Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 21:31
M@rco
M@rco is offline
Bestaat de mogelijkheid dat een virus op een computer aanwezig blijft ook al formatteer je de harde schijf?

Zit nl. zo... een kennis had last van een virus en wou z'n computer formatteren en vroeg aan mij of ik ff langs wou komen om er naar te kijken. Dus ik die computer geformatteerd: booten vanaf XP CD-ROM, formatteren... Windows opnieuw installerne en klaar.

Dacht ik.

Na het opnieuw installeren van WinXP doet die computer dus nog steeds vaag. Als je in IE een internet-adres intikt in de adresbalk duurt het een aantal minuten voordat 'ie naar die site toegaat. En klikken op het Deze Computer-icoontje levert een Explorer-scherm op met zo'n zaklamp-icoontje en dan duurt het ook weer een poosje voordat de inhoud verschijnt. Ook schakelt Norton AntiVirus (2002) Auto-Protect zichzelf blijkbaar uit en komen er regelmatig Explorer.exe crashes voorbij.

(Overigens: Als je bij Start > Uitvoeren een internetadres intikt gaat ie daar zonder problemen naartoe.. confused: )

Vandaar dat ik dus aan een virus dacht... alleen, hoe is het dan mogelijk dat dat ondanks herhaaldelijk formatteren nog steeds aanwezig is? Er zit echt maar 1 harde schijf in, met 1 partitie erop... die dus al enkele keren geformatteerd is. Echt hij blijft maar vreemd doen...

Iemand die mss raad weet? BVD...
Oud 18-07-2002, 21:42
DeathKnight
DeathKnight is offline
Misschien een virus die in de bootsector zit?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 22:06
M@rco
M@rco is offline
Ja, aan zoiets zat ik ook al te denken...

Hoe verwijder ik dat dan? Kan me vaag iets herinneren over MBR...
Oud 18-07-2002, 22:47
pietje63
pietje63 is offline
ik denk eerder dat er een hardware conflict is...

dan krijg je vaak van dit soort dingen, bootserctorvirussen kom je niet vaak tegen, probeer anders een keer win 98 te installeren, die overschrijft namelijk altijd bootsector bij install
Oud 19-07-2002, 01:51
Verwijderd
Citaat:
DeathKnight schreef:
Misschien een virus die in de bootsector zit?
De bootsector verwijder je, er zet je alles opnieuw op met formatteren....jij bedoelt vast de null sector, maar dat is volgens mij alleen ROM?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 05:50
M@rco
M@rco is offline
Maar dan snap ik niet hoe dat hardwareconflict er ineens gekomen is? Er is nl. al tijden niks aan de hardwareconfiguratie veranderd en eerst deed 'ie het gewoon goed...

Wat ik overigens wel merkte: hij speelt best vaak, schijnbaar zonder reden, dat "Hardware aangesloten" geluidje van WinXP af (wat je oa. hoort wanneer je een USB-apparaat aansluit). Ik heb echt alle kabels al 3x gecheckt maar die zitten gewoon goed vast...

Trouwens: NAV 2002 geinstalleerd en laten scannen; die vond niks.
Oud 19-07-2002, 08:10
Verwijderd
Bootsector virussen? Da's vorige eeuw, het dos-tijdperk Tegenwoordig heb je vrijwel alleen nog email worms. Zal inderdaad wel een soort van conflict tussen Windows en de hardware zijn, geen virus
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 21:02
oneMen
oneMen is offline
Emm ik deed het altijd zo:

-koud opstarten met opstartdiskette
-format /mbr intypen (dat was hem geloof ik, zie je wel aan de foutmelding of niet)
-format C:

nu moet het goed zijn. Anders is het idd een hardwareconflict lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 22:40
AM|Fan
AM|Fan is offline
Citaat:
M n M schreef:
..
-format /mbr intypen (dat was hem geloof ik, zie je wel aan de foutmelding of niet)
..
geen format maar fdisk:
  • fdisk /mbr
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 07:46
M@rco
M@rco is offline
't Was dus een hardwareprobleem... scanner en subwoofer (allebei USB) geunplugd en alles deed het weer
Oud 25-07-2002, 08:47
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
M@rco schreef:
't Was dus een hardwareprobleem... scanner en subwoofer (allebei USB) geunplugd en alles deed het weer
nooit 2 dingen tegelijk unpluggen, dan weet je nog niet waar het aan ligt...
Reageren

Regels voor berichten