Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2007, 13:19
Verwijderd
- Hoe ziet jouw kamer eruit?
- Heb je hem helemaal zelf ingericht?
- Heb je een interieurarchitectonische stijl ontwikkeld of heb je gewoon je meuk er in opgeslagen?
- Is het altijd netjes opgeruimd of ben je daar niet zo goed in/hecht je daar geen waarde aan?

Foto's zijn gewenst!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2007, 13:29
Verwijderd
Dan zal ik, als TS maar beginnen.

Ik wilde heel graag, toen ik ruim een jaar geleden verhuisde, mijn kamer in één stijl inrichten. Heel hip enzo. Is niet echt gelukt, want ik vind te veel dingen leuk, ben absoluut niet goed in opruimen en was te lui om überhaupt te schilderen enzo. Uiteindelijk is het dus een beetje een potpourri geworden, met Marilyn Monroe en absynth, en een kastje met blauw en goud geschilderd, vol fouten. En bloemetjes en kaarsen en gedichtjes op de muur geschreven. En nog veel meer.

Slechte onduidelijke foto's:

(de gedichtjes op de muur, boven mijn bed dus)

En jullie dan??
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 13:35
Balance
Balance is offline
Mijn kamer was vroeger de kamer van mijn broer. Destijds is er een bureau ingebouwd en een loodzwaar bed in gezet. Beide krijgen we er niet echt fatsoenlijk uit en behoorden dus automatisch (en ongevraagd) tot mijn kamer. Ik heb er zelf een commode en een computermeubel ingezet. Er was niet veel keuze meer over waar ik die neer zou zetten.
De kleuren heb ik wel zelf gekozen, de kamer is een jaar of 6 terug opnieuw geschilderd en ik heb nieuwe vloertegels gekregen. Ik heb veel prulletjes, maar het is al minder dan vroeger. Ik heb vooral veel foto's in m'n kamer staan en hangen.

Ik zal later eens foto's posten.
Oud 06-09-2007, 13:45
Verwijderd
Mijn kamer is groen. Met wit. Enzo.

En ik heb ook een slaapkamer, maar daar heb ik geen duidelijke foto's van.

Zelf ingericht. Nou ja, met hulp gesaust enzo. Het is ook eigenlijk altijd netjes, want ik kan niet werken in troep en ik vind het gewoon prettig om in een opgeruimde kamer te slapen. Stoffig is het wel regelmatig Vind het wel fijne kamertjes. Ze zijn niet zo groot, maar het zijn er wel twee, en ik heb alles wat ik nodig heb erin opgeslagen. Bovendien zijn ze gezellig

Er moet alleen nog meer aan de muur (heb een grote gouden kitschspiegel die op de groene muur moet en een fotolijst en er moeten posters in de slaapkamer komen en spiegels op de schoolborddeur) maar eh, dat komt allemaal nog. Ooit. Als ik iemand met een boormachine kan vinden.

Laatst gewijzigd op 13-03-2012 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 13:47
Verwijderd
Ziet er wel leuk/lenteachtig uit! En je hebt een piano!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 13:50
Verwijderd
Haha, ja, daar heb ik maar eens een maand of 4 salaris aan uitgegeven. Zat al 3 jaar zonder.

Vind de foto's bij je bed mooi trouwens En bloemetjes, haha. Ik wil die altijd overal. Kun je hier niet zien, geloof ik, maar er hangt ergens een bloemetjes-kerstlichtjessliertgeval.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 14:11
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Mijn kamer is een bijelkaar geraapt zootje spullen, waarvan ik mijn bed het leukst vind. (Want bed <3 ) Verder hangen er 3 posters van Titi die ik voor een opdracht voor school gemaakt had en best goed gelukt zijn en ligt er een handdoek op de vensterbank omdat mijn hond daar het liefste op ligt te slapen en dat ligt wat zachter. Ik heb lichtgele muren en een lichtgeel plafond, en er ligt laminaat op de vloer. Mijn bed is een hoogslaper.
Oud 06-09-2007, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Mijn kamer is groen. Met wit. Enzo.

hee zag ik daar een honoursprogrammamap?twee?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 14:42
luchtballon
luchtballon is offline
Mijn kamer is heel erg ikea. De muren mocht ik niet verven en de gordijnen uit de jaren 70 hangen er nog. Ik heb wat kleden aan de muur/over een kastje en eigenlijk moet ik mn kamer ngo steeds meer zelf inrichten maar dat vergeet ik steeds. Het is hier vrijwel altijd een troep omdat veel dingen geen vaste plek hebben. Oh en ik heb 2 rode lampen, en een bartafeltje met stoere krukken

Mn kamer bij mijn ouders is hetzelfde groen als morgan heeft met donkerpaars en wel hip en met wat meer foto's en dingen aan de muur, en alles ligt al een jaar op dezelfde plek te verstoffen.
Oud 06-09-2007, 14:45
hasseltboy
hasseltboy is offline
Nou gewoon, een bed, een boekenkast, een kleerkast, een buro, een computer, en dat was het wel.
Oud 06-09-2007, 14:52
Verwijderd
chaos en overzicht tegelijk

meestal niet opgeruimd maar het enige wat overal op plekken ligt waar het niet moet zijn is kleding. En als ik dat allemaal in de wasmand gooi, is het meestal gelijk weer opgeruimd.

ik heb drie klokken maar die werken alle drie niet. En ik slaap aan de verkeerde kant van mijn bed want de andere kant is eng. Die muur met die klokken hing eerst nog redelijk vol met tekeningen, maar na een invasie van papiervisjes heb ik die weg moeten halen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 14:55
Verwijderd
Jimi
En die Art déco-posters <3
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Jimi
En die Art déco-posters <3
yeah jimi!

art nouveau?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
yeah jimi!

art nouveau?
Dat bedoel ik
Art déco was weer een stijl die daaruit voortvloeide.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 15:01
Tink*
Tink* is offline
Mooie kamers. Vooral die van Minke.

En ik zie ook gelijk dat paarse dikke boek over de geschiedenis van de Nederlandse literatuur in Morgan's kast staan, die heb ik ook.
Oud 06-09-2007, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Dat bedoel ik
Art déco was weer een stijl die daaruit voortvloeide.
yuh

ik zou ook zo in jouw kamer kunnen wonen denk ik
die absynth poster is gaaf
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
hee zag ik daar een honoursprogrammamap?twee?
Jup.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 18:00
TRA
TRA is offline
Mijn kamer staat vol met vooral rotzooi.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 18:09
Verwijderd
Mijn kamer is iets meer dan zes vierkante meter. Het is een rechthoek van ongeveer 2.1 bij 3.2 meter met een klein hoekje eruit.
In één van de korte zijden zit mijn raam. In de andere korte zijde zitten twee deuren: één naar een inbouwkast en één naar de douche. Aan een lange zijde hangt een wastafel. Ook staat daar mijn keyboard tegenaan, deze heeft een blauw krukje voor zich. In de andere lange zijde zit de toegangsdeur recht tegenover de wastafel, en twee van de boekenkasten staan er tegenaan. Tussen het keyboardkrukje en de boekenkasten staat een witte poef. Boven het meubilair staat een tweepersoons hoogslaper, aan de raamkant dus.
Ik heb de muren abrikooskleurig geschilderd en de deuren en kozijnen lichtzalm met terracotta. Mijn rolgordijn is ook terracotta kleurig. Op de vloer ligt helaas turquoise zeil.
Ik heb mijn kamer wel zelf ingericht, maar echt mijn eigen inbreng is het niet, want dit is de enige manier waarop alle spullen redelijkerwijs in mijn kamer passen.
De boekenkasten zijn laag en er staan vazen en kaarsjes op. Op de vensterbank staan sierdoosjes. Aan de muur hangen wat foto's, wat ansichtkaarten van schilderijen van Edward Munch, drie posters van toneelstukken waarin ik zelf gespeeld heb en een poster van het sukse&wiske festival in Antwerpen.
Ik ruim mijn kamer ongeveer twee keer per week op, dus meestal ziet het er wel netjes uit. Soms vergeet ik het een tijdje en dan lijkt het alsof er een bom is ontploft.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 18:43
Promillage
Promillage is offline
Citaat:

Ik wilde heel graag, toen ik ruim een jaar geleden verhuisde, mijn kamer in één stijl inrichten. Heel hip enzo. Is niet echt gelukt, want ik vind te veel dingen leuk, ben absoluut niet goed in opruimen en was te lui om überhaupt te schilderen enzo. Uiteindelijk is het dus een beetje een potpourri geworden, met Marilyn Monroe en absynth, en een kastje met blauw en goud geschilderd, vol fouten. En bloemetjes en kaarsen en gedichtjes op de muur geschreven. En nog veel meer.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En jullie dan??
Wow. Gezellige kamer

Na deze toffe kamer durf ik de mijne niet meer te vertonen.
Oud 06-09-2007, 18:48
Verwijderd
Alles heel licht eigenlijk, en netjes ook.

Stukje slaapkamer, aan de rechterkant (naast de boekenkast dus) zit nog een heel stuk met kledingkasten en nog een éénpersoonsbed, en links staat nog een bureau met computer.

We hebben ook nog een woonkamer, ook met lichte vloerbedekking en niet te veel spullen erin, maar daar kan ik geen foto's van vinden...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 18:48
TRA
TRA is offline
Die foto kende ik al, Andijvie!

Edit, en het verhaal er om heen ook.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 18:58
Verwijderd
Ik deel ook met mijn huisgenote een woonkamer. Die hebben we gebroken wit met bloedrood geschilderd. Op de grond ligt nog grijsblauw tapijt maar we hebben er een rood kleed op gelegd. We hebben twee banken, de een nog lelijker dan de ander, daarom heeft de ene een gebroken witte grand foulard en de ander een bloedrode, en ze hebben elk een kussen van de tegenovergestelde kleur. Wij zijn vethip.
Dat was de ene helft van de woonkamer, in de andere helft staan een kleine tafel met twee rechte stoelen, haar enorme metalen bureau en bureaustoeltje en mijn grenenhoutenbureau met bijpassende kruk. Op de tafel staan op het moment bloemen. Op elk bureau staat een computer en nog wat spulletjes. In een hoek naast de eettafel staat mijn derde boekenkast, naast de schouw (ohja we hebben dus een schouw) staat haar dvd-kast.
Aan de muur hangen mijn prikbord, posters van happy feet, een rekje met cd's en een poster van een grote stad bij nacht. Tussen de banken staat een salontafel op wieltjes. Er is ook nog een tvmeubel met daarin een stereotoren en twee dvd-spelers en erop de tv en de hamsterkooi.
We houden het hier redelijk netjes.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 21:07
Verwijderd
Ik verhuis morgen, als alles leuk ingericht is eind volgende week ofzo zal ik eens foto's maken
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 21:21
Verwijderd
mijn kamer is een goor vies stuk vreten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2007, 21:24
Verwijderd
Mijn kamer is ongezellig
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 21:31
Verwijderd
Ik vind de kamer van Andijvie zo'n rust uitstralen! Ik zou er denk ik erg van opknappen als dat mijn kamer was.
*kijkt nog wat naar foto*
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de kamer van Andijvie zo'n rust uitstralen! Ik zou er denk ik erg van opknappen als dat mijn kamer was.
*kijkt nog wat naar foto*
Ik vind het eerlijk gezegd nogal klinisch en kil aandoen.

Mijn eigen kamer is een beetje een rotzooi. Het lukt me vrij snel om dat te creëren, terwijl dat ik het eigenlijk veel fijner vind als het netjes is. De boel netjes houden is aan mij echter niet besteed. Later als ik groot ben neem ik echt een werkster om de boel op te ruimen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 21:54
Verwijderd
Ja, klinisch is het wel, ik probeer dat altijd wat te breken door kaarsjes aan te doen en lampen te dimmen bijvoorbeeld. Maar de vloerbedekking breekt het ook wel; als het laminaat of iets anders was, wat 't veel erger. In de woonkamer staan meer dingetjes overal; foto's, kaartjes enzo, dus daar is dat klinische wel minder.
M'n nieuwe huis wordt warmer, hoop ik Leuke dingen aan de muur, wat meer kleur, maar wel nog steeds netjes natuurlijk, want dat straalt rust uit en is fijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 22:47
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En jullie dan??
Je hebt twee keer dezelfde foto van Marilyn Monroe boven je bed hangen.

Hmm, mijn kamer is juist nu toonbaar, maar de accu van mn camera is leeg.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Je hebt twee keer dezelfde foto van Marilyn Monroe boven je bed hangen.
Nee hoor, 15 keer geloof ik. Elke foto.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten