geen verstand van, maar dat komt omdat ik jong ben.

In de zomer vakantie ben ik op kamp gegaan.
Daar hadden we de laatste dag disco.
Een meisje met haar vriendin kwam op mij af.
De lange (sorry ik weet niet hoe ze heetten) zei tegen mij: 'Zij is verliefd op je!'
De korte (ook deze naam weet ik niet) begon te giechelen en te blozen.
Zelf begon ik ook te giechelen, ten eerste kende ik haar niet, ten tweede voelde ik niks voor haar.

Na de zomer vakantie kwam de spannende dag, voor het eerst naar de middelbare.
Een paar dagen daarna, kreeg ik een dejavu (fout gespeld, maar dat maakt niet uit).
Weer kwam een vriendin en een meisje op me af.
En het zelfde gebeurde.
Ook haar kende ik niet en ik begon weer te giechelen.
Maar... even later toen de pauze voorbij was...
Merkte ik dat zij bij mij in de klas zat!!!
Sinds dien kan ik wel goed met haar op schieten.

DUS EEN TIP VOOR JE!!! NEEM EEN VRIENDIN MEE EN LAAT HET HAAR ZEGGEN!
Giechelt hij? dan voelt hij niks...
geeft hij een andere emotie? Dan denk ik dat hij echt iets voelt.

Even voor de duidelijkheid.
Ik ben geen expert op dit gebied, ik heb er zelf ook 3 maand over gedaan om iemand verkering te vragen!
Ik heb het via een briefje gedaan, en nadat ze het briefje las.... begon ze te giechelen.
Als meisjes giechelen dan klopt het denk ik niet, want ik heb toch mooi verkering met haar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2007, 20:25
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
* Verhaal over briefjes en giechelen*
Oh heerlijk, jij bent écht nog 11 En dat geeft helemaal niks; was de liefde op latere leeftijd ook nog maar zo makkelijk
Oud 26-09-2007, 20:44
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
was de liefde op latere leeftijd ook nog maar zo makkelijk
Ik zie nu fantastische situaties op een kantoor voor me Whaha giegelende volwassenen _O-
Oud 26-09-2007, 21:43
trophus
trophus is offline
Citaat:
Ik zie nu fantastische situaties op een kantoor voor me Whaha giegelende volwassenen _O-
hihi baas! baas! *briefje op bureau neerlegt *giegel*
*kantoor uitrent*

*baas pakt briefje op*
*baas giegelt*
*baas fluistert iets in oor secretaresse*

*secretaresse komt naar je toe*
De baas is op je en vraagt op je verkereing wil

prachtige sketches mee te maken
Oud 27-09-2007, 06:56
Qimm
Qimm is offline
Whahah
Oud 27-09-2007, 10:38
Verwijderd
En dan alle andere werknemers: "Zoenen zoenen!"
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:51
Sushii
Sushii is offline
Dat zijn nog eens goeie tips geweldig rubykuby

Maarem, laatst stond er een mooi stuk over emotioneel vreemdgaan in de Viva dacht ik. Ook wel goed om even te lezen
Oud 27-09-2007, 13:29
Verwijderd
waar komt het toch vandaan dat flirten onschuldig is
stelletje cockteasers @:@:@:@
hoe lame is t is als een meisje je zit te versieren en je een "move" wil maken en dat ze dan zegt dat ze een vriendje heeft
COCKBLOCKIN' BITCHEZ!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Misschien heb ik er wel geen verstand van, maar dat komt omdat ik jong ben.

In de zomer vakantie ben ik op kamp gegaan.
Daar hadden we de laatste dag disco.
Een meisje met haar vriendin kwam op mij af.
De lange (sorry ik weet niet hoe ze heetten) zei tegen mij: 'Zij is verliefd op je!'
De korte (ook deze naam weet ik niet) begon te giechelen en te blozen.
Zelf begon ik ook te giechelen, ten eerste kende ik haar niet, ten tweede voelde ik niks voor haar.

Na de zomer vakantie kwam de spannende dag, voor het eerst naar de middelbare.
Een paar dagen daarna, kreeg ik een dejavu (fout gespeld, maar dat maakt niet uit).
Weer kwam een vriendin en een meisje op me af.
En het zelfde gebeurde.
Ook haar kende ik niet en ik begon weer te giechelen.
Maar... even later toen de pauze voorbij was...
Merkte ik dat zij bij mij in de klas zat!!!
Sinds dien kan ik wel goed met haar op schieten.

DUS EEN TIP VOOR JE!!! NEEM EEN VRIENDIN MEE EN LAAT HET HAAR ZEGGEN!
Giechelt hij? dan voelt hij niks...
geeft hij een andere emotie? Dan denk ik dat hij echt iets voelt.

Even voor de duidelijkheid.
Ik ben geen expert op dit gebied, ik heb er zelf ook 3 maand over gedaan om iemand verkering te vragen!
Ik heb het via een briefje gedaan, en nadat ze het briefje las.... begon ze te giechelen.
Als meisjes giechelen dan klopt het denk ik niet, want ik heb toch mooi verkering met haar!

held
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 13:37
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Het is sowieso niet onschuldig want je wekt valse verwachtingen bij je collega wat heel erg naar kan uitpakken.
Oud 27-09-2007, 13:41
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
waar komt het toch vandaan dat flirten onschuldig is
stelletje cockteasers @:@:@:@
hoe lame is t is als een meisje je zit te versieren en je een "move" wil maken en dat ze dan zegt dat ze een vriendje heeft
COCKBLOCKIN' BITCHEZ!
Oud 27-09-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Het is sowieso niet onschuldig want je wekt valse verwachtingen bij je collega wat heel erg naar kan uitpakken.
Hmja dat ligt natuurlijk aan de manier van flirten. Ik vind er een duidelijk verschil zitten tussen flirterig gedrag en echt iemand versieren. Flirterig gedrag = prima, want dat is enkel een manier van omgang. Versieren = not done. In dit geval dan.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 15:59
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Hmja dat ligt natuurlijk aan de manier van flirten. Ik vind er een duidelijk verschil zitten tussen flirterig gedrag en echt iemand versieren. Flirterig gedrag = prima, want dat is enkel een manier van omgang. Versieren = not done. In dit geval dan.
Wat is dan wel het verschil?
Oud 27-09-2007, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan wel het verschil?
Hmm, ik kan het niet goed beschrijven, maar wel meestal wel aanwijzen. Het is meer een lachen, kijken, plagerig doen dat veel mensen ook met goede vrienden hebben. Maar hmm...

Weet je wat het misschien ook is - als iemand op die manier flirterig met mij doet, dan ga ik er eigenlijk al van uit dat het niet serieus is. Als het dat wel is, merk je dat namelijk meestal vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 19:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Oh heerlijk, jij bent écht nog 11 En dat geeft helemaal niks; was de liefde op latere leeftijd ook nog maar zo makkelijk
Haha, echt heerlijk om te lezen ja
En even een complimentje voor je manier van typen. Eindelijk weer eens een 11-jarige die geen breezertaal of msn-taal gebruikt
Oud 27-09-2007, 21:18
Verwijderd
"kijken, niet aanraken en niet afspreken"
Dat dus, zodra je gaat afspreken ga je over de grens.

Hetzelfde geldt voor aanraken, maar afspreken gebeurt vaak eerder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten