Tijdje geleden was ik hier ook, en toen was ik op zoek naar wat nieuwe computeronderdeeltjes.
Ondertussen heb ik die allemaal gekocht
AMD Athlon x2 6000+ Boxed
1024mb ram (2x) Corsair 5200
Nvidia 8800GTS(320mb)
Asus m2a-vm moederbord
De computer loopt als een tierelier, en alles draait ook heerlijk soepel.. klik en *poef*, het is gestart..
Maar ik heb voor de zekerheid even everest gedownload, omdat ik zoveel verhalen had gelezen over de temperatuur. En nadat ik het gedraaid had, krijg ikt och wel beetje een slecht gevoel.
De proc. is idle al redelijk warm, tussen de 35 en 45 graden.. Als ik een tijdje gegamed heb dan schiet dat toch wel omhoog naar 55 graden zeker, is dat nog net veilig?
De GPU zit idle op ongeveer 52(geheugen) en 50(omgeving), maar na een tijd gamen komt dat toch echt wel bij de 65..
Maar wat me het meeste dwarszit is de sensor die zegt 'moederbord'.. na even in het bios gekeken te hebben checkt die sensor volgens mij de temp. van het ramgeheugen, snap dus niet waarom everest het dan moederbord noemt, maar dat terzijde. Anyway, dat staat dus idle al meteen op 60-63 graden. en na wat druk werk schiet dat omhoog naar in de 70-75.
Ik weet dat deze processor niet veel meer kan hebben dan 60graden geloof ik, maar daar komt ie gelukkig ook nog net niet.
Maar dat ramgeheugen en gpu-geheugen baart me ngoal zorgen. Zijn dit nog normale temperaturen? of moet ik me inderdaad zorgen maken?
|